Så er den jo blevet billigere - køb køb køb!! Det er jo noget man må gøre op med sig selv - køber du for at samle og bevare, eller køber du for at nyde. Og der er også andre faktorer: Jeg vil gerne have fat på Roger Waters Amused to Death på vinyl, men vil slet ikke give de kroner for den som nogle sælgere mener de skal have - og så er den brugt! Hvis jeg skulle sammenligne en brugt udgave med en helt ny der koster 250 kr. mere - så var det den nye jeg købte.
Selv om jeg har en lidt "frivol" omgang med mine penge til tider, så ville jeg godt nok også tænke mig om en ekstra gang. Jeg har svært ved at acceptere at skulle betale store summer for sjældenhed, specielt i brugt form - til gengæld bruger jeg gerne penge på nye, og købte senest et par Tsuyoshi Yamamoto vinyler til 500 kr. stykket i US.
Nå... Jeg må hellere ind og rode videre. Har også fået ny pladespiller, så du kan bare være glad for din plug&play Thorens, for jeg sidder og fedter med main bearing tilt og subplint adjustment - det skal jo justeres perfekt  |