| Forfatter |
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
tonykart007 skrev:
Jesper Juul skrev:
tonykart007 skrev:
| Jeg synes generalt bedst om den analoge lyd på alt hva jeg har hørt på.
|
|
|
Så du foretrækker lyden fra en 1000 kr. dvd afspillers analoge udgange, istedet for at lade den køre digitalt ind i en eks. en 50.000 kr. D/A konverter? Det er jo selvfølgelig også en holdning at have.
|
|
|
Nu der jo ikke noget ulovlig at have sin egen mening, men som med som mange andre ting er det samg og behag. Anlæggets pris diktere ikke altid om alle synes det er godt.
|
|
|
Nej det er da slet ikke ulovligt, men det er ihvertfald totalt absurd at mene at en analog udgang fra en hvilken som helst dvd/cd afspiller altid lyder bedre, end et digitalt signal ind i en D/A konverter som så spytter et analogt signal ud, eller jeg vil nærmere sige at det ikke har noget som helst hold i virkeligheden.
|
|
|
Nu er det heller ikke det jeg siger. Det jeg siger at på det udstyr jeg har lytter, syntes jeg at lyden fra dine analoge udgange var bedste. Det er dig der mener at jeg dermed generalisere og siger at analog altid på alle ting er bedre end digital, og det er ikke der jeg siger.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Du behøver såmænd ikke at forklare mig hvordan tingene virker, det har jeg en udemærket forståelse af. Jeg generalisere såmænd heller ikke, jeg kommer blot med min mening om de to outputs.
|
|
|
Okay, så beklager jeg da at jeg forklarede min holdning. Men kunne du ikke forklare hvilken del af mit indlæg du er uenig i. Hvis din mening er at det altid er bedst at bruge cd-afspillerens analoge udgange, må det jo betyde at du mener at alle cd-afspillere har en indbygget DAC der er bedre end hvad man kan købe som extern DAC eller finde i en surroundreceiver. Det vil jeg nu stadig kalde en generalisering.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Nu er det heller ikke det jeg siger. Det jeg siger at på det udstyr jeg har lytter, syntes jeg at lyden fra dine analoge udgange var bedste. Det er dig der mener at jeg dermed generalisere og siger at analog altid på alle ting er bedre end digital, og det er ikke der jeg siger.
|
|
|
Uden at vide hvilket udstyr Atomic har gav du ham dette råd :
tonykart007 skrev:
| Jeg synes klart du skal bruge de analoge udgange , da de efter min mening giver den bedste lyd. |
|
|
Synes du at det er mærkeligt hvis vi får den opfattelse at du så mener at det altid forholder sig sådan ?
Men jeg beklager da hvis jeg har misforstået dig. Det kunne dog muligvis undgås hvis du prøvede med lidt mere uddybende forklaringer. 
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
tonykart007 skrev:
Du behøver såmænd ikke at forklare mig hvordan tingene virker, det har jeg en udemærket forståelse af. Jeg generalisere såmænd heller ikke, jeg kommer blot med min mening om de to outputs.
|
|
|
Okay, så beklager jeg da at jeg forklarede min holdning. Men kunne du ikke forklare hvilken del af mit indlæg du er uenig i. Hvis din mening er at det altid er bedst at bruge cd-afspillerens analoge udgange, må det jo betyde at du mener at alle cd-afspillere har en indbygget DAC der er bedre end hvad man kan købe som extern DAC eller finde i en surroundreceiver. Det vil jeg nu stadig kalde en generalisering.
|
|
|
Jeg mener ikke at de analoge udgange altid er at foretrække. Men som jeg sagde synes jeg bedst om den analoge lyd på det udstyr som jeg har lyttet på. En ekstern DAC levere jo osse, hvis jeg har forstået det rigtigt, den analoge lyd som jeg snakker om, bare converteret uden for maskinen.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er vel kun lyngdorf, der decideret har en digital forstærker. De fleste "digitale" forstærkere er vist bare DAC konvertere
fulgt af en effektforstærker, klasse A, AB eller D (PWM).
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Jeg mener ikke at de analoge udgange altid er at foretrække. Men som jeg sagde synes jeg bedst om den analoge lyd på det udstyr som jeg har lyttet på. En ekstern DAC levere jo osse, hvis jeg har forstået det rigtigt, den analoge lyd som jeg snakker om, bare converteret uden for maskinen.
|
|
|
Undskyld, men det lyder nu som om du stadig ikke helt har forstået hvordan det fungerer. Du snakker stadig om at levere en analog lyd. Signalbehandlingen er den samme i alle tre situationer, det er kun et spørgsmål om hvor DAC´en er placeret. Lyden bliver ikke mindre "analog" af at DAC´en sidder i receiveren. Den bliver konverteret lige meget.
Du kan sammenligne det med en RIAA- forstærker. Den kan sidde i pladespilleren, receiveren eller man kan bruge en ekstern. Det vil være den samme forstærkning og frekvenskorrektion der sker i alle tre tilfælde. Din "mening" svarer altså til at sige at de RIAA-forstærkere der er indbygget i pladespillerne er de bedste.
Undskyld min ekstra forklaring. 
|
| Til top |
|
| |
Atomic Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOV HOV.............ikke skændes
Og en en lille "UPDATE" herfra:
DVD´en er en ældre JVC. Det er reciver´en også.
Har altid kørt via Coax, for at få surround.
Men har købt en PS3 Slim nu, til film ( den er ikke så fed til CD´er....ihvertifald ikke via Toslink/optisk)
NÅ......til sagen.
Satte et Pioneer signalkabel, imellem DVD og Reciver.....
Og umildbart hørte jeg ingen forskel....
MEN....så lyttede jeg til lidt forskelligt....båbe med Phono og Coax.....og SÅ fandt jeg forskellen
Et nummer med BB-King og Eric Clapton.....DER kunne det høres....mellemtoner og stemmer var klart fremhævet (eller bare mere tydlige faktisk), noget som jeg ofte har savnet.
Så det sku lækkert
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
Undskyld, men det lyder nu som om du stadig ikke helt har forstået hvordan det fungerer. Du snakker stadig om at levere en analog lyd. Signalbehandlingen er den samme i alle tre situationer, det er kun et spørgsmål om hvor DAC´en er placeret. Lyden bliver ikke mindre "analog" af at DAC´en sidder i receiveren. Den bliver konverteret lige meget.
Du kan sammenligne det med en RIAA- forstærker. Den kan sidde i pladespilleren, receiveren eller man kan bruge en ekstern. Det vil være den samme forstærkning og frekvenskorrektion der sker i alle tre tilfælde. Din "mening" svarer altså til at sige at de RIAA-forstærkere der er indbygget i pladespillerne er de bedste.
Undskyld min ekstra forklaring. 
|
|
|
Enig, det lyder nærmest som at tonykart007 mener at man kan lytte direkte til den digitale udgang. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Jesper Juul skrev:
tonykart007 skrev:
Jesper Juul skrev:
tonykart007 skrev:
| Jeg synes generalt bedst om den analoge lyd på alt hva jeg har hørt på.
|
|
|
Så du foretrækker lyden fra en 1000 kr. dvd afspillers analoge udgange, istedet for at lade den køre digitalt ind i en eks. en 50.000 kr. D/A konverter? Det er jo selvfølgelig også en holdning at have.
|
|
|
Nu der jo ikke noget ulovlig at have sin egen mening, men som med som mange andre ting er det samg og behag. Anlæggets pris diktere ikke altid om alle synes det er godt.
|
|
|
Nej det er da slet ikke ulovligt, men det er ihvertfald totalt absurd at mene at en analog udgang fra en hvilken som helst dvd/cd afspiller altid lyder bedre, end et digitalt signal ind i en D/A konverter som så spytter et analogt signal ud, eller jeg vil nærmere sige at det ikke har noget som helst hold i virkeligheden.
|
|
|
|
|
|
Undskyld mig, men hvordan kan du lytte til noget som helst andet end de analoge udgange på noget produkt? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |