| Sendt: 21 November 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
fredmarantz skrev:
...
Jamen PQR, det var da godt, at du lige fik det rettet - det hjælper jo altid lidt på det hele at få tingene i fase - men hvor er det lige, at jeg kommer ind i billedet (måske snigende Alzheimer hos mig?)
Vh
Freddy
|
|
|
Jamen Freddy, jeg husker tydeligt en gang (første gang?) du trådt ind i mit hifi-rum og straks observerede, at højttalerne var ude af fase. Lige på stedet. Det husker jeg og beundrer dig for, så derfor denne henvisning til dig - som "king of phase!"
PQR
|
|
|
Nåårrhh-JA! - det er da også rigtigt, nu husker jeg - Det er lidt pudsigt, men det dér m. fase, det ligger lige til fluebenet for mig..
Jeg husker en anden gang, hvor en nær kammerat havde fået sat et rigtig fint set-up op - med ERA/SME/Ortofon - fint Marantz - og et par fine B&W - højttalere - og jeg kom ind og satte mig......efter et par sekunder bemærkerede jeg tørt "Det er ikke i fase" - hvorefter bemeldte anlægsindehaver nok menete, at "det var det da". Der var sat gode kabler i det hele og indehaveren var ret pernitten - også vedr. disse ting. Vi kiggede efter - og det hele sad rigtigt - og jeg kløede mig selv i håret og tænkte..."NEJ - det ER ikke i fase" - hvorefter jeg efter yderligere en kop kaffe forlod stedet.
Lidt senere ringer pgl. til mig og fortæller, at han, efter at have gået hele signalkæden igennem med både måleinstrumenter - batterier - også inde i højttalerne!! faktisk havde fundet en fejl i P.U. 's montering på Era'en - og her lå hunden begravet. Jeg har ikke ordentlig styr på, om dette kan udløse en fasefejl, men det blev i hvert fald rettet og pgl. inviterede mig tilbage til testlytning - og vupti (.com) var fasen i orden.
Løjerligt, men fedt nok ...
Vh
Freddy
|