| Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vessel skrev:
|
Jeg er sq svært glad for dig soulman, du holder sq fast og jeg skal jo nok bare lytte både til dig og dernæst til 1280´eren, jeg begynder at søge med det samme!!
Og så må jeg sande at det er begrænset hvilke alternativer folk er kommet op med, så det kan da godt være at SA sidder TUNGT på det danske marked i den prisklasse og med moderne design..
Men fedt du lige gentager sig selv, så kan det jo være at selv jeg begynder at lytte. 
|
|
|
Bare rolig, jeg får ikke provision 
Men ret skal være ret. Den har klart mere bas end 1750. Den ville jeg foretrække med sub. Eller helt anden højttalere. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Vessel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret. men den slags penge har jeg slet ikke, hvis vi taler gulvmodellerne. Ellers tak for indlægget
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke SA sidder på ret meget af HIFI markedet - men deres højtalere er gode "konemodeller" :p
Jeg er da egentlig ikke i tvivl om at du får mere højtaler (bas) for pengene hvis du vælger Dali eller B&W (især brugt dali), men deres gulvhøjtalere er da nogle skrumler :P
Sub idéen synes jeg også først bliver aktuel til film eller ligt i et surround set-up.
Jeg må erklære mig enig i at 1280'eren har mere bas end 1550'eren. - men svært for 1280'eren står i 40 m2 og 1550'eren i 8 m2.
Synes dog ikke at nogen af dem mangler bas, men jeg er overhovedet heller ikke en basfanatiker.
Der var en der snakkede om tæt på vægen, vores står mellem 10 og 20 cm fra vægen, som er det anbefalede af SA, tror jeg nok :)
Hvordan går det med dine 710'ere? (vi skal lige huske at man vist ikke må sælge her, men du kan da berette)
|
| Til top |
|
| |
Vessel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nok valgt at have fokus på 1280 mk2, da alle sammenstemmende siger at de ikke mangler bas, og jeg er ligesom dig jeg er heller ikke basfanatiker, men bas er dog nødvendigt for et homogent lydbillede.
Jamen det går sådan med mine 710 at de er blevet slebet ned og bliver nu solgt som "projekt". Det betyder at dem der køber dem blot skal sende dem til lakering eller male dem selv, så har de et par spritnye højttalere, der passer ind i stue eller med øvrigt hifi.
Jeg valgte at gøre det sådan (der var et par ridser/mærker jeg ville slibe ned) at køber selv kan vælge farve. Ellers ville jeg male dem sorte og så ville der melde sig en køber der ville have dem hvide.
Jeg aner ikke om det er klogt eller super dumt men det må vi jo se. Tror at dem der køber får meget mere ud af det på denne måde og får i sidste ende også et par meget smukke højttalere
Tak for at du spørger til mine 710
//Vessel
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver mening logisk, men tror stadig prisen falder på det.
Du har set det par 1280 mk2 der er på ksb? der er ikke så langt at køre. Lidt over dit budget, men mon ikke du kan handle (enten med konen eller sælger :p)
og ja bas er da mindst lige så vigtigt som diskant, det kan ikke undværes. Men bør heller ikke overdrives (jeg gidder sku ikke knække mig efter 30 mins høj musik :p)
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vessel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg faldet over nogle muligheder... Men hvad er forskellen mellem SA-1280 og SA-1280 mk2. Og hvilken af dem er mest interessant.
SA-1280 er vel heller ikke så dyr som SA-1280 mk2
Håber på tilbagemeldinger... Tak
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mk 2 versionen af 1280 bruger waveguide teknologi, og kom overraskende hurtigt på markedet efter at 1280 mk. I blev introduceret. Det hjælper på integretionen mellem diskant og mellemtone, og gør at overgangen mellem de to enheder mindskes.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Vessel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til dig Thuekay
Så det er også 1280 mk2 der bliver anbefalet eller er waveguide teknologien noget der overhovedet er hørbart, forstået på den måde, at SA-1280 faktisk er en ligeså god højttaler.... Er der forskel på basgengivelsen??
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vessel skrev:
|
Tak til dig Thuekay
Så det er også 1280 mk2 der bliver anbefalet eller er waveguide teknologien noget der overhovedet er hørbart, forstået på den måde, at SA-1280 faktisk er en ligeså god højttaler.... Er der forskel på basgengivelsen??
|
|
|
Jeg har ikke hørt dem op imod hinanden Men ved ikke om de har ændret noget omkring bassen. Tvivler på det. Den store ændring er i hvert fald i mellemtone/diskant-området, der er sket lidt. SA 1280 mk I er ikke helt lige så god, men "hvor mange penge den er dårligere" ved jeg ikke.
De 1280 mkII jeg har set solgt brugt har været til omkring 3500.- og til den pris spiller den rigtig godt, og har samtidig en fin slank statur for damen __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |