Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Gammel b&o forstærker/receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

jeg tror jeg skal holde mig fra at lodde noget. jeg er totalt nybegynder så vil ikke risikere noget.

i starten før jeg vidste om det var tilladt eller ej at sætte andet til phono end en pladespiller (som ikke er en beogram, hvis det gør nogen forskel) satte jeg min ipod til i god tro om at det måtte man. der skete intet med lyden (den var fin) ej heller forstærkeren.

men hvis I mener jeg ikke må dette lader jeg selvfølgelig være. vil ikke risikere forstærkeren ryger...

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Næh, forstærkeren ryger nok ingen steder - men hvis det er en "rigtig" phono indgang med riaa, så er den meget følsom, og vil let forvrænge, og desuden ændre den på frekvensgangen, så musikken kommer til at lyde forkert.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Da der tilsyneladende er delte meninger om Phono indgangen på en gl. Beocenter 1600, har jeg fundet den originale service-manual frem og taget en kopi.