Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Specielle højtaler til computeren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Overvej et sæt brugte aktive højttalere.
F.eks. disse. Kender dem dog ikke.
Ellers har Audioengine 5 fået meget ros.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvad med sådan en omgang her? De er godt nok ikke aktive...

http://www.tweakup.dk/article/1421/dk/

Set billigst på Wupti.com til de ca. 2000,-

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

MRGM skrev:
Sorry, men der er vist flere der tvivler, på at noget til den pris kan opfylde dine behov/krav.

Jeg stiller få krav, god lyd, de skal kunne spille højt (over 100db), de skal have en god bas og de skal ikke fylde mere en f.eks 2 x 4 liter mælk pr kanal og koste ca 2000kr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Leise skrev:

Hvad med sådan en omgang her? De er godt nok ikke aktive...

http://www.tweakup.dk/article/1421/dk/

Set billigst på Wupti.com til de ca. 2000,-

De er faktisk aktive, de var da en mulighed men jeg started med at ville have nogen små 2.0 højtaler

ms65
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk et sæt små aktive studiemonitors fra Fostex til salg her og nu hvis du er interesseret.
Sættet hedder 0.5 mk2.
Opgraderer kraftigt selv og gider ikke have dem stående mere.
1500 kr. så er det dine. De er velholdte og ikke fået tæsk.
du kan sende mig en pb hvis det var noget .
mvh.
Til top Vis ms65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ms65 Besøg ms65's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

ms65 skrev:
Jeg har faktisk et sæt små aktive studiemonitors fra Fostex til salg her og nu hvis du er interesseret.
Sættet hedder 0.5 mk2.
Opgraderer kraftigt selv og gider ikke have dem stående mere.
1500 kr. så er det dine. De er velholdte og ikke fået tæsk.
du kan sende mig en pb hvis det var noget .
mvh.

spændende men synes bare at de fleste modeller i den serie du har til salg har en diskant der generalt er for høj/kraftig og har et alt for kraftigt dyk i mellemtone området, selv om den model du har rent faktisk har et fantastisk liniert frkvensområde med subwooferen. Men jeg har endnu ikke solgt min subwoofer og dalierne og så længe jeg ikke har solgt dem, vil jeg ikke købe andre højtaler, men før jeg gør det (køber andre højtaler) er det godt at forhøre sig hvad jeg bør købe, for jeg har ikke lyttet til alle små aktive højtaler til max 2000kr så jeg ved ikke hvad der er godt og ikke godt, andet en de højtaler der er hos aage og dem jeg har læst lidt om på nettet.

Nu skal jeg også til kt-radios hifi messe på lørdag den 10 oktober så der har jeg også en mulighed for at undersøge markedet for vellydende aktive højtaler til max 2000kr.For jeg går ud fra der også igen i år er noget med computer og de skal også forsøge at forbedre sig hvert år og vise de nyeste produkter så mon ikke der lidt flere computer højtaler (aktive højtaler) med i år en der var sidste år.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu været til kt-radio's hifi messe Electro Days og har set 3 sæt aktive højtaler Audio Pro. Earthquake og Tangent (men kun hørt audio pro og earthquake)

Audio Pro's add one koster 1999kr(fornuftig pris de har god lyd) og deres trådløse usb dongle koster 1199kr(som jeg ikke vil købe med det samme) den har en behalig gengivelse af de høj toner og en både dyb og god gengivelse af de dybe lyde, men jeg fik aldrig undersøgt hvor højt den kunne spille, men højt kunne de spille(men er det højt nok ?),men den har nogen ting som jeg synes ikke helt er 100% optimalt, nemlig at højre og venstre højtaler ikke er 100% ens, de har den samme størrelse men den ene højtaler har indbygget forstærker så den har ikke den samme indre volumen som den anden og fra forstærkeren er der måske 20'cm højtalerkabel til den ene højtaler og til den anden er der nok min 1 meter som helst skal være det samme som i den højtaler der har indbýgget forstærker for at der er så lille lydmæssig forskel på begge kanaler, det synes jeg er en ulempe, men ellers er lyden og bassen godt til en rimelig pris.Iøvrigt blev der bare benyttet en alm Toshiba Satelitte bærbar computer ikke noget andet lydkort en det der var i computeren.

Earthquake's iQuake er en ipod (har ingen ipod) velegnet sæt aktive højtaler på hele 200watt rms til kun 3000kr(der er en ipod dock i toppen af den højtaler med indbygget forstærker), synes også de er pæne og de burde kunne spille meget højt, højtaleren har en 5 " bas imod den kun 3.5" i Audio pro'en (som faktisk har god og dyb bas,trods kun 3.5 " bas), men det eneste musik jeg hørte de få gange var med en ipod og det var måske ikke 100% komprimeringsfrit optaget, hørte ikke højtaleren så meget, men den har ikke helt så diskret gengivelse af diskanten som audio pro,en men alligevel er den god de få gange jeg høre den spille, hvor højt den kan spille ved jeg ikke men mon ikke det at den har 200watt rms og 5"Bass gør at den spille meget højt og har en god og dyb gengivelse af bassen.Det mindre gode er at begge kanaler igen ikke er 100% ens allene det at de har samme størrelse men i den ene sidder der indvendigt en forstærker (som med audio pro'en) gør at jeg igen har det med at det ikke er 100% ens og så synes jeg prisen er for høj(i forhold til hvad jeg har råd til.

Tangent EVO E5A kunne jeg desværre ikke høre, jeg skulle hjem med den sidste bus og desuden havde de ikke en model man kunne lytte på, derimod lyttede jeg på tangent's lille forstærker og små EVO 2 som normalt koster 4000kr men det sæt kunne kun købes i denne weekende i odense congress center til kun 2200kr, de lyder også godt men de går kun ned til 70hz (Audio pro ca 55hz og Earthquake ca 45hz) så den aktive version mangler helt sikkert bas for den skulle også gå ned til 70-80 hz, men de har dog denne fordel at de er 100% ens man kan tilslutte et kabel fra computeren til højtaleren så de for 100 % det samme signal og længede på kablet, der er ikke noget med at kun den ene har indbygget forstærker som sluger lidt af den indre volume som så ikke kan bruges på samme måde som den anden højtaler uden forstærker.Problemet er så når der kun er et sæt signalkabler fra computeren og så to mini jack stik i den anden ende (en til hver højtaler) så kan man risikere at der ikke er 100% ens forstærkning af lyden idet når begge kanaler skal have fremhævet lyden samtidig (der medfølger 2 fjernbetjeninger) kan der ske det at den ene kanal kan risikere at bliver 1 db laver en den anden højtaler. De koster iøvrigt også 3000kr eller 1500kr pr stk.

Hvad er jeres erfarringer med disse 3 sæt aktive højtaler og er der andre jeg bør overveje (skal kunne lytte til dem før køb, det kan jeg f.eks ikke med audience 5) synes stadig væk at 2000kr er et rimeligt beløb for et sæt aktive højtaler med god lyd og bas, som helst skal kunne spille højt.

Lydkort eller dac køber jeg senere, da jeg hørte med en alm bærbar computer som brugte det indbygget lydkort at man godt kan få god lyd(hos Audio pro).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes