| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
Mange tak - meget fornemt liste.
Et par afledede sp�rgsm�l har jeg allerede. Jeg har med interesse l�st om Beyer DT880 som skulle v�re lidt �bne uden at spolere omgivelserne. Er det en model du kender? Hvis det fungerer er konceptet jo umiddelbart godt...
techtrino har tidligere foresl�et IEM's som jeg antager er de in-ear Sennheiser har. Og nu h�rer jeg ogs� dig snakke om in-ear. Jeg har et par alm in-ear som f�lger med IPod og de fungerer fint i og med at de er nemme og ubesv�rlige at have p� i l�ngere tid, ingen kan h�re mit musik - men jeg kan jo h�re alt hvad der ellers foreg�r i et rum. Men det er m�ske fordi dem jeg har er generelt elendige :) ?
|
|
|
Beyer dt880 har jeg også haft og må sige har altid været meget glad for dem, på nogen områder syntes jeg de var bedre end eks w5000, på andre ikke. Dt880 er som du selv siger semi åbne, lidt ligesom hd650, men jeg vil sige at dt880 lækker knap så meget lyd, og jeg vil sige ved alm lytteniveauvil en person 2 meter væk næsten ikke ane at du hører noget, men igen alm lytteniveau varierer jo en del. IEMs er som nc siger In Ear Monitors og her tænker jeg alle mærker, der er jo nærmest flere hundrede  Sennheisers modeller kender jeg knap så meget til har hørt cx300 som var okay men ikke noget jeg ville bruge penge på også IE8 som jeg kun hørte kort i en butik og som jeg syntes lød okay uden at jeg tænkte wow. Personligt synes jeg at etymotic er4s er fantastiske, de gør i mine ører næsten alt rigtigt også er de billige, kun ca 250usd fra nye mener jeg og små 100usd brugt. Men ellers er der også eks. Phonak PFE som jeg synes ligger meget tæt op ad er4s, men har en meget bedre bærekomfort. Men altså hvis du skal bruge dem derhjemme kun stationært så ville jeg tage nogen fullsize. Og du kunne jo starte "billigt" med et par dt880 som du kan få brugt i EU til ca 1200kr også en lille Meier forstærker. Hvad er din kilde btw?
|