Forfatter |
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej LGrau! Du udtrykker dig såmænd klart nok, men måske der er nogen der ikke helt er med på, hvad MSB og LSB er for noget. PCM58PK lyder ganske fremragende, så jeg tror meget på den. Det er iøvrigt de øverste 4 bits der kan justeres, men Denon anvender alene de 2 øverste, hvliket må være MSB+bit 15.
Densens teknik går i al sin enkelhed ud på, at man tidsforskyder en sample med en halv sample i forhold til den "ægte datastrøm". Her kan man så åbenbart udlede en 17. bit af at sammenligne den aktuelle og den kommende sample. I praksis fordobler det opløsningen. Det er ihvert tilfælde sådan jeg har fået fat på det. |
|
|
Ok.
Densens metode ikke noget med BB's at gøre.
BB metode metode benyttes til at optimere output ved svagt niveau. Mens Densens mest ligner en simpel form for oversampling(dermed ikke sagt at den er dårligere end normal oversampling). __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen LGrau!
Fik lige fat på et datablad på PCM58PK, det finder du her.
http://www.cmbcomponents.com/myframe.htm
Dernæst skal jeg lige rette en lille misforståelse, for jeg har hele tiden troet på, at PCM58PK var en 20 bit konverter, det er den ikke, det er en 18 bit sag. Ikke at dette skulle have lydmæssig betydning, men mere for god ordens skyld.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej igen LGrau!
Fik lige fat på et datablad på PCM58PK, det finder du her.
http://www.cmbcomponents.com/myframe.htm
Dernæst skal jeg lige rette en lille misforståelse, for jeg har hele tiden troet på, at PCM58PK var en 20 bit konverter, det er den ikke, det er en 18 bit sag. Ikke at dette skulle have lydmæssig betydning, men mere for god ordens skyld.
|
|
|
Tak for linket.
Konverteren er desværre lidt anderledes opbygges(ikke 2*17bit konvertere), men hvis justeringen er iorden burde der ikke være noget problem med forvrængning ved lave nivauer.
Hvilket digitalt filter er der benyttet ? __________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
feedback skrev:
Til dem, der vil tage imod Mikes og Kurt Kubiks tilbud om at komme i himlen med en Denon 3560, så har jeg et rigtigt godt tilbud. I kan købe min velholdte Denon 3560. Den heldige kan få den for kr. 1000. Og det må da være et kup, hvis man skal tro de herre.
Men 3560 er ikke andet end en gamle og udtjent cd-afspiller. Man kan blive forledt af keramik og vægt og nostalgi. Så kan man modificere i den tro, at man er meget bedre end en stab af udviklingsingeniører. Og det er da også rigtigt at man ved at gøre diverse indgreb kan ændre lyden. Og med lidt selvsuggestion kan man få sig selv til at tro på at resultatet er blevet så meget bedre. Man skal jo også retfærdiggøre overfor sig selv at den viden og tid man har brugt på projektet har udmøntet sig i en succes. Og så kan man jo fortælle alle og enhver om hvor godt det er.
Det er ligesom at prøve at tune sin gamle to gears knallert så den kan køre om kamp med en japansk 1200 cm3. Drenge, det holder ikke.
Jeg var også ved at blive forledt til at søge optagelse i Denon 3560 sekten. Men jeg blev desværre vantro igen, da jeg prøvede den som rent løbeværk med den converter, der sidder i en Audio Aero Capitole mk2. En meget velanskreven cd-afspiller på den forkerte side af kr. 50000 som alligevel bruger et simpelt phillips drev af nyere dato uden keramik. Men indbyggede Phillips værk i AA leverede varene med langt mere sammenhæng og dynamik end den gamle Denon. Min konklusion: Denon 3560 har haft sin storhedstid, og det er langt tid siden. Men til 1000 kr spiller den da stadig meget godt.
|
|
|
Jamen det er jo et frit land vi lever i. Hvis du virkelig vælger at tro på, at en CD maskine med CDM pro løbeværk og rør i udgangen måler sig med 3560, så velbekomme. Jeg tror på noget mere sandsynligt, f.eks. julemanden og genvalg af Anker Jørgensen. |
|
|
Jamen søde professor K(s)urt.
Prøv da at tage din fantastiske retro maskine med ned til TapeConnection i Århus som forhandler Audio Aero og gennemfør eksperimentet, hvis du tør og Ole ikke bryder grinende sammen. Jeg tror, du vil blive overrasket. Men jeg kan ikke vide det med sikkerhed. Og jeg vil da ikke ophøje mig selv til alle tiders ekspert. Det er jo min påstand, ligesom du påstår at en Denon 3560 er tæt på at indeholde verdens bedste drev. Det må jo bygge på en videnskabelig test med dobbelt blindtest lyttesessioner, som du har gennemført af alle til gengængelige drev i denne verden siden du prøver at ophøje den påstand om Denon 3560 til sandhed. Jeg ser frem da til at du offentliggør den undersøgelse og dens præmisser. Og indtil det sker, må du undskylde, at jeg ikke har set lyset eller din sandhed endnu.
Iøvrigt ville Anker Jørgensen da være en langt bedre statsminister end den imidlertidige vi må trækkes med for tiden. Se det var også en påstand.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke være nervøs for st sætte Denon DCD3560 ( modeficeret efter Kurt`s anvisninger ) op mod en hver 16/44 maskine eller multiformat & SACD maskine afspillende 16/44.. og den vil klare sig fremragende og bedre end de fleste især de nye multi format / DVD samt SACD maskiner ( altså ved afspilning af 16/44!! vel at mærke!!)
Og en fuld modeficeret maskine med ny clock, diskret analogdel, modeficeret netdel mm. vil garanteret ( om ikke vise røv til konkurenterne så) gnide skuldre med dem!.. uanset pris!..
Hvem som helst er da velkommen til at møde op med deres nye "dyr" under armen! og opleve det om ikke få "bølle bank" så i hvertfall blive matchet!!
(Dette gælder også Jonas og hans Linn cd12!!!.. KOM DU BARE! HØR OG GRÆD!! ved tanken om hvad ellers og især hvor meget god musik du havde kunne købe for 142500 kr!!?? dser er det mellemliggende beløb mellem DCD3560 opgraderet og din cd12 )
Hvor vide Kurts "bløde" modefikation af den gamle "tøs" er SAGEN!! og giver lige DET!! eller om hele "svineriet" med clock, analogdel mm. er SAGEN!! er lidt af en opfattelsels og smags sag!!..
De der klart mener at de "nye" maskiner der er kommet de sidste 12 år. absolut er SÅ! meget bedre og rigtige og at den nye teknologi inden for 16/44 afspilning bare rykker! vil ELSKE!! den fuldt opgraderede DCD3560! og blive RYSTET!! over dens preformance!!
Andre vil nok bedst kunne lide den "mildt" modeficerede udgave! ( jeg har begge!! og kan lide begge!.. den fuldt modeficerede er nok en tand mere korekt ifølge min overbevisning!.. her er Kurt og jeg ikke helt enige tror jeg!? men hans bud er dog forbløffende godt!.. og jeg vil ikke her sige at det ene er reelt mere rigtigt end det andet!? det er en smags og opfattelsels sag!.. ( og det er en helt anden diskution!!)
Lad mig sige at jeg anvender BEGGE! løsninger alt efter temperament og lyst!..
Men bort set ra det så vil jeg sige bare kom an! med jeres "nye" maskiner uanset pris!!
( Der er da iøvrigt INTET!! Tape Conection sælger der bare nærmer sig Denon maskinen!! ak ak!!!... tror da nærmere Kurt vil dø af grin!!!??)
Sonys gamle "kæmper" spiler da ganske fint! ligeledes nogle af Pioneers!! men de bedste drev har de absolut ikke!! gode og bedre end det meste andet! jo vist!! men!! bedre end denons!?? NOOOT!... det kræver ingen videnskablig forklaring! bare LYT!!..
IØVEIGT!!! Alle jer der udtaler jer tvivlende til dette! hvor mange af jer har hørt en Denon DCD3560???
Hvor mange har hørt en opgraderet???
Hvor mange har haft en i længere tid til indgående lytning og studie!??? samt test op mod en masse andet A/B!! test & blind test!??
( i have!!)
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jonas bojer]
Kurt og Mike lytter ikke musik derfor kan de lide den gamle Denon og fred være med det 
Tjaaa...! Jonas VED!! ikke hvad musik er!!...( om det så bed ham i røven!) såååå sådanne kommentare gider jeg ik at komentere yderligere på!!..
Andet end kom du bare med din cd12!! og oplev den blive til grin!!... til grin for hele 142500 kr!!!!.. 
Men ellers er jeg enig jeg hopper ikke på en ny vogn for det nye er slået ordentligt igennem.
En smule fornuft er der så dog trods alt i ham på et og andet sub molokyler plan!??!..

mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
[QUOTE=Jonas bojer]
Kurt og Mike lytter ikke musik derfor kan de lide den gamle Denon og fred være med det 
Tjaaa...! Jonas VED!! ikke hvad musik er!!...( om det så bed ham i røven!) såååå sådanne kommentare gider jeg ik at komentere yderligere på!!..
Andet end kom du bare med din cd12!! og oplev den blive til grin!!... til grin for hele 142500 kr!!!!.. 
Hehe du er nu lidt undtaget for jeg ved jo ikke hvordan dit anlæg spiller men jeg ved at Kurt ikke lytter musik og jeg har da lyttet CD12 mod den dennon men seperart DA-konverter hos kurt og jeg Græd bestemt ikke. Jeg tror tilgengæld ikke at kurt vil eje CD12 men jeg og kurt har også helt forskellige mål med musikken.
Men ellers er jeg enig jeg hopper ikke på en ny vogn for det nye er slået ordentligt igennem.
En smule fornuft er der så dog trods alt i ham på et og andet sub molokyler plan!??!..
Jeg er fornuften selv hvis jeg selv skal sige det men spørg ikke min pige.

mvh. |
|
|
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Jeg ville ikke være nervøs for st sætte Denon DCD3560 ( modeficeret efter Kurt`s anvisninger ) op mod en hver 16/44 maskine eller multiformat & SACD maskine afspillende 16/44.. og den vil klare sig fremragende og bedre end de fleste især de nye multi format / DVD samt SACD maskiner ( altså ved afspilning af 16/44!! vel at mærke!!)
Og en fuld modeficeret maskine med ny clock, diskret analogdel, modeficeret netdel mm. vil garanteret ( om ikke vise røv til konkurenterne så) gnide skuldre med dem!.. uanset pris!..
Hvem som helst er da velkommen til at møde op med deres nye "dyr" under armen! og opleve det om ikke få "bølle bank" så i hvertfall blive matchet!!
(Dette gælder også Jonas og hans Linn cd12!!!.. KOM DU BARE! HØR OG GRÆD!! ved tanken om hvad ellers og især hvor meget god musik du havde kunne købe for 142500 kr!!?? dser er det mellemliggende beløb mellem DCD3560 opgraderet og din cd12 )
Hvor vide Kurts "bløde" modefikation af den gamle "tøs" er SAGEN!! og giver lige DET!! eller om hele "svineriet" med clock, analogdel mm. er SAGEN!! er lidt af en opfattelsels og smags sag!!..
De der klart mener at de "nye" maskiner der er kommet de sidste 12 år. absolut er SÅ! meget bedre og rigtige og at den nye teknologi inden for 16/44 afspilning bare rykker! vil ELSKE!! den fuldt opgraderede DCD3560! og blive RYSTET!! over dens preformance!!
Andre vil nok bedst kunne lide den "mildt" modeficerede udgave! ( jeg har begge!! og kan lide begge!.. den fuldt modeficerede er nok en tand mere korekt ifølge min overbevisning!.. her er Kurt og jeg ikke helt enige tror jeg!? men hans bud er dog forbløffende godt!.. og jeg vil ikke her sige at det ene er reelt mere rigtigt end det andet!? det er en smags og opfattelsels sag!.. ( og det er en helt anden diskution!!)
Men bort set ra det så vil jeg sige bare kom an! med jeres "nye" maskiner uanset pris!!
( Der er da iøvrigt INTET!! Tape Conection sælger der bare nærmer sig Denon maskinen!! ak ak!!!... tror da nærmere Kurt vil dø af grin!!!??)
Sonys gamle "kæmper" spiler da ganske fint! ligeledes nogle af Pioneers!! men de bedste drev har de absolut ikke!! gode og bedre end det meste andet! jo vist!! men!! bedre end denons!?? NOOOT!... det kræver ingen videnskablig forklaring! bare LYT!!..
IØVEIGT!!! Alle jer der udtaler jer tvivlende til dette! hvor mange af jer har hørt en Denon DCD3560???
Hvor mange har haft en i længere tid til indgående lytning og studie!??? samt test op mod en masse andet A/B!! test & blind test!??
( i have!!)
mvh.
|
|
|
Gid jeg have lige så dårlige hørsel og musikalsk indsigt som dig for dælen jeg kunne spare penge og nøjes med at købe en gammel Dennon CD-maskine.
|
Til top |
|
|
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor det gå med overdrivelserne. At nedgøre en Linn CD12 ved at sætte den i bås med en Denon 3560, det er jo lige før at man bør overveje tvangsindlæggelse med hifi forbud.
Så kan jeg også. Her har jeg den multimative modifikation til alle Denon 3560 ejere.
Klip netledningen over og få et bedre liv.
miju skrev:
( i have!!)
mvh.
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helløwdi da for da dælen! Så længe det bare er Audio Aero ejere ( jeg har godt nok grinet meget i dag) og CD12 entusiaster (de er helt ukuelige, men de har jo sådan set også betalt for det) der mugger i denne tråd, er det jo blot småkedeligt. Jeg ved ikke hvad man skal have røget for at falde for sådan et par skøjter, men det skal vist være stærkt, har jeg hørt. Lad os nu få noget ordentlig modstand. (Iøvrigt mener jeg da ikke lige du har hørt sådan én Jonas, i hvert tilfælde ikke min) Hvis man føler sig så arrogant og bedrevidende, at man virkeligt tror at disse 2 spiller gør en stor forskel, så synes jeg man burde studere sin konstruktion lidt, om ikke andet, så blot for at lade sig imponere. Hvis man så kan finde blot et enkelt punkt, hvor de(n) positivt skiller sig ud fra en anden tilfældig maskine til 5.000kr. så har man da fået noget for pengene. Desværre overdriver jeg ikke. Både Audio Aero og CD12 har samme løbeværk. CD12 er tilmed baseret på opamps, som enhver sagtens kunne lægge i sin maskine med samme resultat, men jeg kunne dog aldrig drømme om, at gå efter den totalt tilsovsede lyd. Det kan i øvrigt kun mennesker der alene hører Dido, Nelly fidelifut og andre små ligegyldige fis-seletter  . Næh lad os nu få nogle ordentlige patter at rive i og en realistisk indstilling til universet. Forklar mig ned i detaljen, hvad der lige skulle gøre den store forskel, og spar mig for rørfiduser. Det er jeg blevet alt alt for gammel til.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
Hold da op hvor det gå med overdrivelserne. At nedgøre en Linn CD12 ved at sætte den i bås med en Denon 3560, det er jo lige før at man bør overveje tvangsindlæggelse med hifi forbud.
Så kan jeg også. Her har jeg den multimative modifikation til alle Denon 3560 ejere.
Klip netledningen over og få et bedre liv.
|
|
|
En CD12 er et af de vildeste HIFI fupnumre dette univers har præsteret, den føles fuldstændig som en rigtig lækker bimmer med motor fra en Trabant og bremser fra en Lada. Det eneste der når de samme højder, er LP12 fra det samme firma.
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt i "krigen" vil jeg da ikke undlade at nævne, at noget af det bedste CD-lyd, jeg har hørt, er kommet fra Accuphase-maskiner. En bekendt har lige investeret i en af de nyeste til en 75k (vil jeg tro), og den kan altså et og andet.
Og så er jeg egentlig ligeglad med løbeværker, opamps osv. - for det spiller bare!
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Helløwdi da for da dælen!
Så længe det bare er Audio Aero ejere ( jeg har godt nok grinet meget i dag) og CD12 entusiaster (de er helt ukuelige, men de har jo sådan set også betalt for det) der mugger i denne tråd, er det jo blot småkedeligt. Jeg ved ikke hvad man skal have røget for at falde for sådan et par skøjter, men det skal vist være stærkt, har jeg hørt. Lad os nu få noget ordentlig modstand. (Iøvrigt mener jeg da ikke lige du har hørt sådan én Jonas, i hvert tilfælde ikke min)
Hvad var det så for en Denon du har ? du har jo en gammel en som løbeværk og den der store gul Denon du bruger som DA-converter.
Hvis man føler sig så arrogant og bedrevidende, at man virkeligt tror at disse 2 spiller gør en stor forskel, så synes jeg man burde studere sin konstruktion lidt, om ikke andet, så blot for at lade sig imponere. Hvis man så kan finde blot et enkelt punkt, hvor de(n) positivt skiller sig ud fra en anden tilfældig maskine til 5.000kr. så har man da fået noget for pengene. Desværre overdriver jeg ikke. Både Audio Aero og CD12 har samme løbeværk. CD12 er tilmed baseret på opamps, som enhver sagtens kunne lægge i sin maskine med samme resultat, men jeg kunne dog aldrig drømme om, at gå efter den totalt tilsovsede lyd. Det kan i øvrigt kun mennesker der alene hører Dido, Nelly fidelifut og andre små ligegyldige fis-seletter . Næh lad os nu få nogle ordentlige patter at rive i og en realistisk indstilling til universet. Forklar mig ned i detaljen, hvad der lige skulle gøre den store forskel, og spar mig for rørfiduser. Det er jeg blevet alt alt for gammel til.
Jeg tror at CD12 har et Philips løbeværk og om de bruger opamps er ligegyldigt for mig blot det spiller musik. Du skal ikke være så firkantet som Duelund der siger at Plastik er dårligt og du siger Opamps er dårlige, jeg vil ikke udelukke noget som helst teknologi jeg tror på det handler om hvor god man er til at benytte det. Opamps har fordele og udlemper som andre komponenter det kommer helt an på hvordan du sammensætter skittet. faktisk lyder den denon du har lidt i lyden om den gamle Pioneer 1450 laserdisk jeg har måske du vil låne den den skulle have den mest stabile drev der nogen sinde er lavet og den køre også godt i dag selvom den er over 12 år gammel. Jeg troede det var fetter som var de onde ? og om de er i CD12 ved jeg heller ikke.
Men kurt du lytter jo heller ikke musik og kan slet ikke overskue musikalske sammenhænge. Jo en lille violin solo kan du høre at der kommer mere melodi i. Jeg har vise større forskel i størrelsen på rum med en Linn Classisk og ninka hjemme ved dig. Du kunne godt høre det men nægtede og kom med nye undskyldninger, ja du lige frem hoppede rundt og da man kunne høre der kom mere melodi og forskelle i f.eks. hihatten på tromme soloen med det lille linn hoppede du igen og skrej sådanne lyder en hihat ikke da tromme slageren slår samme sted og ikke som man kunne høre på det lille linn at han slog forskellige steder og der derved kom forskel og mere melodi.
At du ikke kan lide linn er helt fint for mig for du vil jo noget helt andet og det er i mine øre livløst melodiforladt musik med noget skrigende på toppen og langsomt bulderende i bassen. Efter min mening har du nok det anlæg som kan spille mest ude af takt jeg har hørt hmm oki den gode fælles vens gamle LC-audio var nok lidt værre men cdafspilleren fra LC er jo også direkte defekt.
Jeg tror du gør en fejl og det er at du aldrig slæber dit grej ud du får kun grej med hjem, jeg slæber tit mit med ud for det giver nogle helt andre oplevelser omkring hvordan produktet virker. Klart du skal have noget skingert og kantet anlæg med de gumpetunge højtaler der runder alt af og udglatter forskelle. 
|
|
|
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
Nu kører Ricky Lake igen...
Jeg ved ikke om en modificeret 3560 er kan leve op til til nutidens topmodeller.
Men der er ingen tvivl om at reklame folkene/Hifi anmeldere gør et godt stykke arbejde.
Ifølge dem er der milevid forskel mellem en 12 år gammel topklassespiller og en nutidig.
Men i virkeligheden er der kun sket små ændringer, som teknisk set lyder som store fremskridt, f.eks. 24 bit konvertere upsampling o.s.v.
Men i realiteten er det forbedringerne ikke ensbetydende med bedre lyd.. Så jeg kunne godt forestille mig at en 3560 modificeret på de kritiske punkter, vil være fuld på højde med en topklasse spiller i dag.
__________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas! Jeg vil såmænd slet ikke afskrive hverken den ene eller den anden tknologi på forhånd, der er dog visse ting der aldrig lader sig skjule, hvorfor man ligeså godt kan gå udenom fra begyndelsen. Billige Kinesiske højttalerenheder med små magneter, sfæriske diamanter, hård global modkobling, spikes, NO kabler, behøver man ikke igen og igen overbevise sig selv om, er en dårlig løsning. Sådan er det bare. Mht. dit gamle eventyr om ét eller andet Classic fiduseri, vil jeg nok engang dementere, jeg har aldrig hørt det du nævner, i mine ører er det et fladt og fuldstændig konturløst set-up, der er prissat 25.000 for højt. Og nu gider jeg ikke høre mere om det. Mht. Sondek CD12, har den stået ved siden af min gamle smadrekasse og fået sådan en gang bøllebank, at selv Asbjørn ikke troede det muligt. Den CD12 efterlader 25% af informationerne på CDén urørt. Du burde få dine skiver billigere, for du hører jo kun 75% af dem. 3560 Har du aldrig hørt som stand alone hos mig. Selv før der rørt noget ved den, er den mere fast i lyden end Sondek, som da også er mageløst slatten og ustram.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
.
Nu kører Ricky Lake igen...
Jeg ved ikke om en modificeret 3560 er kan leve op til til nutidens topmodeller.
Men der er ingen tvivl om at reklame folkene/Hifi anmeldere gør et godt stykke arbejde.
Ifølge dem er der milevid forskel mellem en 12 år gammel topklassespiller og en nutidig.
Men i virkeligheden er der kun sket små ændringer, som teknisk set lyder som store fremskridt, f.eks. 24 bit konvertere upsampling o.s.v.
Men i realiteten er det forbedringerne ikke ensbetydende med bedre lyd.. Så jeg kunne godt forestille mig at en 3560 modificeret på de kritiske punkter, vil være fuld på højde med en topklasse spiller i dag.
|
|
|
Hej LGrau! Hvis man er lidt realistisk og undersøgende af natur, så gør det forståelsen af markedsbevægelserne meget nemmere. Se nu f.eks. at nogen virkeligt tror der er sket alverden indenfor halvlederteknilogi de seneste 20 år. Det er der sådan set slet ikke. Der har været lidt udvikling på opamps og processorer, men grundlæggende tekniske fornyelser er der ikke sket. Løbeværkerne i maskinerne er faktisk kun blevet ringere. Det gearløse løbeværk i 3560 er i virkeligheden ganske einmalich, men det kan man vel ikke forklare inkarnerede fans af engelsk boligindretning.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jonas bojer]
Hehe du er nu lidt undtaget for jeg ved jo ikke hvordan dit anlæg spiller,
Det spiller GODT!! ( hvad skulle jeg ellers sige )
Du vil nok blive noget overrasket!!!...
Det spiller så tæt på som nu muligt med givende midler som musikken nu ER! en person jeg kender der selv er musiker og endda guitar bygger, kan i langt højre grad genkende hans egne guitare nåt disse er anvendt på en indspilning, end på andet han har hørt 10 gange prisen af mit!!.. sååååå... det er bekræftelse nok til mig!.. ( og når det stemmer godt overens med hvad jeg syntes lyder godt og rigtigt! så er det fint !!)
Men jeg ved at Kurt ikke lytter musik
NÅ??? hvad lytter han så på???
Og jeg har da lyttet CD12 mod den Denon men seperart DA-konverter hos kurt og jeg Græd bestemt ikke.
Har du hørt den i sig selv ( dens egne DAC) og modeficeret?? her vil du blive ganske overrasket!!
Jeg vil ikke her sige at den er BEDRE! end en cd12! ( for bedre og bedst er subjektivt!! og en noget personlig opfattelse!) MEN!! den gnupper sgu skuldre med den!.. krly ( Kristian ) der jo har en! blev ganske chokeret!! og lidt bleg om "næbbet" da vi prøvede!!..
Dg fortrækker han klangen og den specielle lyd i Linn maskinen! men rent kvalititativt var der mule hår forskel!! her taler jeg opløsning, dynamil, detaljering, kontrol, homogenitet, timing, og ikke mindst som følge af summen af alle de gode parametre evnen til at udpænsle forskelle i rystende grad!!
Forskellene udmønter sig i klang filosofi!! og hvad der her er mest rigtigt er gnske subjektivt!...
Jeg tror tilgengæld ikke at Kurt vil eje CD12 men jeg og Kurt har også helt forskellige mål med musikken.
Jeg ved ikke hvordan Kurt lytter og til hvad i musikken, hvad der vægtes osv!... ???
Jeg er fornuften selv hvis jeg selv skal sige det, men spørg ikke min pige.
DET SKAL MAN ALDRIG!!! ( især ikke i hifi sammenhænge!!!)

mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mht. Sondek CD12, har den stået ved siden af min gamle smadrekasse og fået sådan en gang bøllebank, at selv Asbjørn ikke troede det muligt. Den CD12 efterlader 25% af informationerne på CDén urørt. Du burde få dine skiver billigere, for du hører jo kun 75% af dem. 3560 Har du aldrig hørt som stand alone hos mig. Selv før der rørt noget ved den, er den mere fast i lyden end Sondek, som da også er mageløst slatten og ustram. 
|
|
|
Ja de lød noget forskellige det er der ikke tvivl om. Men i 2 lytter ikke musik og du siger jo selv at musik ikke er noget du vil have med i dine betraktninger da musik er noget der farves frem. Men andre steder hvor jeg har haft min CD12 med er tingene MEGET mere velopløst og man høre mange flere ting end hjemme ved dig. Dette kan måske så betyde at dit kantede anlæg ødelægger tingene og derfor skal der stå en meget firkantet cd-afspiller forrest i kæden for at der høre noget ryk. Derfor forsvinder finessen hjemme ved dig og alt er livløst og kedeligt, lyden er jo som min gamle laserdiskafspiller kantet og grov uden finesse og liv.
1) Undre du dig aldrig over at alt musik med tromme hjemme ved dig altid er ude af takt ?
2) Undre du dig ikke over at du ikke kan spille noget musik Uden rum på eller med meget lidt altså en kompakt stemning som i en lille kælder med Jazz musik ?
3) Undre du dig ikke over at alle forsangere aldrig står foran musikken men altid i mellem eller bag musikken ?
4) Undre du dig ikke over når du lytter forskel på flygler at kroppen er meget ens på lyden og i den hæftige diskant at tingene glider sammen så den forskel melodien de enkelte flygler spiller med er udvisket. ?
5) Undre du dig ikke over det kun er en håndfuld af plader som fungere hjemme ved dig akkurat som nogle HIGHend folk kun har en håndfuld plader de lytter ?
Jeg siger det igen prøv nu at tage noget af dit grej med rundt det vil du lære meget af.
Og prøv nu at lyt lidt musik en gang i mellem.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Jeg vil ikke her sige at den er BEDRE! end en cd12! ( for bedre og bedst er subjektivt!! og en noget personlig opfattelse!) MEN!! den gnupper sgu skuldre med den!.. krly ( Kristian ) der jo har en! blev ganske chokeret!! og lidt bleg om "næbbet" da vi prøvede!!..
|
|
|
Hvis jeg tuner hans anlæg vil hans CD12 Gennem prygle den denon jeg er bange for han ikke har sat anlæget op således at alle CD12's egenskaber komemr til udtryk. 
Jeg kan fortælle at når en CD12 kommer på skal højtaleren flyttes MEGET iforhold til andre CDafspillere.
Ngle få eksempler jeg lige kan huske i hovdet.
Ikemi 5cm + 7° vinkel
Elektrokompaniet 12cm ingen vinkel forskel.
genki 7 cm og + 7° vinkel
Hvis man ikke tuner mellem testene vinder det dårligeste produkt ind på den dyreste. 
Skal jeg ikke komme og vie kryl hvad en tuning kan indebære måske han bliver glad ? 
som gralt tilfælde kan jeg for DIG og KURT give følgende eksempel. Hvis man stiller begge højtalere ind mod væggen med enhedderne ind mod væggen er det sku svært at lytte forskel på forskellige cd-afspillere og tuner i derfor ikke mellem testene og CD-afspilleren udglatter i forskellen. Der er jo meget forskel på kabler det er der også på højtaler placeringer.
Sådanne forskelle har f.eks. Kurt aldrig med i hans betragtninger derfor er hans konklusioner omkring Linn ikke noget vært i mine øre. du er nok lidt mere åben på dette punkt.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jonas bojer
Gid jeg have lige så dårlige hørsel og musikalsk indsigt som dig for dælen jeg kunne spare penge og nøjes med at købe en gammel Dennon CD-maskine.
Hvis du ikke var så selv indbildsk ville du kunne spare rigtig mange penge!!
Du kunne rigtignok købe en DCD3560 og få den modeficeret og spare 145200 kr! som du kunne købe musik for hvor ved DU!! måske kunne få mere musikalsk indsigt!!..
For de musik eksempler du gennem tiderne har omtalt og den måde du snakker om det hele på skriger mod himlen om manglende grundlæggende viden om musik og musikalitet!..
Musikalitet er for dig og efter hvordan du opfatter det rent subjektivt og smag & behag!! du har absolut ingen forankring i virkligheden! og lever på en indbildning og illusion!.. hvor du tror at du har bare en smaule viden og indsigt!..
Du har forlængst afsløret her inde at det har du absolut ikke!.. som sagt du ved ikke hvad musikalitet er om det så hoppede ud og bed dig i næsen!!..
Hvis det ikke lyder af Linn er det ikke musikalitet!.. og som vi jo alle ved har Linn intet med virkligheden t gøre og derfor heller ikke musikalitet! det er ren designer lyd ( we aim to please!!) Linns produkter er sgu ren prostitution!! udtænkt i whisky tåger på en lille bakketop i Skotland af en gammel galning iført sjove hatte!!....
Og når du har ladet dig hjerne vaske og forblinde af denne total farvelade lyd, og blevet fanatisk Linninist har du ladet alt håb bag dig og sluppet en hver virkligheds fornæmmelse og konkret musikalsk viden!..
Dette er et uomtvisteligt faktum!!
Hvis man giver 150000 kr. for et Phillips drev, nogle 20 kr. opamps, en stak middelmådige små komponenter her og der.. og en bunke højglans poleret alu. har man da total sluppet jord fornindelsen!!..
Jeg kan kun give Kurt inderligt ret i hans betragtninger!..
Dog vil jeg i all fairness sige at Linn cd12 er en fin og velspillende maskine! der er et rigtigt godt bud på en fornuftig nutidig 16/44 afspiller... dette hvis den var prissat til rundt regnet 15000 kr. ( og de 10000 kr ene og alene!! grundet dens fornæmme finish!!)
I Denon maskinen er der value for pengene!! der er brugt fine komponenter! og fornuftig opbygning! og det VIRKER! og holder stadig 10 - 15 år efter!.. skift de få stumper der nu er blevet kørt agterude af udviklnigen, og den er stadig med! og det HELT! fremme!!...
jeg vil da gerne have en Linn cd12! den er ganske fornuftig og kan da sikkert modeficeres lidt kærligt til også at fungere og spille nogenlunde rigtigt!!.. så kan jeg få en for hvad den er værd! mellem 10 - 15000 kr... sååååå.. why not!! om den vil kunne afløse min DCD3560 helt er dog et stort spørgsmål!!??? ( jeg tvivler!) men den er da lidt mere lækker at se på... ( måske hvis man brugte denon maskinen som drev på Linn.. ??? måske?? hvem ved?? ( men der skal jo en del til at rette op på de fejl Linn laver!!)
Hvis du virklig ikke kan høre at denne maskine ikke er mere værd og at der er maskiner fra omkring 10 - 15000 kr. der giver den bølle bank!! så er det DIG!! der har en ufattelig dårlig hørelse eller er total lukket for enhver fornuft! grundet ensidig forblinding og hjernavask af Linn!!..
Og så er all fornuft spildt på dig!! og alt håb ude!!.. du må jo bare leve i din egen lille ( noget bekostelige ) illusion!!...
Men dine udtalelser her inde må så af alle ses i lyset af dette og derfor næppe tillægges den store vægt eller betydning samt troværdighed!...
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|