| Forfatter |
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas du er godt nok den største entusiast jeg kender! For at vi på dette forum skal få nogenlunde ens præferencer er vi nok nødt til at korte det ned til "bedste højttaler til prisen" eller noget lignende - ellers bliver denne diskussion umulig at gennemføre!

Dynaudio Evidence Master er nok den højttaler jeg vil placere som verdens bedste højttaler (uden dog at have hørt den!) Den bedste højttaler jeg har hørt er B&W Nautilus 802, men jeg tror nu Master er en del bedre  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
|
Jonas du er godt nok den største entusiast jeg kender! For at vi på dette forum skal få nogenlunde ens præferencer er vi nok nødt til at korte det ned til "bedste højttaler til prisen" eller noget lignende - ellers bliver denne diskussion umulig at gennemføre!

Dynaudio Evidence Master er nok den højttaler jeg vil placere som verdens bedste højttaler (uden dog at have hørt den!) Den bedste højttaler jeg har hørt er B&W Nautilus 802, men jeg tror nu Master er en del bedre 
|
|
|
Hm hvis man tag lyde fra C2 og C4 så tro jeg næppe den kommer derop .
Næ de bedste må være dem de bruger til live musik så er vi tilbage til jbl pro .
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen pa udstyr kan man ikke samline med Hi-Fi pa er kun til at spille højt med.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt Dynaudio Evidence hos Dynaudio
Verdens bedste ??
Nej!!
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
undrer mig over hvordan man kan sige at dynaudio evidence master er verdens bedste ht.(uden at have hørt dem)
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:
dumbo skrev:
|
Jeg må sige jeg er enig med dig på det punkt Jonas. Når folk snakker om at musikken skal lyde som den lød i studiet, tænker jeg tit på om de hvordan de ved om det lød lige nøjagtigt sådan???
Hejsa Her vil jeg gerne tilføje noget. Jeg mener heller ikke man helt kan regne med at det man høre i studiet er det som kommer ned på pladen. Kablerne til optager udstyret og pladetrykkeren farver også. Højtalerne i studiet farver men dette gør ikke så meget da det er mere forskelle de lytter altså hvad sker der hvis vi tilføre dette i forhold til hvordan det lød før.
SLIPS:Selvfølgelig ved du sku da hvad der er på pladen hvis du selv har drejet på knapper i studiet, så ved du lige nøjagtig hvor meget fremme i lydbilledet de forskelige intrumenter skal stå osv. Iøvrigt er studiemonitore nok noen af de højtalere der viser mest forskel, de er langt mere afslørende end hi-fi højtalere og meget mere dymamiske.
Ja i studiet på studie udstyret der har de justeres og lyttet på forskelle i f.eks. instrumenternes placering. Men jeg tror altså der sker en videre afvigelse på udstyret frem til hvor musikken kommer på plader. Det Studie folkene høre i i studiet er derfor ikke det som Præciest kommer på pladen.
Slips:Det kan ske på skræefabrikken ja, men et eller andet sted syntes jeg det er ret uintressant hvor mange led en cd plade har været igennem, det aner vi jo ikke noget om aligevel. Det kan kun en direkte sammenligning med det originale masterbånd jo afgøre om lyden er blevet ændret inden det resultat du står med i hånden . så glem det.
Det med de største forskelle lyder som noget man kan forholde sig til...
Ja det er simpelt. Nogle folk vil gerne lytte rum dette er oki så prøv at lytte forskelle i rum på forskellige plader hvilket anlæg/højtaler kan vise den største forskel i rummets størrelse på forskellige plader for så falder de anlæg i gennem som laver stor rum med vilje. Dette høres let hvis en plade med et lille måske ikke eksisterende rum spilles, her kommer der også stort rum på med disse anlæg.
Slips: Laver stort rum med vilje???.Det kan ikke lade sig gøre, hvordan i alverden skulle en højtaler kunne det??. Det er nok nærmere der hvor der er mindre rum at højtaleren har et problem med at gengive det skal du se.
Elektrostater er et glimmerende på et "åbent" og "luftigt" lydbillede på alt musik.
Slips: Elektrostater spiller specielt. Jeg lyttede nu på et sæt Martin Logan her i sommers og havde min egen musik med i forrentinigen, jeg bemærkede nu ikke mere luft i lydbilledet , tvætimod faktisk.
Men normalvis spiller de mere åbent og luftigt end alm.højtalere, det er jo logisk næsten når der er hul igennem. . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Fadøl Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..verdens bedste??? det var en go spørgsmål..jeg har selv et par B&W Nautilus 803..de spiller oki..synes jeg..verdens bedste??? tror jeg næppe..men til prisen er det noget af det bedste jeg har hørt (har goe og sunde/smukke ører).. og så er de ikke så grimme/voldsomme at se på..betyder oz noget..især hvis der er hunkøn tilstede..sker ikke så tit ..men hvis nu at..

SÅDAN!!! den spiller som sagt oki...min er godt nok i kirsebær..pænere..
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm man kan næsten ikke lade vær med at grine af dette indlæg .
Der findes ikke bedre speaker end dem jeg kan lide .
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis alle har fundet den hellige gral, og ved lige præcis hvilken HT der vil gøre dem lykkelig, og ville få alle de andre idioters grej til at lyde som en clockradio ved siden af... så kan jeg ikke se hvad problemet er Alle er gladest for lige præcis det anlæg de selv har (eller er igang med at opbygge), og det er vel det som det i bund og grund handler om 
Det er da dejligt at mange folk er så glade for deres eget anlæg og ikke passion-fællens  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JmLab "Grande Utopia Be"

GUFF!!!!
100% enig!! bedre GØRES DET IKKE!!!.....
Mere rigtigt, troværdigt og korekt kan det ikke med dagens teknik gøres!!...
( Kun Martinlogan Stetement laver et lidt mere storslået og troværdigt lydbillede! MEN!! fra disse er klangen mere rigtig!!..)
Og så er disse "små" højtalere lidt mere til at have stående i et realistisk opnåligt lytterum...
Fedeste speakers jeg har lagt øre til!!..
Smid et dCS. setup og en ML32R samt en "stabel" ML 33R. på... og så lige nogle Tara The One.. "orme" så er "den" hjemme!!..
Dette er nok også en af de mindste højtalere der reelt kan bruges til noget seriøst!... ...
Stort bedre kan det bare ikke gøres og kan man ikke høre det må man være musik og tone døv!???
Blot MIN! ydmyg mening!!..  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
Martin Logan Statememts E2.

Total iorden højtaler smag!!!...
Federe lydbillede og støre ralisme finder man ikke!! ( skulle da lige være Wisdom Audio Infinity Grande )
Men ingen af dem er dog realistisk til at have stående i et normalt opnåligt lytterum også selv om man lige akkurat skulle få råd til disse og et realistisk rummeligt paracell hus!!..
KLANG BALANCEN ER HELLER IKKE HELT I ØJET!! MEN DOG TIL AT LEVE MED SKULLE NOGEN FORÆRE MIG ET PAR AF DISSE 
Men fede højtalere er det!!... uhyggelig realisme og forførende lydbillede!!
Jeg har dog et mere realistisk bud på den ultimative højtaler der er mere "stue" venlig og overkommelig!..
JMLab Grande Utopia BE!!... __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MIJU.
Jeg tror du er havnet i forkerte tråd med E2'erne.
De hører vist hjemme i verdens grimmeste højttaler tråden . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm jeg troede det var kvinder der ikke kunne få det stort nok! Mens at det var omvendt for mænd!!
Så har jeg lært noget idag også.
Jeg har efter jeg er skiftet til større speakers erfaret, at lidt af det intime i musikken går i fløjten, når højtalerne bliver større. Det er bare en observation ... har tænkt over det ... og selvfølgelig lyder det bedre med de store højttalere.
Hvad sker der så, når man sidder 4 m. fra et næsten 3 m. højt højtalersystem. Bliver man ikke palle alene i verden .... stuen skal jo også vræe på størrelse med Parken!
Nå nok om det lidt lommefilosofi inden weekenden!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Hmmm jeg troede det var kvinder der ikke kunne få det stort nok! Mens at det var omvendt for mænd!!
Så har jeg lært noget idag også.
Jeg har efter jeg er skiftet til større speakers erfaret, at lidt af det intime i musikken går i fløjten, når højtalerne bliver større. Det er bare en observation ... har tænkt over det ... og selvfølgelig lyder det bedre med de store højttalere.
Hvad sker der så, når man sidder 4 m. fra et næsten 3 m. højt højtalersystem. Bliver man ikke palle alene i verden .... stuen skal jo også vræe på størrelse med Parken!
Nå nok om det lidt lommefilosofi inden weekenden!
SATMIT
|
|
|
Næ når det er så store systemer så er der realisme
|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio, Tyskland har testes de nye
Wilson Audio Alexandria X2, og kon-
kluderer at de åbner en ny epoke i
lydgengivelse.
Lyder med bred margin bedre end
alt tidligere hørt.
Pris 140.000 Euro.
.
|
| Til top |
|
| |
MBAA Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Mit bud er denne tidlige prototype fra Irakiske Saddam speakers, subwooferen ses ikke på dette billed.
(billede slettet af moderator)
|
|
|
Det er fa...ga..mig humor  
MBAA
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
og jeg har ikke hørt én eneste af de højtttalere, der er nævnt i denne tråd... jeg har virkeligt nogle oplevelser til gode...
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste højttaler der er verdens bedste må være den der kan gengive alt lyd naturligt...Altså den højttaler hvor du ikke kan høre forskel på feks. live akustisk guitar og så højttaleren. Der hvor der ikke er forskel må vel være den optimale...
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Den eneste højttaler der er verdens bedste må være den der kan gengive alt lyd naturligt...Altså den højttaler hvor du ikke kan høre forskel på feks. live akustisk guitar og så højttaleren. Der hvor der ikke er forskel må vel være den optimale...
|
|
|
Den er desværre ikke lavet, og bliver det muligvis aldrig.
MVH
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt sikkert ret, Andre.
Men tror nu mht. pris osv vi skal meget højere op en hr.Bojer's højttalere, for at kunne gengive så korrekt som muligt. Har set en side hvor der findes både højt. og stereo grej for millioner. Det er nok der vi skal hen. Vores beskedne prisleje (vel under kr.200.000.- og for mit vedkomne kr.40.000.-) rækker ikke langt. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |