Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Prøver igen aktive højtaler til computere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og kigger på youtube og divese andre sider B.la www.aage.dk hvor jeg ser forskellige videoer med de 2 sæt som NightRhyme nævner Genelec 6010a og KRK RP5 G2 som jeg godt kunne tænke mig især Genelec 6010a i hvid ser vanvittig flot ud http://www.genelec.com/firststep/ jeg har ikke hørt den nævnte KRK RP5 G2 men en anden KRK model har jeg kort hørt, genelec 6010a mener jeg at jeg har hørt da jeg var hos aage og en medarbejder brugte den, den har en rigtig god lyd og bassen er faktisk rigtig god og tydelig men så blev der lavet en justering og så var bassen mere neutral, men da den var tydelig var den meget fint gengivet, jeg ved fra genelec's hjemme side at den kan spille op mod 102 db peak med musik (kontinuerligt ca 10 db lavere) så den kan spille højt nok.

Nu er det så jeg vil høre er der nogen der har erfarringer med de to modeller ?

Hvilken en har den bedste lyd efter jeres mening(skal selvfølgelig være mine ører de afgør det men alligevel) ?

Er der indbygget forstærker i begge kanaler i genelec'en ?

Er der nogen der ved hvor højt KRK'en kan spille

Hvor nødvendigt er det med et extrent lydkort, jeg har en asus N50VN som jeg synes har et godt lydkort(tydligt bedre en alm bærbar,som jeg også har) til de to modeller hvilket lydkort skal jeg som min købe for at få noget der giver bedre lyd en det der er indbygget i min asus bærbar,som passer lydmæssigt med højtalerne og som ikke er dyrt (synes at på youtube bruges der mange bærbar med standart lydkort med de to modeller og meget ofte er det en mac)

Jeg fandt tilfældigt denne side http://musikergrej.dk/produkter/5-hoejttalere/20-genelec-601 0a/ hvor genelec'ene nærmer sig de 2500 som jeg har sat som max beløb til nye små aktive højtaler til computeren,hvor kan jeg finde en oversigt over priserne på lidt mere specielle højtaler,på hifi priser.dk og pricerunner er der ikke muligt at finde priser på de 2 nævnte modeller. Hvordan søger jeg efter det sted hvor de er billigst ? (dk er at foretrække). 

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Ja kom gutter med indtryk.

Jeg er mest nysgerrig efter at høre hvad der er så fantastisk ved de Audioengine og det kan man vel knap udtale sig om uden at have hørt tilsvarende genelec model.
Så vidt jeg er orienteret er genelec jo noget at det bedste når vi snakker monitorere...

Kan kun bidrage lidt selv. Har hørt både genelec og KRK. De spiller begge lækkert.

KRK udmærker sig ved en meget fyldig og dyb basgengivelse samt en rimelig åbenhed.

Genelec er mere homogene i lyden og meget stramme og præcise. Intet stikker som sådan ud i lydbilledet. Dog synes jeg de små modeller lider lidt under kasselyd (AKA højttalerne forvinder ikke)

Til 2500kr er KRK den klare vinder i mine øre....

Men er som sagt meget nysgerrig ang. audioengine...
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Ja kom gutter med indtryk.

Jeg er mest nysgerrig efter at høre hvad der er så fantastisk ved de Audioengine og det kan man vel knap udtale sig om uden at have hørt tilsvarende genelec model.
Så vidt jeg er orienteret er genelec jo noget at det bedste når vi snakker monitorere...

Kan kun bidrage lidt selv. Har hørt både genelec og KRK. De spiller begge lækkert.

KRK udmærker sig ved en meget fyldig og dyb basgengivelse samt en rimelig åbenhed.

Genelec er mere homogene i lyden og meget stramme og præcise. Intet stikker som sådan ud i lydbilledet. Dog synes jeg de små modeller lider lidt under kasselyd (AKA højttalerne forvinder ikke)

Til 2500kr er KRK den klare vinder i mine øre....

Men er som sagt meget nysgerrig ang. audioengine...

Man kan vel egentlig sige at Genelec, KRK og Audioengine bare er det ultimative inden for små aktive højtaler som alm mennesker har råd til at købe. Med sådan nogen højtaler kan jeg ikke helt forstå hvorfor at mange køber et mini anlæg, for hvis man har en god computer med et godt lydkort, så er et jo kun højtalerne man skal have plads til og de giver så også meget bedre lyd en hvilket som helst minianlæg, der med højtaler koster ca  2500kr (som er ca det beløb jeg  maximalt vil ofre på nye aktive højtaler til computeren)

F.eks mine Dali concept 1 og så en billig forstærker fra hifiklubben cambridge eller nad koster ca 3500kr og det sæt tror jeg ikke tilnærmelsevis lyder lige så godt som et sæt aktive højtaler fra genelec,audioengine eller KRK til ca 2500kr. Så separate komponenter er ikke altid optimalt med mindre man opgradere meget tit.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

følger lige med her, er selv ude efter en lille aktiv monitor til at smække til ipod'en i soveværelset. er indtil videre nået frem til genelec 6010a, mackie mr5 og tangent e5a. en af kriterierne er at monitoren selv skal gå på standby ved intet signal, det gør disse. har kun hørt genelec af disse. en mere som har været i spil er yamaha hs50m, den spiller p***e godt efter min smag, luftig og åben klang og ingen bulder bas, ren og klar lyd. men jeg kan ikke finde data på strømforbrug når den ikke "bestiller" noget.  
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes