| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet en del til Troels Gravesens setup med 2 x 20W rør og 96dB højttalere. Det spiller altså uforvrænget seriøst højt.
Det kan vi jo regne ud til at svare til 90dB og 80W - eller 92dB og 50W. Nok til mig. Men jeg ville da gerne have en PA5II også -
men ikke pga. effekten, men lyden!
Jeg tror ikke vi kommer videre før vi får defineret hvad "virkelig højt" er. Hvis man vil over 110dB er jeg enig, så skal man betydeligt
over 50W.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Jeg har lyttet en del til Troels Gravesens setup med 2 x 20W rør og 96dB højttalere. Det spiller altså uforvrænget seriøst højt. Det kan vi jo regne ud til at svare til 90dB og 80W - eller 92dB og 50W. Nok til mig. Men jeg ville da gerne have en PA5II også - men ikke pga. effekten, men lyden! Jeg tror ikke vi kommer videre før vi får defineret hvad "virkelig højt" er. Hvis man vil over 110dB er jeg enig, så skal man betydeligt over 50W. |
|
|
Det er det niveau jeg snakker om.
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
jazzman skrev:
Jeg har lyttet en del til Troels Gravesens setup med 2 x 20W rør og 96dB højttalere. Det spiller altså uforvrænget seriøst højt. Det kan vi jo regne ud til at svare til 90dB og 80W - eller 92dB og 50W. Nok til mig. Men jeg ville da gerne have en PA5II også - men ikke pga. effekten, men lyden! Jeg tror ikke vi kommer videre før vi får defineret hvad "virkelig højt" er. Hvis man vil over 110dB er jeg enig, så skal man betydeligt over 50W. |
|
|
|
|
|
Hva spiller du på af højttalere , Kjeldsen
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
jazzman skrev:
|
|
|
|
|
Hvilket niveau, over 110dB ?
Så burde du måske læse denne side ( eller en af de mange andre med samme budskab ) :
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/05/24/071333.htm
Husker du at bruge høreværn når du lytter til musik ?
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er pænt sikker på at 50 watt er nok til en 909er. Den kan i øvrigt levere 116 db.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
50 watt vil sagtens kunne få et 909 til at spille og lyde fint, men hvis du ønsker at drive den mod grænsen på de 116 dB, så tror jeg du skal have noget mere vind i sejlet. Det kommer selvfølgelig an på hvilken forstærker vi snakker om, men jeg tvivler på den før omtalte forstærker til 995 kr vil være tilstrækkelig strømstærk til at gøre dette. Men tag en lytter til den hvis det endeligt er.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Kjeldsen skrev:
jazzman skrev:
|
|
|
|
|
Hva spiller du på af højttalere , Kjeldsen
|
|
|
Det var i gamle dage jeg spillede højt. Idag spiller jeg lavt og har ikke behov for disse meget høje lydtryk. Men jeg har blandt andet hørt klassisk musik temmeligt højt. Om det lige har været 110 dB har jeg aldrig målt. Højttalerne har været hjemmebyg med Peerless, Cerwin Vega og JBL basser. Både systemer med Cerwin Vega og JBL har været omkring de 90 dB, da jeg ikke har prioriteret dybe bas.
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Back om track..... Jezzer : Har du fundet en løsning ?
|
| Til top |
|
| |