Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
Det er fint at du giver din mening til kende. At Kurt og hans tro væbner ikke kan tåle at blive modsagt er jo meget betegnende. Der er måske tale om frygt for at tabe ansigt. Når man nu så gerne vil fremstå som den store hifi-ekspert. Hvis de var så store profeter så ville de da ikke reagerer med at svine dig og dit Linn udstyr i en grad, som det overhovedet ikke fortjener. Hvis de var sikker i deres sag, så ville din kritik jo bare prelle af på dem. Problemet er bare, at de fremhæver deres påstande som den ultimative sandhed krydret med en smuk teknisk sang. Det kan lokke andre novicer til sekten. Men jeg savner lidt ydmyghed fra disse hifi-præster for der er altså langt til, at de er oppe på Duelund niveau rent erfarings-og vidensmæssigt. Men igen: Vær kun tro mod dine egne øre.
|
|
|
Om du har ret ved jeg ikke men jeg elsker selv lidt debat og så kender jeg Kurt privat så der er ikke ondt i sinde fra nogen side. Kurt lytter ikke musik og han og jeg har slet ikke samme mål med HIFI og musikken og hvis der er noget han ikke kan lide så er det måske interssant for mig at undersøge. Men jeg er klar over at mange "HIFI" folk lever som de ting der var standarter for 10-15 år siden og der er dæleme løbet meget vand gennem åen siden da. Men klart nok når man udelukker musikalske aspekter som f.eks. Kurt gør så tror jeg heller ikke der er sket den helt store udvikling gennem de sidste 10 år. Jeg vil have det hele med og ikke nojes men noget sådanne sjusk som disse dengang gode gamle maskiner kan præstere idag. Men de er da heldige de kan spare en masse penge 
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
Det er fint at du giver din mening til kende. At Kurt og hans tro væbner ikke kan tåle at blive modsagt er jo meget betegnende. Der er måske tale om frygt for at tabe ansigt. Når man nu så gerne vil fremstå som den store hifi-ekspert. Hvis de var så store profeter så ville de da ikke reagerer med at svine dig og dit Linn udstyr i en grad, som det overhovedet ikke fortjener. Hvis de var sikker i deres sag, så ville din kritik jo bare prelle af på dem. Problemet er bare, at de fremhæver deres påstande som den ultimative sandhed krydret med en smuk teknisk sang. Det kan lokke andre novicer til sekten. Men jeg savner lidt ydmyghed fra disse hifi-præster for der er altså langt til, at de er oppe på Duelund niveau rent erfarings-og vidensmæssigt. Men igen: Vær kun tro mod dine egne øre. |
|
|
Hmmm! Meget er jeg da blevet beskyldt for, men at jeg ikke kan tåle at blive modsagt er da en ny ting. Jeg er såmænd heller ikke HIFI ekspert og sammenlignes med Duelund er der da slet ikke grundlag for. Miju har vist bare haft en god oplevelse med en gammel CD maskine, og jeg bakker ham såmænd op. Hvis du så læste hvad han skrev, så vil du jo se, at han netop har slæbt den med i byen til en der havde en CD12, for at sammenligne dem. Miju har sørme ellers tidligere udråbt netop CD12 til én af hans foretrukne CD maskiner. Så man kan ikke beskylde ham for at være anti Linn på den måde. For mit eget vedkommende, mangler jeg endnu at se og høre noget de har haft fingrene i, som ikke bare er rip off i stor stil. Meget af det de laver er sammensat af de tarveligste stumper som det lader sig gøre, that´s a fact. Hvem andre i denne verden vil konstruere en effektforstærker til 80.000 kr. med poweropamps. Poweropamps bruges i de fleste konfirmationsanlæg, ikke i noget der har med dyrt hifi at gøre.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hvem andre i denne verden vil konstruere en effektforstærker til 80.000 kr. med poweropamps. Poweropamps bruges i de fleste konfirmationsanlæg, ikke i noget der har med dyrt hifi at gøre. |
|
|
Kurt vågn nu op af din dvale. Det er jo ligegyldigt hvad det er lavet af blot det spiller musik du bliver ved med at hænge dig i gamle værdier som vægt på komponenter og størrelser samt versions nummer på ekeltroniske dele.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt vågn nu op af din dvale. Det er jo ligegyldigt hvad det er lavet af blot det spiller musik du bliver ved med at hænge dig i gamle værdier som vægt på komponenter og størrelser samt versions nummer på ekeltroniske dele. |
|
|
Det kan du bide dig selv et ømt sted på at jeg hænger mig i.  Tarvelige løsninger giver tarvelig lyd - længere er den såmænd ikke. Dernæst skal der være en logisk og ligefrem sammenhæng mellem de anvendte stumpers kvalitet og det resultat man får og til sidst, den pris man sætter. Diskantenheder til en femmer hører ikke hjemme i HTér til over 250 kr. og man tager iokke en tusse for at skifte en afbrændt ditto. Man kalder det også begrageri. I Skotland røg knoppen for mindre end det for 50 år siden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
Jamen, jeg har sådan haft samme spørgsmål som Zaka. Jeg har specielt haft nogle tanker omkring at bypasse det filter. Dog er der jo indbygget en sikring i selve spillen, så der er ingen risiko for ild eller smeltede dingenoter eller noget. Er det ikke korrekt. ???
Hej Jack! Der skulle helst ike ske ulykkelige hændelser ved at bypasse filtret. Hvis du vil være nummer 100% sikker, så kan du måle om der står DC på udgangstrinnet i den. Nogle få millivolt er ligegyldige, det er værre, hvis der gemmer sig væsentligt mere, men det hører til sjældenhederne.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en meget spændende debat at følge med i, slaget bølger frem og tilbage både i og uden for tråden, forskellige "skoler" inden for musiklytningen er repræsenteret, her er de musik orienterede (skidt med hvad der er i apparaterne bare der kommer musik ud) her er de teknikfikserede (hvis komponenterne i apparaterne kun koster 25 øre så lyder det der kommer ud også således) her er de pris-fokuserede (hvis det er dyrt så må det også være godt) og så er der dem midt imellem. Jeg selv er nok lidt midt imellem, hvis det spiller er det fint, men jeg kan da ikke altid dy mig for at tjekke inventaret ud. Med lidt godt håndværk på tegnebordet kan man da godt lave f.eks. en forstærker der er til at være i stue med uden at det er komponent prisen der tynger budgettet særligt meget, eksemplerne kunne være Cambridge, NAD og Rega, her er hvad jeg ville kalde sunde løsninger til fornuftige priser, og nogle gange kan man endog være heldig at få lidt mere end prisen umiddelbart stiller i udsigt. Nu med hensyn til denne Denon 3560 CD-afspiller så kan den da meget vel høre til det rimeligt begrænsede antal apparater der er kommet til verden på en heldig dag, måske endda som et prestige projekt der skulle vise konkurrenterne baghjulet og derfor ikke fra starten være prissat på en måde der afspejler de radikale løsninger der brugt med hensyn til både fysisk og elektrisk afkobling, drev og i det hele taget sund fornuft i udviklingsfasen. Bare fordi der er gået 12 år så bliver de gode løsninger der dengang blev valgt da ikke forkerte, det udviklingen for det meste bibringer os er næsten udelukkende mere integrerede og komprimerede kredsløb, denne udvikling handler ikke om bedre lydende komponenter for hånden på hjertet hvor mange går egentlig op i det, bare det går hurtigere og udvikler mindre varme så er 95 % tilfreds. Er der på 12 år sket et kvantespring i udviklingen af HIFI-apparaterne ? Nej ikke i virkeligheden kun ifølge reklameafdelingerne, de skal jo selvfølgelig opfinde ”revolutionerende” nye teknologier til hver ny generation af apperater. Et af de sidste nye og morsomme teknologiske fremskridt der er sket står Sony for, på deres nye diskount serie af DVD-afspillere har de fundet på en laser der kan tilte, læs her :
” Precision Drive 3 er en forbedret og mere kompakt efterfølger til Precision Drive 2. Teknologien sikrer, at sporet i DVD- eller CD mediet kan læses i skæve vinkler. Medierne har ofte en tendens til at blive en anelse skæve, hvilket i bedste fald forringer afspilningskvaliteten og i værste fald gør afspilning helt umulig”.
Ak ja og sådan skrider udviklingen i en retning hvor overflødige teknologier måske spænder ben for rigtige lydmæssige fremskridt, jeg har aldrig i mit nu lange liv med først CD-mediet og nu DVD-mediet oplevet at CD’en eller DVD’en er blevet skæv (uden en voldsom fysisk indsats) kun ridset, dem der sendte denne pressemeddelelse ud var vist mere end en ”anelse skæve”.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse! Det var vist ikke meningen, at denne tråd skulle blive et slag. Jeg tror Miju så frem til en nørdet tråd om den her maskines forskellige egenskaber og muligheder. Det gjorde jeg egentlig også, men blækket er under højtryk i disse dage, hvorfor der smuttede et par indlæg ud om noget der allerede var afsporet.
Miju har lyttet til maskinen og fundet den fin, han har sågar lyttet op imod andre "fine" maskiner, hvor selv ejeren af det dyre grej blev en kende overrasket.
Jeg har lyttet til den i temmeligt længe nu og så har jeg bygget lidt om på den i analogdelen, som klart er maskinens svage punkt, men heldigvis også det element, som nemmest lader sig eksperimentere med.
Af alle de andre der har deltaget i tråden, tror jeg ikke der er nogen der har hørt den pågældende maskine, alligevel råbes der op. Men ser du: Det er med meninger som med numsehuller - alle har et(n).
Mht den tekniske udvikling har du helt ret, der bliver gjort noget, såfremt det gør produktionen mere idiotsikker og nemmere. Ellers er der ikke megen bevægelse i det. Konverteren der er 4 stk PCM58PK, er jo også kun 1 model før den berømmede 20 bits PCM1702PK. Disse 2 har næsten alt tilfælles, bortset fra at 1702 har visse fordele omkring 0 gennemgang og så det faktum, a den ikke manuelt skal justeres. Men så er der heller ikke meget mere at sige om det. Opamps kan man skifte til det man gider, respekterer man blot om det er duals eller singles, så kan man stort set teste alle og vælge den man bedst kan lide. Mht power supply, så har den state of the art udstyr.
Hvis man så skulle finde bare ét punkt hvor der for alvor er sket ændringer, så er man nødt til, at finde maskiner med enten interpoleringskredsløb (Denon) eller med upsampling. Resten laves på eksakt samme måde d.d. som i 1991, dog er der meget langt imellem dem, der selv konstruerer og laver løbeværkerne. Her har vi næsten alene Sony, Phillips og meget sjældnere Pioneer, Teac i maskinerne.
Så jeg har i hvert tilfælde uhyrligt svært ved at forstå, hvad det lige er der er sket så meget af på CD afspillerne de senere år.
Kan nogen forklare mig det?
PS! Der foreligger måske og - kun måske - den mulighed, at fjerne det Sample and hold kredsløb der sidder i 3560.Jeg vil vende tilbage med yderligere om det med hjælp fra bl.a. LGrau, som også interesserer sig for maskinen. Hvis det er muligt kunne det betyde en del for den lydmæssige side. Sample and Hold er nemlig en lille kondensator, der holder niveauet mellem samples. Det burde ikke være nødvendigt i maskinen, og kan det fjernes vil det sikkert gøre godt. Hvis nopgen har et bidrag til det synspunkt, så hører jeg gerne.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
Kurt vågn nu op af din dvale. Det er jo ligegyldigt hvad det er lavet af blot det spiller musik du bliver ved med at hænge dig i gamle værdier som vægt på komponenter og størrelser samt versions nummer på ekeltroniske dele. |
|
|
Det kan du bide dig selv et ømt sted på at jeg hænger mig i.  Tarvelige løsninger giver tarvelig lyd - længere er den såmænd ikke. Dernæst skal der være en logisk og ligefrem sammenhæng mellem de anvendte stumpers kvalitet og det resultat man får og til sidst, den pris man sætter. Diskantenheder til en femmer hører ikke hjemme i HTér til over 250 kr. og man tager iokke en tusse for at skifte en afbrændt ditto. Man kalder det også begrageri. I Skotland røg knoppen for mindre end det for 50 år siden. 
|
|
|
Udvikling Kurt Udvikling. Switsmode og Silent power du kan ikke komme frem med den holdning du har der sker jo udvikling i denne her verden det må du indse selvom du er gammeldags og forstokket 
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Diskantenheder til en femmer hører ikke hjemme i HTér til over 250 kr. og man tager iokke en tusse for at skifte en afbrændt ditto.
|
|
|
Jeg ved du elsker den store magnet der er i dine diskanter men er en lastbil verdens hurtigeste køretøj til at kommer hurtigst rundt i kurverne blot fordi den har den største motor ? Næ du heller en lætvægst Lotus på 550gk med en lille 120HK motor det er fleksibelt og hurtigt og viser større forskelle på vejens kurver og sving.
Overdimensionering stødre man tit på og det har også nogle store udlemper. Over dimensionere du tingene kan i maskinbrancen betyde at inertikrafterne kan nå hastigheden i den anden ende og at maskinen ikke kan blive hurtig nok. Måske en let magnet er hurtigere at styre og dermed svinger mere med musikke ? jeg ved det ikke men stor og større er ikke altid det bedste og det nare kun dit og andre med gammeldags holdning til udvikling og specielt de gamle "HIFI"-folk.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Udvikling Kurt Udvikling. Switsmode og Silent power du kan ikke komme frem med den holdning du har der sker jo udvikling i denne her verden det må du indse selvom du er gammeldags og forstokket  |
|
|
Switch mode er et ca. 40 år gammelt princip og indebærer ikke forbedringer fremfor en liniær strømforsyning, men den er mindre og frem for alt lettere.Jeg synes princippet er genialt, tænk blot på de små opladere som ericsson leverer med til deres telefoner nu om dage. Men hvad er meningen i hjemme HIFI? Jo i 5.1 eller 7.1 hjemmebiografer er der pladsprobemer, men da ikke i 2 kanals apparater. Dernæst er de ikke ligeså støjsvage som en liniær strømforsyning og specielt hvis der skal rigtig meget power til, så ryger switching frekvensen ned omkring de 100KHz og så duer den ikke til audio mere, idet der så skal filtreres. Silent power er vist noget fidusværk som Linn tror de har fundet på. Den udvikling der for alvor sker ligger desværre ikke ret meget indenfor audio. Video derimod får hele armen, men der kan det jo også ses I øvrigt er f.eks. BB 1702 PK kommet på markedet i 1993 og 10 år for en konverterchip må jo være lang tid. Udviklingen gik stærkt i begyndelsen, fra 1982 og frem, da skete der en del, men når man først når 20 bit og lav forvrængning, så skal omkostningerne hjem før der konstrueres nyt.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg vil lige sige at jeg ikke har hørt maskinen, men bestemt er imponeret over opbygningen.
Der er muligheder for at forbedre I/V konvertering. Men når dette er gjordt mener jeg ikke at man får noget som er radikalt bedre uanset pris.
Jeg taler kun ud fra et rent teknisk synspunkt her. PCM58K Konverteren har ligeså lav forvrængning som PCM1702K uden den er justeret.(3560 er justeret på de 2 MSB).
Så hvis justeringen er lavet korrekt er den faktisk PCM1702K overlegen. Der er endda mulighed for at justere yderligere 2 bit.
Men håndjustering er blevet for dyrt i produktionen, så konverter producenterne giver desværre ikke denne mulighed i dag . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
feedback skrev:
Hold da op hvor det gå med overdrivelserne. At nedgøre en Linn CD12 ved at sætte den i bås med en Denon 3560, det er jo lige før at man bør overveje tvangsindlæggelse med hifi forbud.
Så kan jeg også. Her har jeg den multimative modifikation til alle Denon 3560 ejere.
Klip netledningen over og få et bedre liv.
|
|
|
En CD12 er et af de vildeste HIFI fupnumre dette univers har præsteret, den føles fuldstændig som en rigtig lækker bimmer med motor fra en Trabant og bremser fra en Lada. Det eneste der når de samme højder, er LP12 fra det samme firma.
|
|
|
Hehe, vi taler samme sprog... Ved dog ikke helt om jeg er enig mht. CD12 - man må da sige, at den repræsenterede noget nær "state of the art" indenfor cd-afspillere da den kom frem. Om den er god til prisen er så en helt anden snak! Din mening om LP12 er jeg derimod helt enig i - magen til inkompetent konstruktion! Man kan selvfølgelig bruge $$$ på nogle af de 117 opgraderinger der findes og ende op med en nogenlunde hæderlig spille. __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Diskantenheder til en femmer hører ikke hjemme i HTér til over 250 kr. og man tager iokke en tusse for at skifte en afbrændt ditto.
|
|
|
Jeg ved du elsker den store magnet der er i dine diskanter men er en lastbil verdens hurtigeste køretøj til at kommer hurtigst rundt i kurverne blot fordi den har den største motor ? Næ du heller en lætvægst Lotus på 550gk med en lille 120HK motor det er fleksibelt og hurtigt og viser større forskelle på vejens kurver og sving. Dette er den vildeste gang vås du endnu har præsteret. Magneten på en enhed indgår i enhedens motorsystem, i dsikantenheder kan den kun være for lille. Du skal bevæge en membran frem og tilbage med 10-15-20KHz og måske endda mere, det kræver et meget kraftigt og fokuseret magnetfelt. Hvis du så også skal have den til at stoppe igen, får du brug for endnu flere kræfter. Dernæst er der en hulens masse parametre der helst skal passe sammen med filtret, så du får det rette Q ved den rette frekvens og så du får kontrol over induktion i enheden, så delefrekevensen fastholdes og meget meget mere. Lette motorer i denne sammenhæng er entydigt til stede pga sparehensyn - intet andet.
Overdimensionering stødre man tit på og det har også nogle store udlemper. Over dimensionere du tingene kan i maskinbrancen betyde at inertikrafterne kan nå hastigheden i den anden ende og at maskinen ikke kan blive hurtig nok. For svingende masser ja! For en stationær magnet Nej! Måske en let magnet er hurtigere at styre og dermed svinger mere med musikke ? en må netop aldrig gøre noget som helst andet end at være en urokkelig base for svingspolens bevægelser. Magnetfeltet må aldrig give efter og heller ikke lade sig påvirke af svingningsenergien. jeg ved det ikke men stor og større er ikke altid det bedste og det nare kun dit og andre med gammeldags holdning til udvikling og specielt de gamle "HIFI"-folk. Jamen det er da rigtigt, men magneter på diskantenheder er noget andet. De er hulens nødvendige. På andre enheder kan man ikke bare gøre magneten større og større, idet den påvirker enhedens Q værdi. Det gør den for så vidt også i en diskantenhed, men her skal man bruge et helt andet frekvensområde. Ikke desto mindre er motorsystemet afgørende for dynamik og præcission i en HT, ligesom tabet i ophængene er meget vigtig for de svage niveauer.
Den enhed der sidder i Ninka og Espek kan desværre ikke forsvares på nogen som helst måde. Selv hvis man købte 1000 stk og kasserede 900 af dem, ville man stå med noget ubrugeligt der ikke bør koste noget særligt. Brænder du en af, koster den dog en tusse at få skiftet, hilke er det mest uhyrlige jeg har set og hørt . Enheden kan du sikkert finde i TV apparater og ghettoblastere i stort tal rundt om i verden.
|
|
|
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lidt støvet Linn-anekdote:
Støvlåget på LP12 blev ikke produceret hos Linn men af Lenco. Men når man bestilte støvlåget gennem en Linn-forhandler blev prisen ganget med 10! Og angiveligt var Linn indimellem så dovne, at de ikke engang havde fjernet Lenco mærket fra plasticfolien! 
__________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille beskedent forslag:
Start en tråd om "Udviklingen i hifi-udstyr gennemtiderne" og måske en om "Høje priser på varemærker og producenternes fokusering på branding" og lad Kurt og miju og andre interesserede beholde denne tråd til nørdede ting omkring 3560'eren - please .
Jeg vil meget gerne høre mere om diverse forbedringsmuligheder...
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekko skrev:
En lidt støvet Linn-anekdote:
Støvlåget på LP12 blev ikke produceret hos Linn men af Lenco. Men når man bestilte støvlåget gennem en Linn-forhandler blev prisen ganget med 10! Og angiveligt var Linn indimellem så dovne, at de ikke engang havde fjernet Lenco mærket fra plasticfolien!  |
|
|
De har aldrig kunnet gange med andet 10, 100 og 1.000 osv. hos Linn! Det er for besværligt, når man jubler rundt med en gedigen Skotsk frostsikring i blodet.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,der er åbenbart meget profit i den branche. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Et lille beskedent forslag:
Start en tråd om "Udviklingen i hifi-udstyr gennemtiderne" og måske en om "Høje priser på varemærker og producenternes fokusering på branding" og lad Kurt og miju og andre interesserede beholde denne tråd til nørdede ting omkring 3560'eren - please .
Jeg vil meget gerne høre mere om diverse forbedringsmuligheder...
mvh |
|
|
Hej ZAKA! Det næste der måske bliver forsøgt er at bypasse Sample and hold kredsløbet i maskinen, men det må vente lidt endnu, skal først være helt sikker på, at det går an uden efterfølgende ustabilitet eller lignende.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ja,der er åbenbart meget profit i den branche. |
|
|
Hejsa halsklud! For det meste er der da helt fair handler at gøre. Check da lige hvad du får for pengene hos eksempelvis Sony, mage til gedigne konstruktioner skal du da lede længe efter. Og så til de penge. Det er da alene enkelte producenter, der skal presse den sidste dråbe af navnet eller blot designet, og det bliver jo hurtigt en vane.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste projeckt her er en der vil forsøge at lave et 24/96 upsamplinge filter modul til maskinen og se om det kan implementeres på en og anden måde!!
(Dette kredsløb vil blive kopieret fra en anden cd. med et sådant )
Jeg ved ikke om det er muligt men det vil blive undersøgt!!
Dette er faktisk noget af det eneste RIGTIG! nye der er sket de sidste 10 - 12 år!!.. inden for 16/44!! pånær HDCD som jeg finder ret dødt og hedengangen efterhånden!!..
Jeg venter med spænding på hvad den person jeg kender der er lidt af en "ørn" til sådant ( elektronik byg / modefikation og konstruktion mm. )
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|