Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gode Højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

www.guloggratis.dk men ved bare ikke hvor brugt den er længere
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu i anledning af de nye højtalere, prøvet at finde ud af hvor stor min forstærker er, men det står ikke rigtig nogle steder. jeg kan finde et stad omme bagpå at den er på 460W og der er 4 udgange vil det så sige at forstærkeren er på 4*115W eller er jeg helt gal på den???  Det er en SANSUI AU-X301 som tidligere nævnt.
Til top Vis Trance-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trance-boy

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Forresten så har jeg valgt at købe Cerwin Vega V-15F højtalere...

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

de 460 W er effektforbruget på din forstærker hvilket ikke er det samme som udgangseffekten. Jeg kan desværre ikke give dig et bud på netop din forstærkers effektivitetsgrad, men hvis den ikke spiller urent eller klipper i lyden når du spiller højt er den jo kraftig nok...
Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Kun til orientering omkring Eltax; gå ind på deres hjemmeside (eltax.dk), gå ind under Liberty-serien og se hvad fagpressen mener om deres produkter under "product-reviews"!!! 
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

At modellerne så nogen gange kan købes til 1000kr/sættet ved indgangen til Bilka, gør dem ikke ringere. Måske de bare mangler en forhandler i radiofaghandlerregi!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:
Jeg har nu i anledning af de nye højtalere, prøvet at finde ud af hvor stor min forstærker er, men det står ikke rigtig nogle steder. jeg kan finde et stad omme bagpå at den er på 460W og der er 4 udgange vil det så sige at forstærkeren er på 4*115W eller er jeg helt gal på den???  Det er en SANSUI AU-X301 som tidligere nævnt.

Hej !

Hi-Fi Årbogen 1992 kan du se data af Sansui AU-X301i, 2*65 i 8 om, 2*100 i 8 om.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Cerwin Vega's V-serie:

Drastisk prisfald --->

Model - højttaler Ny pris Førpris SPAR!
Cerwin Vega V-6F kr 699 kr 1.299 46%
Cerwin Vega V-10F kr 999 kr 1.799 44%
Cerwin Vega V-12F kr 1.299 kr 2.499 48%
Cerwin Vega V-15F kr 1.999 kr 3.499 43%

Model - subwoofer Ny pris Førpris SPAR!
Cerwin Vega V-12S kr 2.499 kr 3.699 32%

Hos www.hifiklubben.dk

Det er fordi der ikk er nogen som gider købe CW

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:

Der er lige et billede af en af dem her hvis det er til nogen interesse:

Hvad tror i at jeg vil kunne få for dem? de er kanon gode vedligeholdt, ca 2½ år gamle. 7.000 fra nye. (for et sæt)

Højtaler klik her

ELTAX... hmmm.... kanon gode??? Hmmm. Hvis de var så fandens gode, så ville du jo nok ikke være så desperat efter at få noget bedre.... Ville du??

Men du er ikke den eneste, der er helt vild efter at få noget bedre end dine ELTAX'er. Det er faktisk den generelle tendens, når folk er hoppet på et af de "gode" slagtilbud i BILKA eller EL-Giganten.

Problemet med disse tibud er, at man ikke får mere end man betaler for. Men det ser den ukyndige køber jo ikke. Han ser kun, at ha får et kæmpe kabinet med masser af enheder. Men ikke. at der er tale om de absolut ringeste typer man kan støve op. Det er jo ikke dyrt at lave store enheder, men dyrt at lave gode enheder.

Skuffelsen er specielt stor, når man opdager at det store skrummel ikke engang kan spille højt. Men det lyder nogle gange som om det er højt, fordi højtaleren forvrænger helt vildt... selv ved lave lydniveauer.

Du skriver at de har kostet 7.000,- fra ny. Enten er du en af dem, der tror man kan sælge sit brugte udstyr til overpris, ved at påstå at nyprisen har været meget højere end den rigtige udsalgsprise. Ellers er du for alvor blevet taget røven på. For det er ikke så sjældent sket, at præcis denne højtaler har været på tilbud i Bilka for 1.499,- for et sæt. Faktisk så ofte, at det nok nærmere er normalprisen. Du kan med lidt held få 5-700 for dem.

Skal du have noget der "rykker", så skal du nok til at skifte holdning. Det der med at du ikke går efter mærkevarer, skal du noget revurdere. Der er jo en grund til, at et mærke som Cerwin Vega altid har været meget anset som spille-højt-taler. Fordi de kan. ELTAX, DANTAX og hvad der ellers er af discountmærker har ligesom ikke helt samme fasttømrede image.

Mit bud er, at du finder et sæt Cerwin Vega DC12 i dba, til ca. 2.000,-. De rykker. Jeg prøvede faktisk for et års tid siden, at sætte dem til samme forstærker som et sæt ELTAX kæmpe disounthøjtalere med 15¨bas og alt muligt (for at demonstrere for en bekendt, at hans nyerhvervede ELTAX'er var noget skrammel). Man skulle have øret helt ned i ELTAX'en for at høre om den overhovedet spillede. De blev overdøvet af Vega'erne der stod henne i den anden ende af lokalet. I dag er han glad for sine VEGA DC12'ere, mens ELTAX'erne bare står og samler støv. De er nemlig umulige at sælge!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

damm, slag i hovedet til ham :-D, men sådan er den baske sandhed. De første gange man nok køber Hifi tror jeg de fleste bliver lidt skuffet, fordi de ikke tager sig tiden til at lytte og søge på nettet efter hvad anden folk mener, for sælgeren i butikken er jo for det meste kun ude på at sælge det han tjener mest på, eller han synes er bedst, hvilken ikke er altid man selv synes det, men bliver overbevist af ham.

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

:-):-) ---> Nej, det kan ikke passe for der er 4 udgange i min forstærker???

Nautilus ---> Nej det passer ikke, jeg har snakket med hi-fi klubben, og det er grundet at dollarkursen er styrtdykket, alle deres højtalere er simpelthen blevet revet væk, hvilket også kunne ses tydeligt.

Hurtig ---> Ja så er jeg blevet taget godt og grundigt i røven, for jeg gav præcis 6998,- for dem i alt. Og ja det er rigtigt nok, det var mit første højtalerkøb, så jeg havde jo ikke en disse forstand på det, jeg havde bare hørt at eltax var rimelig gode.

Det gode ved hi-fi klubben er at de har et prøverum til alle højtalerne, hvor man selv kan få lov til at høre dem spille, så man kan danne sin egen mening af dem.

Lige et andet spørgsmål: jeg har hørt meget godt om guldledningerne, men HVOR meget forskel kan man egentligt høre på det og det almindelige ledning? Og hvor meget skal man op i (i pris) for at få noget godt ledning, hvis der er forskel. det skal jo selvfølgelig ikke være det bedste af det bedste, men noget godt noget alligevel???

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Du har forhåbentligt ikke hørt godt om guldledninger i Hifiklubben ?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

"Guldledninger" koster fra 45kr og opefter og det er nok i det prislag du skal lede; Tara-labs f.eks.!!!

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Men kan man høre sådan en stor forskel på dem og helt alm 220volts ledninger???

Jesper Juul ---> Nej ikke lige i hi-fi klubben, men en af mine venner siger at man kan høre makant forskel på dem, men han er ikke altid lige til at stole på, så jeg ville lige havde det bekræftet af nogle som helt sikkert har styr på det.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:

:-):-) ---> Nej, det kan ikke passe for der er 4 udgange i min forstærker???

Så under søg det selv

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Det har jeg prøvet  Uden held...

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

De 4 udgange der... er du sikker på at det ikke blot er en A/B kanaludgang...???
Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

I hifi årbogen står der 2 sæt højttaler tilslutninger så det er bare A og B HT. udgange

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

damm, slag i hovedet til ham :-D, men sådan er den baske sandhed. De første gange man nok køber Hifi tror jeg de fleste bliver lidt skuffet, fordi de ikke tager sig tiden til at lytte og søge på nettet efter hvad anden folk mener, for sælgeren i butikken er jo for det meste kun ude på at sælge det han tjener mest på, eller han synes er bedst, hvilken ikke er altid man selv synes det, men bliver overbevist af ham.

// ouT

Prøv lige at kald Eltax og CV Hi-Fi en gang til

Køb et par brugte CV AT-100... de er ret ofte til salg i dba.dk, og de rykker tænder ud :D   Var det ikke noget med at hvis man spillede dem for fuld skrald ville du blive døv af det  ... de spiller med flere dB på 3 meters afstand end en F-16 jager larmer når den letter     Og tro mig... de kan spille et festlokale op, og det er bare foran en gammel denon forstærker!   ...  Men Hi-Fi vil jeg ikke gå så langt som til at kalde det

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Men har jeg så forstået det rigtigt, at hvis jeg får nogle Cerwin Vega højtalere som erstatning for mine eltax, så kommer jeg til ikke at skulle skrue lige så meget op for at det føles lige så højt???

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes