Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Top hovedtelefoner der minimerer rumstøj? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er på udkig efter gode hovedtelefoner til max 5-6000 (inkl evt amp) der kan bruges i stuen hvor der er snak etc (fx fjernsyn) - vel og mærke uden at forstyrre musikken alt for meget.

Jeg er vild efter at få Stax men er blevet opmærksom på at de er så åbne at jeg nok alligevel kan høre ungernes tegnefilm. Men kan man få hørebøffer hvor det kan lade sig gøre? Nu kigger jeg så på Sennheiser 650 men udfra billedet ser de jo også "åbne" ud eller hvad?

Er det muligt at få? Evt nogle forslag? Jeg har aldrig haft rigtige hovedtelefoner så jeg er meget interesseret i jeres erfaringer på dette "støj" problem...

--   

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Hej,

Jeg er p� udkig efter gode hovedtelefoner til max 5-6000 (inkl evt amp) der kan bruges i stuen hvor der er snak etc (fx fjernsyn) - vel og m�rke uden at forstyrre musikken alt for meget.

Jeg er vild efter at f� Stax men er blevet opm�rksom p� at de er s� �bne at jeg nok alligevel kan h�re ungernes tegnefilm. Men kan man f� h�reb�ffer hvor det kan lade sig g�re? Nu kigger jeg s� p� Sennheiser 650 men udfra billedet ser de jo ogs� "�bne" ud eller hvad?

Er det muligt at f�? Evt nogle forslag? Jeg har aldrig haft rigtige hovedtelefoner s� jeg er meget interesseret i jeres erfaringer p� dette "st�j" problem...

--   

Okay så de skal være lukkede og gerne isolere. Hvad lytter du til at musik og hvad lyd kan du lide, for jeg vil mene at til 5-6 k kan du få meget forskelligt også selvom det er inkl en amp.

Har du kigget på ATH og Ultrasone. Jeg ville nok kigge efter et par brugte w5000 til en små 3-4 k også en lille rør forstæker evt en Jade.

Du kunne også kigge efter nogen IEMs hvor du vil få mere for pengene
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Okay så de skal være lukkede og gerne isolere. Hvad lytter du til at musik og hvad lyd kan du lide, for jeg vil mene at til 5-6 k kan du få meget forskelligt også selvom det er inkl en amp.

Har du kigget på ATH og Ultrasone. Jeg ville nok kigge efter et par brugte w5000 til en små 3-4 k også en lille rør forstæker evt en Jade.

Du kunne også kigge efter nogen IEMs hvor du vil få mere for pengene

Jeg lytter til meget forskelligt fx Dire Straits, Pink Floyd, U2, Metallica men også klassisk klaver fx Chopin.

Jeg kender ikke de mærker du nævner, men det gør jeg inden aftenen er omme :) - og jeg noterer mig at de skal være helt lukkede.

Tak for svar.

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

@Werner  

Du skriver en del om, at familien ikke må forstyrre dig, når DU lytter. Hvad med den anden vej ? Altså det at familien måske kan lytte lidt til den musik du hører i "åbne" hovedtelefoner ?

Nu ved jeg ikke hvor tæt du normalt sidder på "familien" når de ser fjernsyn, men ved pæn lytteniveau tror jeg nu ikke det er dig der blir mest "forstyrret"; nok nærmere familien.

Jeg forstår jo så udmærket hvorfor du er lun på noget Stax grej, men pas på......det blir dyrere end 5-6000 hvis du først går igang med at lytte til sårn noget skidt

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Lukkede STAX bøffer

Du bliver nødt til at tage et smut til Esbjerg og få et lyt på et par lukkede STAX'er.. så får du lækker lyd uden at forstyrre andre og vice versa
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ja de er lækre men 15.000 kr. for telefonen og så lige omkring 10.000 kr. oveni til en ordentlig driver enhed er nok lidt over det angivne budget

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

@Werner  

Du skriver en del om, at familien ikke må forstyrre dig, når DU lytter. Hvad med den anden vej ? Altså det at familien måske kan lytte lidt til den musik du hører i "åbne" hovedtelefoner ?

Nu ved jeg ikke hvor tæt du normalt sidder på "familien" når de ser fjernsyn, men ved pæn lytteniveau tror jeg nu ikke det er dig der blir mest "forstyrret"; nok nærmere familien.

Jeg forstår jo så udmærket hvorfor du er lun på noget Stax grej, men pas på......det blir dyrere end 5-6000 hvis du først går igang med at lytte til sårn noget skidt

Ha, jeg havde slet ikke tænkt det den vej, men du har jo nok ret. Konen og ungerne ville nok synes det var ufedt hvis Metallica kunne høres tydeligt ind over Talent/Xfaktor og hvad de ellers ser :)

Jeg noterer mig at åbne hovedtelefoner også kan irritere den anden vej. Og jeg tror nu under alle omstændigheder at Stax er droppet - det dutter ikke at de er åbne. Men det virker jo bare som om de virkeligt gode modeller er netop åbne - og det "piner" mig lidt...

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Lukkede STAX bøffer

Du bliver nødt til at tage et smut til Esbjerg og få et lyt på et par lukkede STAX'er.. så får du lækker lyd uden at forstyrre andre og vice versa

Ej det er for dyrt for jeg skal jo også have en forstærker og så er prisen små 30.000. Suk - det er nu ikke fordi jeg ikke er fristet :)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Ha, jeg havde slet ikke t�nkt det den vej, men du har jo nok ret. Konen og ungerne ville nok synes det var ufedt hvis Metallica kunne h�res tydeligt ind over Talent/Xfaktor og hvad de ellers ser :)

Jeg noterer mig at �bne hovedtelefoner ogs� kan irritere den anden vej. Og jeg tror nu under alle omst�ndigheder at Stax er droppet - det dutter ikke at de er �bne. Men det virker jo bare som om de virkeligt gode modeller er netop �bne - og det "piner" mig lidt...

Hvad med et par Denon? Der er skam ikke forskel på om de gode modeller er lukkede eller åbne.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Dennon (i hvert fald den markl moddede D2000 jeg havde) lækkede så meget at den blev landsforvist af min kone. Jeg er nu endt med en Ultrasone Edition8 som er helt fantastisk og i mine øre nok noget nær den bedste lukkede hovedtelefon der findes men igen en hel del over det angivne budget om end ikke nær så meget over som Stax'en (og så kan Ed8 faktisk drives helt respektabelt af ret ydmyge forstærkere så som direkte fra dap's og lignende selvom den da klart bliver bedre med bedre forstærkning).

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Dennon (i hvert fald den markl moddede D2000 jeg havde) l�kkede s� meget at den blev landsforvist af min kone. Jeg er nu endt med en Ultrasone Edition8 som er helt fantastisk og i mine �re nok noget n�r den bedste lukkede hovedtelefon der findes men igen en hel del over det angivne budget om end ikke n�r s� meget over som Stax'en (og s� kan Ed8 faktisk drives helt respektabelt af ret ydmyge forst�rkere s� som direkte fra dap's og lignende selvom den da klart bliver bedre med bedre forst�rkning).

Er d5000/d7000 ikke lukkede?

Og ultrasone ed9 kan da fåes til okay penge mener jeg

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hvad med et par Denon? Der er skam ikke forskel på om de gode modeller er lukkede eller åbne.

Jo jeg har kigget på D2000/5000 men kan se i et indlæg længere nede at de larmer meget alligevel.

Umiddelbart er det bare sådan at de modeller jeg har fundet som får rigtigt gode anmeldelser samt er til at erhverve for 5-6000 (inkl amp) er åbne. Fx Stax eller Sennheiser.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Og ultrasone ed9 kan da fåes til okay penge mener jeg

Jeg kan se at Ultrasone ed 8 koster lidt over 10.000. Dertil skal jeg så have en amp. Det er i overkanten desværre.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Dennon (i hvert fald den markl moddede D2000 jeg havde) lækkede så meget at den blev landsforvist af min kone. Jeg er nu endt med en Ultrasone Edition8 som er helt fantastisk og i mine øre nok noget nær den bedste lukkede hovedtelefon der findes men igen en hel del over det angivne budget om end ikke nær så meget over som Stax'en (og så kan Ed8 faktisk drives helt respektabelt af ret ydmyge forstærkere så som direkte fra dap's og lignende selvom den da klart bliver bedre med bedre forstærkning).

De er sgi flotte. Kan du evt komme med et bud på en forstærker som kan føde disse hovedtelefoner beklædt med etiopisk gedeskind? (som ikke er for dyre forstås).

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

techtrino skrev:
Hvad med et par Denon? Der er skam ikke forskel p� om de gode modeller er lukkede eller �bne.

Jo jeg har kigget p� D2000/5000 men kan se i et indl�g l�ngere nede at de larmer meget alligevel.

Umiddelbart er det bare s�dan at de modeller jeg har fundet som f�r rigtigt gode anmeldelser samt er til at erhverve for 5-6000 (inkl amp) er �bne. Fx Stax eller Sennheiser.

Hvor læser du de reviews henne? For hvor er det at de kun gir senn og stax gode anmeldelser

Men du har altså kigget på ATH w5000, fordi de lækker ikke lyd og isolerer og svagt, ikke som eks. a900 eller beyerdynamic dt770, men stadig lidt.
Du kunne også kigge på de "nye" ATH d1000 og d3000.
Eller måske JVC Victor dx1000 for bare at nævne et helt andet mærke.

Og btw ed8 kan fåes til under 1000usd brugt

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hvor læser du de reviews henne? For hvor er det at de kun gir senn og stax gode anmeldelser

Men du har altså kigget på ATH w5000, fordi de lækker ikke lyd og isolerer og svagt, ikke som eks. a900 eller beyerdynamic dt770, men stadig lidt.
Du kunne også kigge på de "nye" ATH d1000 og d3000.
Eller måske JVC Victor dx1000 for bare at nævne et helt andet mærke.

Og btw ed8 kan fåes til under 1000usd brugt

Nej jeg sagde blot at de eneste rigtigt gode anmeldelser jeg har fundet er for åbne modeller. Dermed ikke sagt at der ikke findes gode anmeldelser af lukkede modeller - jeg har bare ikke læst nogen endnu. Underforstået her at vi taler om produkter der kan købes nyt idag.

ATH W5000 er vist udgået ikke? Jeg kan ikke finde dem i det nuværende sortiment i hvert fald. Kan du komme med et link hvor de kan købes? De ser meget interessante ud hvis prisen er i mit leje...

Hvor har du fundet ed8 til under 1000usd? Jeg antager det er et udenlandsk marked hvor der så kommer told, moms etc oveni?

Som udgangspunkt er jeg til nyt grej - eller ting som kan findes på det danske brugtmarked (hvor man kan se og høre inden man køber).

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

techtrino skrev:
Hvor l�ser du de reviews henne? For hvor er det at de kun gir senn og stax gode anmeldelser

Men du har alts� kigget p� ATH w5000, fordi de l�kker ikke lyd og isolerer og svagt, ikke som eks. a900 eller beyerdynamic dt770, men stadig lidt.
Du kunne ogs� kigge p� de "nye" ATH d1000 og d3000.
Eller m�ske JVC Victor dx1000 for bare at n�vne et helt andet m�rke.

Og btw ed8 kan f�es til under 1000usd brugt

Nej jeg sagde blot at de eneste rigtigt gode anmeldelser jeg har fundet er for �bne modeller. Dermed ikke sagt at der ikke findes gode anmeldelser af lukkede modeller - jeg har bare ikke l�st nogen endnu. Underforst�et her at vi taler om produkter der kan k�bes nyt idag.

ATH W5000 er vist udg�et ikke? Jeg kan ikke finde dem i det nuv�rende sortiment i hvert fald. Kan du komme med et link hvor de kan k�bes? De ser meget interessante ud hvis prisen er i mit leje...

Hvor har du fundet ed8 til under 1000usd? Jeg antager det er et udenlandsk marked hvor der s� kommer told, moms etc oveni?

Som udgangspunkt er jeg til nyt grej - eller ting som kan findes p� det danske brugtmarked (hvor man kan se og h�re inden man k�ber).

Ja okay den var værre, for i DK kan du ikke finde ret meget godt, det er vi et for lille land til desværre. Men I EU kan du finde lidt, men slet ikke så meget som i US, hvor der jo desværre vil komme told og moms og afgifter på hvis du er uheldig.

W5000 er ikke udgået, men forhandles ikke rigtigt i EU, men mener du kan finde dem på ebay.de fra tid til anden, Ellers kan du være heldig og finde en sælger inde på head-fi.org der er fra EU. Ellers har jeg set et par til salg herinde, havde også mine tilsalg her.

Ed8 kan du også finde på head-fi.org. Generelt en side du bør kigge på

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Her er et par muligheder for lukkede hovedtelefoner

Audio-Technica A2000X som hvis anmeldelserne er korrekte skulle lyde som en lysere L3000 og hvis det er rigtigt må den lyde fantastisk. Den skulle dog kun isolere medium. Nypris $600 plus hvad skattefar vil have når den kommer ind i Danmark.

Audio-Technica W5000 som anmelderne er meget uenige om. Den isolerer formentlig bedre end A2000X. Nypris $900 plus hvad skattefar vil have når den kommer ind i Danmark.

JVC HP-DX700 eller HP-DX1000 jeg har hørt DX1000 og den er meget komfortabel og lækker. For mig har den for meget bas. Nypris $900 eller $1.000 plus hvad skattefar vil have når den kommer ind i Danmark.

Beyer DT770/600 Manufaktur. Kan købes fra Beyers Manufaktur web shop i Tyskland og kan customises rigtig meget. Lydmæssigt skulle den være væsentligt bedre end de generelle DT770 modeller (Librarian her på sitet har den så prøv at sende ham en besked, jeg har aldrig hørt den). Den isolerer rigtig godt. Det er vigtigt at du konfigurerer den som 600 ohm og så kræver den en forstærker (det gør de ovenfor nævnte også for at lyde deres bedste men kan nok bedre klare sig uden). Prisen er fra 230 euro afhængig af hvordan du konfigurerer den.

Shure SRH840 fik jeg ikke prøvet på meetet i går men den har fået både rigtig pæne og mindre pæne anmeldelser. Kan købes hos headaudio til 2.000 kr. og da det er en web shop har du returret.

Og ja, Dennon D2000, D5000 og D7000 er lukkede hovedtelefoner men i hvert fald den LA2000 jeg havde (markl modded D2000) lækkede stadig ret meget, jeg ved dog ikke om det var modded der gjorde det eller om stock modellerne også gør. Disse kan købes og ofte prøves hos HiFi-Klubben.

Det var da et par muligheder men der er jo meget andet lukket på markedet også sås osm andre JVC modeller, Phillips, AKG, Sennheiser, Ultrasone, Creatives Aurvana og meget andet.

Og så har vi jo slet ikke talt om in-ears (både universals og customs) men det ved jeg ikke om du er varm på at gå efter

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Ed8 kan du også finde på head-fi.org. Generelt en side du bør kigge på

Det vil jeg gøre med det samme. Takker.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Her er et par muligheder for lukkede hovedtelefoner

Audio-Technica A2000X som hvis anmeldelserne er korrekte skulle lyde som en lysere L3000 og hvis det er rigtigt må den lyde fantastisk. Den skulle dog kun isolere medium. Nypris $600 plus hvad skattefar vil have når den kommer ind i Danmark.

Audio-Technica W5000 som anmelderne er meget uenige om. Den isolerer formentlig bedre end A2000X. Nypris $900 plus hvad skattefar vil have når den kommer ind i Danmark.

JVC HP-DX700 eller HP-DX1000 jeg har hørt DX1000 og den er meget komfortabel og lækker. For mig har den for meget bas. Nypris $900 eller $1.000 plus hvad skattefar vil have når den kommer ind i Danmark.

Beyer DT770/600 Manufaktur. Kan købes fra Beyers Manufaktur web shop i Tyskland og kan customises rigtig meget. Lydmæssigt skulle den være væsentligt bedre end de generelle DT770 modeller (Librarian her på sitet har den så prøv at sende ham en besked, jeg har aldrig hørt den). Den isolerer rigtig godt. Det er vigtigt at du konfigurerer den som 600 ohm og så kræver den en forstærker (det gør de ovenfor nævnte også for at lyde deres bedste men kan nok bedre klare sig uden). Prisen er fra 230 euro afhængig af hvordan du konfigurerer den.

Shure SRH840 fik jeg ikke prøvet på meetet i går men den har fået både rigtig pæne og mindre pæne anmeldelser. Kan købes hos headaudio til 2.000 kr. og da det er en web shop har du returret.

Og ja, Dennon D2000, D5000 og D7000 er lukkede hovedtelefoner men i hvert fald den LA2000 jeg havde (markl modded D2000) lækkede stadig ret meget, jeg ved dog ikke om det var modded der gjorde det eller om stock modellerne også gør. Disse kan købes og ofte prøves hos HiFi-Klubben.

Det var da et par muligheder men der er jo meget andet lukket på markedet også sås osm andre JVC modeller, Phillips, AKG, Sennheiser, Ultrasone, Creatives Aurvana og meget andet.

Og så har vi jo slet ikke talt om in-ears (både universals og customs) men det ved jeg ikke om du er varm på at gå efter

Mange tak - meget fornemt liste.

Et par afledede spørgsmål har jeg allerede. Jeg har med interesse læst om Beyer DT880 som skulle være lidt åbne uden at spolere omgivelserne. Er det en model du kender? Hvis det fungerer er konceptet jo umiddelbart godt...

techtrino har tidligere foreslået IEM's som jeg antager er de in-ear Sennheiser har. Og nu hører jeg også dig snakke om in-ear. Jeg har et par alm in-ear som følger med IPod og de fungerer fint i og med at de er nemme og ubesværlige at have på i længere tid, ingen kan høre mit musik - men jeg kan jo høre alt hvad der ellers foregår i et rum. Men det er måske fordi dem jeg har er generelt elendige :) ?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes