Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Udskiftning a diskant (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

jezzer skrev:
Nå... har lige prøvet at bytte om på diskanterne og der var stadig en susende lyd fra den venstre højtaler. Altså ligger problemet ikke umiddelbart i diskanten. Men hvad er det så?

"Skaden" opstod da jeg ved en fejl tilsluttede min bærbare PC til forstærkeren da den var tændt. Der kom en høj brummende skratten og siden har der været en susende lyd fra den venstre diskant.

Ved ikke om det er en bedre ide at oprette en ny tråd med en mere passende emnebeskrivelse eller skrive videre i denne her. Giver lige den her en chance da der lader til at være mange kompetente mennesker til stede

OK - så er den der wild_goose_hunt da overstået - og du har sparet udgiften til en kostbar diskantenhed ;)   men står nok med en forstærker der skal til rep i stedet for

ved ikke hvad du kører med af forstærker, men det tyder da på indgangskredsløbet har taget skade -  er det kun en af dine indgange der suser/støjer, eller dem alle ?

jezzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

ok så har jeg fået byttet om på højttalere og skiftet diskanter frem og tilbage etc. Den susende lyd i diskanten og som faktisk også er tilstede i mellemtonen var også til stede i den anden højttaler da jeg byttede dem om så konklusionen må være at fejlen ligger i forstærkeren.

Forstærkeren er en gammel Denon PMA 915R. Må vel til reparation med den, selvom det godt nok virker lidt skidt at smide penge efter så gammel en sag.

Og tak for det fantastiske hjælp og respons her på siden
Til top Vis jezzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jezzer

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke være bedre at kigge sig om efter en amp med større muskler, da du jo spiller på et sæt 909, der efter min hukommelse har 2 x 10 " basser.
Find en strømstærk amp i stedet for at sende den gamle til rep.

2 x 130 watt i 4 ohm er sikkert godt nok til dine 909ere , men den større amp vil uden tvivl give en meget mere velkontrolleret og defineret lyd.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Jeg ved ikke om grunden til at de bruger "Dali-fiserede" enheder er for at sikre at folk kun kan købe reservedele hos HFK, og derved holde gang i forretningen, eller om det er fordi de mener at den ændring de laver der for enheden til at blive 100-200% dyrere end reference enheden, får den specifikke enhed til at blive væsentligt bedre end de enheder der ellers er i samme prisleje som den kommer op på. 

Når Dali (eller andre) bestiller et stort antal enheder, kan de da få ændret enheden efter deres ønsker uden at det koster ekstra for dem (eller evt. meget lidt). Så det ville da være dumt ikke at bestille den "perfekte" enhed når det ikke koster ekstra. Jeg tror altså ikke de spekulerer så meget i reservedelsmarkedet... Ville du som kunde hellere have en dårligere højttaler (med standarddele) til samme pris?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

14 år gammel forstærker? Klebager, det er hovedløst at smide penge efter den. Cableman.dk har en 2 x 50W integreret
Tangent til en tusse med phonotrin. Det er nok ikke ultra-hifi, men så kan du da træde vande. Og den lyder nok ligeså godt
som din Denon - som sikkert vil koste MERE end 1000kr at få lavet.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
polmann skrev:
Jeg ved ikke om grunden til at de bruger "Dali-fiserede" enheder er for at sikre at folk kun kan købe reservedele hos HFK, og derved holde gang i forretningen, eller om det er fordi de mener at den ændring de laver der for enheden til at blive 100-200% dyrere end reference enheden, får den specifikke enhed til at blive væsentligt bedre end de enheder der ellers er i samme prisleje som den kommer op på. 

Når Dali (eller andre) bestiller et stort antal enheder, kan de da få ændret enheden efter deres ønsker uden at det koster ekstra for dem (eller evt. meget lidt). Så det ville da være dumt ikke at bestille den "perfekte" enhed når det ikke koster ekstra. Jeg tror altså ikke de spekulerer så meget i reservedelsmarkedet... Ville du som kunde hellere have en dårligere højttaler (med standarddele) til samme pris?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Diskanten fejler ikke noget, det er hans amp der er på vej til de evige hifi marker

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
polmann skrev:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Hvis det koster noget så undrer det mig bare at de ikke tager en enhed der er bedre fra starten af.
Selvfølgelig er jeg ikke interesseret i at få en dårligere højttaler, men hvorfor så ikke bare tage en bedre enhed fra starten af?

Og hvis det så skulle være gratis for dem at lave disse ændringer så kan jeg ikke forstå de priser de tager for deres modificerede enheder.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
mcs_5 skrev:
polmann skrev:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Hvis det koster noget så undrer det mig bare at de ikke tager en enhed der er bedre fra starten af.
Selvfølgelig er jeg ikke interesseret i at få en dårligere højttaler, men hvorfor så ikke bare tage en bedre enhed fra starten af?

Og hvis det så skulle være gratis for dem at lave disse ændringer så kan jeg ikke forstå de priser de tager for deres modificerede enheder.

Lige netop

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Ja jeg vil heller ikke tro at det kan betale sig for dig at få den lavet, men du må jo gøre op med dig selv hvor meget du synes den er værd.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
mcs_5 skrev:

Det ville jo koste ekstra, og gøre højttaleren dyrere.

Citér:

Småændringer på en billigere enhed koster ikke ekstra. En bedre standardenhed koster ekstra.

Citér:

De er ikke en velgørende organisation

De skal jo have mange enheder på lager i mange år som måske/måske ikke bliver solgt. De kan jo sikkert også levere deres specialenheder mange år efter standardenheden er udgået.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
De skal jo have mange enheder på lager i mange år som måske/måske ikke bliver solgt. De kan jo sikkert også levere deres
specialenheder mange år efter standardenheden er udgået.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen

En god forklaring på det spørgsmål, Tony &co. har så ufatteligt svært ved at forstå. Ikke at jeg dog tror at det hjælper.

Det sidste, jeg vil sige til Tony er: Ingen er tvunget til at købe noget i denne verden hvis man mener at prisen er for høj.

p.s. Jeg ville gerne have en ekstra headshell til min SME M2, men den koster 1000 kr = en halv pickup. Så jeg venter lidt.
Er det for dyrt? Tja. Jeg har aldrig set noget med så gennemført kvalitet som SME.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
polmann skrev:
mcs_5 skrev:

Det ville jo koste ekstra, og gøre højttaleren dyrere.

Citér:

Småændringer på en billigere enhed koster ikke ekstra. En bedre standardenhed koster ekstra.

Citér:

De er ikke en velgørende organisation

De skal jo have mange enheder på lager i mange år som måske/måske ikke bliver solgt. De kan jo sikkert også levere deres specialenheder mange år efter standardenheden er udgået.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Det er ikke en forklaring jeg kan bruge til noget.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
mcs_5 skrev:
De skal jo have mange enheder på lager i mange år som måske/måske ikke bliver solgt. De kan jo sikkert også levere deres
specialenheder mange år efter standardenheden er udgået.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen

En god forklaring på det spørgsmål, Tony &co. har så ufatteligt svært ved at forstå. Ikke at jeg dog tror at det hjælper.

Det sidste, jeg vil sige til Tony er: Ingen er tvunget til at købe noget i denne verden hvis man mener at prisen er for høj.

p.s. Jeg ville gerne have en ekstra headshell til min SME M2, men den koster 1000 kr = en halv pickup. Så jeg venter lidt.
Er det for dyrt? Tja. Jeg har aldrig set noget med så gennemført kvalitet som SME.

Nu behøver du ikke at lade denne tråd få en grim undertone. At vi to ikke er enig behøver ikke at udmønte sig i en latteliggørelse af mig. jeg har ret til min mening.
Jeg kalder jo ikke dig fatsvag indirekte, ligesom jeg synes du gør med mig. 

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
jazzman skrev:
mcs_5 skrev:

Nu behøver du ikke at lade den tråd få en grim undertone. At vi to ikke er enig behøver ikke at udmønte sig i en latteliggørelse af mig. jeg har ret til min mening.
Jeg kalder jo ikke dig fatsvag indirekte, ligesom jeg synes du gør med mig. 

Det har ikke så meget med enighed at gøre, men forretning. At binde kapital koster typisk 10-12% for en produktionvirksomhed. Jo korte man behøver at binde kapital des mindre koster det at have noget på lager. Hvis man betragter reservedele som en forretning i sig selv, vil kapitalbindingen uværgerligt blive noget højere, end for standardenheder med videresalg for øje. Disse ligger måske på lager i 1-2 måneder, hvor et reservedelslager vi ligge i flere år. 

Man kunne også vælge at indkalkulere denne kapitalbinding i det samlede produktsortiment, således man i princippet betaler en del af reservedelen ved at købe selve produktet. Så bliver reservedelene billige, me produktet bliver dyrere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Faktum er at give næsten 800kr for en diskant man i standard trim kan få til omkring 3-400, synes jeg er for dyrt.
De priser som Hfk tager for reservedele, har tvunget flere jeg kender til at finde på en andel mulighed, og disse mennesker lever et godt stykke over fattigdomsgrænsen, så det er ikke økonomien der trykker her, men mere at man har et problem med at betale ågerpriser for en forretnig der holder monopol tilstand på deres reservedele.

Og til Jazzman. Hvis din respons på denne tråd er af samme agenda som tidligere frabeder jeg mig yderligere latterliggørelse.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Tony: Mikkel giver dig en detaljeret, sober forklaring. Din kommentar: "Det er ikke en forklaring jeg kan bruge til noget."

Skal vi ikke bare lade den stå et øjeblik?

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Tony: Mikkel giver dig en detaljeret, sober forklaring. Din kommentar: "Det er ikke en forklaring jeg kan bruge til noget."

Skal vi ikke bare lade den stå et øjeblik?

At vi er uenig er helt fint med mig , men der hvor jeg bliver , er du indirekte hentyder at jeg er fatsvag.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Nu er det så sådan at når vi snakker Dali reservedele , så er det Dali selv der ligger inde med dem og ikke HFK.
Jeg nægter at tro at en 50% overpris på reservedele stammer fra lagerstyring.

De priser er styret af en ting: avance.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Priser er styret af udbud og efterspørgelse .
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Nu ved jeg ikke præcist hvilken pris Hifiklubben tager for din diskant men du kan godt regne med 50-100% oveni hva andre tager.

tonykart007 skrev:

HFK tager såvidt jeg husker(det kan have ændret sig) en 3-400 for diskanten.

tonykart007 skrev:
Faktum er at give næsten 800kr for en diskant man i standard trim kan få til omkring 3-400, synes jeg er for dyrt.
De priser som Hfk tager for reservedele, har tvunget flere jeg kender til at finde på en andel mulighed, og disse mennesker lever et godt stykke over fattigdomsgrænsen, så det er ikke økonomien der trykker her, men mere at man har et problem med at betale ågerpriser for en forretnig der holder monopol tilstand på deres reservedele.

Og til Jazzman. Hvis din respons på denne tråd er af samme agenda som tidligere frabeder jeg mig yderligere latterliggørelse.

Problemet er nok at du hele tiden modsiger dig selv og gætter på noget du ikke ved noget om. Du startede med at kalde Hfk´s priser for ågerpriser, 50-100% dyrere end standard. Dengang troede du at den kostede 300-400 kr. hos Hfk (eller rettere, du vidste ikke hvad den kostede, det var først senere du gættede på 300-400 kr.).  Nu mener du at standardenheden koster 300-400 kr, hvorfor var det så ågerpriser da du troede at det var prisen hos Hfk ?

Du startede med at skrive at den stensikkert kan købes hos højttalerbutikken, mens du i andre indlæg kritiserer Hfk for monopol, det hænger da ikke sammen ?

Nu kritiserer du Hfk´s avance. Eftersom du ikke ved hvad Hfk betaler for enheden, kender du ikke deres avance. Hvorfor udtaler du dig så om den ?

Prøv evt. at læse hele tråden igen, især dine egne indlæg. Så kan du måske forstå hvorfor vi har lidt svært ved at tage dig alvorligt. Det er ok at du har din egen mening, men den må gerne være lidt mere velbegrundet.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes