Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller måske kan man købe en metal dørstopper, der passer indvendig til nogle kuglelejer...
så putte 4 stk. ind i den, og med et metalrør i midten af lejerne - så har du det horisontale leje...
så skal du "bare" have lavet det vertikale leje....
der kan må enten gå efter et knivleje, eller man kan igen arbejde med kuglelejer - så nogle mini lejer...
det kan nok godt laves flot... __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller er der det fede leje, hvor armen hænger i en tråd, med en stærk magnet på undersiden, og så en stærk magnet lige under
armen, så den bliver trukket magnetisk nedad...
det er den måde hvorpå schröder virker...
http://www.soundscapehifi.com/schroder.htm __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er mange muligheder. Jeg vil se på det hele, men lige nu, er jeg nået så langt her, mangler lige antiskating og pins.
 __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du lavet nye v-blocks?
den er altså for fed! - Lenco kunnet have lært noget af dig louis! __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
har du lavet nye v-blocks?
den er altså for fed! - Lenco kunnet have lært noget af dig louis! |
|
|
Ja, det har jeg, som et forsøg, de er lavet af noget lidt hårdere gummi end de originale, men de her to er lidt skæve, så skal
lige prøve igen + at jeg er nød til at arbejde lidt på den bagerste klods, den er vidst lidt for let, men min anden mulighed er
desværre for tung, den var ellers flottere.
Men tak Søren, jeg synes også den blev rimelig flot. Anti skating håber jeg at kunne lave i weekenden :) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Ja der er mange muligheder. Jeg vil se på det hele, men lige nu, er jeg nået så langt her, mangler lige antiskating og pins.
 |
|
|
Hvordan justerer dy zenith på din arm???
mvh. M
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg lidt rusten i indstillings-termer - men er Zenith ikke, når du drejer pickup i headshell?
hvorfor Louis vel bare løsner de to skruer og drejer pickuppen i den passende vinkel? __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
nu er jeg lidt rusten i indstillings-termer - men er Zenith ikke, når du drejer pickup i headshell?
hvorfor Louis vel bare løsner de to skruer og drejer pickuppen i den passende vinkel? |
|
|
Ja det er vist den horizontale vinkel, ik? Det er jo bare ved at løsne skruerne? Eller fårstår jeg dig forkert? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 05 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
santashooter skrev:
du skal bare lege lidt med nogle købe lejer, det er rigtigt - men hey hvor svært kan det være?!? selv SME bruger vel knivlejer i deres arme (her tænkes på 3009) du kunne vel sagtens lave et fedt (og billigt) leje selv...
 |
|
|
Ja sikket, det er bare med at finde noget at lav det af, man skal vel også nærmest have en drejebænk for at gøre det ordenligt. Men jo, man kunne nok sagtens, hvis man havde tiden  |
|
|
Hej Louis!
mvh
Søren
Har jeg egentlig fået fortalt dig, at jeg også, bl.a. har en metal-drejbænk 
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
LouBP skrev:
santashooter skrev:
du skal bare lege lidt med nogle købe lejer, det er rigtigt -
men hey hvor svært kan det være?!? selv SME bruger vel knivlejer i deres arme (her tænkes på 3009) du kunne vel sagtens
lave et fedt (og billigt) leje selv...  |
|
|
Ja sikket, det er bare med at finde
noget at lav det af, man skal vel også nærmest have en drejebænk for at gøre det ordenligt. Men jo, man kunne nok
sagtens, hvis man havde tiden  |
|
|
Hej Louis!
mvh
Søren
Har jeg egentlig fået fortalt dig, at jeg også, bl.a. har en metal-drejbænk  |
|
|
Altså hvad du ikke har, som jeg gerne vil ha!
Du gør mig sku grøn af misundelse __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
santashooter skrev:
nu er jeg lidt rusten i indstillings-termer - men er Zenith ikke, når du drejer pickup i headshell? hvorfor Louis vel bare løsner de to skruer og drejer pickuppen i den passende vinkel? |
|
|
Ja det er vist den horizontale vinkel, ik? Det er jo bare ved at løsne skruerne? Eller fårstår jeg dig forkert? |
|
|
Hej igen,
Nej Zenith er vinklen lodret i rillen, den skal passe p....... nøjagtigt for at fasen og dermed perspektivet bliver korrekt.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mercury. Jeg tror ikke jeg er helt med. Den lodrette vinkel styres vel ved hjælpe af VTA'en? Mine tonarms begreber er
godt nok rustne.
Jeg fik ornet lidt anti-skating idag. I hvert fald et første forsøg.
Jaja, snøren er for stiv...
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 05 December 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge lidt på en sme arm, med hensyn til antiskating, armen ser rigtig fin ud, men du vil ik få det til at virke på den måde det sider der, der bliver ikke samme træk i den vægt stang du har lavet alt efter hvor armen vil være på pladen, bor et hul i lodet så antiskatinarmen sider parelelt med arm røret, jo tættere du kommer på omdrejningspuntet, jo mindre vil friktionen i snoren også betyde.
Men hvor den fed ud __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 05 December 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skønt projekt. Jeg får også en L75 arm i overskud nu. Jeg vil prøve at skifte V-blokkene ud med små kuglelejer, og armrøret ud med røret fra en
badminton ketcher eller en brugt golfkølle. Jeg så tricket med kuglelejer her: http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=704.0__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Prøv at kigge lidt på en sme arm, med hensyn til antiskating, armen ser rigtig fin ud, men du vil ik få det til at
virke på den måde det sider der, der bliver ikke samme træk i den vægt stang du har lavet alt efter hvor armen vil være på
pladen, bor et hul i lodet så antiskatinarmen sider parelelt med arm røret, jo tættere du kommer på omdrejningspuntet, jo
mindre vil friktionen i snoren også betyde.
Men hvor den fed ud |
|
|
Du har ret - Jeg må få lavet det om i morgen hvis tid er. Men antiskatingen skal sidde paelelt med armrøret. Jeg kan nok bare
bevare det originale så egentlig.
Eggers: Hvis du finder et sted at købe så små kuglelejer så sig til. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis så også man kunne regne med at nålen er limet lige på, og nålefanen også monteret lige
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lou,
"Hej Mercury. Jeg tror ikke jeg er helt med. Den lodrette vinkel styres vel ved hjælpe af VTA'en? Mine tonarms begreber er godt nok rustne."
VTA er vinklen i rillen med pickiupen set fra siden, Zenith er vinklen i rillen set forfra, altså om pickupen tilter til højre eller venstre.
Hvis du tror det er nok at sætte den i lodret og håbe, ja så skal du nok give +20.000kr for din pickup, der har producenten sørget for det passer......
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hej Lou,
"Hej <SPAN =highlight>Mercury</SPAN>. Jeg tror ikke jeg er helt med. Den lodrette vinkel styres vel ved hjælpe af
VTA'en? Mine tonarms begreber er godt nok rustne."
VTA er vinklen i rillen med pickiupen set fra siden, Zenith er vinklen i rillen set forfra, altså om pickupen tilter til højre eller
venstre.
Hvis du tror det er nok at sætte den i lodret og håbe, ja så skal du nok give +20.000kr for din pickup, der har producenten
sørget for det passer...... |
|
|
Arh, nu er jeg med. Headshellet er sat fast med to små motrikker, så det kan drejes __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Mercury skrev:
Hej Lou,
"Hej <SPAN =highlight>Mercury</SPAN>. Jeg tror ikke jeg er helt med. Den lodrette vinkel styres vel ved hjælpe af VTA'en? Mine tonarms begreber er godt nok rustne."
VTA er vinklen i rillen med pickiupen set fra siden, Zenith er vinklen i rillen set forfra, altså om pickupen tilter til højre eller venstre.
Hvis du tror det er nok at sætte den i lodret og håbe, ja så skal du nok give +20.000kr for din pickup, der har producenten sørget for det passer......
|
|
|
Arh, nu er jeg med. Headshellet er sat fast med to små motrikker, så det kan drejes  |
|
|
Bingo 
|
Til top |
|
|