Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Supertramp mfl. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Ja og så er der jo også Moody Blues 5-6 første plader

carsten

jo jo, de første Moody Blues cd'er er da temmelige gode.

Og mange af Moody Blues 80 og 90'er album er "ringe" MEN - Long Distance Voyager fra 1980 eller 1981 er deres bedste i mine ører. Giv den en chance og du vil ikke fortryde. Men desværre var allerede efterfølgeren ringe.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

CARS10 skrev:
Er der nogen der kan huske Barclay James Harvest.også symfonisk rock.

Åehhh jo - Hymn er da nok en de fleste har hørt

http://www.youtube.com/watch?v=X9aZLXBxOK8

(edit: pas på ikke at klikke videre, så sidder man længe fast)

Synes BJH og Moody Blues har rigtigt meget tilfælles

joooooe, lidt tilfældes havde de. Men BJH synes jeg var noget bagefter. Selvom de havde nogle gode numre imellem. Inden de blev poppet i starten af 80'erne.

Et af deres bedste, apropo, synes jeg er Poor Mans Moody Blues. Som var et salgs angreb på kritikkerne det netop betegnede dem som en billig udgave af Moody Blues. 

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at skrive at MFSL står for Mobile Fidelity Sound Labs, de hedder Mofi i dag, og kan findes på www.mofi.com, de laver dog ikke de gamle udgivelser mere, så det er ud på brugtmarked, men det er det hele værd.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Supertramp, Electric Light Orchestra, Yes, Asia, Saga, Styx, Toto, Manfred Mann's Earth Band, Marillion, Genesis, Camel, Rush, Alan Parsons Project, Pink Floyd, Moody Blues, Uriah Heep ...arh man kan blive ved ...alle disse fede bands fra dengang hvor verden endnu ikke var forpestet af hip hop og andet ligegyldigt musik. ;)

Yes og Manfred Mann's Earth Band spiller iøvrigt begge snart i Amager Bio :) Yes d. 10/12 og MMEB d. 28/2 ...aaaarh det bli'r sgu godt! :)

Sorry jeg lige brød ind i den tråd :)

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:

Supertramp, Electric Light Orchestra, Yes, Asia, Saga, Styx, Toto, Manfred Mann's Earth Band, Marillion, Genesis, Camel, Rush, Alan Parsons Project, Pink Floyd, Moody Blues, Uriah Heep ...arh man kan blive ved ...alle disse fede bands fra dengang hvor verden endnu ikke var forpestet af hip hop og andet ligegyldigt musik. ;)

Ja Hiphop er ligegyldig musik, men flere af de bands du nævner har det også mere end svært med tidens tand. Bare for at nævne TOTO, SAGA, YES, Asia, Camel, Rush og Uriah Heep (???) Der er vist kun hardcore fans der har købt CDer med disse det sidste årti.  

Supertramps CDer har en del fyldnumre, (Breakfast in America undtaget) derfor er denne opsamlings CD fornem. Her er alt med Supertramp der holder idag.

The very best of Supertramp

Findes også i en vol. 2, samme billede med sort baggrund, men den har få supernumre.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Silent Knight skrev:

Ja Hiphop er ligegyldig musik, men flere af de bands du nævner har det også mere end svært med tidens tand. Bare for at nævne TOTO, SAGA, YES, Asia, Camel, Rush og Uriah Heep (???) Der er vist kun hardcore fans der har købt CDer med disse det sidste årti.  

Supertramps CDer har en del fyldnumre, (Breakfast in America undtaget) derfor er denne opsamlings CD fornem. Her er alt med Supertramp der holder idag.

The very best of Supertramp

Findes også i en vol. 2, samme billede med sort baggrund, men den har få supernumre.

Hvis du satte ???  ved Uriah Heep - så check lige denne :

http://www.youtube.com/watch?v=u0iuaxvkXv4

eller denne http://www.youtube.com/watch?v=ttlp1wgM7go&feature=relat ed

( Lady in black - de fleste gamle rotter kan nok huske den )

Jeg ved ikke hvad der tænkes på med "tidens tand" - det er jo kun et fåtal nyheder der er kommet i de sidste mange år fra de nævnte .....    hmm jeg skal vist lige kigge på den "the very best of

EDIT:  den opsamlingsskive er slet ikke tosset ......  kunne den så fåes i en god presning på vinyl ville "man" nok købe den .... 

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet brugte CD'er på amazon.uk og amazon.com når jeg ikke ville have remasteret. Kan godt være at overspilningen ikke er så godt opløst som på en moderne CD udgivelse, men vi snakker også om musik som i sin tid blev indspillet på tidens studie udstyr og med henblik på vinyl, men jeg vil hellere have en okay lyd som det nu engang lyder end noget som er remixet i en computer. Det er vel et spørgsmål om overbevisning hvad man skal købe, remasteret el. ej.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Jeg har fundet brugte CD'er på amazon.uk og amazon.com når jeg ikke ville have remasteret. Kan godt være at overspilningen ikke er så godt opløst som på en moderne CD udgivelse, men vi snakker også om musik som i sin tid blev indspillet på tidens studie udstyr og med henblik på vinyl, men jeg vil hellere have en okay lyd som det nu engang lyder end noget som er remixet i en computer. Det er vel et spørgsmål om overbevisning hvad man skal købe, remasteret el. ej.

mht remasterede genudgivelser synes jeg det er svært at finde nogen, som er "ærlige" overfor originalen. Det kan vel ikke helt undgåes at "produceren" har nogle andre preferencer end var fremme da originalen kom til verden. 

Dybest set, kan bedre udstyr måske også bringe ting frem der var overset/overhørt dengang, så det behøver ikke at være en skidt ting

(Endeligt kræver en "remaster" jo også adgang til det oprindelige kildemateriale)

DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 November 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Kender udmærket Barclay James Harvest og flere af deres numre men har aldrig eget noget med dem. Hvad kan I anbefale med denne gruppe hvor musik og lydkvalitet går hånd i hånd ?

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes