Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Andet end Grado RS2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Ok, du må meget gerne komme med lidt feedback her når du har lyttet noget mere på dem. Så vil jeg vente med at købe noget indtil da.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Så fik de 100 timer, de har åbnet sig en del op, fra været en del tilsløret... I forhold til Grado virker de bare anderledes lydmæssigt, og en del mere behaglige at have på.. 

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Så fik de 100 timer, de har åbnet sig en del op, fra været en del tilsløret... I forhold til Grado virker de bare anderledes lydmæssigt, og en del mere behaglige at have på.. 

Kunne godt forestille dig at de var mere behagelige at have på, kan nok kun have mine Grado'er på i 2-3 timer og så bliver jeg øm i mine øre men nu er mine øre også blevet mere hærdede, istarten var det kun en god halv time jeg kunne have dem på

Hvordan vil du sige at lyden er ifht. grado'erne? Grunden til at jeg spørger er fordi jeg gerne vil have noget som er lidt anderledes. Håber du kan hjælpe, da du har præcis samme setup som jeg overvejer at få

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Det med den halve time er jeg igang med i øjeblikket.. at tage sennheiser på bagefter er en drøm(kan side med dem en hel aften uden at tænke over det)... Lydbilled mæssigt er jeg desvære ikke trænet godt nok til endnu at udtale mig om, andet end der er god forskel på dem lydmæssigt på den gode måde.. Det er min menning at have 3 hovedtelefoner til forskellig musik, og det er 2 af dem, den tredie skulle være en lukket til trance og til lukke støj ude.. måske beyerdynamic dt770..
Har en del på vej med posten Blue dragon kable til sennheiser og Maverick audio dac og Ear foam pads til Grado..

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Det med den halve time er jeg igang med i øjeblikket.. at tage sennheiser på bagefter er en drøm(kan side med dem en hel aften uden at tænke over det)... Lydbilled mæssigt er jeg desvære ikke trænet godt nok til endnu at udtale mig om, andet end der er god forskel på dem lydmæssigt på den gode måde.. Det er min menning at have 3 hovedtelefoner til forskellig musik, og det er 2 af dem, den tredie skulle være en lukket til trance og til lukke støj ude.. måske beyerdynamic dt770..
Har en del på vej med posten Blue dragon kable til sennheiser og Maverick audio dac og Ear foam pads til Grado..

Det lyder da spændende det som du har fået bestilt dig, har også læst mange steder at man kan hente meget med et andet kabel. Uha, det er jo farligt at skrive med dig, for helt lyst til at købe dem Rent lydkvalitetsmæssigt, HD 650'erne så på højde med sennheiserne?

Hvad er det for nogle pads og hvorhenne er de købt?

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

49 dkr for 2 par, så kan klippe lidt huller i det ene par... (håber de passer )
http://cgi.ebay.com/80mm-headphone-ear-foam-pads-cover-earpa d-for-Grado-x4_W0QQitemZ250548402909QQcmdZViewItemQQptZLH_De faultDomain_0?hash=item3a55d93add

Apropos kabler, har jeg lige fået 2 phono kabler(2 og 3 feet) til mellem dac og dot, det er fra blue jeans, heftig bygge kvalitet..

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
49 dkr for 2 par, så kan klippe lidt huller i det ene par... (håber de passer )
http://cgi.ebay.com/80mm-headphone-ear-foam-pads-cover-earpa d-for-Grado-x4_W0QQitemZ250548402909QQcmdZViewItemQQptZLH_De faultDomain_0?hash=item3a55d93add

Apropos kabler, har jeg lige fået 2 phono kabler(2 og 3 feet) til mellem dac og dot, det er fra blue jeans, heftig bygge kvalitet..

Ok, troede det var nogle special lavede, men du må endelig skrive når du får dem og det er noget der hjælper på komforten og ikke ødelægger lyden for meget.

Troede de kabler du havde købt var til dine HD650'ere, men nice nok alligevel. Tillykke med dine køb.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Blue jean kablerne var ankommet.. til Sennheiser er dem her jeg venter på
http://www.moon-audio.com/Moon_Audio_Headphone_Cable.htm

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Kunne du egentlig godt få ham sælgeren til at sende til DK?

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

Ville der ske noget ved at købe et par gamle sennheiser hd 650? Når jeg siger gammel, da mener jeg en 5-6 år gamle. Er der noget ved dem som jeg skal overveje, mht. slid og alder?

På forhånd tak for den kvalificerede hjælp.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hvis de virker fint, er det ikke noget problem. Ørepuder og hovedbånd kan evt. være lidt skumle/slidte efter 5-6 år (hvis de er blevet brugt meget), men de er nemme at udskifte.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Nu må jeg hellere melde tilbage hvad mit valg endte på.

Købte et par Sennheiser HD650'ere, som egentlig er en ganske udemærket hovedtelefon. Men for pokker hvor synes jeg dog at den var kedelig ifht. mine Grado RS2'ere. De er derfor efter nogle uger blevet solgt igen. Men så har jeg da prøvet det.

Hvad kaster jeg så kærligheden over. Jo, der skulle jo ske noget og var så glad for mine RS'ere. De er idag blevet opgraderet til Grado's GS1000. Eneste jeg lige nu har at sige er: WOW

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

sider de bedre en rs2

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

De sidder meget bedre, selve paden er blevet noget størrrer og det gør at den sidder på hovedet og ikke ørene. Så ja, helt klart bedre.

Forresten må jeg spørge dig og hvilken gain på din Little Dot du finder bedst til RS2'eren?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Nu må jeg hellere melde tilbage hvad mit valg endte på.Købte et par Sennheiser HD650'ere, som egentlig er
en ganske udemærket hovedtelefon. Men for pokker hvor synes jeg dog at den var kedelig ifht. mine Grado RS2'ere. De er
derfor efter nogle uger blevet solgt igen. Men så har jeg da prøvet det.Hvad kaster jeg så kærligheden over. Jo, der skulle jo
ske noget og var så glad for mine RS'ere. De er idag blevet opgraderet til Grado's GS1000. Eneste jeg lige nu har at sige er:
WOW

JA GS1000 er noget HELT for sig selv. Jeg havde også kun WOW at sige til dem da jeg hørte dem første gang og måtte have
dem. Jeg må dog indrømme at wow-effekten fortog sig efter nogle måneder og jeg søgte tilbage til SR325 for at få den mest
intime Grado lyd. Jeg er stadig vild med GS1000 og vil foretrække dem klart frem for PS1000. Tillykke med dem
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Bagger skrev:
Nu må jeg hellere melde tilbage hvad mit valg endte på.Købte et par Sennheiser HD650'ere, som egentlig er
en ganske udemærket hovedtelefon. Men for pokker hvor synes jeg dog at den var kedelig ifht. mine Grado RS2'ere. De er
derfor efter nogle uger blevet solgt igen. Men så har jeg da prøvet det.Hvad kaster jeg så kærligheden over. Jo, der skulle jo
ske noget og var så glad for mine RS'ere. De er idag blevet opgraderet til Grado's GS1000. Eneste jeg lige nu har at sige er:
WOW

JA GS1000 er noget HELT for sig selv. Jeg havde også kun WOW at sige til dem da jeg hørte dem første gang og måtte have
dem. Jeg må dog indrømme at wow-effekten fortog sig efter nogle måneder og jeg søgte tilbage til SR325 for at få den mest
intime Grado lyd. Jeg er stadig vild med GS1000 og vil foretrække dem klart frem for PS1000. Tillykke med dem

Ok, spændende at du er vendt tilbage til SR325'eren. Kan godt høre at den ikke er ligeså intim, men lad os nu se. Lige foreløbig vil jeg gennemlytte alt mit musik igen og så er det næste der skal opgraderes nok noget forstærker eller DAC.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Lige over 1/4 cirka

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes