Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cd-afspiller hakker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Jeg ved ikke hvor gammel Ascaris Classic er, men den må være væsentlig mere end 6 måneder gammel. Prøv at læse hans første indlæg igen.

Ups... det har du nok ret i

Well så er det måske slidt op!
Men det ændrer ikke ved mit råd om at købe en anden og måske fra et mere solidt mærke indenfor CD afspillere.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Prøv at rense gummiringen på spindlen, der kan sagtens lægge sig noget skidt oven på den, og så ligger skiven ikke plan (læs: skævt).

Med venlig hilsen

Tror nu ikke alt det renseri hjælper (desværre), da fejlen er der, selvom drevet er blevet udskiftet.

Men du har ellers ret, har selv oplevet det i mit computerdrev.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Alle de velmenende rense- og smøretrick skal måske undlades, hvis ascari skal have en chance for at få en ny?
Ellers kan forhandleren da med sikkerhed afvise sagen!
Edit: købsdato?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Alle de velmenende rense- og smøretrick skal måske undlades, hvis ascari skal have en chance for at få en ny?
Ellers kan forhandleren da med sikkerhed afvise sagen!
Edit: købsdato?

Helt enig. Både nygaranti/reklamationsret og evt. reparationsgaranti bortfalder hvis han selv forsøger sig.

Så vi kommer det nok ikke meget nærmere før han vender tilbage med alle relevante datoer.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager at jeg først vender tilbage nu.
Tak for de mange gode bud og indlæg for det første.
Jeg har været ude at sejle en stor del af tiden siden jeg skrev mit indlæg, og derfor har jeg ikke fået skrevet videre herinde.

Forhandleren og stedet hvor jeg har fået den kigget igennem er ikke den samme. Stedet hvor jeg har fået skiftet drevet, er afspilleren også blevet varme og kulde testet. Alt skulle "desværre" være blevet gennemgået. Siden jeg lavede mit indlæg i tråden er problemet desværre taget til, afspilleren finder nu på at hakke op til 2 gange typisk mellem 1 og 1½ min. inde i første sang. Det underlige er at jeg kan høre 4-5 cd'er pr. dag i 2 dage uden at den laver unoder, og så pludselig dag 3 hakker den. Det kommer altså meget pludseligt og uden nogen egentlig grund.

Og ingen tvivl om at problemet vil være løst ved at købe en anden afspiller. Men nu har den her classic kostet mig 1700 kr. + nyprisen, samt 6 måneder eller sådan noget på værksted. Derfor har jeg ikke tænkt mig at give op endnu, ydermere er jeg kanon godt tilfreds med lyden, og dens HDCD funktion. Derfor jeg har netop lavet et indlæg i en anden tråd omkring smøring af løbeværket. Som sagt så virkede det som om at det løste problemet i ca. 3 måneder sidst den blev smurt. Og hver gang der er kommet nyt løbeværk i har den fungeret ca. 3-6 måneder. Så jeg ved ikke om løbeværket af en eller anden grund tørrer ud så laseren ikke reagere hurtigt nok indenfor de første ca. 2 min af cd'en?

Og så var der en der ville høre om det var et 2. sorteringsdrev der sad i den. Jeg ved det ikke, men drevet skulle bestilles hjem fra Japan mener jeg, og det tog 1 uge. Samtidig sagde gutten på værkstedet at det var et drev der var bedre end et typisk drev i billigere cd-afspillere. Og da han intet har at gøre med classic så ser jeg ingen grund til at han skulle have fundet på det.

Jeg håber at I har lysten til at prøve at hjælpe mig herfra, selvom det er længe siden tråden blev startet.

-Ascari.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes