Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
Jeg har nu bestilt et par jjaz feet for at se hvordan de lyder. Så vidt jeg husker så er sd-feet noget ala det samme som jjaz feet. Hvor kan man købe dem henne?
Jeg er desuden interesseret i at vide om det vil være en idé at smide en flise eller noget lignende direkte på gulvet og så afkoble oven på den?
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
Første indtryk. Det virker som om højttaleren er blevet mere åben. Jeg synes dog også det virker som om en del af bassen er forsvundet. Det skal dog siges at det kun er et meget kort lyt jeg har lavet pt.
Jeg er lidt i tvivl om jeg har brugt det passende antal ringe på jjaz feet'ene. Jeg har brugt ring 2+3+4, og det ser godt nok ud som om kompressionen er iorden. Der er ca. 3-4 mm mellem gulv og bunden af højttaleren. Dog synes jeg det virker som om højttaleren er blevet lidt ustabil. Altså den står ikke og svajer som et træ, men hvis man skubber lidt til den så bevæger den sig. Er det meningen? Eller er det mig der har gjort noget forkert?
Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
Det med at vibrationer i trægulvet reduceres vil jeg også skrive under på. Og det må da være positivt (sådan et trægulv er ikke
superhurtigt som højttalermembran).
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
Tak for linket. Jeg har læst den tråd en gang. Jeg har justeret på fødderne og det lader til at virke bedre nu. Jeg fik fra jjaz's anbefalet at bruge 4
hele fødder altså 4 ringe, jeg synes dog ikke at de komprimerede nok. Men det er ordnet nu, så nu skal en rigtig gennemlytning foretages.
Ja jeg synes godt nok også at det mindsker vibrationerne i gulvet og åbner toppen af højttalerene op. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum