Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 29 September 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 30 September 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror også problemet er forstærkeren.
hvis jeg tænder for den til grammofonen (koblet til) siger den ikke noget.
hvis jeg tænder for den til til ipod (koblet til ipod) starter den ud med en høj susen, nærmest en brummen. Dvs. før musikken spiller er der denne lyd også når den er koblet til uden at spille. Det er den ikke på grammofonen. Den høje lyd forsvinder dog og bliver mere jævn og dæmpet. Jeg tror også at det nærmest er noget jeg må leve med...
Ang. sådan en amplifier du nævner Bjarke, har jeg kigget lidt på det og det ser ud som en fin og billig løsning . jeg tænker dog om den kan virke som mellemstation mellem ipod og forstærker. jeg har læst i den produktbeskrivelse at den er designet til høretelefoner/ipod etc.; jeg har intet sted kunne se at den også kan kobles til en forstærker. Men hvis du mener den kan vil jeg klart forsøge.
(Jeg er også blevet anbefalet en FM transmitter som radioen kan fange (det suser ikke når jeg hører radio); er det noget i kan anbefale?)
jeg tænker forresten at skifte mellem ipod og cdafspiller i det gældende stik. hvordan er volumen for en cdafspiller eller dvdafspiller i forhold til en ipod?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
TueL skrev:
jeg tror også problemet er forstærkeren.
hvis jeg tænder for den til grammofonen (koblet til) siger den ikke noget.
hvis jeg tænder for den til til ipod (koblet til ipod) starter den ud med en høj susen, nærmest en brummen. Dvs. før musikken spiller er der denne lyd også når den er koblet til uden at spille. Det er den ikke på grammofonen. Den høje lyd forsvinder dog og bliver mere jævn og dæmpet. Jeg tror også at det nærmest er noget jeg må leve med...
Ang. sådan en amplifier du nævner Bjarke, har jeg kigget lidt på det og det ser ud som en fin og billig løsning . jeg tænker dog om den kan virke som mellemstation mellem ipod og forstærker. jeg har læst i den produktbeskrivelse at den er designet til høretelefoner/ipod etc.; jeg har intet sted kunne se at den også kan kobles til en forstærker. Men hvis du mener den kan vil jeg klart forsøge.
(Jeg er også blevet anbefalet en FM transmitter som radioen kan fange (det suser ikke når jeg hører radio); er det noget i kan anbefale?)
jeg tænker forresten at skifte mellem ipod og cdafspiller i det gældende stik. hvordan er volumen for en cdafspiller eller dvdafspiller i forhold til en ipod?
|
|
|
Altså den der amplifier var jo ment som en mulighed for at øge lydstyrken fra iPoden så du ikke behøves skrue så meget op for forstærkeren, og dermed burde det suse mindre. At sende signalet med FM er også en mulighed, men det går ud over lydkvaliteten, og igen tror jeg signalstyrken vil være lav. Er det virkelig kun på Tape-indgangen der er støj? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ...
har netop lige prøvet at sætte en plade på; der er ingen støj, hverken når den er tændt eller slukket.
på tape er bassen også ret tydelig synes jeg. lyden er generelt fin nok hvis jeg sætter min computer til, men ikke tilfredsstillende netop især fordi det suser lidt og så (af mindre betydning) er bassen ret tydelig... jeg ved ikke om det også er fordi forstærkeren er gammel og nyere ting som ipod, laptop etc. sender lyd på nogle andre styrker, frekvenser eller noget som interferer med forstærkeren...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indgangen er sikkert ikke så følsom, men det er nu meget typisk, at hvis man sætter en hvilken som helst mp3-afspiller til et anlæg, skal der skruges mere op. Den susen du beskriver har jeg svært ved at forestille mig du kan slippe helt af med uden at pille i selve forstærkeren. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... det går nok også til slut
hvad med at sætte en dvdafspiller/cdafspiller til tape. i lyset af hvordan den reagerer med ipod tror i så det vil være det samme eller værre eller bedre. jeg tænker især på den grundvolume der må være i en eks. dvdafspiller med henblik på hvor meget man skal skrue op...?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 30 September 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det burde virke fint.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 30 September 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde ikke volde problemer at tilslutte en DVD-/CDafspiller til TAPE indgangen. En DVD-CDafspiller er jo beregnet til tilslutning til en forstærker, så belastningsimpedans og udgangssignal er tilpaset denne form for tilsluting. Problemet med iPod, er jo at denne er specifikt bygget til at spille med et par ørepropper.
Dit sus problem vil jo nok desværre stadig være der; men det er ikke sikkert, det vil være så generende som med iPod'en.
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Jeg har prøvet at slutte min computer til og i itunes (som er mit standardmusikprogram) har jeg kunne hæve lyden yderligere og desuden pille lidt ved bas, diskant etc. som har gjort lyden ikke fremragende men bedre. Jeg tænker derfor at når jeg skal høre ipod så gøre det gennem computeren.
Jeg har endnu ikke et stik til at afprøve dvd men ser frem til ...
Jeg vil gerne sige tusind tusind tak for jeres fornemme hjælp. Jeg har virkelig sat stor pris på den
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TueL
Se BeoMaster 1100
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=318
Her findes RIAA amplifier indbygget og Tape.
Det ser ikke ud til at findes på Beocenter 1600.
Her den information jeg har kunne finde om din "ny" forstærker.

BeoCenter 1600
Wow and flutter, DIN: < +/- 0.3 % Speed deviation: < +/- 1.5 % Fast forward and rewind: 90 sec. Frequency range, DIN 40: 12,500 Hz Signal-to-noise ratio Chrome: > 52 dB Erasure: > 65 dB AUX: 50 mV / 22 kohms Output radio: 800 mV / 22 kohms
Power supply: 110 - 130 - 220 - 240 V Power consumption: 20 - 170 W Dimensions W x H x D 66 x 8.5 x 26cm Weight 8.8 kg
BeoCenter 1600 Specifications Type: 2606 (1975 - June 1978)
Sound system and loudspeaker 2 sets of stereo FM pre-tuning: 4 Power output: 1000 Hz RMS 2 x 22 watts / 4 ohms; 2 x 19 watts / 8 ohms Music power 2 x 40 watts / 4 ohms; 2 x 25 watts / 8 ohms Speaker impedance 4 ohms Harmonic distortion: 1000 Hz 50 mV DIN 45 500 < 0.1 % Intermodulation: DIN 45 500 < 0.1 % Frequency range: +/- 1.5 dB DIN 45 500 20 - 30,000 Hz
Bass control at 40 Hz: +/- 17 dB Treble control at 12,5000 Hz: +/- 14 dB
Tuner: FM range 87.5 - 108 MHz
Compact cassette: C60 - C90 Tape head: Super permalloy Iron oxide tape: Yes Chromium dioxide tape: Yes Indicator system: Dual light Counter: 3 digits Stop at end of tape: Yes _________________________
Connections:
Phono DIN Headphone jack Extra tape recorder DIN _____________________
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. nu ved jeg ikke hvad det betyder at der er RIAA amp. i 1100 og ikke i min 1600  , og om det kan gøre nogen forskel i forhold til lyden...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det betyder bare der er phonoindgang til pladespilleren. Og det var vi jo egentlig godt klar over der er. :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tuel
Det betyder at du kan bruge din Phono indgang på BeoCenter 1600, også til alt andet end en grammofon. Men vil du tilslutte en Beogram, må du så også have fat i en forforstærker ( RIAA amp) hvis den ikke er indbygget i grammofonen.
Altså kort og godt du kan tilslutte det du vil på Phono indgang uden problemer. Du kan så købe en omskifter boks så du ikke behøver at skifte tilslutnings kabel hele tiden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo gode nyheder. så en ipod til phono vil ikke volde problemer?!? det er jo super. du vil vel ikke være så sød at give en link til en sådan omformer så jeg kan se hvordan de ser ud og hvad de ca koster?
en omformerboks vil altså betyde at jeg kan sætte både stikkene fra phono og ipod (eller/og evt. dvd) til samme boks og fra denne så skifte medie?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TueL Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb bare det adapter kabel du linker til. Det kan bruges både ind og ud af DIN bøsningen, og så vil 2 Phono stik jo passe. Her finder du også Phono --> Jack stereo adapter, mm.
Hvis du ikke har mod på at gå igang med lodde kolben. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Køb bare det adapter kabel du linker til. Det kan bruges både ind og ud af DIN bøsningen, og så vil 2 Phono stik jo passe. Her finder du også Phono --> Jack stereo adapter, mm.
Hvis du ikke har mod på at gå igang med lodde kolben.
|
|
|
tror desværre i tager lidt fejl med phono indgangen ;) jeg kan ikke mindes nogen af de gamle beocentre værende uden RIAA indbygget __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Peter Pan skrev:
Hvis du ikke har mod på at gå igang med lodde kolben.
|
|
|
tror desværre i tager lidt fejl med phono indgangen ;) jeg kan ikke mindes nogen af de gamle beocentre værende uden RIAA indbygget |
|
|
Jeg er helt sikker på, at Jan Stevns har ret - phono indgangen på 1600'eren er MED riaa indbygget. Så denne indgang er KUN beregnet til tilslutning af en grammofon.
|
Til top |
|
|