| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
HOLBERG skrev:
Kenneth_P skrev:
HOLBERG skrev:
Kender ikke AllFlac, men kan anbefale HDTracks hvor der er et stort udvalg af rigtig, rigtig god musik. Har købt der nogle gange og det fungerer upåklageligt  |
|
|
Jeg troede ikke vi i Europa kunne købe musik på download fra HDtracks. Eller har de lavet det om?
Fra HDtracks.com:
Q: I live in a country outside of the United States. Are there territory restrictions?
A: Yes, at this time, HDtracks only serves people residing in United States.
|
|
|
Du kan købe/downloade hvis du har en paypal konto
|
|
|
.... og hvad så, når man boykotter Paypal, fordi de har stjålet ens penge? Paypal er værre end de russiske hjemmesider!
|
|
|
Well, jeg har heldigvis ikke nogen dårlige erfaringer med paypal, sååååå __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke dårlige erfaringer med PayPal. Nærmere tværtimod. De har "skaffet" mine penge 2 gange.
Måske har jeg misforstået Werners hensigter, men man kunne jo også købe CD'erne og derefter rippe til FLAC, hvis man bruger netværksafspiller eller PC. Så har man stadig "original" musikken i skabet, i form af et fysisk medie.....CD-skiven.
|
| Til top |
|
| |
WernerClausen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
|
Jeg har heller ikke dårlige erfaringer med PayPal. Nærmere tværtimod. De har "skaffet" mine penge 2 gange.
Måske har jeg misforstået Werners hensigter, men man kunne jo også købe CD'erne og derefter rippe til FLAC, hvis man bruger netværksafspiller eller PC. Så har man stadig "original" musikken i skabet, i form af et fysisk medie.....CD-skiven.
|
|
|
Det er netop det jeg gør idag. Men nu har jeg tillige fået en god backup strategi af min server så jeg behøver ikke længere mediet. Og så er det jo at jeg i ITunes køber 4 nye albums til 200 kr. for så at opdage det er 256kb AAC :). Jeg er på ingen måde PC novice - men jeg må blankt erkende at jeg ikke aner hvad en "torrent" eller "allofmp3" er. Så det er meget svært at se hvilke links der er til butikker der vil alles bedste - eller blot er links til dem der kun vil sig selv.
Så længe elektronisk download er blot 1 kr billigere pr album end hardcopy er jeg en køber. Problemet er så bare at det tilsyneladende er svært at finde ordentlige forretninger med lossless mainstream materiale...øv.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
|
Det er netop det jeg gør idag. Men nu har jeg tillige fået en god backup strategi af min server så jeg behøver ikke længere mediet. Og så er det jo at jeg i ITunes køber 4 nye albums til 200 kr. for så at opdage det er 256kb AAC :). Jeg er på ingen måde PC novice - men jeg må blankt erkende at jeg ikke aner hvad en "torrent" eller "allofmp3" er. Så det er meget svært at se hvilke links der er til butikker der vil alles bedste - eller blot er links til dem der kun vil sig selv.
Så længe elektronisk download er blot 1 kr billigere pr album end hardcopy er jeg en køber. Problemet er så bare at det tilsyneladende er svært at finde ordentlige forretninger med lossless mainstream materiale...øv.
|
|
|
Der kommer heldigvis flere og flere. En af de seneste er Copenhagen Records der har dansk music i flac, og også gerne sku begynde at have 24/96 materiale. Så det begynder nok så småt at komme. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ordet "torrent" forbinder jeg mest med hjemmesider hvor folk henter "gratis" film og andet, på bekostning af os der betaler, så det går jeg langt udenom. Allofmp3 har været nævnt i TV engang. Det var ikke for noget godt !
Man får nok hvad man betaler for. Og som du selv har fundet ud af, er billige downloads via iTunes nok ikke det allerbedste man kan byde sit hifi anlæg, men det kan da sikkert bruges på farten med bærbart grej. Jeg fortsætter med at købe CD'ere og rippe til FLAC bagefter. Jeg skifter lidt mellem CD-drev og netværksafspiller; alt efter temperament og dagens "stemning".
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
Der burde være en forening eller lignende som holder en liste af godkendte sites - så ville der ikke være tvivl om legaliteterne. Det er som bruger ikke til at vurdere om 50 kr burde få alarmklokker til at ringe eller ej.
Nå, enten skifter jeg musik-smag (eller udvider den markant) eller også fortsættes med de gammeldags CD'er :) |
|
|
Jeg vil lige sige at Magnatune er fuldt ud lovligt. Når du køber en download, har du ret til at give licensen videre til tre andre. Det er ikke mainstream - det er underground. Prøv at lyt til Falling You. __________________ madklub
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Ordet "torrent" forbinder jeg mest med hjemmesider hvor folk henter "gratis" film og andet, på bekostning af os der betaler, så det går jeg langt udenom. Allofmp3 har været nævnt i TV engang. Det var ikke for noget godt !
Man får nok hvad man betaler for. Og som du selv har fundet ud af, er billige downloads via iTunes nok ikke det allerbedste man kan byde sit hifi anlæg, men det kan da sikkert bruges på farten med bærbart grej. Jeg fortsætter med at købe CD'ere og rippe til FLAC bagefter. Jeg skifter lidt mellem CD-drev og netværksafspiller; alt efter temperament og dagens "stemning". |
|
|
Jep - men nu er min CD allerede i den blå avis. Og fx modtog jeg i dag 3 nye CD'er. De skulle så rippes og lægges op i en lufttæt kasse på loftet med alle de andre CD'er. Jeg ville hellere bare downloade dem direkte når nu kassen kun er i vejen alligevel - for så vidt uanset om prisen var den samme...
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger også kun streaming, men jeg er nu ret glad for at have de fysiske udgaver. At læse cover-noterne, specielt teksterne
er et absolut krav for mig (ellers fatter jeg ik' det hele...)
Andre mere eller mindre kuriøse informationer er også gode at have med, og selvfølgelig cover-billede i sig selv (som selvom det
sjældent har nogen stor kunstnerisk, vel som regel siger lidt om hvad kunstneren tænker - og føler om - værket).
De fylder jo ikke meget når man piller dem ud af selve kassen og opbevarer dem på ens yngligsmåde.
Jeg har forståelse for argumenterne for ren d/l, men når det nu er som det er....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En arbejdskollega har lige foreslået TDC Play. Det skulle være Wave man downloader - så skal det self konverteres til Flac el andet komprimerbart - men alligevel - de har jo en masse musik...Det skal jeg prøve når jeg kommer hjem :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
En arbejdskollega har lige foreslået TDC Play. Det skulle være Wave man downloader - så skal det self konverteres til Flac el
andet komprimerbart - men alligevel - de har jo en masse musik...Det skal jeg prøve når jeg kommer hjem :) |
|
|
TDC play anvender mp3 eller wma - bægge lossy. Derudover er det DRM baseret med alle begrænsninger det medfører. Det
virker kun med Windows samt Windows mediaplayer (modulo diverse metoder som alle kræver WMP). TDC play er sikkert OK til
sit brug, men at basere en musiksamling på det er ikke nogen specielt god ide.
Tilføjet: Selv hvis det var tale om tabsfri filer ville man ikke (lovligt) kunne konvertere dem til flac eller andet pga DRM.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
TDC play anvender mp3 eller wma - bægge lossy. Derudover er det DRM baseret med alle begrænsninger det medfører. Det
virker kun med Windows samt Windows mediaplayer (modulo diverse metoder som alle kræver WMP). TDC play er sikkert OK til
|
|
|
Hm jeg troede kun DRM var kodet ind hvis man har et Play abb. Altså har "gratis" adgang til alt deres musik. Det er vel ikke DRM'et hvis man lægger 159 kr for et album? Men det er jo ligegyldigt hvis det ikke er wav der kan downloades... Det skal komme an på en prøve :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
|
|
|
Ifølge Wiki er wma lossless (eller kan være): http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Audio_9_Lossless ?
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen skrev:
Ifølge Wiki er wma lossless (eller kan være): http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Audio_9_Lossless? |
|
|
'wma lossless' er lossless, 'wma' er lossy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
WernerClausen skrev:
Ifølge Wiki er wma lossless (eller kan være): http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Audio_9_Lossless? |
|
|
'wma lossless' er lossless, 'wma' er lossy. |
|
|
Ok og du er helt sikker på at det der leveres af TDC er den lossy version? Kan man tjekke det på WMA filen på nogen måde (jeg har lige købt et album til test idet TDC play support påstod det var lossless)?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDC online musikhandel er "normalt" wma 192 kbits/sek, hvilket IKKE er lossless, og musikken er DRM'et. Du kan få oplysningerne om det pågældende album, hvis du lige klikker på linket "Rettigheder" oven over album coverbilledet. Så selv om man betaler CD prisen, får man ikke et produkt der kan sammenlignes med den fysiske skive  Og det er HELT sikkert, køber du et album på nettet - som f.eks. via allflac.com - og betaler 3-4$ for et album. Så får kunstneren garaneret ikke en øre, alle pengene ryger i den russiske mafias lommer. EDIT. Så egentligt hellere være "pirat" og downloade via en torrent (dette er jo trods alt kun at stjæle fra de rige) end betale og støtte organiseret kriminaliet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
TDC online musikhandel er "normalt" wma 192 kbits/sek, hvilket IKKE er lossless, og musikken er DRM'et. Du kan få oplysningerne om det pågældende album, hvis du lige klikker på linket "Rettigheder" oven over album coverbilledet.
Så selv om man betaler CD prisen, får man ikke et produkt der kan sammenlignes med den fysiske skive
Og det er HELT sikkert, køber du et album på nettet - som f.eks. via allflac.com - og betaler 3-4$ for et album. Så får kunstneren garaneret ikke en øre, alle pengene ryger i den russiske mafias lommer.
EDIT. Så egentligt hellere være "pirat" og downloade via en torrent (dette er jo trods alt kun at stjæle fra de rige) end betale og støtte organiseret kriminaliet.
|
|
|
Så simpelt er det bare ikke for jeg købte det nye album med Lily Allen hos ITunes til $8. Det er mere end $4 men alligevel ikke rigtigt til at vurdere for den enkelte forbruger...jeg mener $8 er ok men $4 er snyd og humbug... Ikke noget pirateri her - nej så køber jeg bare skiven - min mission her er egentligt ikke at få tingene billigere, men blot at gøre det lidt nemmere. Jo nemmere jo højere WAF (Wife Acceptance Factor). Nu har jeg tjekket at den jeg købte hos TDC Play også er i 192K - trist. Jeg tror bare jeg fortsætter med CD'erne så...
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
WernerClausen
LLooLL du skal bare finde en kone som er li så tosset med musik som dig selv ! så er problemet løst !
|
| Til top |
|
| |