Emne: HIFI klub - Vestsjælland ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Kan med det samme melde ud at jeg til næste arangement søger tranport frem og tilbage, da jeg på det tidspunkt vil være på krykker, og jeg tror ikke jeg får lov at konen til at køre bil med sådan et par. 
Og forøvrigt, så fik jeg igår smagt på den fine whiskey i havde med, den smager mildes talt fantastisk, og vil forvente der skal smages på den igen senere idag .
Busk
|
|
|
Aloha, gamle dreng Godt du kan bruge gaven - øøøhhhhhh - skal du have hjælp til at sikre, at den nu er helt ok? Jeg henter dig gerne til vores næste møde!
HYGNOS FRA MUSICOS __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Friman - genial idé!
Friman skrev:
|
Et lille forslag herfra, til dem der orker:
Hvis man hver især lavede sin egen "reference CD", hvor man ripper de bedste numre fra ens samling, og smider dem på en disc som man så kan tage med til møderne, så kan alle få glæde af det. Så/hørte at DanielS havde sådan én med ned til Busk, og det er en super måde at få ny inspiration på!
Det behøver jo ikke kun være reference optagelser, men generelt spændende musik i alle genre som man synes er værd at udbrede...
Jeg vil da se om ikke jeg kan få lavet sådan én udfra min samling til næste gang. |
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Drenge
Og glædelig jul til alle.
Jeg ved godt at i ikke er særligt kønne , men kunne i ikke sende mig et vellignende foto ala pas-foto. Så vi kan få lavet nogen medlemskort. Mail sendt til alle.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Hej Drenge
Jeg ved godt at i ikke er særligt kønne , men kunne i ikke sende mig et vellignende foto ala pas-foto. Så vi kan få lavet nogen medlemskort. Mail sendt til alle.
Busk
|
|
|
Man kan fx få nogen til at tage et portræt med mobilen - vi redigerer og beskærer så det bliver fjong 
Hygnos fra Musicos __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Busk skrev:
|
Hej Drenge
Busk
|
|
|
Man kan fx få nogen til at tage et portræt med mobilen - vi redigerer og beskærer så det bliver fjong 
Hygnos fra Musicos
|
|
|
tilføjer skæg, briller og store øre  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
*Husk*
At sende mig nogen billeder så jeg kan lave nogen medlemskort, der er nu 2 steder hvor vi har aftaler med butikker.
Busk
|
|
|
Will do, sender det engang i næste uge. Hvilket andet sted er der tale om? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
Busk skrev:
|
*Husk*
At sende mig nogen billeder så jeg kan lave nogen medlemskort, der er nu 2 steder hvor vi har aftaler med butikker.
Busk
|
|
|
Will do, sender det engang i næste uge. Hvilket andet sted er der tale om?
|
|
|
det holder vi lige internt, men jeg skal nok sende oplysninger rundt. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Hej Drenge
Busk
|
|
|
Fikser lige et imorgen...
God Jul! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Busk skrev:
|
Hej Drenge
Busk
|
|
|
God Jul!
|
|
|
Super så har jeg billeder på 7 stk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
GODMORNINGS HER FRA KALUNDBORG __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
Busk skrev:
|
Hej Drenge
Busk
|
|
|
God Jul!
|
|
|
Super så har jeg billeder på 7 stk
|
|
|
I skal da have biometrics!! 
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:
|
Og Supra stikdåse.

|
|
|
Jeg håber ikke det er den model med "filter" og "sikring mod overspænding" i du har bestilt...? Jeg mistede en masse dynamik, og hele præsens området blev tyndt og skingert! Men efter at have skilt skidtet ad, by-passed filter og sikring, samt klippet alle ferritkernerne af, så skete der ting og sager.... Jeg voldtog stikdåsen i flere tempi, for at kontrollere at der ikke være tilbageskridt rent lydmæssigt undervejs, og der er ingen tvivl om at den er bedst i den "rene" udgave uden alt det halløj i...
Der findes vist en udgave uden alt det dillerdaller i. Den er klart at foretrække. Så er det bare gode råvarer uden hokus pokus....
|
|
|
Det tror jeg der er, og jeg ved der er mange meninger om filtre, trods alt er der jo kun en spole i serie med spændingen, om dem sidder du jo i alle produkter.
Plus at riftig mange produkter har filtre i i forvejen, blandt andet de icepower moduler der sidder i den forstærker Kenneth lånte, den forforstærker jeg har bygget og som blev testet et bestemt hår bedre end min Marantz. Men dermed ikke sagt at det du siger ikke kan være rigtigt, men lige som så meget andet kan det jo have noget med det det kobles sammen med, men nu ser vi, ellers kan jeg sagtens klare det i en ruf hvis den skal smide lidt overflødige kilo .
Busk
|
|
|
Jeg kunne jo tage min "strippede" version med ned til dig en dag ved lejlighed. Så kunne vi jo lytte forskellen direkte, og så er du jo fri for at voldtage din skinne før du har hørt om det er godt eller skidt...
Vi får jo nok ikke tid på søndag når der skal gang i køkkenet og hytten bliver fuld.....
|
|
|
*Update på strømsagen*
Så har jeg været igang med at strippe min strømskinne også, og jeg har tegnent det såkaldte "filter" der sidder i kassen og er noget overrasket.
Først og fremmest så beskrev Friman (her og ved samtale) at den største forskel for ham var da han fjernede ferritkernerne mellem de enkelte udtag. Jeg selv oplever at jeg har væsentlige mere dynamik igennem nu, men der er også klart mere styr på tingene der sker mellem højttalerne. Og jeg kan kun tilskrive dette til ferrit kernerne. Hvorfor ved jeg ikke, men det kunne man jo undersøge.
Og nu til "filteret" eller hvad vi nu skal kalde det, for det er ikke nogen af de filtre jeg har beskæftiget mig med som elektronikteknolog, hvor vi skrev en journal og byggede et filter som vi målte osv på. Så det er hverken et commonmode eller differentielmode filter vi har med at gøre. når jeg tegner filteret ned så sidder der en termisksikring på både Fasen og på nullen inden det går videre, så sidder der en kondensator fra Fase til jord, og det samme gør sig gældende fra Nul til jord, og det er så det. Eller det er ikke helt rigtigt, for det fællespunkt kondensatorerne samles på inden det går til jord, sidder der en komponent jeg ikke helt ved hvad er endnu, og den sidder mellem kondensatorernes samlingspunkt og til jord. Jeg kan ikke se meningen med de 2 kondensatorer lige her, og slet ikke komponenten der sidder til jord. Normalt ville de 2 kondensatorer sidde i forbindelse med en spole på både fase og nul, og dermed lave et laspas filter til undertrykkelse af commonmode støj, men her sidder de der bare , de snupper måske en lillesmule støj, men det kan ikke være noget af bestydning. Nu har jeg så målt på den lille mystiske komponent der er forbindelsen fra kondensatorerne og til jord, og ...... INTET, ingen modstand, ingen diode, ingen kondensator og heller ikke en spole, der er ingen forbindelse igennem den , det vil sige at kondensatorerne ikke engang bruges til at lede noget støj til jord. Da jeg nu ikke kan se ideen med kondensatorerne, så er der dog modstande som aflader dem, for når der sidder kondensatorer som her, forbundet til jord eller ej, så bør der også være en modstande paralelt over dem, så man ikke for stød når man tager strømskinnen fra, de sidder her dog i form af dem der søger for at dioderne får den rette spænding, og det jo fint nok.
Ud over dette sidder der 2lysdioder og en modstand før hver, den ene lysdiode sidder før den termiske sikring og indikere bare at der er strøm på skinnen. Den anden sidder efter de termiske sikringer og den indikere så hvis disse er slået fra på grund af overbelastning, simpelthen ved at slukke.
Konklusion: Friman beskrev er der skette lidt da han bypassede filteret, dette må være de 2 termiske sikringer der sidder i serie med fase og nul, der er meget små og med tynde ben, så de må bestemt være en begrænsning. Om kondensatorerne giver noget kan jeg ikke lige gennemskue, men jeg tror det næppe. Den mystiske komponent aner jeg ikke hvad er, der står 80A350L på den, om det står for at den kan klare 80Ampere og 350Volt lyder rigtigt nok, en teori fra min side er at den først leder når der kommer en overspænding i gennem filteret og så leder den til jord, og dermed beskytter anlæget og får din HPFI til at slå fra. Så at filteret ikke gav det store kan jeg godt forestille mig, jeg prøvede ikke at gøre i etapper så jeg ved det ikke, men jeg kender Friman og tror på hvad han har hørt.
Den store forskel ligge så åbenbart i ferritkernerne, dem er jeg ikke helt inden i brugen af, så der vil jeg ikke komme med noget på nuværende tidspunkt. Men det gav meget at jeg fjernede dem .
Hvis et filter er lavet rigtigt, differentielmode og commonmode, så ser jeg ingen grund til at det skulle være dynamik dræbende for musik. Den svageste komponent i denne sammenhæng er spolen, er den viklet af en lille tynd tråd så har den en stor DC modstand og er dermed ødelæggende for impulsrespons, nøjagtigt som i delefiltere til højttalere, her "dør" bassen hvis man ikke bruge store spoler med lav DCmodstand. Og filtere lavet med små spoler findes der mange af, og i det projekt vi lavede under uddannelsen skulle spollen være 5-6mH, og da der er 2 viklet om en torobar kerne ville den fylde som en underkop og veje et par kilo, hvis den skulle laves ordentligt. Dette er dog hvad jeg mener. 
Nå nu vil jeg nyde noget TOOL, alle de album som cdon havde med dem er landet, så nu vil jeg lege med min nu bedre lyd .
Den gale professor logger af igen .
Busk
PS.: Skulle nogen være interesserede i at læse den journal om Netfiltre, så sender jeg den gerne. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan TOOL spilles lavt ?  , man kan jo ikke lade være med at fyre med den musik.  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der forøvrigt et sæt Dali 400 på vej til Busk forgængeren til Dali 450 der står i vores køkken.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:
|
Og Supra stikdåse.

|
|
|
Jeg håber ikke det er den model med "filter" og "sikring mod overspænding" i du har bestilt...? Jeg mistede en masse dynamik, og hele præsens området blev tyndt og skingert! Men efter at have skilt skidtet ad, by-passed filter og sikring, samt klippet alle ferritkernerne af, så skete der ting og sager.... Jeg voldtog stikdåsen i flere tempi, for at kontrollere at der ikke være tilbageskridt rent lydmæssigt undervejs, og der er ingen tvivl om at den er bedst i den "rene" udgave uden alt det halløj i...
Der findes vist en udgave uden alt det dillerdaller i. Den er klart at foretrække. Så er det bare gode råvarer uden hokus pokus....
|
|
|
Det tror jeg der er, og jeg ved der er mange meninger om filtre, trods alt er der jo kun en spole i serie med spændingen, om dem sidder du jo i alle produkter.
Plus at riftig mange produkter har filtre i i forvejen, blandt andet de icepower moduler der sidder i den forstærker Kenneth lånte, den forforstærker jeg har bygget og som blev testet et bestemt hår bedre end min Marantz. Men dermed ikke sagt at det du siger ikke kan være rigtigt, men lige som så meget andet kan det jo have noget med det det kobles sammen med, men nu ser vi, ellers kan jeg sagtens klare det i en ruf hvis den skal smide lidt overflødige kilo .
Busk
|
|
|
Jeg kunne jo tage min "strippede" version med ned til dig en dag ved lejlighed. Så kunne vi jo lytte forskellen direkte, og så er du jo fri for at voldtage din skinne før du har hørt om det er godt eller skidt...
Vi får jo nok ikke tid på søndag når der skal gang i køkkenet og hytten bliver fuld.....
|
|
|
*Update på strømsagen*
Så har jeg været igang med at strippe min strømskinne også, og jeg har tegnent det såkaldte "filter" der sidder i kassen og er noget overrasket.
Først og fremmest så beskrev Friman (her og ved samtale) at den største forskel for ham var da han fjernede ferritkernerne mellem de enkelte udtag. Jeg selv oplever at jeg har væsentlige mere dynamik igennem nu, men der er også klart mere styr på tingene der sker mellem højttalerne. Og jeg kan kun tilskrive dette til ferrit kernerne. Hvorfor ved jeg ikke, men det kunne man jo undersøge.
Og nu til "filteret" eller hvad vi nu skal kalde det, for det er ikke nogen af de filtre jeg har beskæftiget mig med som elektronikteknolog, hvor vi skrev en journal og byggede et filter som vi målte osv på. Så det er hverken et commonmode eller differentielmode filter vi har med at gøre. når jeg tegner filteret ned så sidder der en termisksikring på både Fasen og på nullen inden det går videre, så sidder der en kondensator fra Fase til jord, og det samme gør sig gældende fra Nul til jord, og det er så det. Eller det er ikke helt rigtigt, for det fællespunkt kondensatorerne samles på inden det går til jord, sidder der en komponent jeg ikke helt ved hvad er endnu, og den sidder mellem kondensatorernes samlingspunkt og til jord. Jeg kan ikke se meningen med de 2 kondensatorer lige her, og slet ikke komponenten der sidder til jord. Normalt ville de 2 kondensatorer sidde i forbindelse med en spole på både fase og nul, og dermed lave et laspas filter til undertrykkelse af commonmode støj, men her sidder de der bare , de snupper måske en lillesmule støj, men det kan ikke være noget af bestydning. Nu har jeg så målt på den lille mystiske komponent der er forbindelsen fra kondensatorerne og til jord, og ...... INTET, ingen modstand, ingen diode, ingen kondensator og heller ikke en spole, der er ingen forbindelse igennem den , det vil sige at kondensatorerne ikke engang bruges til at lede noget støj til jord. Da jeg nu ikke kan se ideen med kondensatorerne, så er der dog modstande som aflader dem, for når der sidder kondensatorer som her, forbundet til jord eller ej, så bør der også være en modstande paralelt over dem, så man ikke for stød når man tager strømskinnen fra, de sidder her dog i form af dem der søger for at dioderne får den rette spænding, og det jo fint nok.
Ud over dette sidder der 2lysdioder og en modstand før hver, den ene lysdiode sidder før den termiske sikring og indikere bare at der er strøm på skinnen. Den anden sidder efter de termiske sikringer og den indikere så hvis disse er slået fra på grund af overbelastning, simpelthen ved at slukke.
Konklusion: Friman beskrev er der skette lidt da han bypassede filteret, dette må være de 2 termiske sikringer der sidder i serie med fase og nul, der er meget små og med tynde ben, så de må bestemt være en begrænsning. Om kondensatorerne giver noget kan jeg ikke lige gennemskue, men jeg tror det næppe. Den mystiske komponent aner jeg ikke hvad er, der står 80A350L på den, om det står for at den kan klare 80Ampere og 350Volt lyder rigtigt nok, en teori fra min side er at den først leder når der kommer en overspænding i gennem filteret og så leder den til jord, og dermed beskytter anlæget og får din HPFI til at slå fra. Så at filteret ikke gav det store kan jeg godt forestille mig, jeg prøvede ikke at gøre i etapper så jeg ved det ikke, men jeg kender Friman og tror på hvad han har hørt.
Den store forskel ligge så åbenbart i ferritkernerne, dem er jeg ikke helt inden i brugen af, så der vil jeg ikke komme med noget på nuværende tidspunkt. Men det gav meget at jeg fjernede dem .
Hvis et filter er lavet rigtigt, differentielmode og commonmode, så ser jeg ingen grund til at det skulle være dynamik dræbende for musik. Den svageste komponent i denne sammenhæng er spolen, er den viklet af en lille tynd tråd så har den en stor DC modstand og er dermed ødelæggende for impulsrespons, nøjagtigt som i delefiltere til højttalere, her "dør" bassen hvis man ikke bruge store spoler med lav DCmodstand. Og filtere lavet med små spoler findes der mange af, og i det projekt vi lavede under uddannelsen skulle spollen være 5-6mH, og da der er 2 viklet om en torobar kerne ville den fylde som en underkop og veje et par kilo, hvis den skulle laves ordentligt. Dette er dog hvad jeg mener. 
Nå nu vil jeg nyde noget TOOL, alle de album som cdon havde med dem er landet, så nu vil jeg lege med min nu bedre lyd .
Den gale professor logger af igen .
Busk
PS.: Skulle nogen være interesserede i at læse den journal om Netfiltre, så sender jeg den gerne.
|
|
|
Super artikel Busk. Den vil jeg meget gerne have med ind under tweaks eller tweakning af tweaks 
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan en artikel der er med til at fremme musiknydelsen ved at eliminere lidt for de ting som ikke forbedre musikgengivelsen .
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, hvis du har lyst kan jeg sende dig min journal fra projektet.
__________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filen er modtaget og vil blive lagt ind i tweaksamlingen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|