Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 14:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens BEDSTE højtaler???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

har nogle hørebøffer fra føtex som sparker alle andre ting af vejen helt 100%!!

ej ok.. jeg har ikke lyttet til specielt mange højtalere og dem jeg har hørt ligger under 10k kr. klassen så min mening er ikke så relevant hvad alle de store dyre HT'er angår..

men jeg må give folk ret i at en HT'er er forskellig fra person til person og fra anlæg til anlæg.. der er efter min mening heller intet der er den bedste...  hvem gidder bruge 1 mio på højtalere hvis man ikke er istand til at høre forskel på disse og på nogle til måske 20.000kr ?? bare fordi de er blevet kåret som verdens bedste.. nææ nej.. man skal lytte sig frem til hvad man kan lide/hvad ens penge pung kan klare og når man har fundet det man er tilfreds med.. ja så har man den bedste højtaler.. dermed ikke sagt at man ikke kan finde en bedre ved at købe en dyre/større model

men for mit vedkommende ja så har jeg ikke råd til mere end max 5-6k pr HT'er og i den klasse kan jeg personligt sagtens finde noget som vil holde i mange år og som jeg vil blive xtremt glad for i længden.

en tråd som denne er efter min mening ret overflødig da spørgsmålet ikke er til at svare på.

der er ingen standard for hvordan en perfekt HT'er lyder så derfor er der ingen udgangspunkt i at kunne finde den der matcher den "perfekte" mest muligt

istedet kunne jeg måske finde på at spørge:

Hvilken HT'er i verden lyder mest som the "real" thing altså som om at man var til stede ved en koncert osv.

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:

Hvilken HT'er i verden lyder mest som the "real" thing altså som om at man var til stede ved en koncert osv.

Ja gid man kunne spørge om dette men men men, du lytter jo ikke til en koncert du lytter til en CD-plade og hvordan den er optaget eller mixet bliver jo det rene gætteri.

Jeg ville hellere spørge hvilken højtaler viser størst forskelle på vores plader ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige jeg er enig med dig på det punkt Jonas. Når folk snakker om at musikken skal lyde som den lød i studiet, tænker jeg tit på om de hvordan de ved om det lød lige nøjagtigt sådan???

Det med de største forskelle lyder som noget man kan forholde sig til...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt ret mange af de helt store drenge.... hvor vi er oppe i Full-range Full-level niveauet.

I min bog så er det her man skal kigge.... den bedste højtaler må alt andet lige kunne spille så dybt og så højt som musikken live. Ellers vil den aldrig fuldstændigt kunne genskabe musikken som den lød. I øvrigt ville det aldrig gå i mit lytterum ... men anyhow.

Af dem jeg har hørt vil jeg fremhæve de gamle Proac 4 som et bud. Den kan levere meget af dette... hvis de får rigtigt med power. Ellers er der jo de store modeller fra Wilson - Watt/Puppy er ikke helt min smag, men de har noget rent dynamisk ... så de store modeller må kunne noget!

SATMIT 

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Jeg må sige jeg er enig med dig på det punkt Jonas. Når folk snakker om at musikken skal lyde som den lød i studiet, tænker jeg tit på om de hvordan de ved om det lød lige nøjagtigt sådan???

Hejsa Her vil jeg gerne tilføje noget. Jeg mener heller ikke man helt kan regne med at det man høre i studiet er det som kommer ned på pladen. Kablerne til optager udstyret og pladetrykkeren farver også. Højtalerne i studiet farver men dette gør ikke så meget da det er mere forskelle de lytter altså hvad sker der hvis vi tilføre dette i forhold til hvordan det lød før.

Ja det er simpelt. Nogle folk vil gerne lytte rum dette er oki så prøv at lytte forskelle i rum på forskellige plader hvilket anlæg/højtaler kan vise den største forskel i rummets størrelse  på forskellige plader for så falder de anlæg i gennem som laver stor rum med vilje. Dette høres let hvis en plade med et lille måske ikke eksisterende rum spilles, her kommer der også stort rum på med disse anlæg.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
dumbo skrev:

Hejsa Her vil jeg gerne tilføje noget. Jeg mener heller ikke man helt kan regne med at det man høre i studiet er det som kommer ned på pladen. Kablerne til optager udstyret og pladetrykkeren farver også. Højtalerne i studiet farver men dette gør ikke så meget da det er mere forskelle de lytter altså hvad sker der hvis vi tilføre dette i forhold til hvordan det lød før.

SLIPS:Selvfølgelig ved du sku da hvad der er på pladen hvis du selv har drejet på knapper  i studiet, så ved du lige nøjagtig hvor meget fremme i lydbilledet de forskelige intrumenter skal stå osv. Iøvrigt er studiemonitore nok noen af de højtalere der viser mest forskel, de er langt mere afslørende end hi-fi højtalere og meget mere dymamiske.

Ja det er simpelt. Nogle folk vil gerne lytte rum dette er oki så prøv at lytte forskelle i rum på forskellige plader hvilket anlæg/højtaler kan vise den største forskel i rummets størrelse  på forskellige plader for så falder de anlæg i gennem som laver stor rum med vilje. Dette høres let hvis en plade med et lille måske ikke eksisterende rum spilles, her kommer der også stort rum på med disse anlæg.

Slips: Laver stort rum med vilje???.Det kan ikke lade sig gøre, hvordan i alverden skulle en højtaler kunne det??. Det er nok nærmere der hvor der er mindre rum at højtaleren har et problem med at gengive det skal du se.

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
ZzZzleepY skrev:

Ja gid man kunne spørge om dette men men men, du lytter jo ikke til en koncert du lytter til en CD-plade og hvordan den er optaget eller mixet bliver jo det rene gætteri.

Jeg ville hellere spørge hvilken højtaler viser størst forskelle på vores plader ?

ok lad mig omformulere mit spørgsmål

hvilken højtaler frembringer lyden så den minder mest muligt om det kunstneren ville opnå med sin musik/lyd

for at bestemme en højtaler vil jeg næsten sige det er musikeren/bandet der har lavet den plade man lytter til der skal vudere om musikken lyder som de ønsker det... for hvem andre end dem ved 100% hvordan det skulle lyde..

hver person kan så have sin egen mening.. at finde verdens bedste højtaler er vel lige så umuligt som at finde "et!" specielt sandkorn smidt ud fra en flyver over en ørken under en sandstorm

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:
dumbo skrev:

SLIPS:Selvfølgelig ved du sku da hvad der er på pladen hvis du selv har drejet på knapper  i studiet, så ved du lige nøjagtig hvor meget fremme i lydbilledet de forskelige intrumenter skal stå osv. Iøvrigt er studiemonitore nok noen af de højtalere der viser mest forskel, de er langt mere afslørende end hi-fi højtalere og meget mere dymamiske.

Ja i studiet på studie udstyret der har de justeres og lyttet på forskelle i f.eks. instrumenternes placering. Men jeg tror altså der sker en videre afvigelse på udstyret frem til hvor musikken kommer på plader. Det Studie folkene høre i i studiet er derfor ikke det som Præciest kommer på pladen.

Slips: Laver stort rum med vilje???.Det kan ikke lade sig gøre, hvordan i alverden skulle en højtaler kunne det??. Det er nok nærmere der hvor der er mindre rum at højtaleren har et problem med at gengive det skal du se.

Elektrostater er et glimmerende på et "åbent" og "luftigt" lydbillede på alt musik.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:

ok lad mig omformulere mit spørgsmål

hvilken højtaler frembringer lyden så den minder mest muligt om det kunstneren ville opnå med sin musik/lyd

Jaa det er den højtaler som spiller mest musik.

for at bestemme en højtaler vil jeg næsten sige det er musikeren/bandet der har lavet den plade man lytter til der skal vudere om musikken lyder som de ønsker det... for hvem andre end dem ved 100% hvordan det skulle lyde..

Tjaaa det lyder logisk i første øjekast men der er et men i mine øjne. Med de farvninger der er i pa-udstyret og resten at lydbehandlingen før det ender på pladen så tror jeg ikke at PLADEN lyder helt som musikeren tror den lyder. Musikeren ved hvilke musikalske udtryk han gerne vil have frem og da jeg tror på at man kun kan miste musik ned gennem afspiller kæden så vælger jeg det anlæg som spiller mest musik.

Hver person kan så have sin egen mening.. at finde verdens bedste højtaler er vel lige så umuligt som at finde "et!" specielt sandkorn smidt ud fra en flyver over en ørken under en sandstorm

Næ du at folk har forskellige meninger gør da sagen lættere så kan alle jo blot vælge den højtaler de syntes er bedst men det er ikke det samme som det er den højtaler som er mest rigtig.

stefan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Audiovector S6 Avantgarde Arretéher er mit bud... dioctor s6 arreté
Til top Vis stefan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan89

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

hej

det med at det skal lyde som det gør i et studie passer ikke, for da mange studier har B&W 801 så skulle vi også have dem, men det gælder vel om at finde en lyd man kan lide, så kan det da være lige meget om musikken lyder lige som i det studio det blev indspillet i

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Verdens BEDSTE højtaler er den man selv har
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:
Verdens BEDSTE højtaler er den man selv har

Øv så skal jeg kun have de næste bedste da jeg gerne ville have mine byttet ud med DALI MS5

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

power skrev:
:-):-) skrev:
Verdens BEDSTE højttaler er den man selv har

Øv så skal jeg kun have de næste bedste da jeg gerne ville have mine byttet ud med DALI MS5

Ubs jeg glemdte at skrive, en til man køber den næste højttaler  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Mon ikke tråden skal ende her. Nu er det ganske tæt på rent vrøvl, ævl og afsporing

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Er det verdens bedste til prisen eller i det hele taget ?

Dali Euphonia MS5 er ikke verdens bedste højttaler, hvis man har uanede mængder penge, men den gør simpelthen så mange ting så godt og spreder godt humør i hele kroppen uanset hvilken musik, der ryger på.

Den bedste evne er, at den følger med uanset hvilket udstyr, du kobler på den. Du kan variere dit udstyr helt ned til den mindste detalje og nemt høre, hvad det betyder for lyden.

Det er bare lige det med at få råd til den.... !

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Er det verdens bedste til prisen eller i det hele taget ?

Dali Euphonia MS5 er ikke verdens bedste højttaler, hvis man har uanede mængder penge, men den gør simpelthen så mange ting så godt og spreder godt humør i hele kroppen uanset hvilken musik, der ryger på.

Den bedste evne er, at den følger med uanset hvilket udstyr, du kobler på den. Du kan variere dit udstyr helt ned til den mindste detalje og nemt høre, hvad det betyder for lyden.

Det er bare lige det med at få råd til den.... !

Hmm oki jeg har fattet du kan lide denne her højtaler selvom den er lavet til at farve men det er en anden sag.

Men få råd til den ? det forstår jeg ikke den er da ikke super dyr. Hvis du virkelig lever og ånder for musikken så er den da inden for rækkevidde for alle mennesker. Skrab da 20.000kr sammen tag resten på et 3 årigt rentefrit lån så er den i hus og tænk på alle de fornøjelser du har og alle de plader du får nyt liv i.

DogHUNTER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Audio og søstermag.. Audiophile`s bud

på måske det  bedste højtalersystem:

Martin Logan Statememts E2.

Til top Vis DogHUNTER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DogHUNTER

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Men få råd til den ? det forstår jeg ikke den er da ikke super dyr. Hvis du virkelig lever og ånder for musikken så er den da inden for rækkevidde for alle mennesker. Skrab da 20.000kr sammen tag resten på et 3 årigt rentefrit lån så er den i hus og tænk på alle de fornøjelser du har og alle de plader du får nyt liv i.

Bare min verden var lige så simpel som din...

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Jonas bojer skrev:

Bare min verden var lige så simpel som din...

hehe....jeg fandt lige 55.000 kr. i den ene jakkelomme forleden dag!

og for fanden....mens vi er i gang.....ny villa eller et sæt Grande Utopia??....jeg tror sgu' jeg snupper sidstnævnte

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes