Forfatter |
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 paller  Thelonius Sphere Monk! Absolute cool cat, beboppens enfant terrible, genial og vidunderligt gal... Jeg elsker hans musik!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg har hørt side to med Monk færdig - tror jeg at jeg skal lytte til Sonny Rollins Blue Note vol 1 (kan stadig ikke komme mig over at jeg kun har kendt den plade et år - den er så fed) - og så Coleman Hawkins (han er jo en af dem der satte rigtigt meget i gang) og også lidt Gerry Mulliganfor jeg er vild med hans grødede bariton sax og så slutter jeg af i det sentimentale hjørne med Ben Webster - kan transcriptoren klare det bare nogenlunde er det ikke så tosset enda - har lige købt en flaske silikoneklister til dæmpekaret på ebay
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den cooleste playlist, totalt night music! Mulligan, han har også lavet en fin skive med Monk iøvrigt. Ikke så mange der dyrker ham længere, dejlig musiker. Gillespie har i '57 bedrevet en fin ting med både Rollins og Stit, to gange Sonny, hefty plade med masser af båt i! ...ahr jeg må ha´ bop, bebop!
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jenssmed skrev:
Tillykke r-l-b
Har en stående magen til, med låg børster fluidarm mv. flot pladespiller, hvis du skal bruge stumper køber du dem online her http://www.transcriptors.net/ dog skal du være tålmodig i februar måned bestilte jeg nogle stumper de er så kommet dumpende hen over sommeren, nu mangler jeg kun silikone olien og armboardet, jeg mangler dog ikke arm boardet, det var bare for at have et til en ekstra arm.
Smeden
|
|
|
hvor tyk er den silikone der skal bruges i karet rundt om centerlejet? - det jeg havde er for tyndt til at kunne bremse hastigheden
|
|
|
bedre sent end aldrig, det var mit motto i skolen
fandt du ud af noget? jeg fik som skrevet aldrig silikone olien hjem fra england, trods den er betalt.nu må jeg hellere rykke for den!!
skulle du finde en olie med den rigtige kvalitet (centistoke) må du gi lyd fra dig
Smeden
__________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik silikonen - well fluid - og dæmpe silikone til min mørch arm også det kan godt være at den ikke slår Garrard 301 og Thorens TD 124 i mit setup mens begge disse pladespillere er herligt frem i skoene så spiller Hydraulic'en let og elegant som en sylfide - og den er jo også dejlig at se på i mens Mærkelig nok har jeg valgt at køre den med en phono box med mc step up og ikke trafoerne fra JS og det synes at passe mørcharmen og ortofon 20 mc Supremen ganske overordentlig fint ... Efter jeg har fået min EAR yoshino 861 power amp synes alt at lyde bedre
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
J... Mærkelig nok har jeg valgt at køre den med en phono box med mc step up ...
|
|
|
Hvilken, hvis man må spørge? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen en flot sag. Og jeg spotter først dit fund nu.
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wes! A Clockwork!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
J... Mærkelig nok har jeg valgt at køre den med en phono box med mc step up ...
|
|
|
Hvilken, hvis man må spørge?
PQR
|
|
|
well ikke en jeg bruger aligevel - bruger en denon pma 720 integrere som riaa il den - den har en stille mc indgang og så tager jeg bare signalet fra ape out over til min luxman - det lyder meget gost - der var for meget støj på phonoboxen fra project __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er faktisk bedre den i clockwork orange - den har tre solide ben og ikke sådan en gang fjeder fis min står på (selv om det er flot) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Når jeg har hørt side to med Monk færdig - tror jeg at jeg skal lytte til Sonny Rollins Blue Note vol 1 (kan stadig ikke komme mig over at jeg kun har kendt den plade et år - den er så fed) - og så Coleman Hawkins (han er jo en af dem der satte rigtigt meget i gang) og også lidt Gerry Mulliganfor jeg er vild med hans grødede bariton sax og så slutter jeg af i det sentimentale hjørne med Ben Webster - kan transcriptoren klare det bare nogenlunde er det ikke så tosset enda - har lige købt en flaske silikoneklister til dæmpekaret på ebay
|
|
|
Du bør...(nej, du skal) fluks anskaffe dig "Our Man in Jazz" fra 1963 med Sonny Rollins! ;-) Mvh. Niels L.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må da være kommet lige efter hans comeback og "the bridge"? - den må jeg finde - Han er helt fantastisk - nogle gange går der lidt "cirkus musik" i ham men så kvitterer han med et eller andet virtuost lige bagefter og så er han tilgivet igen
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Han er helt fantastisk - nogle gange går der lidt "cirkus musik" i ham men så kvitterer han med et eller andet virtuost lige bagefter og så er han tilgivet igen |
|
|
Ja - han er helt fænomenal. Jeg kalder det også for "cirkus musik" - skægt at det lige kammer-over for ham dér engang imellem .
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke anbefale at skifte plade mens en transcriptor kører, har lige klemt fingeren mellem en af messing dimserne og bagpladen samt ridset en ellers mint LP - den klemmelus skal ok minde mig om ikke at gøre det igen - nu er rådet givet videre skulle andre have et af disse drejebænksdesigns stående hjemme i stuen
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gætter på at de ledsagende lydeffekter havde passet perfekt ind i A Clockwork Orange
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|