| Forfatter |
|
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Sikken gang vås  .Du burde spise sildene istedet for at rende rundt med dem i ørene.
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var selvfølgelig miju. duck64 lyder til at være fornuftig
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
[QUOTE=feedback]
Det lyder godt. Så er det bare spørgsmålet om Denon 3560 fanatikerne TØR komme ud af deres kældre. Det kunne måske også være, at jeg kan fremskaffe en Audio Aero Capitole til formålet. Den har jo det grimme, grimme Philips drev som ifølge professor Kurt er tæt på at være verdens dårligste. Har I iøvrigt set testen af denne spille her på hifi4all. Anmelderen må jo have modtaget bestikkelse eller være tonedøv, når han kan skrive sådan rosende ord noget om en maskine, der har et så dårligt drev, ifølge Kurt fra kælderen.
DET! tør vi sgu da godt!! no problem!... kom du bare med den rør cd.!! om noget så er det endnu mere gammel "vin" på nye flasker!!... MEN!! undskyld!! RØR??? mod en DCD3560???? upsampling til 24/192 og alskens nye teknikker kan sgu ikke rette op på hvad de rør gør!!!... så har en cd12 nok LIDT! støre chancer for at gøre sig nogenlinde....
Jeg har til dato intet rør bestykket cd. grej hørt der når endda en UMODEFICERET! DCD3560 til anklerne!... og med de modefikationer vi nu laver... noooooot!!!..
|
|
|
Med mindre du har hørt Capitole, er det ikke specielt smart at kaste rundt med de udgydelser. Jeg gad godt have samme super-hørelse - jeg har haft både DCD-3520 og 3560 indenfør dørene i løbet af det sidste stykke tid, og følge med min Accuphase DP-55 kunne de overhovedet ikke, så jeg kan slet ikke forestille mig hvordan de skulle banke Capitole, som spiller fra min DP-55 med flere længder.
Jeg kan ikke forstå hvorfor der skal alle de billige postulater til om maskiner man ikke engang har hørt eller sammenlignet med. Hvad er det i er bange for? At en maskine der er 12-13 år gammel er lidt bagud af dansen pga. udviklingen? Nostalgien kender ingen grænser, men selvom 3520/3560 er gode maskiner er der altså grænser for HVOR gode de bliver ved med at være.
Modifikationerne af dem lyder spændende, og der er da en hvis ide i det, men spar for pokker dog de ligegyldige udgydelser omkring alt andet. Så snart der er nævnt rør, Philips-drev eller andet råber i op og går i selvsving - er det nødvendigt?
I øvrigt er jeg ganske enig - lad os holde tråden på sporet. Er der nogen der har lyttet til en moddet DCD-3560, og har nogle nogenlunde objektive holdninger til den, så fortæl endelig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike J. ... Du bør vide at man skal spise de sild og ikke ryge dem
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg bestemt forsvare både Mike og Krurt ( selv om jeg ikke kender ham, Kurt altså )
Den DCD3560 kan altså noget når den først har fået en som de siger "kærlig" hånd.
På ligefod med mit tidligere set up der sparker alt i kan komme med i røven, og som er en ligeledes modeficeret Denon DP-S1 6 DA-S1. kombi.
Denon KAN bare "det der"
Jeg har iøvrigt stadig en god gammel "tøs" af en DCD3560 stående, og den skal i ikke tage fejl af, gammel er den nok, men som sagt med kærlig hånd så slår den fra sig den dag i dag i en grad de færeste der ikke har hørt den vil tro.
Og de der dyre nye maskiner i priser højt, ja de kan som Mike siger bare komme an.
( Og jeg er ikke Bornholmer så det er ikke noget Bornholmsk fenomen grundet for mange røgede sild hvad enten det er spist, røget, sniffet, drukket eller i ørene, Kurt Kubik er jo vistnok og Jyde eller?)
vh.
Morten.
__________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hurtig surfer rundt om på nette og en hurtig gennemgang af gamle hifi magasiner bekræfter alt andet lige ikke Mike's påstande vedr. 3560.
Jeg synes at modifikationer af 3560 kan være interessant for ejere eller nye mulige ejere med lysten til at svinge loddekolbe, ingen tvivl om det !
Men forsøg dog at være mere objektive om jeres egne projekter, træerne vokser ikke ind i himlen ved en bevistløs modifikation på må og få.
Det var hvad jeg havde på hjertet, så vil jeg ikke forstyre mere. 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
duck64 skrev:
|
Nu vil jeg bestemt forsvare både Mike og Krurt ( selv om jeg ikke kender ham, Kurt altså )
Den DCD3560 kan altså noget når den først har fået en som de siger "kærlig" hånd.
På ligefod med mit tidligere set up der sparker alt i kan komme med i røven, og som er en ligeledes modeficeret Denon DP-S1 6 DA-S1. kombi.
Denon KAN bare "det der"
Jeg har iøvrigt stadig en god gammel "tøs" af en DCD3560 stående, og den skal i ikke tage fejl af, gammel er den nok, men som sagt med kærlig hånd så slår den fra sig den dag i dag i en grad de færeste der ikke har hørt den vil tro.
Og de der dyre nye maskiner i priser højt, ja de kan som Mike siger bare komme an.
vh.
Morten.
|
|
|
Der er vel ingen grund til at skulle forsvare noget som helst. Det er jo dybest set et spørgsmål om preferencer og smag. Dit fine Denon S1-sæt kan overhovedet ikke sammenlignes med en DCD-3560, og jeg har som sagt både haft 3520 og 3560 og de kunne ikke matche min Accuphase DP-55, så jeg har meget svært ved at forstå hvordan den skulle matche en Capitole bare fordi Capitole benytter et Philips-løbeværk og har rør i udgangen. Der er vel heller intet forgjort i det, når Capitole trods alt er 12-14 år nyere og koster 8 gange så meget.
Denon er langt fra de eneste der kan lave gode cd-maskiner - der er mange der "kan det der"!
Men lad os som sagt få noget input fra folk der rent faktisk har nogle oplevelser med en modded 3560. Det er skam en fin maskine, og intet er udelukket! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Diskantenheder til en femmer hører ikke hjemme i HTér til over 250 kr. og man tager iokke en tusse for at skifte en afbrændt ditto.
|
|
|
Nu har jeg læst noget godnat læsning og det er spændende (se mit anlæg omkring god natlæsning). Faktisk med de felter og de kræfter din ferrit baseret magnet kan præstere på domen af den størrelse i din dali Diva ser ud til at være på til 4 gange mindre end de krafter den Neodyn magnet i min diskant kan kan præstere på den lættere dome i min diskant.
Så forstår jeg bedre at der er langt kan være meget mere ro og kan komme metet mere smæk i mine højtalere end dine.
Ja din diskant magnet er stor men taget udviklingen i betraktning så er den bagud af dansen i forhold til en 7 gange mere kraftig neodyn magnet. Du er jo også til tunge effekter men switsmode og andre forstærker teknologier har overhalet dine gamle ting for år siden nu, ligesom din forælede diskant.
Kom nu, vågn nu op, Kurt se fremtiden i øjenen men oki mamutter lyder da også til at hvad været søde men de er altså uddøde.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Diskantenheder til en femmer hører ikke hjemme i HTér til over 250 kr. og man tager iokke en tusse for at skifte en afbrændt ditto.
|
|
|
Nu har jeg læst noget godnat læsning og det er spændende (se mit anlæg omkring god natlæsning). Faktisk med de felter og de kræfter din ferrit baseret magnet kan præstere på domen af den størrelse i din dali Diva ser ud til at være på til 4 gange mindre end de krafter den Neodyn magnet i min diskant kan kan præstere på den lættere dome i min diskant.
Så forstår jeg bedre at der er langt kan være meget mere ro og kan komme metet mere smæk i mine højtalere end dine.
Ja din diskant magnet er stor men taget udviklingen i betraktning så er den bagud af dansen i forhold til en 7 gange mere kraftig neodyn magnet. Du er jo også til tunge effekter men switsmode og andre forstærker teknologier har overhalet dine gamle ting for år siden nu, ligesom din forælede diskant.
Kom nu, vågn nu op, Kurt se fremtiden i øjenen men oki mamutter lyder da også til at hvad været søde men de er altså uddøde.
|
|
|
Hej Jonas.
Godt at du er begyndt at interessere dig for teknikken. Det kan være at du også snart begynder på DIY , når du opdager hvor dårlige(billige, eller produktionsvenlige) løsninger der ofte er brugt i købeprodukter.
Jeg kan kun give dig ret i at en lille neodyn, er bedre en en stor, konventionel magnet.
Mht. switchmode, så har den fordelen at den er i stand til at levere stor strøm uden at gå i knæ. Men den store ulempe er den høje EMC støj, som har gode chancer for at brede sig i hele anlægget.
Forsyning kan laves ligeså godt, med konventionel teknologi, det bruger blot mere effekt, men støjer så tilgængæld mindre. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Nu har jeg læst noget godnat læsning og det er spændende (se mit anlæg omkring god natlæsning). Faktisk med de felter og de kræfter din ferrit baseret magnet kan præstere på domen af den størrelse i din dali Diva ser ud til at være på til 4 gange mindre end de krafter den Neodyn magnet i min diskant kan kan præstere på den lættere dome i min diskant. Oprigtigt mener jeg det er en faktor 20 vi taler om. Dernæst er det ikke en neodynium magnet der sidder i den våde Kineser.
Så forstår jeg bedre at der er langt kan være meget mere ro og kan komme metet mere smæk i mine højtalere end dine. Smæk kan du kun få frem, ved at spike HTén ned i noget der resonerer ved en passende frekvens, det er tricket. Prøv evt. at stille dem på noget blødere og check om der er noget tilbage, der kan kaldes smæk, såfremt der da nogensinde har været noget.
Ja din diskant magnet er stor men taget udviklingen i betraktning så er den bagud af dansen i forhold til en 7 gange mere kraftig neodyn magnet. Du er jo også til tunge effekter men switsmode og andre forstærker teknologier har overhalet dine gamle ting for år siden nu, ligesom din forælede diskant. Enheder forældes sådan set ikke rigtigt. Hvis der er kommet nye og bedre membranmaterialer, nye og mere koncentrerede motorsystemer og/eller coatninger der har bedre egenskaber, så ja. Men det er der ikke rigtigt sket noget med i temmeligt længe. Vifa/Scanspeak er nok dem der har lavet de vildeste fornyelser med ringradiatorerne.
Kom nu, vågn nu op, Kurt se fremtiden i øjenen men oki mamutter lyder da også til at hvad været søde men de er altså uddøde. Der er stadig intet alternativ til klasse A og liniære strømforsyninger. PWM og SMPS er stadig alt for støjende og kræver derfor båndbreddebegrænsning der er alt for voldsom til HIFI. Til PA er det genialt. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Nu har jeg læst noget godnat læsning og det er spændende (se mit anlæg omkring god natlæsning). Faktisk med de felter og de kræfter din ferrit baseret magnet kan præstere på domen af den størrelse i din dali Diva ser ud til at være på til 4 gange mindre end de krafter den Neodyn magnet i min diskant kan kan præstere på den lættere dome i min diskant. Oprigtigt mener jeg det er en faktor 20 vi taler om. Dernæst er det ikke en neodynium magnet der sidder i den våde Kineser. Det kan du bide dig selv i næsen på at det er. Linn nye højtalere og den serie som Mine Espekker er i, er alle med nyudviklede, måske kinesiske enhedder, men ens for dem alle er at de er med Neodynium magneter.
Så forstår jeg bedre at der er langt kan være meget mere ro og kan komme metet mere smæk i mine højtalere end dine. Smæk kan du kun få frem, ved at spike HTén ned i noget der resonerer ved en passende frekvens, det er tricket. Prøv evt. at stille dem på noget blødere og check om der er noget tilbage, der kan kaldes smæk, såfremt der da nogensinde har været noget. Er prøvet så forsvinder forskellene specielt i bassen og diskanten lyder tynd og knækket og siger ikke et kvæk over 10.000hz som hjemme ved dig.
Ja din diskant magnet er stor men taget udviklingen i betraktning så er den bagud af dansen i forhold til en 7 gange mere kraftig neodyn magnet. Du er jo også til tunge effekter men switsmode og andre forstærker teknologier har overhalet dine gamle ting for år siden nu, ligesom din forælede diskant. Enheder forældes sådan set ikke rigtigt. Hvis der er kommet nye og bedre membranmaterialer, nye og mere koncentrerede motorsystemer og/eller coatninger der har bedre egenskaber, så ja. Men det er der ikke rigtigt sket noget med i temmeligt længe. Vifa/Scanspeak er nok dem der har lavet de vildeste fornyelser med ringradiatorerne.
Kom nu, vågn nu op, Kurt se fremtiden i øjenen men oki mamutter lyder da også til at hvad været søde men de er altså uddøde. Der er stadig intet alternativ til klasse A og liniære strømforsyninger. PWM og SMPS er stadig alt for støjende og kræver derfor båndbreddebegrænsning der er alt for voldsom til HIFI. Til PA er det genialt. Den "åbenhed" du b.la. siger du får med den høje frekvend (4MHz) er jo på alle pladerne derfor er det jo en farvning da nogle plader spilles lukkede og du kan jo ikke spille en eneste plade uden rum heller ikke den der Das Microfin plade i det lyddøde rum, altså du har tilsmudset alle dine plader med en god porsion falsk rum, men du kan jo lide det og fred være med det. |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg blande mig lidt???
At SMPS er alt for støjende er kun tilfældet hvis det er billige konstruktion.
Med den korrekte indpakning. Med et ekstra LC - filter i udgangen. De rigtige kondensatorer med lavest mulig ESL og ESR. Kan støjen fra dem reduceres til under 1mVpp. Men det er selvfølgelig afhængig af af layout. Når du switcher ved 200KHz og op, vil banelængde og bredde (induktansen i banerne) sammen med kondensatorens ESL og ESR værdi og om spolerne er korrektdimensioneret, have have meget stor indflydelse på kvaliteten. Men men man slipper aldrig for den lineære regulator... også i SMPS designs..
Men en SMPS vil kunne yde mere en klassisk strømforsyning i den samme størrelse. og forurene mindre på lysnettet.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonnya skrev:
|
Må jeg blande mig lidt???
At SMPS er alt for støjende er kun tilfældet hvis det er billige konstruktion.
Med den korrekte indpakning. Med et ekstra LC - filter i udgangen. De rigtige kondensatorer med lavest mulig ESL og ESR. Kan støjen fra dem reduceres til under 1mVpp. Men det er selvfølgelig afhængig af af layout. Når du switcher ved 200KHz og op, vil banelængde og bredde (induktansen i banerne) sammen med kondensatorens ESL og ESR værdi og om spolerne er korrektdimensioneret, have have meget stor indflydelse på kvaliteten. Men men man slipper aldrig for den lineære regulator... også i SMPS designs..
Men en SMPS vil kunne yde mere en klassisk strømforsyning i den samme størrelse. og forurene mindre på lysnettet.
|
|
|
Jeg tænker nu mest på EMC støj. Ikke støj på udgangen af forsyningen.
Kan man også lave SMPS med lav EMC støj ? Hvis SMPS også er bedre EMC mæssigt, så må en SMPS forsyning være at foretrække. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups! De kan laves til at danne færre harmoniske produkter end en alm. trafo i samme størrelse ... Ved hjælp af en PFC. Det var det jeg mente..
Men hvis den skærmes korrekt, så funker de fint.
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
med PFC (power factor correction) vil den ligne en ohm belasting på nettet .. 98% - 99%
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan få en Denon DCD 3560 til 900kr men jeg syntes det er for dyrt. Den er godt nok i orginalkasse og med manual og fjernbetjening. Jeg tror jeg prutter ham ned i 250kr inden jeg gider købe den. Til 250kr kan man altid have den at grine af
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas skriver : Kan få en Denon DCD 3560 til 900kr men jeg syntes det er for dyrt. Den er godt nok i orginalkasse og med manual og fjernbetjening. Jeg tror jeg prutter ham ned i 250kr inden jeg gider købe den. Til 250kr
Køb den da endlig!! det er jo et vanvittigt godt tilbud!!..
Så kan du altid få Kurt Kubik til at modeficere den!!
Så kan det være at du kan høre for alvor hvad der er på dine plader og HVAD MUSIK OG MUSIKALITET ER!...
Og så kan du jo sælge din cd12 og få bedre lyd!! og råd til mere musik og måske bedre lejlighed mm....
Men den vil selvfølgelig jo desverre for dig afsløre hvor ringe dine Espek højtalere og kabler er!!... så lidt penge må jo nok bruges her!!...
Hvis du mod alt forvæntning ikke skulle fatte hvad rigtig musikalitet er og hvad en RIGTIG! musikals cd afspiller er!??? så køber jeg gerne maskine af dig!!
Jeg kan altid bruge en til!.. især i så fin stand!! jeg har pt. 3 stk. hvor en er defækt og ikke fungere men blot er til reservedele, den anden volder mindre problemer med skuffen, og nok skal serviceres lidt! ( de er også købt for kun henholdsvis 1000 & 500 kr. ) den anden er tip top!! og som ny!..
Men en tip top endnu ville ikke gøre noget! så kunde jeg blot bruge de to andre som reservedels lager!..
Men hvis du har bare nogenlunde god hørelse og musikalitet opfattelse og ikke er helt udenfor rækkevide rent Linnistisk hjernevask mæssigt!??? så beholder du den Denon og giver cd12 sparket!!!..
Det indtil du skal investere i en SACD eller multiformat maskine!! her er Linns Unicisk nok det ENESTE!! rimelige produkt fra Linn du så istedet ku anskaffe!!( dog spiller DCD3560 stadig 16/44 skiver bedre!!) men så er du da sikret god lyd både fremtidigt med de nye medier og de gamle 16/44!!..
( Skulle du trods alt have skotsk mods og møg i ørene og ikke kunne fatte og opfatte Denon maskinens overlegenhed!?? så kan du da altid tjene en skilling på den ved at sælge den vidre til en der har fattet det!! altså at det er en fortræffelig maskine der er sin vægt værd i guld!! og set lyset!!)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 05:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Jonas skriver : Kan få en Denon DCD 3560 til 900kr men jeg syntes det er for dyrt. Den er godt nok i orginalkasse og med manual og fjernbetjening. Jeg tror jeg prutter ham ned i 250kr inden jeg gider købe den. Til 250kr
Køb den da endlig!! det er jo et vanvittigt godt tilbud!!..
Så kan du altid få Kurt Kubik til at modeficere den!!
Så kan det være at du kan høre for alvor hvad der er på dine plader og HVAD MUSIK OG MUSIKALITET ER!...
Og så kan du jo sælge din cd12 og få bedre lyd!! og råd til mere musik og måske bedre lejlighed mm....
Men den vil selvfølgelig jo desverre for dig afsløre hvor ringe dine Espek højtalere og kabler er!!... så lidt penge må jo nok bruges her!!...
Hvis du mod alt forvæntning ikke skulle fatte hvad rigtig musikalitet er og hvad en RIGTIG! musikals cd afspiller er!??? så køber jeg gerne maskine af dig!!
Jeg kan altid bruge en til!.. især i så fin stand!! jeg har pt. 3 stk. hvor en er defækt og ikke fungere men blot er til reservedele, den anden volder mindre problemer med skuffen, og nok skal serviceres lidt! ( de er også købt for kun henholdsvis 1000 & 500 kr. ) den anden er tip top!! og som ny!..
Men en tip top endnu ville ikke gøre noget! så kunde jeg blot bruge de to andre som reservedels lager!..
Men hvis du har bare nogenlunde god hørelse og musikalitet opfattelse og ikke er helt udenfor rækkevide rent Linnistisk hjernevask mæssigt!??? så beholder du den Denon og giver cd12 sparket!!!..
Det indtil du skal investere i en SACD eller multiformat maskine!! her er Linns Unicisk nok det ENESTE!! rimelige produkt fra Linn du så istedet ku anskaffe!!( dog spiller DCD3560 stadig 16/44 skiver bedre!!) men så er du da sikret god lyd både fremtidigt med de nye medier og de gamle 16/44!!..
( Skulle du trods alt have skotsk mods og møg i ørene og ikke kunne fatte og opfatte Denon maskinens overlegenhed!?? så kan du da altid tjene en skilling på den ved at sælge den vidre til en der har fattet det!! altså at det er en fortræffelig maskine der er sin vægt værd i guld!! og set lyset!!)
For lang tid siden var du netop en af de store fortalere for at smagen er subjektiv, og at vi hver især har forskellige idealer med vores musik og måder at gribe det an på. Med dette vender du jo 180 grader, og ophøjer en gammel Denon-maskine til at være CD-12 overlegen. CD-12 som du iøvrigt, når jeg lige kan minde dig om det, for et længere stykke tid siden havde som noget af det ypperste i din reference. Jeg undres over hvor meget du har skiftet mening, og undrer mig specielt over den pludselige passion med så gammel en cd-afspiller, som iøvrigt ikke er meget bedre end så meget andet. Som tidligere nævnt var der ikke mere musik, gnist eller gejst i DCD-3560 målt imod min Accuphase DP-55 - snarere stik modsat, og jeg valgte derfor at sælge Denon´en og ikke Accuphase. Den var en smule mere lukket, knap så detaljeret og lidt mere flommefed i bassen i forhold til Accu´en, så umiddelbart kunne jeg ikke finde andet at imponere mig selv over end den for tiden kompromisløse opbygning som til prisen dengang i starten af 90´erne virkelig tog stygt pis på alle konkurrenterne.
mvh. |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skriver : For lang tid siden var du netop en af de store fortalere for at smagen er subjektiv, og at vi hver især har forskellige idealer med vores musik og måder at gribe det an på. Med dette vender du jo 180 grader, og ophøjer en gammel Denon-maskine til at være CD-12 overlegen. CD-12
Det mener jeg da stadig!! hvis Jonas trods alt stadig mener at hans cd12 er bedste!.. og alle pengene værd!?? så fred med det!!...
Hvad du her ikke har fattet er at jeg sparker lidt igen mod Jonas på samme måde han provokere mig ( og andre) selvfølgelig er det rent subjektivt når jeg syntes at en DCD3560 klare sig lige så godt som en cd12!! der er INGEN! absolut sandhed i det!! ( kun i mine øre!!) der er og bliver min mening og denne er lige så subjektiv som andres inc. Jonas!!
som du iøvrigt, når jeg lige kan minde dig om det, for et længere stykke tid siden havde som noget af det ypperste i din reference.
Man bliver jo da klogere med tiden! ( kun et fjols holder fast ved en mening når den bevisligt er forkert! og mine øre siger mig at der nu findes andet der er langt bedre end cd12!! eks det dCS sæt jeg har hørt!! hvad angår DCD3560 efter nogle modefikationer og opgraderinger så er den ikke BEDERE! end dc12!! men efter min mening MINDST! lige så god!..
Hvad der er bedre end noget er ganske subjektivt!! og det holder jeg da ved!!.. ( hvad smager bedst æbler eller appelsiner??? det er og bliver subjektivt!!)
Jeg mener dog stadig at Linn cd12 er en fremragende maskine!!!! INGEN TVIVL OM DET!! den er kanon lækker og velspillende!! og den er mindst 15000 kr værd lydmæssigt!! MEN IKKE 150000 KR.!!! jeg giver sgu ikke 135000 kr. for navn og design!! og det er min faste overbevisning at det gør man her!... der er for 15000 kr lyd og 135000 kr. andet i den maskine!!! men god er den da!!.. bedre end meget andet i prisklassen mellem 10000 og 20000 kr. og i enkelte tilfælde lidt højre også
Jeg undres over hvor meget du har skiftet mening,
Som sagt man lære hele tiden!! og ny viden og lærdom og nye erfaringer kan og bør jo være med til at i nogle tilfælde ændre opfattelsen af ting og sager!..
og undrer mig specielt over den pludselige passion med så gammel en cd-afspiller, som iøvrigt ikke er meget bedre end så meget andet.
Den er bedre end noget og ikke i forhold til andet og sådan har det været siden den kom frem og sådan er det for ALT!... med en kærlig hånd kan den dog matche det meste!.. selv i dag! det er min ganske subjektive mening dikteret af hvad jeg høre!! og det kan man så frit være mig uenig i!..
Som tidligere nævnt var der ikke mere musik, gnist eller gejst i DCD-3560 målt imod min Accuphase DP-55 - snarere stik modsat, og jeg valgte derfor at sælge Denon´en og ikke Accuphase.
SE!! det er jo DIN! subjektive mening og som står dig frit for!! det er hvad dine øre diktere dig!.. derfor er din Accuphase FOR DIG!! bedre end Denon maskinen!!
Den var en smule mere lukket, knap så detaljeret og lidt mere flommefed i bassen i forhold til Accu´en, så umiddelbart kunne jeg ikke finde andet at imponere mig selv over end den for tiden kompromisløse opbygning som til prisen dengang i starten af 90´erne virkelig tog stygt pis på alle konkurrenterne.
Jeg skal ikke kunne benægte de ting du der har fundet frem til da jeg ikke har hørt dem op mod hinanden som du har det!.. er det hvad dine øre siger dig?? så er det det rigtige for dig!! og Accuphasen er hvad du skal gå efter!!.. ( og jovist!! det er så sandelig også en fed og kanon kvali samt velspillende maskine! det er alle de Accuphaser jeg har hørt !!)
Men mon det ser ud på samme måde hvis du modeficere DCD3560 som forskrevet her forskellige steder enten som Kurt Kubik anviser eller som jeg gør det???? måske vil de punkter du der mener den klare sig mindre godt i komme på plads i forhold til din Accuphase.. om det gør så den bliver bedre skal jeg ikke kunne sige!?? men måske lige så god??
hvad du så skal vælge må så dog stadig være hvilken klang mm. du finder bedst i dine øre!?? og her formoder jeg at det nok stadig ville være Accuphasen.. men hvem ved hvis det ikke prøves??
I øvrigt!!
Hvis du vil sælge din denon?? hvad skal du have for den??????
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |