Emne: Det nye B&O BeoVision 10 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
poltergeist skrev:
lennon skrev:
jazzman skrev:
Hermann. skrev:
Derfor er B&O nødt til fortsat at satse på BO BEDRE segmentet, der prioriterer design og boligindretning over alt andet. Det er derfor næppe dem der interesserer sig for HIFI eller har en stor CD samling der køber B&O, men dem der interesserer sig for Arne Jacobsen og Wegner og design i det hele taget. |
|
|
Klebager. Wegner står da i mit hus, men der er mere Starck og Gerard Van den Berg. Og så nogle AT reoler med mine 600 CD´er, 350 LP´er, nogle Gb iTunes og selvbyghøjttalere i flere afskygninger.
Hermann, du har meget at lære, og jeg begynder gerne: Jeg køber B&O TV pga lyd, systemintegration, betjening, design (selvfølgelig, fjernsyn er store, man skal kunne se på dem slukkede uden at kaste op) og samlekvalitet. Jeg erkender, at du og andre her i tråden kan have svært ved at få øje på disse kvaliteter, eller mener at de købes for dyrt. Jeg hoster gerne op med skejserne, konen bakker op pga. den enkle betjening. Sådan er det med alt luxus. Nogle fatter ikke at man vil give 500kr for en flaske vin (jeg betaler kun > 100 juleaften). Men er det interessant at læse at de ikke fatter det? |
|
|
Jeg har dyb respekt for dine og andres prioriteringer mht B&O vs mainstream produkter .Jeg savner ofte bare en lille smule kritisk holdning .
Isoleret set ville det da frustrere mig en anelse, at præsentere mit nye 50k B&O for gæsterne , og pavestolt forklare at, :" Her ser i så markedets i særklasse mest innovative TV, og skal i opleve et synligt bedre billede må i "NED" i en 8 tusind kroners Panasonic . . ."
|
|
|
Du har tydeligvis ikke set et Bang & Olufsen TV, du har en fordom omkring billedkvaliteten på et af deres TV.
Har du set testen af deres BeoVision 8-40 på sitet www.flatpanels.dk
Den test taler vist for sig selv, og slår ned på de fejlagtige rygter om at deres TV har dårlig billedkvalitet. Der er ingen TV fra de etablerede producenter der kan måle sig med deres produkter. Du kan finde noget sammenligneligt når du går i i de større modeller fra enkelte producenter. Indse det og accepter det.
|
|
|
Øhhh . . .? ? ? !
Flatpanels.dk har et "reference tv" mht billede -altså det bedste af det bedste som Flatpanels.dk har testet, - og det er i lighed m alle andre testsites et Pioneer 5090 - - hvordan hunnen lykkes det dig at udlede noget andet ? ? 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
poltergeist skrev:
perejvind skrev:
Ronin skrev:
perejvind skrev:
Ronin skrev:
perejvind skrev:
|
Tjah - designet kan man jo altid diskutere.
Dog lærer jeg nok aldrig at forstå, hvordan nogen kan finde på at betale så mange penge, for et TV med en sølle lille 40" skærm, som ikke gengiver kildematerialet korrekt 
|
|
|
Definér "ikke korrekt"??
|
|
|
Det har for høj farvetemperatur.
|
|
|
Jamen, kære ven - det er da ikke anderledes end på så mange andre tv på markedet, ja faktisk stort set dem alle.
Det er derfor at kalibrering er blevet så populært et issue, og det er faktisk ikke anderledes på den nye Beovision.
|
|
|
Jo, det er det faktisk! Jeg burde selvfølgeligt have nævnt, at et B&O fjernsyn ikke er beregenet til at blive kalibreret til at vise billedet korrekt. Jeg gik fejlagtigt ud fra at du som fagmand var klar over dette.
Ronin skrev:
|
Og nu er farvetemperaturen jo altså også kun en parameter ud af mange andre, og der er helt afgjort andre steder hvor det kan gå mere galt hvis man endelig skulle pege på noget!
|
|
|
Ja, men det værste er at apparatet simpelthen ikke kan bringes til at vise et korrekt billede uanset hvor meget man prøver.
Pierre skrev:
|
Nu tror jeg at det er de færreste som køber tv ud fra en andens synspunkt (i dette tilfælde en filmproducent) Jeg gør ikke og kender heller ikke andre som gør. |
|
|
Det er præcis det jeg selv lægger vægt på når jeg køber TV eller projektor! Jeg vil have filmene til at se ud ligesom i biografen.
Pierre skrev:
|
Hvor mange sælgere tror du har hørt et spørgsmål ala dette: kan tv`et nu vise de farver som Ridley Scott gerne ville have frem i filmen Gladiator, eller manipulere tv`et med farverne?????
|
|
|
Jeg aner ikke hvor mange sælgere der får sådan et spørgsmål. Det kommer sikkert meget an på hvor de arbejder henne. Jeg kan dog sagtens forestille mig, at spørgsmålet ikke forekommer så sjældent endda. Faktisk hører jeg da ofte at folk er utilfredse med deres nyindkøbte TV fordi "folk har en underlig ansigtskulør" eller at "TV´et viser neon-agtige farver".
Mange producenter er jo også begyndt at gøre et stort nummer ud af at de har en THX indstilling hvor TV´et er kalibreret til D65 fra fabrikken. Dette gælder flere af de seriøse plasma fabrikanter.
|
|
|
Det handler jo blot om du ikke er teknikker til at få adgang til de menuer hvor du kalibrerer TV'et. Så din uvidenhed skal ikke gå udover produkterne. En teknikker har adgang til service menuen hvor du kan kalibrere B&O's TV til en verden du overhovedet ikke fatter eller kan opnå på nogen andre konsum TV. |
|
|
Nej, det er dig der er misinformeret. Jeg er da udmærket klar over, at man på mange TV ikke kan komme til at skrue på samtlige billedindstillinger, idet de ligger skjult i en service menu, som den almindelige bruger ikke har adgang til. (På de fleste projektorer kan man derimod godt, men det er en anden historie.)
Men selv en professionel kan ikke kalibrere et Beovision til at vise billedet korrekt. Otto fra AV Precision, som er certificeret af isf, skriver følgende på sin hjemmeside:
B&O har bevidst valgt en farvegengivelse som er en ”rosenrød” beskrivelse af virkeligheden, og ikke yder kildematerialet retfærdighed. Derfor er TV’ene heller ikke designet til at blive kalibreret, og vi tilbyder derfor ikke kalibrering af B&O tv. Bemærk at B&O har tv på programmet med automatisk kalibrering – da billedet selv med denne auto-kalibrering stadig ikke gengives korrekt, anser AV Precision ikke dette for at være et alternativ til en ”rigtig” kalibrering.
Hvad mener du iøvrigt med at et B&O TV kan kalibreres til en verden jeg ikke fatter? Det lyder da en anelse ildevarslende  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Flatpanels.dk har et "reference tv" mht billede -altså det bedste af det bedste som Flatpanels.dk har testet, - og det er i lighed
m alle andre testsites et Pioneer 5090 - - hvordan hunnen lykkes det dig at udlede noget andet? |
|
|
der står:
B&O kalder selv deres BeoVision 8 serie for en entry-level serie; en serie der skal ramme de lidt lavere prislag.
40” modellen af BeoVision 8-40 er prissat til lige over 30.000, men så får man også en dedikeret B&O indsats på
både billede og lyd – det kan vi skrive under på.
Jeg har fokuseret på billede og lydkvalitet i denne anmeldelse af BeoVision 8-40 og kommer derfor ikke ind på B&Os
mange link-muligheder. Min oplevelse er dog ikke at tage fejl af, for BeoVision 8-40 er en helt anden klasse LCD-TV
end mængden.
Billedkvaliteten er fantastisk. På trods af, at B&O sigter efter en lidt for høj farvetemperatur, som gør billedet en anelse
mere blåligt og ”koldt” (og ikke giver helt korrekte farver), så hiver B&Os eminente billedkredsløb billedet på BeoVision 8
op i en ny dimension. Detaljegraden og håndteringen af bevægelser ses ikke matchet af andre LCD producenter og BeoVision
8-40 illustrerer, at LCD teknologien har masser af potentiale til endnu mere end vi ser i dagligdagen.
Og lydkvaliteten kommer vi ikke uden om. Lyden er utrolig fyldig og behagelig. Det store højttalerkabinet bringer virkelig
lyden flere niveauer op, så den også egner sig til både gode musik og filmoplevelser. Lyden i BeoVision 8-40 tåler ikke
sammenligning med andre fladskærme.
BeoVision 8-40 har få mangler. Jeg savner 1-2 ekstra HDMI indgange, samt en lidt lavere farvetemperatur (om ikke andet
muligheden for at vælge 6500 K). BeoVision 8-40 er omvendt klar til de digitale signal med DVB-T (antenne) og DVB-C (kabel-tv)
med mpeg4 og så får man et gennemført og lækkert produkt.
Alt i alt er BeoVision 8-40 et utroligt gennemført Tv. Prisen taler måske nok imod produktet for nogle vedkommende, men er
man B&O tilhænger, så mener jeg ikke BeoVision 8-40 vil skuffe hverken billedmæssigt eller lydmæssigt. Det er et fantastisk Tv.
B&O BV8-40 tildeles hermed en Top-anbefalings Award.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo-8 er et glimrende Tv . Men reference - TV´et hos Flatpanels.dk mht rå billedkvalitet - er altså stadig Pioneer 5090 med mindre jeg har fået noget helt galt i halsen ? !
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke dog et grimt skrummel ....... de sløjer sgu af på den hos B&o __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst anmeldelsen og de mange forskellige meninger om dette tv, fik jeg et utroligt broget billede af, hvad dette tv egentligt kunne tilbyde. Så jeg kørte til det nærmeste b&O center, for at se TVét "in real life", da jeg var blevet temmelig nysgerrig.
Min egen vurdering: Udover at jeg ikke bryder mig om designet, så bryder jeg mig slet ikke om billedet. Farvetemperaturen er for lav, og at TVét skulle levere et billede der er langt bedre end mange af de billigere TV, er jeg overhovdet ikke enig i. Jeg blev faktisk lidt skuffet, da jeg fik dette tv demonstreret.
Lyden er da rigtignok en del bedre end man er vant til, i forhold til mange af de andre tv man ser i dag. Men hvor meget har det egentligt at sige i dag ?. Jeg har en ide om, at hvis man bruger så mange penge, for at få en film / tv oplevelse, så har man også et surround anlæg, som man bruger istedet for de indbyggede højttalere i TVét. Men det er jo min egen mening.
Selv om TVéts byggekvalitet virker til at være høj, som så mange andre af B&O´s produkter, så er jeg ikke af den mening, at TVét er de mange penge værd, som det koster.
Jeg synes man kan få TV til langt billigere penge, som har et bedre billede, som giver en langt bedre tv oplevelse og som har et flottere design.
Forstå mig nu ret. Der er tale om et ganske udemærket tv, men pris og billedkvalitet hænger efter min mening overhovdet ikke sammen, og den store højttaler giver det - efter min mening - et meget klodset udseende, som jeg ikke bryder mig om-
Alt fra mig om dette tv. Det var min mening. Andre har en anden opfattelse.
God weekend.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
WC Fields skrev:
AV Precision skrev:
Kinnaps skrev:
Jeg fatter ikke alt den snak om "korrekt" billede. Ethvert tv er da alt andet end korrekt og bliver det formentligt aldrig. Men det ville da være fantastisk, om man kunne nøjes med at justere lidt på farverne og
efterfølgende opleve et Afrika, set igennem et vindue. Sådan et tv må jeg ha'  |
|
|
Det kan du jo netop få (så langt som teknikken tillader), hvis det er dét producenten af udsendelsen OG producenten af tv'et giver dig lov til. En producent af tv der ikke tilstræber et korrekt billede, fjerner netop muligheden for at producenten af udsendelsen kan vise dig
noget bestemt. Hvis billedet er tilnærmelsesvist korrekt, kan producenten af udsendelsen vise dig lige præcist dét han har lyst til, fordi du så - tilnærmelsesvist - ser dét han har tænkt sig at vise dig. Hvad er det forkastelige i dét? |
|
|
Problemet er bare, at den standard der sigtes efter er ikke en korrekt gengivelse af virkeligheden. Virkeligheden er ikke så bleg. Jeg hader når farver er overmættede, men jeg hader lige så meget farveløse og udvaskede, blege billeder. Billeder skal afspejle kilden - f. eks det
kunne være et kig ud i naturen omkring dig. |
|
|
Og et korrekt kalibreret tv er blegt og farveløst?
Billeder skal afspejle kilden, hvilket i dette tilfælde er vedkommende der sidder og colorgrader den udsendelse/film du ser, hvilket han/hun igen gør foran en korrekt kaliberet monitor.
Dvs. at hvis vedkommende vælger at en udsendelse skal se flot og naturlig ud, så kommer den til at se lige så flot og naturlig ud på dit korrekt kalibrerede tv. Vælger vedkommende at der skal være en blålig tone, så vil du få en blålig tone på dit korrekt kalibrerede tv.
Til gengæld vil den naturligt udseende græsplæne blive svedent at se på et tv der kører med en for varm temperatur eller cyan agtig ud på et tv med for kold en temperatur. |
|
|
Jeg kan fint følge dig og er egentligt enig i det meste. Jeg synes bare jeg har set TV med THX-profil aktiveret, hvor billedet var en kende for bleg og farveløs. Så farveløs synes jeg ikke den natur, jeg ser udenfor er. Derfor stiller jeg spørgsmål ved , om D65 standarden er tæt på virkelighedens billede?
Egentligt burde man kunne stille et tv op med et videokamera tilsluttet pegende ud mod haven en solskinsdag. Hvis tv'et kan gengive i de korrekte farver, så man ikke kan se forskel, ja så må det være kalibreret rigtigt. Jeg vil stille spørgsmålstegn ved om et tv med THX-profilen (D 65 standarden) aktiveret, vil være det mest korrekte. Jeg tvivler.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
lunddal skrev:
WC Fields skrev:
AV Precision skrev:
Kinnaps skrev:
Jeg fatter ikke alt den snak om "korrekt" billede. Ethvert tv er da alt andet end korrekt og bliver det formentligt aldrig. Men det ville da være fantastisk, om man kunne nøjes med at justere lidt på farverne og
efterfølgende opleve et Afrika, set igennem et vindue. Sådan et tv må jeg ha'  |
|
|
Det kan du jo netop få (så langt som teknikken tillader), hvis det er dét producenten af udsendelsen OG producenten af tv'et giver dig lov til. En producent af tv der ikke tilstræber et korrekt billede, fjerner netop muligheden for at producenten af udsendelsen kan vise dig
noget bestemt. Hvis billedet er tilnærmelsesvist korrekt, kan producenten af udsendelsen vise dig lige præcist dét han har lyst til, fordi du så - tilnærmelsesvist - ser dét han har tænkt sig at vise dig. Hvad er det forkastelige i dét? |
|
|
Problemet er bare, at den standard der sigtes efter er ikke en korrekt gengivelse af virkeligheden. Virkeligheden er ikke så bleg. Jeg hader når farver er overmættede, men jeg hader lige så meget farveløse og udvaskede, blege billeder. Billeder skal afspejle kilden - f. eks det
kunne være et kig ud i naturen omkring dig. |
|
|
Og et korrekt kalibreret tv er blegt og farveløst?
Billeder skal afspejle kilden, hvilket i dette tilfælde er vedkommende der sidder og colorgrader den udsendelse/film du ser, hvilket han/hun igen gør foran en korrekt kaliberet monitor.
Dvs. at hvis vedkommende vælger at en udsendelse skal se flot og naturlig ud, så kommer den til at se lige så flot og naturlig ud på dit korrekt kalibrerede tv. Vælger vedkommende at der skal være en blålig tone, så vil du få en blålig tone på dit korrekt kalibrerede tv.
Til gengæld vil den naturligt udseende græsplæne blive svedent at se på et tv der kører med en for varm temperatur eller cyan agtig ud på et tv med for kold en temperatur. |
|
|
Jeg kan fint følge dig og er egentligt enig i det meste. Jeg synes bare jeg har set TV med THX-profil aktiveret, hvor billedet var en kende for bleg og farveløs. Så farveløs synes jeg ikke den natur, jeg ser udenfor er. Derfor stiller jeg spørgsmål ved , om D65 standarden er tæt på virkelighedens billede? |
|
|
Det kommer jo helt an på hvad det er du har set på det givne TV med THX profilen aktiveret. Det der er pointen er, at hvis et TV følger samme standarder som det TV der blev kigget på da billedet blev gradet i studiet, så vil du alt andet lige også se et billede der er så tæt som muligt på det billede instruktøren/produceren/graderen så da de blev enige om at sådan skulle det se ud. Så hvis et billede ser blegt og farveløst ud, så skyldes det at dem der har "designet" billedet har ment at det skulle se sådan ud - hverken mere eller mindre. Havde de ønsket at det skulle have mere "pang", så havde de sørget for det i gradingen, og så ville det også se lige sådan ud på det TV der efterfølgende skal vise det - hvis det altså vel at mærke følger de samme standarder. En ting jeg ofte har svært ved at forstå er, at når det blandt de fleste lyd entusiaster er helt acceptabelt at opfatte det som et stort no-no at pille ved lyden ved at skrue på bas/diskant/loudness knapperne - for så er lyden jo ikke som den var tænkt - hvordan kan det så være at der blandt mange folk, der giver udtryk for at gå op i billedkvalitet, er så stor manglende forståelse for den samme kompromisløshed når det kommer til billedet på et TV..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
| Egentligt burde man kunne stille et tv op med et videokamera tilsluttet pegende ud mod haven en solskinsdag. Hvis tv'et kan gengive i de korrekte farver, så man ikke kan se forskel, ja så må det være kalibreret rigtigt. Jeg vil stille spørgsmålstegn ved om et tv med THX-profilen (D 65 standarden) aktiveret, vil være det mest korrekte. Jeg tvivler. |
|
|
Sådan et eksperiment ville formentlig i væsentligt højere grad vise begrænsningerne i kameraets evne til at opfange alle farvene korrekt, end TV'ets evne til at vise dem. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
|
Efter at have læst anmeldelsen og de mange forskellige meninger om dette tv, fik jeg et utroligt broget billede af, hvad dette tv egentligt kunne tilbyde. Så jeg kørte til det nærmeste b&O center, for at se TVét "in real life", da jeg var blevet temmelig nysgerrig.
Min egen vurdering: Udover at jeg ikke bryder mig om designet, så bryder jeg mig slet ikke om billedet. Farvetemperaturen er for lav, og at TVét skulle levere et billede der er langt bedre end mange af de billigere TV, er jeg overhovdet ikke enig i. Jeg blev faktisk lidt skuffet, da jeg fik dette tv demonstreret.
Lyden er da rigtignok en del bedre end man er vant til, i forhold til mange af de andre tv man ser i dag. Men hvor meget har det egentligt at sige i dag ?. Jeg har en ide om, at hvis man bruger så mange penge, for at få en film / tv oplevelse, så har man også et surround anlæg, som man bruger istedet for de indbyggede højttalere i TVét. Men det er jo min egen mening. |
|
|
Nej, farvetemperaturen er for høj. Der er ikke bare en højttaler. BeoVision 10 har også en surroundforstærker indbygget, så til folk der ønsker at have surround ud over et Tv, har BeoVision 10 jo netop værktøjet. Nu er en surroundforstærker jo ikke ligefrem det billigste derude.
Derudover er jeg slet, slet, slet ikke enig i, at billedkvaliteten er på niveau med middelpris-Tv derude. Med mindre du naturligvis sammenligner B&Os gengivelse af almindelige SD tv-signaler med et middel TVs gengivelse af HDTV. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot ser det ud, men hvis dette her er B&O holdning til kvaliteten af deres produkter, så er det rystende.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Flot ser det ud, men hvis dette her er B&O holdning til
kvaliteten af deres produkter, så er det rystende. |
|
|
Ja, det ville da aldrig være sket med noget andet mærke.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Hans J skrev:
Flot ser det ud, men hvis dette her er B&O holdning til
kvaliteten af deres produkter, så er det rystende. |
|
|
Ja, det ville da aldrig være sket med noget andet mærke.  |
|
|
Måske, men når man betaler kassen, forventer man da vel ikke, at producenten mener, at sådan en fejl bare er noget man skal leve med. Det er da direkte arrogant af B&O, når de svarer, at man skal leve med sådan en fejl. Ville du jazzman være tilfreds med sådan et produkt og sådan en service ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min oplevelse med B&O`s mandags modeller er at der er meget få af dem. Men skulle man være så uheldig at "løbe" ind i et, så har B&O meget svært ved at løse problemet.
Jeg havde et BV7 -32" som havde store problemer med den indbygget dvdafspiller og efter omk 6-8 udskiftninger af hele dvd maskineriet var problemet stadigvæk ikke løst. Men jeg var så heldig at have en god B&O forhandler som krævede at B&O skulle tage hele mit tv tilbage (altså tv, højtaler og fod) og det gjord de så også. På det tidspunkt var tv`et omk 2 år gammelt. Så B&O (struer) er ikke kendt for at lade en handel gå tilbage, med mindre at ens forhandler virkelig presser på ( og der skal man stadigvæk være heldig) __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
|
Sikke dog et grimt skrummel ....... de sløjer sgu af på den hos B&o
|
|
|
Kan ikke være mere enig! 
jeg kan kan nemt finde 2 stk. 40" TeeVee's til den samme omkostning & som hver for sig er yder bedre og enda er kønnere end do. misfoster (lydsiden undtaget ..., vil da bruge stereo anlægget til klare det job ;) ) __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
jazzman skrev:
Hans J skrev:
Flot ser det ud, men hvis dette
her er B&O holdning til kvaliteten af deres produkter, så er det
rystende. |
|
|
|
|
Måske, men når man betaler kassen, forventer man da vel ikke, at
producenten mener, at sådan en fejl bare er noget man skal leve med. Det er da direkte arrogant af B&O, når de svarer, at man skal leve med
sådan en fejl.Ville du jazzman være tilfreds med sådan et produkt og sådan en service ? |
|
|
Nej, det ville jeg ikke. Det ville jeg heller ikke, hvis det var en håndmixer fra Bilka. Prisen er da ligegyldig.
Jeg havde en fejl i en B&O VHS, hvor forhandleren kørte hjem til mig samme dag og erstattede det defekte kredsløb. Prøv det med
et hvilket som helst andet mærke.
Er der en psykologisk mekanisme kørende her? Dyrt mærke købt af rige fjolser? Og hvis ja, hvorfor rammer den samme mekanisme
så ikke folk der køber pickuper til > 10000kr, kabler til en formue eller lign.? Nå jo, det er jo fordi at de pågældende esoteriske,
håndpolerede High-end produkter er pengene værd!. Det giver da sig selv. Hvor er jeg dum. Tænk at jeg overhovedet kunne tvivle.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
jeg kan kan nemt finde 2 stk. 40" TeeVee's til den samme omkostning & som hver for sig er yder bedre
og enda er kønnere end do. misfoster (lydsiden undtaget ..., vil da bruge stereo anlægget til klare det job |
|
|
Hvorfor købe en Mercedes E-klasse? Min Ford Mondeo er da lige så god. Altså lige bortset fra alle de punkter hvor den ikke er
lige så god.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
ML_CLS skrev:
jeg kan kan nemt finde 2 stk. 40" TeeVee's til den samme omkostning & som hver for sig er yder bedre og enda er kønnere end do. misfoster (lydsiden undtaget ..., vil da bruge stereo anlægget til klare det job |
|
|
Hvorfor købe en Mercedes E-klasse? Min Ford Mondeo er da lige så god. Altså lige bortset fra alle de punkter hvor den ikke er lige så god. |
|
|
Sådan en Ford er basis for den lille "jag"  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
jazzman skrev:
ML_CLS skrev:
jeg kan kan nemt finde 2 stk. 40" TeeVee's til den samme omkostning
& som hver for sig er yder bedre og enda er kønnere end do. misfoster (lydsiden undtaget ..., vil da bruge stereo anlægget til klare
det job |
|
|
Hvorfor købe en Mercedes E-klasse? Min Ford Mondeo er da lige så god. Altså lige bortset fra alle de punkter hvor
den ikke er lige så god. |
|
|
Sådan en Ford er basis for den lille "jag"  |
|
|
Nemlig. Og Mondeo´en kører også godt und alles. Mercedes koster det dobbelte, men er altså osse lige det bedre på mange punkter.
Min pointe er: det sidste ekstra kvalitet koster kassen. Der er mange der ikke kan få øje på hvad man får for pengene i B&O - eller
Mercedes - eller en Ortofon MC Jubilee - men jeg tror ikke at bilfora er fyldt med indlæg i samme "det er vel nok dyrt" stil som vi ser her.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Hans J skrev:
jazzman skrev:
Hans J skrev:
Flot ser det ud, men hvis dette
her er B&O holdning til kvaliteten af deres produkter, så er det
rystende. |
|
|
|
|
Måske, men når man betaler kassen, forventer man da vel ikke, at
producenten mener, at sådan en fejl bare er noget man skal leve med. Det er da direkte arrogant af B&O, når de svarer, at man skal leve med
sådan en fejl.Ville du jazzman være tilfreds med sådan et produkt og sådan en service ? |
|
|
Nej, det ville jeg ikke. Det ville jeg heller ikke, hvis det var en håndmixer fra Bilka. Prisen er da ligegyldig.
Jeg havde en fejl i en B&O VHS, hvor forhandleren kørte hjem til mig samme dag og erstattede det defekte kredsløb. Prøv det med
et hvilket som helst andet mærke.
Er der en psykologisk mekanisme kørende her? Dyrt mærke købt af rige fjolser? Og hvis ja, hvorfor rammer den samme mekanisme
så ikke folk der køber pickuper til > 10000kr, kabler til en formue eller lign.? Nå jo, det er jo fordi at de pågældende esoteriske,
håndpolerede High-end produkter er pengene værd!. Det giver da sig selv. Hvor er jeg dum. Tænk at jeg overhovedet kunne tvivle. |
|
|
næ, jeg siger ikke man er et fjols hvis man køber B&O, men det lader til B&O antager dette  . Der kan selvfølgelig opstå fejl i alle produkter, det er bare en foruroligende udmelding fra B&O. Det lyder mere som om du har travlt med, at forsvare prisen på B&O  . B&O har lavet rigtig mange flotte produkter og nok de fleste i en fornuftig kvalitet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|