Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tænd/sluk vs. tændt 24/7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nej - det anbefaler jeg egentlig ikke, men hvis det var mig - så ville jeg slukke for mit anlæg (anlæg = alle dele), når jeg var færdig med at høre musik den pågældende dag. Altså typisk én tænd/slukcyclus pr. dag sådan ca.

Når jeg kommer hjem fra arbejde og har lyst til at høre musik, så tænder jeg mit anlæg - og lader det stå tændt indtil jeg VED, at jeg ikke kommer til at høre mere på det dén dag. Nogle dage står det tændt længe - fra formiddag til ud på aftenen - og andre gange hører jeg måske lige et kvarters tid - og skal videre, så slukker jeg.

Det forholder sig anderledes med rørforstærkere, som jeg ikke forlader nævneværdigt mens det er tændt. Jeg kan måske godt lige finde på at gå i vaskekælderen osv, men jeg tar ikke ud på tur uden at det er slukket.

Sådan er mine rutiner desangående.

Vh

Freddy 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Nej - det anbefaler jeg egentlig ikke, men hvis det var mig - så ville jeg slukke for mit anlæg (anlæg = alle dele), når
jeg var færdig med at høre musik den pågældende dag. Altså typisk én tænd/slukcyclus pr. dag sådan ca.

Vh

Freddy 

Det lyder også meget godt.. Situation er den, at jeg typisk bruger den en times tid om morgenen, og så igen om aftenen, når jeg kommer hjem
fra arbejde, så det giver to cykluser om dagen for mit vedkommende.. .. Men det ændrer vel ikke på at du stadig anbefaler "tænd ved brug - sluk
når du går", hvilket også var det jeg hældte mest mod, inden oprettesen af denne tråd..

Det afgørende for mig, bliver nok i sidste ende, at der ikke er absolut enighed om at det er meget skidt for komponenterne at blive
opvarmet/nedkølet et par gange i døgnet...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Det må simplethen ikke betyde noget - så har man efter min mening købt noget skrammel.

To Cyklusser er ikke noget at regne med - de har den gamle transistoradio i køkkent kunnet holde til  i mere end 40 år.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Når jeg flytter hjem i lejligheden efter 7 mdr. i kolonihaven og tænder for anlæget så går der ihvertilfælde et til to døgn før det lyder rigtigt.

Mit anlæg er altid tændt hvor jeg bor (kolonihave/lejlighed) sådan er det.

Gad vide hvor mange KW.jeg har brugt på min HIFI interresse gennem mere end 40 år

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes