Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 02:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HIFI klub - Vestsjælland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 102
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 23 November 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Skærmen skal monteres til jord i afsenderenden for at virke imod lavfrekvent støj.

Fedt så huskede jeg rigtigt.

Men underligt du har fået fat i et prof kabel hvor den slet ikke var monteret.

Supra LoRad er lavet med vilje med montage i begge ender, forøvrigt på en super genial måde som er nem at arbejde med. De har gjort den grøne del af jord lederen semi ledende, så man skal bare sætte brun, blå og gul/grøn i som normalt, så har skærmen automatisk fati begge ender.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 23 November 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

oki det var sgu smart

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 616
Sendt: 24 November 2009 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Mornings fra Kalundborg

__________________
PMK

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *


Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:
Mornings fra Kalundborg

Godmorgen



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 November 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

tonykart007 skrev:
Skærmen skal monteres til jord i afsenderenden for at virke imod lavfrekvent støj.

Fedt så huskede jeg rigtigt.

Men underligt du har fået fat i et prof kabel hvor den slet ikke var monteret.

Supra LoRad er lavet med vilje med montage i begge ender, forøvrigt på en super genial måde som er nem at arbejde med. De har gjort den grøne del af jord lederen semi ledende, så man skal bare sætte brun, blå og gul/grøn i som normalt, så har skærmen automatisk fati begge ender.

Busk

Mit bedste netkabel er 3 gange 1 kvadrat med schuko og en ferritkerne i modtager enden !

OG alle forbindelser er LODDET  

Det skulle i prøve en dag, efter min bedste overbevisning slår det de skærmede netkabler !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 24 November 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Busk skrev:

tonykart007 skrev:
Skærmen skal monteres til jord i afsenderenden for at virke imod lavfrekvent støj.

Fedt så huskede jeg rigtigt.

Men underligt du har fået fat i et prof kabel hvor den slet ikke var monteret.

Supra LoRad er lavet med vilje med montage i begge ender, forøvrigt på en super genial måde som er nem at arbejde med. De har gjort den grøne del af jord lederen semi ledende, så man skal bare sætte brun, blå og gul/grøn i som normalt, så har skærmen automatisk fati begge ender.

Busk



Så vil det sige at en ordentlig størrelse kvadrat slår skærmede netkabler frankie ?

Mit bedste netkabel er 3 gange 1 kvadrat med schuko og en ferritkerne i modtager enden !

OG alle forbindelser er LODDET  

Det skulle i prøve en dag, efter min bedste overbevisning slår det de skærmede netkabler !

Frankie

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 November 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet 1.0 / 1.5 og 2.5 kvadrat og spør mig ikke hvorfor, men den hvide runde NKT 1.0 spiller bare bedst  

Alle netkabler jeg selv har lavet er LODDET og med ferritkerne i modtagerenden ! OG selvfølgelig MED jord !  

Jeg prøvede engang med 1.0 kvadrat STIV som jeg flettede men der synes jeg at grænsen for hvor detaljeret det blev var nået ! Det spillede med max hul igennem, men tilgængæld var det liiie detaljeret nok !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 24 November 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Jeg har prøvet 1.0 / 1.5 og 2.5 kvadrat og spør mig ikke hvorfor, men den hvide runde NKT 1.0 spiller bare bedst  

Alle netkabler jeg selv har lavet er LODDET og med ferritkerne i modtagerenden ! OG selvfølgelig MED jord !  

Jeg prøvede engang med 1.0 kvadrat STIV som jeg flettede men der synes jeg at grænsen for hvor detaljeret det blev var nået ! Det spillede med max hul igennem, men tilgængæld var det liiie detaljeret nok !



Så med andre ord så er det med skærmede netkabler noget fis. Bare Stikkene er gode og kvadraten er fin , så er det godt ?..........................BUSK.....bland dig lige i det her
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Frankie skrev:

Jeg har prøvet 1.0 / 1.5 og 2.5 kvadrat og spør mig ikke hvorfor, men den hvide runde NKT 1.0 spiller bare bedst  

Alle netkabler jeg selv har lavet er LODDET og med ferritkerne i modtagerenden ! OG selvfølgelig MED jord !  

Jeg prøvede engang med 1.0 kvadrat STIV som jeg flettede men der synes jeg at grænsen for hvor detaljeret det blev var nået ! Det spillede med max hul igennem, men tilgængæld var det liiie detaljeret nok !



Så med andre ord så er det med skærmede netkabler noget fis. Bare Stikkene er gode og kvadraten er fin , så er det godt ?..........................BUSK.....bland dig lige i det her

 har fuldt snakken lidt, og kan se vi ender op med en større diskution, det er selvfølgelig også meningen, og det skal blive en spændende aften når der skal leges med netkabler. Men jeg vil så sige at den aften bliver nød til at foregå på en bestemt måde og kabler skal ikke være en samling af forskellige mærker, men nogen hvor vi har styr på opbygningen. Alså nogen vi har laves selv med forskellige udgangspunkter, ellers bliver det for rodet. Da jeg ser en del diskutions punkter her.

1: Vi skal have lavet et sæt kabler med den 1mm2, går ud fra der her snakkes om en standard nkt h07 kabel?

2: Det samme kabel igen med ferritkerne i modtage enden, (denne har jeg ikke selv prøvet, men ved det har en indvirkning, kan bare ikke huske hvorfor).

3: Samme kabel igen men med skærm.

4: Kabel laves med stive ledere. (her er jeg enig i den større detajlegrad der er i et solidcore kabel, Jeg kan dog ikke se hvordan man kan få for mange detaljer, målet må værre at komme så tæt på indspilningen som muligt). (Der kan selvfølgelig være tale om at det i kombi med et bestemt anlæg kan være for lyst, for mørkt osv.).

Jeg er enig i at så god mekanisk samling som muligt er et must, så at skrue det først så man kan opnå en så tæt samling som muligt (læs fri for luft, for at undgå korision), og derefter forsegler det med lodetin for at beskytte det resterende frie kobber, er en perfekt måde at gøre det på. Har i en af mine lærebøger læst om at man i en selv god samling kan miste op til 10dB af det originale signal og i dårlige endnu mere, så overgang mellem til og ledning er meget vigtig.

Emnet om skærm kan jeg slet ikke forstå skulle være noget der ødelægger, medmindre man igen har et setup hvor den ændring der kommer, forstærker de evt. dårlige sider i systemet. Og dette er selvfølgelig altid en mulighed.

Men som sagt i starten, testen af disse ting børe foregå på kabler hvor grundopbygningen er den samme, og vi så bare tilføjer de forskellige ting på dette, så bliver testen fair. Så kan vi altid senere lave en decideret test af forskellige mærker, da dette er en anden snak for der er mange andre ting som valg af materialer der også spiller ind.

Ved egentlig ikke om jeg fik hjulpet noget her, men jeg har i hvert fald en mening .

Men til test dagen skal vi have et simpelt system at teste dette på, en cd og en integreret forstærker, så skal vi kun lave to af hvert af kablerne, så et sådan system med jord søges til denne test.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver at finde forskellig materiale på denne snak som proffesionelt kan beskrive hvorfor skærm skal benyttes og hvordan.

Her er den første jeg støder på, har ikke gennemlæst den endnu.

http://legacy.solar.dk/upload/magazines/Industri/2005-05-01/ Pages%2010-11%20from%2025044_solar_indu_WEB-8.pdf

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Jeg prøver at finde forskellig materiale på denne snak som proffesionelt kan beskrive hvorfor skærm skal benyttes og hvordan.

Her er den første jeg støder på, har ikke gennemlæst den endnu.

http://legacy.solar.dk/upload/magazines/Industri/2005-05-01/ Pages%2010-11%20from%2025044_solar_indu_WEB-8.pdf

Busk

http://www.jenving.se/lorad.htm

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Super ...busk.

P.S jeg vil bare have det bedste til mit setup
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
tonykart007 skrev:
Frankie skrev:

Jeg har prøvet 1.0 / 1.5 og 2.5 kvadrat og spør mig ikke hvorfor, men den hvide runde NKT 1.0 spiller bare bedst  

Alle netkabler jeg selv har lavet er LODDET og med ferritkerne i modtagerenden ! OG selvfølgelig MED jord !  

Jeg prøvede engang med 1.0 kvadrat STIV som jeg flettede men der synes jeg at grænsen for hvor detaljeret det blev var nået ! Det spillede med max hul igennem, men tilgængæld var det liiie detaljeret nok !



Så med andre ord så er det med skærmede netkabler noget fis. Bare Stikkene er gode og kvadraten er fin , så er det godt ?..........................BUSK.....bland dig lige i det her

 har fuldt snakken lidt, og kan se vi ender op med en større diskution, det er selvfølgelig også meningen, og det skal blive en spændende aften når der skal leges med netkabler. Men jeg vil så sige at den aften bliver nød til at foregå på en bestemt måde og kabler skal ikke være en samling af forskellige mærker, men nogen hvor vi har styr på opbygningen. Alså nogen vi har laves selv med forskellige udgangspunkter, ellers bliver det for rodet. Da jeg ser en del diskutions punkter her.

1: Vi skal have lavet et sæt kabler med den 1mm2, går ud fra der her snakkes om en standard nkt h07 kabel?

2: Det samme kabel igen med ferritkerne i modtage enden, (denne har jeg ikke selv prøvet, men ved det har en indvirkning, kan bare ikke huske hvorfor).

3: Samme kabel igen men med skærm.

4: Kabel laves med stive ledere. (her er jeg enig i den større detajlegrad der er i et solidcore kabel, Jeg kan dog ikke se hvordan man kan få for mange detaljer, målet må værre at komme så tæt på indspilningen som muligt). (Der kan selvfølgelig være tale om at det i kombi med et bestemt anlæg kan være for lyst, for mørkt osv.).

Jeg er enig i at så god mekanisk samling som muligt er et must, så at skrue det først så man kan opnå en så tæt samling som muligt (læs fri for luft, for at undgå korision), og derefter forsegler det med lodetin for at beskytte det resterende frie kobber, er en perfekt måde at gøre det på. Har i en af mine lærebøger læst om at man i en selv god samling kan miste op til 10dB af det originale signal og i dårlige endnu mere, så overgang mellem til og ledning er meget vigtig.

Emnet om skærm kan jeg slet ikke forstå skulle være noget der ødelægger, medmindre man igen har et setup hvor den ændring der kommer, forstærker de evt. dårlige sider i systemet. Og dette er selvfølgelig altid en mulighed.

Men som sagt i starten, testen af disse ting børe foregå på kabler hvor grundopbygningen er den samme, og vi så bare tilføjer de forskellige ting på dette, så bliver testen fair. Så kan vi altid senere lave en decideret test af forskellige mærker, da dette er en anden snak for der er mange andre ting som valg af materialer der også spiller ind.

Ved egentlig ikke om jeg fik hjulpet noget her, men jeg har i hvert fald en mening .

Men til test dagen skal vi have et simpelt system at teste dette på, en cd og en integreret forstærker, så skal vi kun lave to af hvert af kablerne, så et sådan system med jord søges til denne test.

Busk

Kan være at mit anlæg kunne bruges !

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&K W=Frankie

lidt nede på siden ! Forholdsvist simpelt med integreret og cd !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Super ...busk.

P.S jeg vil bare have det bedste til mit setup

Velbekomme



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
Frankie skrev:

Jeg har prøvet 1.0 / 1.5 og 2.5 kvadrat og spør mig ikke hvorfor, men den hvide runde NKT 1.0 spiller bare bedst  

Alle netkabler jeg selv har lavet er LODDET og med ferritkerne i modtagerenden ! OG selvfølgelig MED jord !  

Jeg prøvede engang med 1.0 kvadrat STIV som jeg flettede men der synes jeg at grænsen for hvor detaljeret det blev var nået ! Det spillede med max hul igennem, men tilgængæld var det liiie detaljeret nok !



Så med andre ord så er det med skærmede netkabler noget fis. Bare Stikkene er gode og kvadraten er fin , så er det godt ?..........................BUSK.....bland dig lige i det her

 har fuldt snakken lidt, og kan se vi ender op med en større diskution, det er selvfølgelig også meningen, og det skal blive en spændende aften når der skal leges med netkabler. Men jeg vil så sige at den aften bliver nød til at foregå på en bestemt måde og kabler skal ikke være en samling af forskellige mærker, men nogen hvor vi har styr på opbygningen. Alså nogen vi har laves selv med forskellige udgangspunkter, ellers bliver det for rodet. Da jeg ser en del diskutions punkter her.

1: Vi skal have lavet et sæt kabler med den 1mm2, går ud fra der her snakkes om en standard nkt h07 kabel?

2: Det samme kabel igen med ferritkerne i modtage enden, (denne har jeg ikke selv prøvet, men ved det har en indvirkning, kan bare ikke huske hvorfor).

3: Samme kabel igen men med skærm.

4: Kabel laves med stive ledere. (her er jeg enig i den større detajlegrad der er i et solidcore kabel, Jeg kan dog ikke se hvordan man kan få for mange detaljer, målet må værre at komme så tæt på indspilningen som muligt). (Der kan selvfølgelig være tale om at det i kombi med et bestemt anlæg kan være for lyst, for mørkt osv.).

Jeg er enig i at så god mekanisk samling som muligt er et must, så at skrue det først så man kan opnå en så tæt samling som muligt (læs fri for luft, for at undgå korision), og derefter forsegler det med lodetin for at beskytte det resterende frie kobber, er en perfekt måde at gøre det på. Har i en af mine lærebøger læst om at man i en selv god samling kan miste op til 10dB af det originale signal og i dårlige endnu mere, så overgang mellem til og ledning er meget vigtig.

Emnet om skærm kan jeg slet ikke forstå skulle være noget der ødelægger, medmindre man igen har et setup hvor den ændring der kommer, forstærker de evt. dårlige sider i systemet. Og dette er selvfølgelig altid en mulighed.

Men som sagt i starten, testen af disse ting børe foregå på kabler hvor grundopbygningen er den samme, og vi så bare tilføjer de forskellige ting på dette, så bliver testen fair. Så kan vi altid senere lave en decideret test af forskellige mærker, da dette er en anden snak for der er mange andre ting som valg af materialer der også spiller ind.

Ved egentlig ikke om jeg fik hjulpet noget her, men jeg har i hvert fald en mening .

Men til test dagen skal vi have et simpelt system at teste dette på, en cd og en integreret forstærker, så skal vi kun lave to af hvert af kablerne, så et sådan system med jord søges til denne test.

Busk

Kan være at mit anlæg kunne bruges !

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&K W=Frankie

lidt nede på siden ! Forholdsvist simpelt med integreret og cd !

Frankie

Jep, det ville være et simpelt setup at afprøve forskellene på.

Ville gerne tilbyde mit Denon SA1 system, men denon tror ikke på jordforbeindelse, så det dur ikke.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Busk skrev:

Jeg prøver at finde forskellig materiale på denne snak som proffesionelt kan beskrive hvorfor skærm skal benyttes og hvordan.

Her er den første jeg støder på, har ikke gennemlæst den endnu.

http://legacy.solar.dk/upload/magazines/Industri/2005-05-01/ Pages%2010-11%20from%2025044_solar_indu_WEB-8.pdf

Busk

http://www.jenving.se/lorad.htm

Busk

Indrømmet....jeg er nok ikke den bedste at overbevise når det drejer sig om producenternes agumenter for at købe deres produkter  er der noget som koster kassen så er det alle de "ingeniørpenge" der er i at "producere" et kabel ! Det eneste jeg gør er at lytte alene for mig selv. ! Deciderede A/B tests er nok ikke nemme at bruge når det drejer sig om kabler, da de fleste kabler lige skal bruge lidt tid til at "falde på plads" også selv om de har været sluttet til før ! Jeg ville meget hellere låne et par "buskkabler" med schuko stik, så skal jeg nok afgøre hvad der lyder bedst her hos mig men det er bestemt ikke noget jeg vil afgøre på en aften, af den simple grund af mit anlæg lyder meget forskelligt afhængig af dag og tidspunkt...desværre  En anden meget vigtig ting er at man ALTID skal gå "BAGLÆNS" igen når man tester dele ! Det er først her at forskellen rigtig kommer til udtryk.

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Et "nonewoodoo" kabel der spiller rigtig godt !

Og til prisen, svær at slå !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Busk skrev:
Busk skrev:

Jeg prøver at finde forskellig materiale på denne snak som proffesionelt kan beskrive hvorfor skærm skal benyttes og hvordan.

Her er den første jeg støder på, har ikke gennemlæst den endnu.

http://legacy.solar.dk/upload/magazines/Industri/2005-05-01/ Pages%2010-11%20from%2025044_solar_indu_WEB-8.pdf

Busk

http://www.jenving.se/lorad.htm

Busk

Indrømmet....jeg er nok ikke den bedste at overbevise når det drejer sig om producenternes agumenter for at købe deres produkter  er der noget som koster kassen så er det alle de "ingeniørpenge" der er i at "producere" et kabel ! Det eneste jeg gør er at lytte alene for mig selv. ! Deciderede A/B tests er nok ikke nemme at bruge når det drejer sig om kabler, da de fleste kabler lige skal bruge lidt tid til at "falde på plads" også selv om de har været sluttet til før ! Jeg ville meget hellere låne et par "buskkabler" med schuko stik, så skal jeg nok afgøre hvad der lyder bedst her hos mig men det er bestemt ikke noget jeg vil afgøre på en aften, af den simple grund af mit anlæg lyder meget forskelligt afhængig af dag og tidspunkt...desværre  En anden meget vigtig ting er at man ALTID skal gå "BAGLÆNS" igen når man tester dele ! Det er først her at forskellen rigtig kommer til udtryk.

Frankie

Skal nok kommentere senere eller i morgen. Må indrømmer at jeg er ret træt efter en uge med sygdom forud. og så har knoklet med højttalere og opsætning af gipsplader, mangler lige lidt af de kræfter fra før sygdommen.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 November 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Frankie skrev:
Busk skrev:
Busk skrev:

Jeg prøver at finde forskellig materiale på denne snak som proffesionelt kan beskrive hvorfor skærm skal benyttes og hvordan.

Her er den første jeg støder på, har ikke gennemlæst den endnu.

http://legacy.solar.dk/upload/magazines/Industri/2005-05-01/ Pages%2010-11%20from%2025044_solar_indu_WEB-8.pdf

Busk

http://www.jenving.se/lorad.htm

Busk

Indrømmet....jeg er nok ikke den bedste at overbevise når det drejer sig om producenternes agumenter for at købe deres produkter  er der noget som koster kassen så er det alle de "ingeniørpenge" der er i at "producere" et kabel ! Det eneste jeg gør er at lytte alene for mig selv. ! Deciderede A/B tests er nok ikke nemme at bruge når det drejer sig om kabler, da de fleste kabler lige skal bruge lidt tid til at "falde på plads" også selv om de har været sluttet til før ! Jeg ville meget hellere låne et par "buskkabler" med schuko stik, så skal jeg nok afgøre hvad der lyder bedst her hos mig men det er bestemt ikke noget jeg vil afgøre på en aften, af den simple grund af mit anlæg lyder meget forskelligt afhængig af dag og tidspunkt...desværre  En anden meget vigtig ting er at man ALTID skal gå "BAGLÆNS" igen når man tester dele ! Det er først her at forskellen rigtig kommer til udtryk.

Frankie

Skal nok kommentere senere eller i morgen. Må indrømmer at jeg er ret træt efter en uge med sygdom forud. og så har knoklet med højttalere og opsætning af gipsplader, mangler lige lidt af de kræfter fra før sygdommen.

Busk

Spar på kræfterne Buski, ved godt hvordan det er at ryge ned med influenza  og tro mig det blir ikk bedre med alderen   !

Desuden så ses vi jo snart....der skal jo også være lidt at snakke om når vi har generalforsamling !  vi skal jo ikke brænde al krudtet af herinde !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 24 November 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hvor her du købt stik henne Frankie ?
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 

<< Forrige Side af 102 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes