Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forslag til digitalt Coax kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Men igen hvorfor ikke Blue Jeans kablet? Flere bruger det med dyrt grej og er godt tilfredse. 

Ville jeg også gerne men umiddelbart kan jeg ikke finde en butik hvor det kan købes (helst DK). Jeg har Googlet uden at finde andet end links til dette forum eller cowboy bukser :)

Har du et link?

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

http://www.positive-feedback.com/Issue14/spdif.htm

Meget fin artikel, så burde den tekniske side vedrørende kabel m.m. jo være sat på plads

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:
Raskolnikov skrev:
Men igen hvorfor ikke Blue Jeans kablet? Flere bruger det med dyrt grej og er godt tilfredse. 

Ville jeg også gerne men umiddelbart kan jeg ikke finde en butik hvor det kan købes (helst DK). Jeg har Googlet uden at finde andet end links til dette forum eller cowboy bukser :)

Har du et link?

http://db.audioasylum.com/cgi/search.mpl?searchtext=1695a&am p;am p;b=AND&topic=&topics_only=N&author=&date1=& amp; amp;date2=&slowmessage=&sort=date&sortOrder=DESC &forum=cables

mange inde på det forum der mener du skal bruge et par hundrede $ for at slå belden 1695a..
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

hov det var jo ikke det du spurgte om.. du kan ikke købe det fra dk.. anyways her
det er jo ikke dyrt. og og forsendelsen plejer kun at vare 3 dage ;) ret hurtigt når det er fra usa, self kommer forsendelsen oven i men kan ikke lige huske hvor meget det er mener ikke det så galt.
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
hov det var jo ikke det du spurgte om.. du kan ikke købe det fra dk.. anyways her
det er jo ikke dyrt. og og forsendelsen plejer kun at vare 3 dage ;) ret hurtigt når det er fra usa, self kommer forsendelsen oven i men kan ikke lige huske hvor meget det er mener ikke det så galt.

Ha nej skulle lige til at spørge til det :)
Det kan være det er tiden til at tage springet og købe noget fra udlandet...tak.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Det kan du sagtens. Jeg har bestilt ved dem og det var her i løbet af to dage og man fik god informationen om alt. 

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Et stykke Van den Hul (VdH) D-300 har måske også det du leder efter. Det er relativt varmt og har ingen tendenser til hård diskant hvis det bliver brugt som digitalkabel. Hvis du kan finde 1-1½ meter og kan bruge en loddkolbe mangler du bare et par gode stik. Her kan jeg anbefale Bulletplugs og så er du kørende for ganske rimelige penge.

Har også prøvet alm. antennekabel, Belden Cable, forskellige skærmede sølvkabler (også nogle som er specielt udviklet til datatransmission), VdH The First, VdH The Second og er p.t. endt ved et VdH Silver IT. MIT skulle også være godt men dyrt.

Kender ikke Supra's digitale kabel, men Supra laver normalt ganske gode prisrimelige kabler og jeg bruger også Supra til HDMI.

Uanset hvad lyder også digitalkabler forskelligt som en anden skrev tidligere - alt afhængig af anlægget selvfølgelig.

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes