Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: ny pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

HEj Folkens

JEg er på udkig efter en pladespiller til mine gamle vinyl plader. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, hvordan mine kr er bedst givet ud. Jeg er ikke den stooore nørd, og har heller ikke planer om at bruge en større formue.

Pt. har jeg kig på en ny Project III model til ca 2200kr, men også set på at par gamle REGA PLanet i den blå avis til ca 1000kr (ved at denne model er ca 20 år gammel).

Any thoughts or advice??

mvh Henrik

Til top Vis hicks2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hicks2000

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hvor meget må den koste? En rega planet er flot, men lydkvalitetsmæssigt er der vist ikke noget at komme efter i forhold til eks. de nyere regaer.
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke umiddelbart give mere end de 2200 Project koster. Jeg har en små 100 vinyl LP´ere, men nok kun fra tid til anden jg får lyst til at høre. Derfor må pladespilleren gerne være af en vis kvalitet, men samtidig har jeg ikke behov for high-end.

jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, nogle siger køb Project, andre siger på mange punkter er Project bedre, på andre er den ikke. Så ved sg ikke hvad jeg skal tro...?!?!?!

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

hicks2000 skrev:

Jeg vil ikke umiddelbart give mere end de 2200 Project koster. Jeg har en små 100 vinyl LP´ere, men nok kun fra tid til anden jg får lyst til at høre. Derfor må pladespilleren gerne være af en vis kvalitet, men samtidig har jeg ikke behov for high-end.

jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, nogle siger køb Project, andre siger på mange punkter er Project bedre, på andre er den ikke. Så ved sg ikke hvad jeg skal tro...?!?!?!

Det er ganske nemt, køb en brugt Luxman pladespiller.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Ja, køb brugt - helt sikkert. Hvilken forstærker skal den spille sammen med. Har din forstærker en riaa?

hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

JEg har en NAD effekt + forforstærker model 214. Ja den bør have riaa, har phono udgang og haft en gammel technics pladespiller før, der dog stod af til sidst...

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ved sgu heller ikke - markedet er stort i den prisklasse, når vi taler brugt... øb noget enkelt til at begynde med, som ikke så let går i stykker, eks. rega, project el. lign.

hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Det er måske ikke den mest hypede Micro, men den er fra en periode hvor man tog vinyl dybt alvorligt: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/6262 780

Det samme er den Lux her: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/6166 703

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62510461

Rega Planet's arm er ok, men princippet uden en egentlig tallerken, det er altså lidt noget skidt og mest til pynt, vinyler kan levere fed basoplevelse - men ikke på sådan én. En tung maskine fra dengang vinyl stod stærkt, uden plastic, og med en fed massiv gummimåtte vil helt sikkert give noget for pengene.

Jeg var iøvrigt tilfreds Regamand i mange år, men gik så 70'er pioneer efter ovenstående devise, må sige den muler Regaen max, så det har jeg absolut ikke fortrudt

Held og lykke

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Det er måske ikke den mest hypede Micro, men den er fra en periode hvor man tog vinyl dybt
alvorligt: http://www.guloggratis.dk/radio-
tv/pladespiller/annonce/6262 780
Det samme er den Lux her: tv/pladespiller/annonce/6166703"> http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/6166
703
annonceid=62510461">http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as p?annonceid=62510461Rega Planet's arm er ok, men
princippet uden en egentlig tallerken, det er altså lidt noget skidt og mest til pynt, vinyler kan levere fed basoplevelse - men
ikke på sådan én. En tung maskine fra dengang vinyl stod stærkt, uden plastic, og med en fed massiv gummimåtte vil helt
sikkert give noget for pengene.Jeg var iøvrigt tilfreds Regamand i mange år, men gik så 70'er pioneer efter ovenstående
devise, må sige den muler Regaen max, så det har jeg absolut ikke fortrudt Held og lykke

Jeg vil godt lige indskyde en bemærkning, nu du siger at den rega arm er ok. Dens Anti-skating mekanisme er så vidt jeg
husker et gummibånd der trækkes ved hjælp af den drejefidus. Og det mørner altså godt og grundigt og knækker. Selv om
jeg synes pladespilleren er flot. Så er den ikke værd at ofre en ny arm på. Jeg ville også springe på en af disse.

Micro Seiki

Regga p3 Skal måske have ny rem?

Luxman

Thorens

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Microen er nede i 1000 spir, købkøb
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Microen er nede i 1000 spir, købkøb

Det er jo det jeg sagde, den falder hver dag, foresætter det i samme tempo, så koster kun, 100 kroner om to dage, og dagen
efter får 350 kroner for at hente den

Og der er endda en der vil have 350 $ bare for armen vintage_microseiki_ma303_tonearm/">HER

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

uha takker for de gode konkrete svar, der er kommet!

Har helt sikkert gjort mig noget klogere og dejligt med konkrete forslag også. Husker også, at da jeg i tidernes morgen begyndte at se på anlæg, at Luxman ofte blev nævnt.  Kan også høre lidt på det hele, at ingen rigtig er på et køb af en ny Project?

Må sige Luxman ser nice ud  og hvis den er i god stand endnu bedre...

hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

ps: bagpå min forstærker sidder der en knap der skifte mellem MM og MC. Jeg kan forstå at det relaterer til pick-up´en ?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

hicks2000 skrev:

ps: bagpå min forstærker sidder der en knap der skifte mellem MM og MC. Jeg kan forstå at det relaterer til pick-up´en ?

Jep - mm til "normale" pickupper,  og MC til moving coil typeren  (undtagen de såkaldte High Output modeller som Ortofon MC1 turbo og lignende ....

mht valg af grammofon ville jeg kigge på brugtmarkedet, der er mange gode ting uden jeg skal liste dem alle op - men f.eks en Denon DP47 er ikke helt ude i hampen ;)

hicks2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Et sidste spørgsmål til jer derude:

Jeg er blevet tilbudt en brugt REGA Planar 2 m. RB250 arm og med næsten ny Grado Prestige Black pickup  -  og til en syntes jeg fornuftig pris.

Godt køb/skidt køb? Og hvordan i forhold til Luxman, som jeg også har luret på:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62307347

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62386197

Tror det er der jeg er endt pt. At valget efterhånden står mellem disse....

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, at luxmanen har en større grad af "lækkerhedsværdi". Men om lydkvaliteten er bedre end en planar 2 ved jeg ikke. En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper". Men lad ikke det stå i vejen for et evt. køb - den kan byttes ud med en anden.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
Jeg synes, at luxmanen har en større grad af "lækkerhedsværdi". Men om lydkvaliteten er bedre end en planar 2 ved jeg ikke. En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper". Men lad ikke det stå i vejen for et evt. køb - den kan byttes ud med en anden.

Alt andet har større lækkerhedsværdi end REGA og lign. Køb den kun hvis du har gjort op med dig selv at du kan acceptere manuel drift. Min erfaring siger mig at det er så upraktisk at pladespilleren vil blive brugt meget mindre. Køb hellere en technics, Denon eller Thorens. For sidstnævnte skal du passe på at du ikke får en manuel, men en halvautomatisk. 

Eksempler på gode køb:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62375236

eller

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62275533

De er måske lidt dyre, men forhandel prisen lidt ned så er det rigtig gode køb. Se om støvlåget er OK, for det kan ikke skaffes mere. Der er også mange halvautomatiske Thorens, der er fine og stabile maskiner.

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

bjerager skrev:

Alt andet har større lækkerhedsværdi end REGA og lign. Køb den kun hvis du har gjort op med dig selv at du kan acceptere manuel drift. Min erfaring siger mig at det er så upraktisk at pladespilleren vil blive brugt meget mindre. Køb hellere en technics, Denon eller Thorens. For sidstnævnte skal du passe på at du ikke får en manuel, men en halvautomatisk. 

Eksempler på gode køb:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62375236

eller

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62275533

De er måske lidt dyre, men forhandel prisen lidt ned så er det rigtig gode køb. Se om støvlåget er OK, for det kan ikke skaffes mere. Der er også mange halvautomatiske Thorens, der er fine og stabile maskiner.

Den første ville jeg nok holde mig fra. den anden er sikkert et fint køb - man skal bare gøre sig klart at al den automatik koster i forhold til lydkvaliteten. Man må så gøre op med sig selv, hvad man vægter højest. Lad være med at købe en halvautomatisk technics - på nogle af modellerne har automatikken et ry for at gå i stykker.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper"

Sumiko. En Kiseki tror jeg at de fleste af os gerne ville prøve.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes