| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenS
Jeg vil ikke selv vælge BeoLab 8000, så jeg giver carcass ret. Men jeg ved at alle kvinder elsker dem, og vis du kan liste en aktiv subwoofer ind under sofabordet, bliver det til gengæld
ganske godt. Og i forhold til Bose Acoustimass 15 bliver lyden kanon.
BeoLab 8000 har line in så du kan bruge normale Phono kabler.
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DLS har også en højtaler der ligner b&o lidt, har ikke selv hørt den men den er billiger og DLS plejer at ha rimelig kvalitet til fornuftige penge.

Ny pris for T5 er 10999 pr stk., der findes også en lillebror T3 til 3999 kr. pr stk., tape connection er forhandler. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Så har jeg været i HIFI-klubben og høre på højttalere Jeg hørte på :
Dali Ikon 2 Dali Ikon W2 Dali Lektor 3 B&W 685 Med og uden en Dali Basis 100 sub.
Det lød sku godt, noget bedre end mine Bose Acoustimass 15  Men alt i alt, så synes jeg at det var Dali Ikon 2 der lød bedst. Nu er jeg ikke inde i alle de "korrekte" betegnelser for lyden, men Dali Ikon 2 lød (i mine ører) lige som mere åben end de andre. Dali Lektor 3 og B&W 685 var mere "bassede" og indelukkede at høre på. Dali Ikon W2 lød overraskende OK, men de var i mine ører, alligevel ikke så åbne og fyldige i lyden som Dali Ikon 2 og de kan jo nok heller ikke tåle at blive spillet lige så højt. HIFI-klubben havde et sæt hvide Dali Ikon W2 udstillingsmodeller som de vist sælger med 200 kr. i afslag pr. højttaler, men det er slet ikke nok i afslag til at friste mig til det køb.
Så nu... Er jeg på udkig efter et sæt DALI IKON 2 (helst i lys valnød) og en Dali sub.
Enten finder jeg noget brugt og godt til en god pris, ellers må jeg jo købe i forretningen.
Mvh. Søren
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
........godt valg  Ikon 2 er en fantastisk højtaler ,pris og størrelse taget i betragtning. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak til alle sammen for jeres hjælp 
Jeg søger nu efter et sæt Dali Ikon 2 + evt. en Dali Basis 100.
Giv endelig en besked.
MVH. Søren
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle også overveje at give Evidence serie et lyt. Jeg har været positivt overrasket over dem, men jeg har dog ikke hørt dem overfor Ikon serien. Du er velkommen til at komme og få et lyt hvis du kommer til Sjælland.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurum cantus reol ht. der er nogle i den blå avis, som er værd at give et lyt.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Polmann Jeg har kigget på dali Evidence 370, men er kommet væk fra den igen, ved ikke helt hvorfor. Men tak for ideen.
Hej Sunmusic Jeg har lige kigget på de der Aurum cantus og de ser spændende ud, men som sælger skriver : Husk de skal stå på gode standere og ikke i en reol, da der er basrefleks bagpå... Hos mig, skal de op og hænge på væggen og det vil jo nok ikke passe med de højttalere. Det vil måske heller ikke passe så godt med Dali`erne, men det er min mulighed for placering 
Jeg tror jeg holder mig til de Dali Ikon 2 og en sub der passer til Ellers får jeg aldrig bestemt mig 
MVH. Søren
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder basrefleksporten ikke også på bagsiden af Ikonerne? Synes i hvert falde ikke jeg kunne se nogen på fronten af dem.
Men giv 370'erne et lyt, det tror jeg ikke du vil blive ked af. Du kan også sagtens finde en sub der passer til sådan et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg kun sammenligne udfra gulvmodellerne, men ville personligt gå efter XTZ 99.26 frem for Ikon 2. Jeg vil dog
samtidigt give et hint at der er et sæt Ikon 2 til salg på siden. Aner ikke hvem sælger er, men 3500,- er lidt i den dyre ende,
måske kan du prutte prisen længere ned.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk
TAK for dit input. Jeg har skrevet til ham der har et sæt Ikon2 til salg her på siden, men han har ikke svaret.
Søren
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Nu har jeg jo bestemt mig for at købe Dali Ikon 2. Men nu har jeg set andre steder at nogle fraråder at købe Dali til sin Denon forstærker pga. lys lyd tror jeg det var.
Men, vil det ikke være OK når jeg sætter en sub til samtidigt ?
Mvh. Søren
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kørt med en kombination af Dali og Denon, og jeg synes nu ikke jeg har oplevet et problem en lys lyd. Kablerne har måske meget at sige på dette punkt også.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenS skrev:
|
Hej igen
Nu har jeg jo bestemt mig for at købe Dali Ikon 2. Men nu har jeg set andre steder at nogle fraråder at købe Dali til sin Denon forstærker pga. lys lyd tror jeg det var.
Men, vil det ikke være OK når jeg sætter en sub til samtidigt ?
Mvh. Søren
|
|
|
Hej Søren.
Du skulle da bare tage og låne dem med hjem, hifi-klubben plejer at være villige til at udlåne. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |