| Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintageglæde er- at sidde en mørk efterårsaften med en Lagavulin - eller en Talisker - samtidigt med at man har pakket dele af sin rørsamling ud for at betragte rørkoder - sammenligne, notere samt sortere. __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage glæde er også at sætte sin gamle spu på 3012eren ca 30 grams nåletryk!sætte lenco'en på 78 omd, finde alle de gode gamle 78ere frem, her til morgen blev der spillet mandalay, louis armstrong"cold,cold heart/because of you" oscar peterson" honeydripper" (total vild dynamik)Poul bundgaard, duke ellington, og en sjov tivoli bugie wogie.
Det er sgu lige så man får tårer i øjnene __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
At stå og nyde denne udsigt, med en lille dram:  Med adskillige ting jeg gerne ville have nogle flere af! - Som:  Klangfilm K604 Som er en RE604 i forklædning... Og Jesper! - Du har helt ret! eller en Cragganmore, Bowmore, Dalwhinnie, Knockandoo, og en Laphroaig kan også sagtens gå an alt efter hvordan ens humør er...
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage glæde er... sent i aftes at tænke at nu må de EL34-B rør snart dukke op fra den anden side af kloden...og så blive
vækket kl. 6.30 (sic!) af en overfrisk morgenpakkepost med mine nye rør, der hverken blev bon'et for told eller moms på
rejsen. Have fri...i med rørene...indstille bias kl. 9...og så nyde at rørene er bedre end jeg troede muligt til de penge! (280.- for
4stk...et glimrende køb  ) __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
... i alt fald at have sat et par nyindkøbte NOS e84l Siemens udgangsrør i den lille Shell Northport SE forstærker. Her troede man lige, at det ikke kunne bliver meget saftigere. Sovtek go home! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sovtek домой!
Tak til Google translate
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
er også at lytte til bill evans på 180 grams vinyl på michell hydraulic transcription reference turntable... med mørch up4 - ortofon supreme - jørgen schou trafoer - sansui au 555 a og sansui sp 30 sat på to "antikke" drejede blomsterpedistaler ...
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det varmer helt til Jylland. Også Zinfadel'en! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
vintage glæde er... At høre en gammel Dynaco SCA-35 spændt for et par dynaco scandyna A25 og finde ud af at synergien mellem de to produkter er fantastisk musikalsk 
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
At pakke et par småting ud efter at være flyttet - og glæde sig til at få strøm på.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
... lyksalig vintage glæde er .... også at høre Nick Drakes "Pink Moon" via ét stk. Klipsch Heresy og ét stk Siemens Klangfilm "monoblok" SE 1955 rør-amp og glæde sig som et lille forkælet barn til at den nye mellemtonemembran, som det latterlige idiotiske postvæsen (efter den nødvendige men gebyrdyre fortoldning) har henlagt i den lokale postbutik som "Pakke uden omdeling" (over for det amerikanske USPS postvæsen - som holder mig email-informeret om pakkens whereabout- har det danske postvæsen løgnagtigt angivet "Attempted Delivery DENMARK 11/18/09 8:10am"). Nick Drakes "Pink Moon" --> Sony ES-cdafspiller --> tilfældig forforstærker --> Siemens Klangfilm filmfremviser i SE el84 effektfortærker-mode --> en enkelt Klipsch Heresy hornhøjttaler gør at jeg næsten ikke kan vente på få begge Klipsch højttalere (og begge Siemens Klangfilm "blokke") op og spille i morgen! PQR EDIT: nå ja, der var en del brok i den glæde, men det er vel bare udtryk for at (vintage) forventningens glæde næsten ikke er til at styre!
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
... er at have fået skiftet mellemtonemembran i den anden Klipsch Heresy højttaler og høre stereo fra filmforstærkermonoblokkene (Bofa go home!), .... men det er i HØJESTE GRAD også at finde ud af, at jeg i 24 timer har spillet med højttalerne ude af fase (undskyld Fredmarantz) og få det ændret ved bare at bytte om på et par ledninger. Jeg har sagt det før, men siger det igen: WOW! PQR
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
er at nyde lyden af en 40 år gammel rørslæde, og tænke....... Det var faens.

|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
... er at have fået skiftet mellemtonemembran i den anden Klipsch Heresy højttaler og høre stereo fra filmforstærkermonoblokkene (Bofa go home!),
.... men det er i HØJESTE GRAD også at finde ud af, at jeg i 24 timer har spillet med højttalerne ude af fase (undskyld Fredmarantz) og få det ændret ved bare at bytte om på et par ledninger.
Jeg har sagt det før, men siger det igen: WOW!
PQR
|
|
|
Jamen PQR, det var da godt, at du lige fik det rettet - det hjælper jo altid lidt på det hele at få tingene i fase - men hvor er det lige, at jeg kommer ind i billedet (måske snigende Alzheimer hos mig?)
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
|
er at nyde lyden af en 40 år gammel rørslæde, og tænke....... Det var faens.

|
|
|
Den er rigtig lækker - og ja - man forbløffes den ene gang efter den anden. Man fristes (endnu en gang), til at sige, at de fleste forstærkerkonstruktioner, som virkelig er vellydende, ER opfundet - og det endda for maaaange år siden - og det nyder vi stadig godt af!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
pqrannes skrev:
... er at have fået skiftet mellemtonemembran i den anden Klipsch Heresy højttaler og høre stereo fra filmforstærkermonoblokkene (Bofa go home!),
.... men det er i HØJESTE GRAD også at finde ud af, at jeg i 24 timer har spillet med højttalerne ude af fase (undskyld Fredmarantz) og få det ændret ved bare at bytte om på et par ledninger.
Jeg har sagt det før, men siger det igen: WOW!
PQR
|
|
|
Jamen PQR, det var da godt, at du lige fik det rettet - det hjælper jo altid lidt på det hele at få tingene i fase - men hvor er det lige, at jeg kommer ind i billedet (måske snigende Alzheimer hos mig?)
Vh
Freddy
|
|
|
Godt at høre PQR, her er en som har modificeret sine Klipsch Heresy 
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
....at sælge sine Vienna ht'er fordi man mangler penge, for derefter at sætte den gamle Accuphase E-202, som er fundet på en losseplads (uden en eneste ridse) til et par HECO HI-FI 25 (som er fundet på et loft) og ligge Dark side of the moon (som man fik da man bestod sin eksamen), på en Technics Direct Drive SL-2000 (som man fik for at lave en pc, godt nok med ny PU ) - og tænke "nu mangler jeg bare en whiskey som også er 30 år gammel"?
Det lyder sgu fedt af et anlæg der har været gratis og er ældre end en selv  __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og når jeg så tænker på det mas jeg har foran mig med at få mit vrag af en E-202'er til at spille :-)
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er heller altid det er lige nemt. Den "gispede" lidt efter vejret når den blev presset, men jeg udskiftede lytterne og det hjalp gevaldigt. Efterfølgende har den så lavet et lille nummer med at springe begge sikringer ved trafo'en, så tænker den skal have den store tur og indstilles samtidig. __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
| Til top |
|
| |