Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Detaljer om Denon AVR-3805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Jannick skrev:

Der er jo både fragt og told, så jo det koster nok nogler knapper.

Tilgengæld er receiveren nok en del billigere derover.

Prisgæt er ca. 12 - 13K. Vejl. pris i Japan er 150.000 - 157.500 Yen. Kursen den 3.5.2004 er 5,6584 hvilket giver en pris på ca. 8.500 til 9.000. Hertil skal lægges told (kender ikke satsen, men lad os sige 10%) svarende til ca. 900 kr. + 25% moms 2.300 - 2.500 kr. Prisen er så mellem 11.700 - 12.400 kr. + fragt + besværet med at finde en forhandler der vil sende til DK. (og så skal den vel også lige tilpasses danske strømforhold)

God fornøjelse!!

Tak!

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
for at tage noget tideligere diskuteret op, så vil jeg blot give mit besyv med på den fjernbetjening, det er det lækreste jeg har set i mange år!!! B&O kan godt begynde at ryste i bukserne!! (selvom de har hver sin målgruppe...) 

Har du set den fjernbetjening? Den er af plastik og er mega stor. Vil ikke ligefrem kalde den super praktisk som en b&o så der går nok nogle år endnu endnu....

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10015&P N=1

Til top Vis FireBlade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireBlade Besøg FireBlade's Websted

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Den er kanon har haft min 3805 i 10 dage nu. den spiller kanon, og rc. er også kanon med blå lys. fejler ikke noget, men den bliver sku var mnår den skal trække 7 dali højtaler *s* men det gør den nu også uden at ryste i bukserne

Den får et 9 tal efter min mening. I forhold til nad, h/k og Marantz som jeg har prøvet.

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Får den 9 ud af 10? Eller kører du med 13. skalaen???

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Therac skrev:

Får den 9 ud af 10? Eller kører du med 13. skalaen???

ups.......... Den får 9 ud af 10

Og fordi den ikke får 10 er at jeg synes at de stik til højtaler ser lidt billig ud i forhold til de efterforstærker  Nad 216 jeg havde.

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

larsen® skrev:

Den får et 9 tal efter min mening. I forhold til nad, h/k og Marantz som jeg har prøvet.

I forhold til de andre? Hvad fik de da?

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Johansen skrev:
larsen® skrev:

I forhold til de andre? Hvad fik de da?

max 7

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Lidt of topic, men her et billede af den nye 2805 i sort. Fedt at der er et dække til de grimme stik! Og prisen skulle blive under 1000; Euro.

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at 3805 er meget pænere end 2805 efter min mening.

Enig med pulse83net det display er alt for stort.. det ligner et lille fjernsyn

Men sejt nok den vil ligge under 1000 euro

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Så lige i et interview med Denon Jeff på secrets, at han siger at deres reciever forbliver analoge,,,i år! Så næste bliver de sikkert digitale!

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Så lige i et interview med Denon Jeff på secrets, at han siger at deres reciever forbliver analoge,,,i år! Så næste bliver de sikkert digitale!

Læste du ellers noget spændende? Det lyder sandsynligt at de til næste år går over til at blive digitale, eftersom at deres High End anlæg der kommer i 2. halvår 2004 (AVP/POA/DVD-1x) er incl. digitale effektforstærkere.

Har du link?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Ja det var et video interview hvor har taler om deres nye server og 5805(3805 EU?)

Link;

http://www.hometheaterhifi.com/main.html

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Ja det var et video interview hvor har taler om deres nye server og 5805(3805 EU?)

Tak for det. Jeg har ikke set video'en endnu (er på arbejde ), men tror at 5805 er den amerikanske udgave af AVC-A1 (SE/SR/SRA) i ny udgave. De tilsvarende US-versioner af AVC-A1 hedder AVR-5800/5803. Ville jo være nice med en afløser for min efterhånden gamle oldsag af en A1-SE'er. Måske også snart med digitale forstærkere

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg var nede og se på 3805 idag i TC Århus. Jeg syntes ikke den fjernbejening er så fed efter at have set den live! Der er næsten ingen lys i den, det gør det svært at aflæse den i alm. lys. Det er heller ikke en rigtig lcd men alm. tryk knapper med et gennemlyst platik cover...

Men der er da cool ting ved den, nå man tager fat i den lyser den op pga en sensor, meget cool!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Denon 2805 er nu opppe på denon.de hjemmeside, 999; Euro. Jeg synes ikke den er grim!  Så mangler vi bare lige 1805 med pre out på alle kanaler!

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

larsen® skrev:

Den er kanon har haft min 3805 i 10 dage nu. den spiller kanon, og rc. er også kanon med blå lys. fejler ikke noget, men den bliver sku var mnår den skal trække 7 dali højtaler *s* men det gør den nu også uden at ryste i bukserne

Hej Larsen,

Jeg har netop modtaget en 3805 fra en forhandler som jeg ikke vil nævne navnet på her. Jeg har mistanke om, at han har sendt mig en demo-model eller en model som har været ude hos en tidligere kunde og så er blevet tilbagesendt. Jeg har derfor følgende spørgsmål til Larsen:

a) Hvilke mærke batterier fulgte med din nye 3805?

b) Sad der beskyttende plastfolie på display af reveiver?

c) Sad der beskyttende plastfolie på display af fjernbetjening?

d) Kan du huske hvilken slags tape der var anvendt til lukning af poser med fjernbetjening, batterier, manual, den indvendige indpakning af selve receiver etc.?

Jeg ville være meget taknemmelig for få disse oplysninger, som skal bruges ved henvendelse til forhandler. Hvis der er andre end Jensen som kan svare på dette, ville det også være fint.

De bedste hilsner,

dansan

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

... og ellers? Min foreløbige mening om 3805 er at den på mange punkter virker som en fin receiver. Jeg benytter den pt som surround processor, da jeg kun udnytter to af forstærkerens kanaler (h/v bagkanal). Front og center køres via liniesignal til eksterne forstærkere. Derfor kan jeg (endnu) ikke sige noget klogt om selve forstærkerdelens kvalitet. 

Af (foreløbige) negative bemærkninger som mest handler om praktiske aspekter:

Remote. Jeg har det ikke specielt godt med fjernbetjeningen som må siges at være en ekstrem billig løsning, når man tager receiverens pris i betragtning. Måske lærer jeg at holde af den med tiden, men pt har jeg mest lyst til at hælde hele indholdet over i min Marantz RC5000 (Pronto).

Højtalerterminaler. Alt for små og billige til prisen. Til større dimensioner af kabler er de nærmest uanvendelige, og man er her nødsaget til at benytte bananstiks-løsningen.

Linieudgangsterminaler. Jeg benytter to separate subs og en Buttkicker og overvejer på længere sigt at indsætte en tredie sub (total = fire LFE-devices). Jeg har derfor akut behov for mere end 1 stk udgang til sub fra AV-receiver. Flere firmaer laver nu receivere med 2 stks LFE linieudgang, og 3805 har kun en. Jeg beytter min egen splitterbox og ekstra linieforstærkere, men har problemer - formodentligt impedans-relateret. Det ville være herligt, hvis Denon havde lagt to stiks LFE linie-udgang i kassen.  

Rum-korrektion. Der er som bekendt tale om kalibrering mht. lydtryk, forsinkelse og frekvensområde. Umiddelbart virker alle tre funktioner fint, men det vil tage mig et par uger at eksperimentere med de forskellige muligheder, før jeg kan sige noget mere konkret. Der er dog problemer med indstilling af subwoofer, men dette er også nævnt i manualen. I de første forsøg blev afstand til sub analyseret til at være 9 meter fra lytteposition, hvor den faktiske afstand er ca. 3 meter! Da jeg så senere aktiverede min anden sub i systement, blev resultatet lidt bedre. Desuden kunne jeg godt ønske mig, at der var mere end een hukommelse til rådighed til lagring af indstillinger. Dette ville gøre det lettere at sammenligne effekten af små manualt indførte ændringer i resultatet fra den automatiske indstilling. 

Jeg kan evt. komme tilbage om nogle dage med flere subjektive meninger om dette & hint vedr. 3805.

Mange hilsner,

dansan

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf ->

Angående subs: Enig med dig i at en ekstra sub udgang ville være hensigtsmæssigt, særligt hvis der var mulighed for at differentiere på outputtet til de to (evt. små højttalere i den ene og LFE i en anden). I samme omgang må jeg dog sige at det ikke hos mig har givet problemer at drive 3 subwoofere på samme udgang gennem 2 splittere. Nu er der dog kommet nye subs fra B&W, og de kan daisy-chain'es, så udgangen bliver belastet mindre. Det undrer mig dog at det har været nødvendigt med ekstra forstærkning af liniesignalet hos dig.

Målingen af afstand til din sub på 9m er i øvrigt netop et tegn på at receiveren gør det rigtigt. På en almindelig receiver uden autokalibrering bør du altid sætte din sub til at være nogle meter længere væk end den egentlig er. Det følger af at delefilter, forstærkning og træghed i enheden giver en forsinkelse af sub signalet sammenlignet med de øvrige højttalere. Du kan altså roligt regne med at receiveren spiller bedre med en autokalibrerede afstandsmåling end hvis du havde gjort det med målebånd.

Det er i øvrigt det samme Holfi-drengene gør når de sætter surround anlæg til musik op. Subben bliver altid indstillet til at være længere væk end den egentlig er.

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Tak for dit response!  Jeg har i perioder leget med op til totalt 6 LFE-devices (3 subs og 3 taktile transducere) og har måtte bygge min egen splitbox.

Kim G skrev:
Det undrer mig dog at det har været nødvendigt med ekstra forstærkning af liniesignalet hos dig.

Problemet er relateret til en taktil transducer (Buttkicker LFE) som drives med den ene kanal i en Mackie 1400 PA/sub-forstærker. Liniesignalet fra receiveren er ikke nok til at drive Mackie og dermed transducer til optimal ydelse, hvorfor jeg har måtte bygge en lille mono-linieforstærker. Dette problem med Buttkicker'en er velkendt i USA, hvor mange - der ligesom undertegnde ikke benytter Buttkicker-dedikerede amps - må ty til separate pre-amps.

Mange hilsner,

dansan

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Dan ->

Det lyder som om det er et besøg værd at komme i din bif.

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes