Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Top hovedtelefoner der minimerer rumstøj? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Beyer DT880 har jeg aldrig hørt. Dem der følger med en iPod er det man kalder earbuds og hænger i yderøret. IEM er dem der decideret stikkes ind i øret og disse fås igen i 2 varianter, den ene er f.eks. Senheiser CX300 som sidder yderst i øret men stadig nede i kanalen og så nogen som Sennheiser IE8 der stikker dybere. Jeg bruger Etymotics ER4 og HF2 og de sidder så endnu dybere i øret. Ikke alle bryder sig om at have ting inde i øret (nogle modeller næsten implanteret helt ind i hjernen) og de er generelt mere besværlige at have med at gøre end almindelige hovedtelefoner men de kan isolere lang bedre hvis man finder de rigtige tips der passer til ens øre. Det ultimative i den retning er enten formstøbte propper til universal iem'er eller helt ude i det ekstreme formstøbte iem'er hvor enheder er støbt ind i en form der passer ind i ødet lige som ved høreapparater. De bedste af den slags f.eks. UE10/11 og JH10/13 ligger i samme prisleje som flere af de bedtse hovedtelefoner og kan efter sigende også leverer lyd der kan konkurrere med de bedste hovedtelefoner.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Mange tak - meget fornemt liste.

Et par afledede sp�rgsm�l har jeg allerede. Jeg har med interesse l�st om Beyer DT880 som skulle v�re lidt �bne uden at spolere omgivelserne. Er det en model du kender? Hvis det fungerer er konceptet jo umiddelbart godt...

techtrino har tidligere foresl�et IEM's som jeg antager er de in-ear Sennheiser har. Og nu h�rer jeg ogs� dig snakke om in-ear. Jeg har et par alm in-ear som f�lger med IPod og de fungerer fint i og med at de er nemme og ubesv�rlige at have p� i l�ngere tid, ingen kan h�re mit musik - men jeg kan jo h�re alt hvad der ellers foreg�r i et rum. Men det er m�ske fordi dem jeg har er generelt elendige :) ?

Beyer dt880 har jeg også haft og må sige har altid været meget glad for dem, på nogen områder syntes jeg de var bedre end eks w5000, på andre ikke. Dt880 er som du selv siger semi åbne, lidt ligesom hd650, men jeg vil sige at dt880 lækker knap så meget lyd, og jeg vil sige ved alm lytteniveauvil en person 2 meter væk næsten ikke ane at du hører noget, men igen alm lytteniveau varierer jo en del.

IEMs er som nc siger In Ear Monitors og her tænker jeg alle mærker, der er jo nærmest flere hundrede
Sennheisers modeller kender jeg knap så meget til har hørt cx300 som var okay men ikke noget jeg ville bruge penge på også IE8 som jeg kun hørte kort i en butik og som jeg syntes lød okay uden at jeg tænkte wow.
Personligt synes jeg at etymotic er4s er fantastiske, de gør i mine ører næsten alt rigtigt også er de billige, kun ca 250usd fra nye mener jeg og små 100usd brugt. Men ellers er der også eks. Phonak PFE som jeg synes ligger meget tæt op ad er4s, men har en meget bedre bærekomfort.

Men altså hvis du skal bruge dem derhjemme kun stationært så ville jeg tage nogen fullsize. Og du kunne jo starte "billigt" med et par dt880 som du kan få brugt i EU til ca 1200kr også en lille Meier forstærker. Hvad er din kilde btw?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Beyer DT880 har jeg aldrig hørt. Dem der følger med en iPod er det man kalder earbuds og hænger i yderøret. IEM er dem der decideret stikkes ind i øret og disse fås igen i 2 varianter, den ene er f.eks. Senheiser CX300 som sidder yderst i øret men stadig nede i kanalen og så nogen som Sennheiser IE8 der stikker dybere. Jeg bruger Etymotics ER4 og HF2 og de sidder så endnu dybere i øret. Ikke alle bryder sig om at have ting inde i øret (nogle modeller næsten implanteret helt ind i hjernen) og de er generelt mere besværlige at have med at gøre end almindelige hovedtelefoner men de kan isolere lang bedre hvis man finder de rigtige tips der passer til ens øre. Det ultimative i den retning er enten formstøbte propper til universal iem'er eller helt ude i det ekstreme formstøbte iem'er hvor enheder er støbt ind i en form der passer ind i ødet lige som ved høreapparater. De bedste af den slags f.eks. UE10/11 og JH10/13 ligger i samme prisleje som flere af de bedtse hovedtelefoner og kan efter sigende også leverer lyd der kan konkurrere med de bedste hovedtelefoner.

Takker for de fine forklaringer. Jeg kan se kaninhullet er noget dybere end jeg troede. Det er vist tid til at komme ud og lytte :)

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hvad er din kilde btw?

Det er ikke helt afgjort endnu. Sådan da. Materialet ligger som FLAC filer. Jeg har lige haft en Linn Sneaky på prøve og før den SqueezeBox med en Cambridge DacMagic. Jeg er usikker på næste skridt da ingen har ramt den sound jeg er efter...Jeg tror jeg skal prøve noget rør. Jeg kunne godt finde på at prøve fx en Vincent KHV-1 rør forstærker - den kan så både føde hovedtelefonerne og levere "gnisten" til effektforstærkeren (Electrocompaniet) og stue højttalerne (F3/Lyd).

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes