Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 14:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Mark2115 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Mine er også med gennemboret polstykke og mine ser meget standard ud....Dvs. umodificerede .

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 December 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Fasen er helt fin. Begge basser kommer synkront ud når jeg sætter et batteri på.
Troels mente ikke at gennemborede polstykker gjorde den store foreskel.
Højttalerne er midlertidigt "evakueret" ud af stuen indtil frontafdækningerne er færdige. Der går nok lige et par dage.

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt "beskyttelse" på.

Den venstre er limet og tætnet. Har kun lyttet et par minutter med børnene løbende omkring ørerne. Umiddelbart var der ikke den store foreskel i bassen.
Jeg kom til at tænke på om det kunne være fordi væggen som fjernsynet hænger på er en gipsvæg.
Hvis jeg går lidt rundt er der masser af bas når man står i gangen til venstre. Men det er nok ikke den bedste lytteposition.

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg begge limet og tætnet. Hold da op en foreskel. "Hu-ahh!!!"

Jeg har lavet en klassisk tekniker-fejl. Jeg har lavet tre ting så jeg ved ikke hvilken af dem, der hjalp, men hjulpet det har det. Bassen er nu afgrundsdyb og knastør. Jeg tror, at det der har forvirret mig er hvor let disse højtalere går i dybden. Der er nu alt den krop og fylde jeg kan ønske mig. Man kunne godt være fristet til at proppe noget i portene. Men så alligevel ... Nej.
Jeg sidder og lytter til mit yndlingsalbum "Final Cut" med Pink Floyd og flere gange føles det som om hele rummet sættes i bevægelse. Dog uden at bassen bliver mudret eller rungende. Hele tiden virker det som der er fuldstændigt styr på det.

Jeg havde egentligt ikke råd til det ( disse højtalere har været en økonomisk kraftanstrengelse = 15 kilo kroner ), men jeg har været nødt til at købe en DacMagic for mellemtonen er nådesløst afslørende så min Squeezebox har været ulidelig at høre på. Efter en halv time hang ørerne nede på skuldrene. Men med DacMagic'en har det hjulpet en del.

Jeg har måske hørt diskanter, der lød bedre, men ikke ret meget. Her er alt den luft og detalje der skal være. Desværre afslører de også at, der er en del støj i min gamle effektforstærker. Så jeg må se at få mit LM3875 kit færdigt. Er der nogen, der har et forstærker kabinet de vil af med ?

Imorgen når vi får gæster skal vi have set lobby-scenen fra The Matrix igen.

Den, der køber Anders' for godt nok valuta for pengene.

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Du må for guds skyld ikke være ked af diskanten, du har nemlig ikke hørt den endnu! mine erfaringer med xt25 er at den tager mellem 8 og 12 måneder at spille til, det tog mine forældre lidt under et år før min far meddelte at nu ændrede højttalerne og især diskanten ikke karakter længere. Så bare vendt.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Du m� for guds skyld ikke v�re ked af diskanten, du har nemlig ikke h�rt den endnu! mine erfaringer med xt25 er at den tager mellem 8 og 12 m�neder at spille til, det tog mine for�ldre lidt under et �r f�r min far meddelte at nu �ndrede h�jttalerne og is�r diskanten ikke karakter l�ngere. S� bare vendt.

Busk

Mener du virkelig at den bliver bedre !? Så er der da noget at se frem til skal jeg love for.

Jeg fik lige lyttet et par timer i fred og ro ( og mørke ).
Mellemtonen er som mejslet ud. Men jeg har også brugt en lille formue på kondensatorer til den.
Selv med min beskedne elektronik kunne jeg sværge, at lilletrommen svæver frit mellem højtalerne.

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Tilspilning på 8-12mdr, lyder lidt som tilvænning, eller at anlægget sjældent er tændt

Håber ikke du skal trække dine 2115 med LM3875 alene, så får den sved på panden, i mine ører er den reference i mellemtone/diskant området, men halter gevaldigt efter i bas-området. En LM4780 til basserne ville gøre underværker.. Eller noget digitalt, f.eks Ice Power og Hypex.

Link til betalbare kabinetter : http://www.autocostruire.com/catalog/index.php?cPath=43

Godt nytår..

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2009 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

janpo skrev:
Busk skrev:

Du m� for guds skyld ikke v�re ked af diskanten, du har nemlig ikke h�rt den endnu! mine erfaringer med xt25 er at den tager mellem 8 og 12 m�neder at spille til, det tog mine for�ldre lidt under et �r f�r min far meddelte at nu �ndrede h�jttalerne og is�r diskanten ikke karakter l�ngere. S� bare vendt.

Busk

Mener du virkelig at den bliver bedre !? Så er der da noget at se frem til skal jeg love for.

Jeg fik lige lyttet et par timer i fred og ro ( og mørke ).
Mellemtonen er som mejslet ud. Men jeg har også brugt en lille formue på kondensatorer til den.
Selv med min beskedne elektronik kunne jeg sværge, at lilletrommen svæver frit mellem højtalerne.

Ja den bliver meget bedre diskanten, tror Anse kan nikke genkendende til dette. Mellemtonen er noget lettere at tilspille dan dens bevægelser er noget større end diskanten, nu ved jeg ikke hvor længe du har spillet på dem, men 200-300timer skal der da i dem før de åbner helt op, men selv lige ud af kassen er de fantastiske. Brugte nøjagtig samme sammensætning af enheder som Anse i min M765 højttaler.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2009 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:

Tilspilning på 8-12mdr, lyder lidt som tilvænning, eller at anlægget sjældent er tændt

Håber ikke du skal trække dine 2115 med LM3875 alene, så får den sved på panden, i mine ører er den reference i mellemtone/diskant området, men halter gevaldigt efter i bas-området. En LM4780 til basserne ville gøre underværker.. Eller noget digitalt, f.eks Ice Power og Hypex.

Link til betalbare kabinetter : http://www.autocostruire.com/catalog/index.php?cPath=43

Godt nytår..

Jo den er faktisk god nok, mine forældere spiller meget musik, og nogen gange særdeles højt, nu var jeg jo ikke op og ned af højttalerne så om min fars konklusion er rigtig tør jeg ikke sige, men tidligere på året afleverede jeg M765 højttaleren, tror det var omkring juni, til den studie teknikker som havde bestilt dem, og jeg har lige hørt fra ham at han nu mente de var helt åbnet op. De tager længere tid end normale diskanten, hvorfor ved jeg ikke.

Godt Nytår

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg spillet på dem et par hundrede timer og jeg vil give Busk ret. De ændrer sig.
I mit tilfælde er det helt tydeligt, at siblianter er næsten helt forsvundet. Man kan tydeligt høre det på Coldplay' s Fix You.
Desværre sidder jeg stadig og kigger på lydbilledet. Min hjerne har endnu ikke vænnet sig til, at der ikke er noget visuelt.

Jeg har købt et par gamle Le Monstre og i desperation over at min LC The End støjer temmeligt meget fyrede jeg op under dem. De kan faktisk få højttalerne til at spille forbløffende højt uden at klippe.
Desværre stod den ene af i strømforsyningen og sendte -8 volt ud. Det opdagede jeg først efter at have spillet på dem en halv times tid, men basserne overlevede da.
Konklusionen er at de ikke har styr nok på bassen, men diskant/mellemtone er meget transparent.
Jeg følger spændt med i 800xe tråden.

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:

Hvorfor ikke købe hos Modu/HiFi2000 direkte?
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Skønt du er glad for dem.

Jeg slettede min salgsannonce sidste uge da økonomien i mit andet byggeprojekt faldt på plads ved salg af et nakamichi forstærkersæt.

Er faktisk rigtigt glad fordi jeg ikke solgte dem, for de spiller lammende godt hjemme i stuen. Spiller på en Thorhauge røramp som egentligt burde have problemer i basområdet hvor de rammer 2.6 ohm, men det er tilsyneladende et udemærket match.

Min diskant er også blevet bedre og bedre og i mellemtonen er barsk på den gode måde og det elsker jeg.

vh.

Anders

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

ja, nu skal jeg bare have fremstillet noget elektronik, der kan matche dem.

Har godt spottet dit nye projekt. Det bliver interessant at følge. Hvad siger kæresten til at du snart får lige så mange højtalere som Troels ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes