Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Lyksalig vintageglæde er ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
...

Jamen PQR, det var da godt, at du lige fik det rettet - det hjælper jo altid lidt på det hele at få tingene i faseSmile - men hvor er det lige, at jeg kommer ind i billedet (måske snigende Alzheimer hos mig?)

Vh

Freddy

Jamen Freddy, jeg husker tydeligt en gang (første gang?) du trådt ind i mit hifi-rum og straks observerede, at højttalerne var ude af fase. Lige på stedet. Det husker jeg og beundrer dig for, så derfor denne henvisning til dig - som "king of phase!"

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 21 November 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
fredmarantz skrev:
...

Jamen PQR, det var da godt, at du lige fik det rettet - det hjælper jo altid lidt på det hele at få tingene i faseSmile - men hvor er det lige, at jeg kommer ind i billedet (måske snigende Alzheimer hos mig?)

Vh

Freddy

Jamen Freddy, jeg husker tydeligt en gang (første gang?) du trådt ind i mit hifi-rum og straks observerede, at højttalerne var ude af fase. Lige på stedet. Det husker jeg og beundrer dig for, så derfor denne henvisning til dig - som "king of phase!"

PQR

Nåårrhh-JA! - det er da også rigtigt, nu husker jegBig smile - Det er lidt pudsigt, men det dér m. fase, det ligger lige til fluebenet for mig..

Jeg husker en anden gang, hvor en nær kammerat havde fået sat et rigtig fint set-up op - med ERA/SME/Ortofon - fint Marantz - og et par fine B&W - højttalere - og jeg kom ind og satte mig......efter et par sekunder bemærkerede jeg tørt "Det er ikke i fase" - hvorefter bemeldte anlægsindehaver nok menete, at "det var det da". Der var sat gode kabler i det hele og indehaveren var ret pernitten - også vedr. disse ting. Vi kiggede efter - og det hele sad rigtigt - og jeg kløede mig selv i håret og tænkte..."NEJ  - det ER ikke i fase" - hvorefter jeg efter yderligere en kop kaffe forlod stedet.

Lidt senere ringer pgl. til mig og fortæller, at han, efter at have gået hele signalkæden igennem med både måleinstrumenter  - batterier - også inde i højttalerne!! faktisk havde fundet en fejl i P.U. 's montering på Era'en - og her lå hunden begravet. Jeg har ikke ordentlig styr på, om dette kan udløse en fasefejl, men det blev i hvert fald rettet og pgl. inviterede mig tilbage til testlytning - og vupti (.com) var fasen i orden.

Løjerligt, men fedt nok ...

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 November 2009 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

lyksaglig saglig vintageglæde er når ens monosetup er velsignet med vellyd

http://img693.imageshack.us/img693/9799/vintageleak.jpg

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2009 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Vintage "glæde" er at ligge med hænderne på sin kærestes mavse og kigge over på ens soveværelses "set-up" og undre sig over hvad fand.. det gl. JVC/Jamo lo.. kan som lyder så godt????????????????????????????????????????????????.

Men det gør det!.  

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 November 2009 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Måske hjælper lytte-'situationen' på oplevelsen i ovennævnte tilfælde! 

Det med fasen kender jeg - min fætter havde ændret møblement for nyligt, og havde desårsag måttet pille hele anlægget ned, og sætte det op igen. Jeg besøgte ham, satte mig i 'sweet spot' - to sekunder inde i 'Ten New Songs' sagde jeg til fætter: "Den er gal, du er ude af fase". Heldigvis var det bare en af højtalerne, der var blevet galt afmarcheret.

Kan for øvrigt anbefale ovennævnte album til netop den test - Cohens meget dybe stemme er meget egnet...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Sendt: 22 November 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=pqrannes] ... lyksalig vintage glæde er .... også at høre Nick Drakes "Pink Moon" via ét stk. Klipsch Heresy og ét stk Siemens Klangfilm "monoblok" SE 1955 rør-amp og glæde sig som et lille forkælet barn til at den nye mellemtonemembran, som det latterlige idiotiske postvæsen (efter den nødvendige men gebyrdyre fortoldning) har henlagt i den lokale postbutik som "Pakke uden omdeling" (over for det amerikanske USPS postvæsen - som holder mig email-informeret om pakkens whereabout- har det danske postvæsen løgnagtigt angivet "Attempted Delivery DENMARK 11/18/09  8:10am").

Nick Drakes "Pink Moon" --> Sony ES-cdafspiller --> tilfældig forforstærker --> Siemens Klangfilm filmfremviser i SE el84 effektfortærker-mode --> en enkelt Klipsch Heresy hornhøjttaler gør at jeg næsten ikke kan vente på få begge Klipsch højttalere (og begge Siemens Klangfilm "blokke") op og spille i morgen!

PQR

Ja ! Jeg må sige at jeg blev noget overrasket over den gode lyd, som dine siemens monoblokke og dine klipsch, kunne lave. Specielt akustisk guitar, lød fantastisk godt. Ingen tvivl om at det er lyksaglig vintageglæde  
Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes