Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 02:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: den store Pioneer tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 28 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

...jeg har en ide om at genskabe plinten i bøgefiner, den er af simpel spån, og så slutte af med en ægte finér så tæt op ad originalen som muligt. Den originale plint kan så komme "på lager".

Jep, der er mange dejlige Pioneers, i den grad!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 September 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

jeg har sådan en model, den er ikke så kraftig, men spiller den dag ganske fint..

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Har godt nok lavet en tråd hvor jeg spørger om min SA-800.

Den venstre højtaler udgang virker ikke. Og det gælder på begge kanaler. Øv øv...

Kan dette laves, og hvor henne i odense kan i anbefale man sender den hen?

Vh

Michael
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

umiddelbart synes jeg enten du skal finde en radiomekaniker der kan finde ud af, at reparerer det gamle udstyr uden at bringe
for mange mærkelige, moderne dimser ind i den... og derved ikke lave en ordentlig reperation.
eller også skal du låne den til en af de mange nørder her på sitet der kan finde ud af at kigge på den...
har du haft låget af den og kigget indeni?!?

ellers vil jeg da måske gerne give den et kig, og rense den igennem, det kan være problemet er ligetil at løse

mvh.
Søren

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
umiddelbart synes jeg enten du skal finde en radiomekaniker der kan finde ud af, at reparerer det gamle udstyr uden at bringe
for mange m�rkelige, moderne dimser ind i den... og derved ikke lave en ordentlig reperation.
eller ogs� skal du l�ne den til en af de mange n�rder her p� sitet der kan finde ud af at kigge p� den...
har du haft l�get af den og kigget indeni?!?

ellers vil jeg da m�ske gerne give den et kig, og rense den igennem, det kan v�re problemet er ligetil at l�se

mvh.
S�ren

Hej Søren

Jeg vil bruge søndagen på at gå den igennem med mit utrænede blik. Og så vil jeg da tage imod dit tilbud. Det ville være rigtig synd at skulle gå glip af den.

Vh

Michael
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej i Pioneer tråden. Fandt lige disse Højtalere på Ebay:

http://cgi.ebay.de/Pioneer-CS-24-Vintage-Speakers-nur-12-cm- Tief_W0QQitemZ160366536437QQcmdZViewItemQQptZDE_Lautsprecher _Martin?hash=item25569726f5&_trksid=p3286.c0.m14

Der er 6 timer tilbage af auktionen, og budet er 2 Euro.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 November 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hiver lige en lidt død tråd frem. Mest for at dele lidt Pioneer, men også for at have det som "future reference". First up... Pioneer SA-400.

Her lidt copy paste fra en Hollandsk side.

Ingangen
Phono MD & Crystal, aux, tuner, tape monitor en tape in
Uitgangen
2 luidspreker uitgangen (8 of 16 ohm), hoofdtelefoon en tape out
Uitgangsvermogen
2 x 11W continu 2x15W  Muziej
Frequentiebereik 30 - 20000 Hz
Bouwjaar
1969
buisbezetting
4x 6BM8 (=ECL82) en 3x 12AX7 (=ECC83)
gewicht 7 kg
afmeting 352x135x160

Der er ikke megen info at hente, så alle input gør mig/os klogere.

De 2x11watt rækker faktisk længere end man skulle tro. Jeg har haft den til at spille på Pioneer CS-E700, og dem trækker den overbevisende.

Diskanten er blød og lækker, men stadig ganske detaljeret, omend bassen ikke er kælderdyb som hos mange af dens transistor søskende.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Og lige lidt snaps af Pioneer SC-700, nu den alligevel var adskilt for at få renset potmetre og knapper.

Når man sådan sidder og roder med denne lille forforstærker, så har man virkelig indtrykket af at den er "built like a tank". Den føles så gedigen og velbygget. Man kan undre sig over den billige brune plast på knapperne, men det var vel moderne dengang.

Igen findes der næsten ingen info, så kom frit frem hvis du/I har erfaringer eller viden der bør deles.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

jeg leder lige efter noget info til dig, en anden ting! selvom det bare er en diode, så skift lige voltage på din SC-700, fra 220 til
240 volt tak!
så lever lyset længere!

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Damn, det var godt spottet Det plejer jeg nu også at gøre, men den er smuttet. Fejlen er rettet.

Det er en lille glødepære, så den ville nok springe ret hurtigt. Takker for hjælpen.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

og så skal du da også lige ha en SF-700, så du kan lave det komplette sæt! - ellers kan du ikke spille "ordentligt" på dine CSE-
700

se her= http://pioneer.pytalhost.eu/1972/pioneer72-18.jpg

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Årh, jo tak da...... Er endnu ikke faldet over den, men har kig på en SM-700 effekt, og skal da også ha fat i den passende rumklangs ting.

Jeg har forøvrigt fået renset volumeknappen på SC-700éren, så nu er Eva Cassidy igang helt uden knaaaas.

www.vintage-pioneer.dk

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

så fik jeg lidt tid til at kigge på min CT-F1000 igen, den er i rigtig pæn indvendig stand, det eneste der irriterede mig var de to
må hak der var foran i træet - i kan selv se hvordan det ser ud, her er før og efter billeder:

flot ikk?

hvis Zakken gider smide nogle billeder op af sin noget grimmere og kun lidt bedre CT-F1250
så ville det være fedt!

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 08 December 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Dét...er jo en sand fornøjelse at observere. Sikke den er blevet flot - og stolt! I "vores branche" gør det jo ikke noget, at man har skruet hænderne rigtigt på - har sans for materialer - og besidder lidt "Sisu" - eller har lidt "Kamikazeblod" i årerne og kaster sig ud i projekterne.

Fedt at se - og når man ved, at pgl. maskine på et tidligere tidspunkt var på vej på genbrugsstationen til "fragmentering", så er det vist et comeback af 1. grad.Big smile

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

ja, det piner mig jo, hvis tingene står og ikke virker, og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at få dem til at spille...
har du ikke stadigvæk to der bare står og fylder Freddy? - det må vi altså få kigget på!
jeg ved ihvertfald nu hvordan sådan maskine er skruet sammen, og jeg kan godt give god hjælp - men trækabinettet må du
selv skaffe, der var jeg heldig

mvh.
Søren

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Det ser dælme godt ud. Det gav lige det sidste at få de grimme hakker væk.

Jeg nyder nu, at min er befriet for den omgang Ikea træ. Det klæder din mere end det klædte min.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

din er altså vildt flot! - og ja, det er ihvertfald et noget andet look det hele får når man smækker den i en kasse - mit eneste
problem er så bare, at når jeg skaffer mig SPEC udstyr, skal dette jo også i lignende kasser... hmmm

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Det problem må du løse når du kommer til det. Måske du skal igang nede på høvlebænken.

Det er godt nok dyrt, det SPEC.

Jeg har også kigget lidt, men kunne godt tænke mig at høre det, før jeg smider hele datterens arv efter det.

Jeg tror måske det er lidt hypet...?

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hæhæ - SPEC-udstyr var jo aldrig beregnet til at "smække" i kasser.  Deril havde/har Pioneer jo sin "Exclusive"-serie!

Spec blev designet til at se lidt råt ud, med 19" montering i deres fine og dyre rack osv - selvom det nu også fint kan stå på hylder (bare de er stærke nok).

Jeg er den heldige indehaver af en del fra SPEC-serien - nemlig 2 x Spec1 - 1 x Spec2 - 1 X Spec4 samt lidt af de tilhørende apparater, som ikke kun var SPECS - nemlig tTX-9500 + TX9500II samt et par CF-F1000 (som også Santashooter har bemærket lidt tidligere) - og så lige det fede rack, som man kunne montere SPEC'erne i . ...... ja - og så lige en PL630 til at stille på toppen af racket.

SPEC - gearet er såmænd fine nok, men de kan nu også få de sygdomme, som alle de andre ting vi går og restaurerer, kan få. Måske skulle jeg fremhæve sluttrinnet SPEC 4 som den i mine ører fedeste, da den er opbygget m dobbelt strømforsyning med konventionelle trafoer og meget konventionel i det hele taget. Den er stabil og rust og ser fedt ud, synes jeg. Og med de sygt fede håndtag, som vi nærmest alligevel ikke rigtgt bruger til andet end at kigge på og gøre rene.

Hverken SPEC2 eller 4 mangler kræfter og dynamik og er tilpas magtfulde - mildest talt.

Min SPEC2 er sendt til omfattende reparation, da relæ-kredløbet er mystisk - og lider af det samme som talrige SX-838 og SA-9100 åbenbart lider af. Tror nok, at disse kredsløb er opbygget på nogenlunde samme måde og de er altså ikke for pålidelige - det kræver en termmelig dygtig tech at få disse ting ind i varmen igen  - og her kan den meget grundige "Markthefixer" på AK være til hjælp - selvom han er meeeget omstændig, men det er så nok også det, som skal til for at angribe apparatet systematisk og ikke bare skyde med spredte hagl.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

ked af at høre, at apparaterne lider af samme notoriske protection circuit fejl - det er sku trist...
jeg vil med glæde hører dit SPEC en dag freddy, det kunne være fedt - og selvom SPEC ikke er beregnet til kasser - er det nu
så flot, og kunne man ikke købe WC-1000 (Kabinettet som sidder på CT-F1000 og CT-F1250) som passede til hele linjen?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes