| Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så kom dagen hvor min eBay rørpreamp kom til byen.
Der er tale om en Xiang Sheng 728A preamp og jeg var heldig at slippe for post dk's forhadte told.
Den er fantastisk flot lavet og mit første lytteindtryk er meget positivt. Der er godt hul igennem til trods for kineserrørenes ringeagtelse.
Nu får jeg sikkert stryg af alle selvbyggerne, vintage elskerne og kineserhaderne men den må jeg bare bære på mine skuldre.

Til 1050 kroner incl forsendelse und alles er der ikke mange konkurrenter i nærheden og jeg gad ærlig talt ikke købe en gammel Denon eller nad preamp til samme pris. Her kunne det være spændende - synes jeg - at prøve en temmelig ukendt rørkinesisk forforstærker. Jeg er også ligeglad med garanti -til de penge!
Billeder og kommentarer modtages med glæde men jeg gider ikke igen høre på ævl og kævl om arbejdsforhold og slaver i lænker.
Billeder af indmaden kommer snart.
Beklager hvis billederne er for store.
Venligst
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan sige meget om kineserne man det er altså imponerende det kan lade sige gøre at lave sådan en forforstærker til 1050 kr og især hvis lyden bare er nogenlunde god :)
ingen fornærmelser herfra, kun ren misundelse ;)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er mere end bare nogenlunde Jeg tror allerede at den har slået min gamle Dynaco PAS 3 men der skal måske heller ikke så meget til
Venligst __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
|
Der er tale om en Xiang Sheng 728A preamp og jeg var heldig at slippe for post dk's forhadte told.
Den er fantastisk flot lavet og mit første lytteindtryk er meget positivt. Der er godt hul igennem til trods for kineserrørenes ringeagtelse.
Nu får jeg sikkert stryg af alle selvbyggerne, vintage elskerne og kineserhaderne men den må jeg bare bære på mine skuldre.

Til 1050 kroner incl forsendelse und alles er der ikke mange konkurrenter i nærheden og jeg gad ærlig talt ikke købe en gammel Denon eller nad preamp til samme pris. Her kunne det være spændende - synes jeg - at prøve en temmelig ukendt rørkinesisk forforstærker. Jeg er også ligeglad med garanti -til de penge!
Billeder og kommentarer modtages med glæde men jeg gider ikke igen høre på ævl og kævl om arbejdsforhold og slaver i lænker.
Venligst
|
|
|
Hvorfor er der et stort rundt hul i forpladen?
Hvorfor gider du ikke høre på "ævl og kævl om arbejdsforhold og slaver i lænker"?
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udseendet på den kan man i hvert fald ikke klage over til den pris !
Tager du ikke låget af og skyder nogle billeder. Kunne være spændende at se hvad man faktisk får til den pris ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Udseendet på den kan man i hvert fald ikke klage over til den pris !
Tager du ikke låget af og skyder nogle billeder. Kunne være spændende at se hvad man faktisk får til den pris ? |
|
|
Hey Jesper, jeg har godt nok også luret på den kina-rørkasse, og undret mig over at det kan lade sig gøre til den pris. Så nu har man jo fået syn for sagen, og det er et oplagt tweak emne, for pilfingre som vil lære lidt 
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
| Nu får jeg sikkert stryg af alle selvbyggerne, vintage elskerne og kineserhaderne men den må jeg bare bære på mine skuldre. |
|
|
Ja, og alle de audiofile - den har tonekontroller!  Men den ser da pæn ud. Er det et rent linietrin? Hvilke rør er der i? Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men tonekontrollerne kan udkobles.
Finder lige spec senere.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
jesper olsen skrev:
|

Venligst
|
|
|
Hvorfor gider du ikke høre på "ævl og kævl om arbejdsforhold og slaver i lænker"?
Mvh.
Niels
|
|
|
så man kan se de fine rør ;) der er glas i hullet
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
Nilau skrev:
jesper olsen skrev:
|

Venligst
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
så man kan se de fine rør ;) der er glas i hullet
|
|
|
Har på fornemmelsen, at det ene rør du kan se i vinduet, udelukkende får glødespænding, og ikke indgår i signalvejen..... Men stadig imponerende meget for pengene (hvis ellers den kan spille uden mislyde). __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
| Har på fornemmelsen, at det ene rør du kan se i vinduet, udelukkende får glødespænding, og ikke indgår i signalvejen..... |
|
|
Det er også mit gæt efter at have set Gultuborg's billede  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæ hæ ja men det bliver røret nu ikke mindre fint af ;)
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netstøjfilter med i prisen! Den er da fin.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netstøjsfilter hmm.
Ved fuld styrke og tavs signalkilde kan jeg ikke høre antydningen af sus - Selv ikke lige ved højtalerenhederne. Og det er på trods af min ST70 også indgår i signalvejen. Men manglende sus er jo heller ikke ens betydende for kvalitet. Annuatoren kører med meget fine klik og mange intervaller. Begge kanaler opfører sig ens helt rent lydmæssigt fra min til max. Indgangsvælgeren kører via nogle relæer kan jeg høre. Der er er heller ikke overhør hvis jeg skifter mellem indgangsvælgeren. Indtil videre meget overbevisende.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser skide godt ud synes jeg. Tillykke med den!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps - den ser da fin både indvendig og udvendig og prisen er da også imponerende.
Tillykke med den.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her lidt spec.
Specifications
|
Input Power |
110V-240V AVAILABLE |
|
Output Tube |
6N3/5670×2,6N11/12AU7×2,6Z4×1,6N3×1 |
|
Frequency Response |
10Hz--30KHz |
|
Size Dimension |
W430mm × H80mm × D290mm |
|
Packing Includes |
Full Set Valve, 1.5m Power Cord & Brand new in original box | |
Kender ikke lige de rørtyper iøvrigt
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder den?
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rimelig almindelige rør, der er noget at lege med.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
| Kender ikke lige de rørtyper iøvrigt |
|
|
Check lige hvad der rent faktisk sidder i forstærkeren - antallet passer ikke med billedet... Jeg tror der sidder 2 ensretterrør i istedet for 1. 6N3/5670 er en meget almindelig type. De kan fåes fra Kina og Rusland som 6N3(P), og du kan også få en russisk -EV type. Om den lyder bedre aner jeg ikke... Ellers er der mange europæiske/amerikanske muligheder. F.eks. typerne 5670, 6385, 2C51, 2C51W, WE396A m.m.
"6N11/12AU7" De to typer har forskellige benforbindelser, så check hvad du har i din  6N11 skulle være et kinesisk ECC88. Hvis det er korrekt, kan du også bruge 6N23P, ECC88, E88CC, 6DJ8, 6922, E188CC, CCa og mange flere. 12AU7 er (som du sikkert ved) den samme type som ECC82.
6Z4 er ensretteren. Det samme som EZ90. Det er den jeg tror der er to styk af.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |