| Forfatter |
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he! Anders gir hende sgu tørt på, godt gået!. Stå og sige at konfirmations anlægget jo lyder fint nok, my god! Min kæreste havde et eneste krav til anlægget: få styr på kablerne med kabelbakker, så de ikke roder på gulvet og samler støv, fair nok, det blev gjort. Og så er det kun mig der tørrer støv af rørforstærkeren, da hun er bange for at skade rørene. Hun synes forøvrigt at anlægget er pænt og nyder osse at bruge det. Jeg søger osse for at være diplomatisk og siger altid vores anlæg, selv om jeg har betalt det hele selv. Tror osse at nogle kvinder bliver provokeret hvis manden har totalt ejerfornemmelse over anlægget og ikke gider sætte hende ind i hvordan man betjener det. Lær hende at bruge det og sætte pris på den gode lyd med en af hendes ynglingsplader, så skal det nok gå, det er min erfaring.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da herligt at indretnings"eksperten" indrømmer at hun har tabt derhjemme. Og så er der EN ting, som I har glemt at hun
har ret i: Hvorfor skal højttalere være sorte, rektangulære kasser???? Ovale, finerede eller højglanslakerede, med bløde former
er da så meget smukkere! Jeg havde i mange år et sæt hvide B&W 803 med lysegråt frontstof og alu-lister. Flotte.
Min kone var ret vild, da jeg viste hende en Avantgarde Uno - indtil hun hørte prisen.
Hvorfor kom der ikke frontstof på de nye 3-vejs selvbyg? Konen gad det ikke!
Men som det også er påpeget, skal man ikke lade kvinderne overtage boligindretningen. Men det kræver selvfølgelig at man
træder i karakter fra starten af.
Hvis man vil forhandle, så er en løsning med netværksharddisk, Sonos system og aktive højttalere jo fantastisk diskret. Højttalerne
er der, men resten er væk pånær en fjernbetjening! (dog en vinyl-løs løsning).
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Hvorfor skal højttalere være sorte, rektangulære kasser???? |
|
|
Fordi rektangulære, grimme højttalere er fedt!
Jeg kan personligt godt lide, at min anlæg ser lidt råt ud, og ikke prøver at ligne noget andet end det, det er. Men det er min egen smag - jeg har stor respekt for, at mange producenter tænker anderledes og laver nogle helt andre former.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er skrevet med bævrene stemme og rystende hænder,men
KVINDER HAR IKKE FORSTAND PÅ HIFI OG FÅR DET ALDRIG.
Derfor bør de heller ikke have indflydelse på indretningen af stuen.
Ha en god aften
carsten
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at nævne navne: Livsstil produkter suck's
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Dette er skrevet med bævrene stemme og rystende hænder,men
KVINDER HAR IKKE FORSTAND PÅ HIFI OG FÅR DET ALDRIG.
Derfor bør de heller ikke have indflydelse på indretningen af stuen.
Ha en god aften
carsten |
|
|
Min kones ører er bedre end mine. Sorry.
De folk på H4A der jublende fortæller om deres 5000 kr´s signalkabler - har de forstand på hifi?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næppe  __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg blev vækket af konen igår for at høre dette ufattelige dumme indlæg. Det ærgrer mig egentlig at jeg tog briller på (fjernsyn i soveværelset) for at se hvordan sådan et kvindemenneske kunne se ud med en holdning til højttalere, hifi og musik der får Pia Kjærsgaards holdning til udlændinge til at blegne i sammenligning!!! Jeg aner ikke hvorfor hun havde en så fjendtlig holdning til hifi. Gad vide om hun er tonedøv. Jeg kan kun give andre ret i at at en mand med interesse i hifi og højttalere der på grund af sin kæreste, kone eller hvad men kalder det, giver afkald på sin interesse er et skvat. Tag dog kampen op. Hjemme hos os havde den aldrig gået. Det skal dog bemærkes at jeg nu er i den heldig situation at have et decideret musikrum med 2 subwoofere, en centerhøjttaler, 2 fronthøjttalere, 2 baghøjttlere og 2 store stereohøjttalere der fylder betragteligt mere end end de småhøjttalere der blev vist igår. Det skal bemærkes min kone syntes stereohøjttalerne og anlægget så godt ud hvor det stod før, nemlig i vores stue!!
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det egentlig at damerne vil gøre alt, diskuterer, "slås", skændes og være til besvær!! De ber´ jo selv om at få den konde skulder, og at man bliver sure på dem! I stedet for bare at aksepterer, at sådanne er det bare: mandens anlæg fylder bare, sådanne er det, og han er nød til at bruge tid på at lytte på musik, for det er en af de ting der bygger ham mentalt op... -Kvinder så aksepterer dog de 2 svin af et par højttalere der skal være der. Det er som de prøver at dreje manden lidt ind til at være en, der er lidt mere efter hendes vilje lige på det indretningsmessige... for det er jo det det hele drejer sig om.... eller ikke..?
Jeg kan ikke beskrive for befriende fedt det er, smække en lækker plade i afspilleren, og bare læne sig tilbage, og bare føle bassen bliver mejslet ud af de to store bas menbraner, og et guitar solostykke der bare står lige -In your face! så det går koldt ned af ryggen, og efterfølgende opdager at man sveder, bare ved at have rokket med, og slået sig på lårene i takt med rytmen.... --Det er sådanne det skal være!!
Det der satalit-højttaler-pis kan hende der godt rende af sted med igen, for de kan ikke spille musik, som musik skal lyde!
Mvh: Martin __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva fannem blander sådan en møgkælling sig i det om???
Hun ku da bare sige fra start, at hun er både smagsløs og døv. Har hun virkelig ikke andre rum i huset hun ka tyrannisere - for eksempel et køkken???
K2'erne fik plads i stuen, da ultimatum'et var istedet og lave et musikværelse - og hvor fedt er det at være gift, og aldrig se hindanden så??
Det er jo så sådan, at fruen bruger dem mere end mig, hun er jo hjemme til det, og endnu er de da ikke gået i stykker af Backstreet Boys eller "Wusslife"...
Livsstils-expert min baxx rxx ... - Lyd er så åbenbart ikke hendes livsstil, zeppelin'en er dog det grimmeste og mest elendige jeg længe har set og hørt.
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper_K Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener jo selv der skal en del til at få mig op over stuetemperatur... -men det kvindemenneske kunne godt få mig lidt op i stolen (direkte op i det røde felt faktisk). Magen til dum ignorant 
Jeg elsker mit anlæg og de tilhørende små ht (va the music), herfra kan det kun gå én vej; større! 
Mvh Jesper.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
| Hva fannem blander sådan en møgkælling sig i det om??? |
|
|
Hun har en mening og lov til at have den, men selvfølgelig er det noget vrøvl, hun lukker ud. Kan vi ikke sige det på en ordentlig måde i stedet for at bruge sprogets værste gloser?
Sådanne TV-indslag sætter gang i en nødvendig diskussion: En maskulin identitet er også at sige: "jeg kan godt forstå, at du gerne vil have små højttalere, men.." og så stille og roligt forklare noget om akustiske love og at det er en central del i vores liv, som vi desværre ikke vil lave om på. Og som der stod ovenfor, så har vi en anledning til at fortælle, hvorfor et Kloss anlæg er fint til easy listening, men kommer til kort til fest og når man spiller gamle Queen plader mens man gør rent!
Jblfan skrev:
| zeppelin'en er dog det grimmeste og mest elendige jeg længe har set og hørt. |
|
|
Ligesom Kloss gør den det rigtig godt ved beherskede niveauer, men den kan faktisk spille noget højere og renere end Kloss anlægget. Og vi er ikke alle til ligkistedesign. Min cykelven har den i værkstedet; der gør den god fyldest. Soveværelset kunne den også flyttes op i, når man skal være vågen i mere end 5 min. deroppe 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Hun har en mening og lov til at have den, men selvfølgelig er det noget vrøvl, hun lukker ud. Kan vi ikke sige det på en ordentlig måde i stedet for at bruge sprogets værste gloser? |
|
|
Nej faktisk ikke. Hun skal ha' munden fyldt med akustilux og smides i en RIGTIG ligkiste! __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det va da et spændende indslag, der virkelig viser hvor meningsløst mode i virkeligheden er. At ville have noget fordi det er flot eller moderne, men ikke nødvendigvis bedre er jo direkte åndsvagt, og endnu mere spild af penge end reelt hifi.
Jeg vil også stemme mig enig med flere kommentare i tråden. Det handler om at at lægge holdningen klar fra start og indgå kompromis. De kommer jo i de fleste tilfælde begge parter til gode.
Fx. har jeg pt en ekstre surround reciver stående i stuen. Den skal lige testes da der kommer en køber i weekenden. Det har resulteret i at effekten lige nu står på en klaverbænk og fylder godt mellem sofabordet og hifi møblet. Min kæreste foreslog faktisk at jeg bare lader den ekstre reciver stå indtil weekenden(det var igår).
Se det er sgu forståelse! Og vil lige nævne at jeg er 24 og min kæreste 25, og nyuddannet pædagog(henvisning til sterotype bemærkninger tidligere i tråden)
Det er ellers en spændende diskution der viser kvindens reele magt.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg byggede dem her sammen med en kammerat. De er vel 175 cm høje og 45 cm brede. Det eneste jeg har hørt fra hans kone, er hvor glad hun er for lyden. Måske det skyldes, at de ikke ligner en højtaller ?.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kan vi ikke kombinere det at en stue godt må se pæn ud med god lyd? Jeg ser også mange her i forumet der gerne ofre 10.000 på et kabel,
men møblerne det hele skal stå på, bliver købt i Biva og Ikea ?!?!?
Opråb til kvinder og mænd: Hifi behøver ikke være hverken småt eller grimt!
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hende der var TeeVee var da helt igennem forstyret 
Hendes sexisme viste sig tydeligt ved, at hun syntes at den der "væg-dildo" bare var skøn! 
HiFisisme! af værste kalibre 
Vi burde anmelde hende til politiet  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
To lystsejlere, en ældre og en ung, sidder på en beværtning og får sig en dram og en snak fra de varme lande.
En ung smuk blondine med fortryllende fremtrædende attributter træder ind i beværtningen og sætter sig ved siden af lystsejlerne.
Efter at have lyttet lidt på deres samtale, spørger hun:
- Hvor sejler I så henne?
Den unge lystsejler, der ikke kan få øjnene væk fra attributterne, svarer:
- Øh, vi sejler mest på pattegat!
Blondindinen bliver rød i skallen og fråden står hende ud af munden
- Dit svin!
Udbryder hun, stikker ham en lussing og skrider ud af døren.
Den ældre lystsejler siger så til den forslåede ungersvend:
- Det skal du ikke tage dig af. Det er jo sådan en freudiansk fortalelse man kommer til en gang imellem. Forleden dag skulle jeg eksempelvis bede min kone om sukkeret ved morgenbordet, men kom så til at sige: Din lede mær - Du har ødelagt mit liv! __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|