| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Olsen skrev:
| hvad med at købe et optisk kabel (lysleder) i stedet? |
|
|
Prodigy Cube er kun til USB. |
|
|
Jeg har netop erhvervet mig en og der er da lyslederudgang såvel som coax-udgang, foruden phono og minijack udgange. Har kun prøvet mic udgangen, men mulighederne er mange. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Input (tilslutning til computer) kun USB. Derudover er der mulighed for tilslutning af microfon, microfonlyden sendes via USB til computeren.
Output er enten hovedtelefon via jack eller Linie signal via RCA stik. Desuden er der en spdif lysleder udgang for tilslutning til surroundanlæg, ved afspilning af DVD'er på computeren, hvor der er surroundlyd - i dette tilfælde er det surround receiveren, som dekoder signalet.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men var det ikke signalkablet fra Cube til receiveren der var påvirket af støj? Det troede jeg. I det tilfælde anbefalede jeg at bruge lysleder og netop lade forstærkerens dekode signalet.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det tilfælde, er det jo lidt af en spildt omkostning, at anskaffe en ekstern DAC, og så bare sende det digitale signal videre til en surround receiver for dekodning. Så bliver DAC'en i CUBE'en slet ikke brugt, og man får ikke glæde af dens kvaliteter.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
I det tilfælde, er det jo lidt af en spildt omkostning, at anskaffe en ekstern DAC, og så bare sende det digitale signal videre til en surround receiver for dekodning. Så bliver DAC'en i CUBE'en slet ikke brugt, og man får ikke glæde af dens kvaliteter.
|
|
|
Ja, det kan jeg godt se. Men hvordan kommer han så "fri" af støj på linien?
Måske kan man få noget USB til optisk DAC for en billig penge, og så overføre signalet til CUBE'en når man er nået forbi de steder hvor støjen kommer fra (fx. andre el-ledninger, stikkontakter mm.) ? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans problem er jo, at han har meget lange signalkabler mellem CUBE og forstærker. Som jeg læser indlægene, blev problemet løst med nogle skærmede kabler af god kvalitet.
Alternativt kan han have anvende et langt USB kabel, og så anbringe CUBE'en tættere på forstærkeren, så de lange signalkabler ikke er nødvendige.
|
| Til top |
|
| |
Sigori Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
meget pænt af jer at blive ved med at finde løsninger så lang tid efter at jeg skrev indlægget.  problemet er løst ved at det eneste phono kabel jeg har der ikke laver støj går over gulvet. Det ser ikke særlig godt ud, eller praktisk, men det virker så det må gå for nu... men mange tak for hjælpen igen.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ha' misset det indlæg hvor det skærmede kabel blev omtalt  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |