Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: SME III - noget der er "værd" at gemme? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Geneva skrev:
Hej

Jeg bumper lige denne tråd - hvordan vil I sige at en SME III er i forhold til en Series II (tidlig). Ville I skifte (fra II til III). Jeg ved der er stor uenighed om netop III'eren.

Det komme fuldstændig an på hvilken pickup du kan lide - kan de lide højkompliante (meget bløde) pickupper der skal afspilles med lavt nåletryk så er SME III at foretrække

Kan du lide lavkompliante pickupper (meget stive) som skal afspilles med tuypisk lidt højere nåletryk er SME II at foretrække (hold dig fra SME II improved som er et forsøg på en lægtvægtarm - der er SME III bedre)

Da de fleste (IMHO) fede pickupper er af Moving Coil typen - og da de fleste af dem typisk er stive - så ville jeg foretrække SME II og ikke SME III

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Geneva skrev:
Hej

Jeg bumper lige denne tråd - hvordan vil I sige at en SME III er i forhold til en Series II (tidlig). Ville I skifte (fra II til III). Jeg ved der er stor uenighed om netop III'eren.

Det komme fuldstændig an på hvilken pickup du kan lide - kan de lide højkompliante (meget bløde) pickupper der skal afspilles med lavt nåletryk så er SME III at foretrække

Kan du lide lavkompliante pickupper (meget stive) som skal afspilles med tuypisk lidt højere nåletryk er SME II at foretrække (hold dig fra SME II improved som er et forsøg på en lægtvægtarm - der er SME III bedre)

Da de fleste (IMHO) fede pickupper er af Moving Coil typen - og da de fleste af dem typisk er stive - så ville jeg foretrække SME II og ikke SME III

Improved armen er faktisk ikke så tosset, den er faktisk rigtig go sammen med de puer den er beregnet til ligesom sin efterkommer serieIII, men klart bedst til de pu'er der kun skal ha under 1,5 grams nåletryk. Men det dårlige ry den har fået, fatter jeg ikke, jeg har flere sme arme, og den nye i samlingen en improved med fikset headshel har overrasket mig, den spiller simpelthen suverent, og så virker den mere gedigen end lego'armen serieIII.

Geneva
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

r-l-b skrev:
[QUOTE=Geneva]Hej

Jeg kører med MM pick-up - en Audio Technica ML150 - men nu kommer æstetikeren op i mig, III er jo også noget grim hvor II er elegant at se på.

Til top Vis Geneva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geneva

Ship
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hejsan

Ingen tvivl om at SME III er en fremragende arm.Den er umiddelbart for let en arm til MC pickupper.Men hvis man fylder armhuset helt op med blypladerne som normalt medfølger og tilføre mere vægt i pickuphuset , så er den parat til de lidt stivere MC pickupper.Med alle blyplader i , kan armen balancere en pickupvægt(inkl.ekstravægt) på ca. 13 gram....Og.....man har en helt anden arm......

Se venligst mit indlæg fra 13.nov.2009

Mvh

Til top Vis Ship's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ship

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Har indgående kendskab til SME III med van den Hul MC 10, og med Denon DL 304. Der er tale om en fantastisk arm med
disse ret bløde MC PU. Blot skal man gøre sig den tjeneste at indstille armen korrekt: Overhang, nåletryk, horisontal vinkel*,
antiskating, balance*, oliedæmpning*, VTA**. Og dem med * er vanskelige at indstille rigtigt. Og den med ** er ekstremt
bøvlet.

Når den rigtig spiller, er der et overvældende 3D, med en eminent bredde i lydbilledet, og neutral klang, med glimrende
dybbas.

Skulle faktisk også køre overbevisende med Denon DL 103R. Men funker skidt med DL 103 (egen erfaring).
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes