| Forfatter |
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
the power skrev:
Sjoenne skrev:
| Den der wadia dock må da have nogle børnesygdomme hvis den ikke kan afspille apple lossless ligesågodt som wav |
|
|
SUK
|
|
|
Jamen, det er nok ikke helt forkert tænkt !.......
Selvfølgelig skal der lidt regnekraft til for, at pakke Apple Lossless filerne ud !.......
Selv benytter jeg en Macbook af ny generation - alt er pakket i Apple Lossless og afspilles i Itunes !...... Jeg har prøvet at sammenlige Wav og Apple Lossless med et bredt sortiment af musik - her i huset er der absolut ikke den allermindste antydning forskel på de to !......
Altså ville det være idiotisk at gemme i Wav !.....
Ovenstånde er selvfølgelig bare udtryk for mine oplevelser og holdning til problemstillingen generelt !.....
Men det kan selvfølgelig godt tænkes at situationen er en anden med en Ipod !..... __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges at MP3/MP4 og andre destruktivt komprimerende formater kræver langt mere processor tid at konvertere tilbage til en audio-
stream end de lossless formater. Og nu det kan lade sig gøre at spille MP3/MP4 på usandsynlig små apparater er selvfølgelig fordi det er en let
opgave (for processoren) at udpakke de destruktive formater.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tåbelig diskussion. Lossless er selvfølgelig lossless som en banan er en banan. Den er ikke længere. At du kan høre forskel kan jeg slet ikke forstå, men den Wadia dock må have nogle svagheder vedrørende afspilning af lossless logaritmer. Der er ingen logik i at konvertere til WAV fremfor lossless. Desuden er lossless meget mere fleksibel mht tags og covers.
Og angående Wadia's udsagn om at WAV er "rå" og bedre end lossless, er simpelthen til grin. Tænk at en producent af cd-afspillere til flere tusinde kroner ikke har styr på, hvordan lossless audio fungerer. Det beviser endnu engang, at de mere eksotiske HIFI-producenter er LANGT bagefter mht markedstilpasning og teknologi...ellers ville man i øvrigt ikke producere cd-afspillere til de priser, som Wadia sælger dem til og kalde dem for "det sidste nye indenfor lydreproduktion". Suk! Men så længe folk er dumme nok til at købe den slags, så er de jo med til at holde dem i live.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man må da sige at det er en fuldstændig vanvittig diskussion, hvis den skulle holde skulle det også betyde at eks. Zip filer var defekte når man pakkede dem ud igen.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Neat Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae,
Vil nu give umiddelbart give "the power" ret. Har samme oplevelse med Apple Lossles og WAV filer.
Jeg benytter en iPod Classic med Shure E530 hovedtelefoner når jeg rejser, samt en Wadia i170 som supplement til en CD-afspiller (med en
rimeligt god DA-converter) i stueanlægget.
I begge tilfælde er min oplevelse at WAV-filerne giver den mest luftige, dynamiske og afslappede gengivelse.
Min egen teori (jeg er ganske sikker på at Apple Lossless er lossless) er, at iPoden skal bruge processorkraft eller andre ressourcer til at pakke
Lossless filerne i ud, og at det går ud over lydkvaliteten.
Tror næppe det har noget med i170 at gøre.
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neat skrev:
Tjae,
Vil nu give umiddelbart give "the power" ret. Har samme oplevelse med Apple Lossles og WAV filer.
Jeg benytter en iPod Classic med Shure E530 hovedtelefoner når jeg rejser, samt en Wadia i170 som supplement til en CD-afspiller (med en
I begge tilfælde er min oplevelse at WAV-filerne giver den mest luftige, dynamiske og afslappede gengivelse.
Min egen teori (jeg er ganske sikker på at Apple Lossless er lossless) er, at iPoden skal bruge processorkraft eller andre ressourcer til at pakke
Tror næppe det har noget med i170 at
Tak for det Neat jeg var ved at føle mig helt palle.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg ikke bruger iTunes, men derimod Windows MediaPlayer, håber jeg det er ok jeg kommer med et lille indlæg.
Jeg har indtil for nyelig rippet alt min musik i lossless VMA format, da jeg mente det var lige så godt som wav formatet. En dag prøvede jeg at rippe samme cd i både lossless VMA og wav, og jeg kan kan altså høre en forskel til det bedre med WAV formatet.
ps. Mediaplayer kan godt finde/lave cd covers på WAV formatet.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neat skrev:
Tjae,
Tror næppe det har noget med i170 at gøre.
|
|
|
Har du eks. prøvet det på en computer hvor det ihvertfald ikke er processoren som sætter begrænsningen? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Neat Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jesper
Nej, det har jeg ikke.
Har ikke umiddelbart mulighed for at fodre digital ud (minitoslink) fra min MacBook Pro til samme D/A converter som i170.
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
When ripping your own CD's, we recommend using WAV or AIFF formats since they are exact copies. Next we recommend using Apple's Lossless, it saves space and maintains most of the information. While some will argue that lossless is lossless, we feel that it is one more process for the music to go through which may result in some errors. We put the lossy formats like AAC in last place, since there is a loss happening.
Dette er hvad Wadia svarer når man spøger hvilket format man bør rippe sine cd´er i, måske ved de ikke hvad de snakker om, men de laver da trods alt nogle rimelige produkter, som de ikke er bange for at tage kassen for.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
the power skrev:
When ripping your own CD's, we recommend using WAV or AIFF formats since they are exact copies. Next we recommend using Apple's Lossless, it saves space and maintains most of the information. While some will argue that lossless is lossless, we feel that it is one more process for the music to go through which may result in some errors. We put the lossy formats like AAC in last place, since there is a loss happening.
Dette er hvad Wadia svarer når man spøger hvilket format man bør rippe sine cd´er i, måske ved de ikke hvad de snakker om, men de laver da trods alt nogle rimelige produkter, som de ikke er bange for at tage kassen for. |
|
|
Apple Lossless _ER_ som skrevet mange gange før tabsfrit. Der er ingen grund til at bestride dette faktum. Er der forskel på outputtet af de forskellige tabsfrie formater, må dette nødvendigvis henføres til det produkt der tolker dem. Der er ikke så meget hekseri i dette.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
the power skrev:
|
Dette er hvad Wadia svarer når man spøger hvilket format man bør rippe sine cd´er i, måske ved de ikke hvad de snakker om, men de laver da trods alt nogle rimelige produkter, som de ikke er bange for at tage kassen for. |
|
|
Apple Lossless _ER_ som skrevet mange gange før tabsfrit. Der er ingen grund til at bestride dette faktum. Er der forskel på outputtet af de forskellige tabsfrie formater, må dette nødvendigvis henføres til det produkt der tolker dem. Der er ikke så meget hekseri i dette.
|
|
|
Ja nemli ja, vis der ikke er noget at fortolke/konvertere sker der ingen fejl
|
| Til top |
|
| |