Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: New tube Chinese in town (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Nu var det mig der postede billedet og jeg er godt klar over at det er fra en murstensfabrik og ikke audiofabrik - det var symbolværdien jeg gik efter - tilbage til Jespers tråd - sorry

Jeg er godt klar over, at du postede billedet, men ML_CLS' opførsel og undskyldning var så dumt, at jeg ikke kunne lade vær.
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Pita

Min påstand om at jeg har set en kungfu film med et lignende scenario fastholder jeg.

(og jeg skal nok finde beviset)

Det eneste jeg var bekymret for efter en god nats søvn..., var om det postede billed tilfældigvis skulle være et farve retoucheret billed fra Hiroshima eller Nakasaki ..., de grimme sår som den ene har på armene og den anden i ansigtet, ligner det der opstår ved radioaktiv stråling!

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Pita:

Jeg kan se du er ny bruger herinde - tag lige og slap af og far med lempe - indtil du kender folk herinde og deres måde at skrive på - så undgår du konflikter og du undgår at være grund til at en tråd køre af sporet og ender i person fnidder

Frem for alt er det en rigtig dårlig idé at komme med udsagn om folks vaner og personlighed når man ikke kender dem (der er også en skidt idé selvom man kender dem)

ML-CLS

Pita er vist ny herinde - skal vi ikke bare lade det fare - komme videre - slet hans PM fra din indbakke - solen skinner og - ja det ligner en scene fra en kong fu film

Pita og ML-CLS:
Begrav stridsøksen - hvis i begge går ind og slettet indlæg ved at "rette" og blot skrive slettet istedet - så kan vi komme videre

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

R-L-B

ja ..., du kender mig "in real life"  

så du ved at jeg ikke lige står for det som jeg er beskyldt for.

jeg begraver "stridsøksen"

Fordi at jeg vil lade tvivlen komme eller rettere sagt min empati!

komme Pita tilgode ..., Velkommen ombord

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Synd at Jespers udemærkede tråd skal bombes jers tøsefnidder!
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvilke tungsol er det du bruger?

https://www.tubeworld.com/5670.htm

http://cgi.ebay.com/Tung-Sol-Telefunken-6DJ8-ECC88-Stereo-Tu be-NIB--Rare-%3C%3E_W0QQitemZ400095154901QQcmdZViewItemQQims xZ20100104?IMSfp=TL100104019002r29070

Er det både 5670 og E88CC rørene eller?

Hvilke kondensatorer ville du skifte?

jeg kan se at der er monteret Wimakondensatorer i den og de er vist udemærket????

Venligst

kennethjensen skrev:

Prøv og dump Tungsol rør i. Kan være det strammer bunden op lidt. Også evt skift nogen af de 25øres kondensatorer der sidder der.

Utroligt hvad man kan lave i kina til 1000kr og stadig tjene penge på det... Tør ikke tænke på hvordan de bliver lavet

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Er det både 5670 og E88CC rørene eller?

Jeg tvivler på Tung-Sol har lavet noget med typebetegnelsen E88CC. Men måske kan du finde 6922 eller 6DJ8.

Citér:
jeg kan se at der er monteret Wimakondensatorer i den og de er vist udemærket????

Wima laver glimrende kondensatorer, men de billige og de dyre ligner hinanden på en prik. Hvilken type er det? Det kan f.eks. være MKS, MKP eller FKP.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hvad er så den henholdsvise bedste og dårligste af de nævnte kondensatorer i audiofil henseende?

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Hvad er så den henholdsvise bedste og dårligste af de nævnte kondensatorer i audiofil henseende?

Det kommer an på den audiofile's smag

FKP er polypropylen film/folie, og de er bedst elektrisk. De er fysisk store sammenlignet med de andre, men det tykke metallag giver lavere modstand og kondensatoren kan holde til større pulsstrømme. Det er den type andre end Wima kalder KP.

MKP er metaliseret polypropylen. De har også gode data, men det (meget) tynde metallag gør dem mindre velegnet til høje strømme.

MKS er metaliseret polyester. De er små og billige, og har dårlige data sammenlignet med andre filmkondensatorer. De kaldes normalt MKT.

Og så er der det med lyden... Polypropylen regnes normalt for at være de mest "gennemsigtige" typer. Men det giver jo så nogle gange "garbage in garbage out" problemer

Polyester siges at have en blødere mere afrundet lyd (mindre hul igennem), som nogle foretrækker.

Jeg har ikke brugt mange dage på at teste forskellige kondensatorer. Jeg bruger normalt polypropylen og polystyren - de typer der er gode elektrisk. Polystyren (KS) er ikke så lette at skaffe mere, da produktionen er ret lille.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Wima'erne er mærket MKS 4-R som typer og er sansynligvis de billigste typer - sådan skal det jo

være til den pris. Men der indgår kun 11 af denne type i hele konstruktionen, så måske var det værd af udskifte dem med bedre typer - sådan bare for en god ordens skyld - Ikke Mikkel?

Venligst

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Wima'erne er mærket MKS 4-R som typer og er sansynligvis de billigste typer - sådan skal det jo være til den pris.

Ja, det er de billigste. Wima har bare et godt ry, så det virker sikkert "salgsfremmende" at sætte dem i. Der er jo (næsten) ingen der checker hvilken Wima type det egentlig er

Citér:
Men der indgår kun 11 af denne type i hele konstruktionen, så måske var det værd af udskifte dem med bedre typer - sådan bare for en god ordens skyld - Ikke Mikkel?

Måske - du får sikkert en anden lyd, men om den er bedre er svært at gætte sig til... Problemer er så måske at de bedre typer også fylder mere. Er printet forberedt til større typer med ekstra huller?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen. Jeg deler i øvrigt din prioritering af polyprop/polyetylen som de bedst lydende.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes