| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og kigger på youtube og divese andre sider B.la www.aage.dk hvor jeg ser forskellige videoer med de 2 sæt som NightRhyme nævner Genelec 6010a og KRK RP5 G2 som jeg godt kunne tænke mig især Genelec 6010a i hvid ser vanvittig flot ud http://www.genelec.com/firststep/ jeg har ikke hørt den nævnte KRK RP5 G2 men en anden KRK model har jeg kort hørt, genelec 6010a mener jeg at jeg har hørt da jeg var hos aage og en medarbejder brugte den, den har en rigtig god lyd og bassen er faktisk rigtig god og tydelig men så blev der lavet en justering og så var bassen mere neutral, men da den var tydelig var den meget fint gengivet, jeg ved fra genelec's hjemme side at den kan spille op mod 102 db peak med musik (kontinuerligt ca 10 db lavere) så den kan spille højt nok.
Nu er det så jeg vil høre er der nogen der har erfarringer med de to modeller ?
Hvilken en har den bedste lyd efter jeres mening(skal selvfølgelig være mine ører de afgør det men alligevel) ?
Er der indbygget forstærker i begge kanaler i genelec'en ?
Er der nogen der ved hvor højt KRK'en kan spille
Hvor nødvendigt er det med et extrent lydkort, jeg har en asus N50VN som jeg synes har et godt lydkort(tydligt bedre en alm bærbar,som jeg også har) til de to modeller hvilket lydkort skal jeg som min købe for at få noget der giver bedre lyd en det der er indbygget i min asus bærbar,som passer lydmæssigt med højtalerne og som ikke er dyrt (synes at på youtube bruges der mange bærbar med standart lydkort med de to modeller og meget ofte er det en mac)
Jeg fandt tilfældigt denne side http://musikergrej.dk/produkter/5-hoejttalere/20-genelec-601 0a/ hvor genelec'ene nærmer sig de 2500 som jeg har sat som max beløb til nye små aktive højtaler til computeren,hvor kan jeg finde en oversigt over priserne på lidt mere specielle højtaler,på hifi priser.dk og pricerunner er der ikke muligt at finde priser på de 2 nævnte modeller. Hvordan søger jeg efter det sted hvor de er billigst ? (dk er at foretrække).
|