Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
LouBP skrev:
Mercury skrev:
Hej Lou,
"Hej <SPAN =highlight>Mercury</SPAN>. Jeg tror ikke jeg er helt med. Den lodrette vinkel styres vel ved hjælpe af
VTA'en? Mine tonarms begreber er godt nok rustne."
VTA er vinklen i rillen med pickiupen set fra siden, Zenith er vinklen i rillen set forfra, altså om pickupen tilter til højre
eller venstre.
Hvis du tror det er nok at sætte den i lodret og håbe, ja så skal du nok give +20.000kr for din pickup, der har
producenten sørget for det passer......
|
|
|
Arh, nu er jeg med. Headshellet er sat fast med to små motrikker, så det kan drejes smileys/smiley1.gif"> |
|
|
Bingo  |
|
|
Yes __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Prøv at kigge lidt på en sme arm, med hensyn til antiskating, armen ser rigtig fin ud, men du vil ik få det til at
virke på den måde det sider der, der bliver ikke samme træk i den vægt stang du har lavet alt efter hvor armen vil være på
pladen, bor et hul i lodet så antiskatinarmen sider parelelt med arm røret, jo tættere du kommer på omdrejningspuntet, jo
mindre vil friktionen i snoren også betyde.
Men hvor den fed ud |
|
|
Hvad med denne her model ?
Jeg havde aldrig tænkt på at skulle tæt på omdregningspunktet, tak
 __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det ser rigtig fint ud, nu vil det virke rigtig godt
Hvis du vil ha noget rigtig tynd tråd, kan du jo spalte noget sytråd, jeg har før brugt noget fiskesnore o,20mm, til min diy radialarm, og det virkede fint.
http://www.nerds.dk/?page=visgalleri&id=166
Jeg har stadig rullen, og kan da sende en meter du kan eksperimentere med. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er bare mega nice  __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv overvej noget med et vægstangs princip, i stedet for den der snor der skal slæbes over et stykke ståltråd Det dur bare ikke, så hellere undvære antiskating
Det er bedre at lade snoren trække i en stang som er belastet med en vægt
Der skal dog tages højde for forskel på ynder- og inderriller Men så vidt jeg husker er det inder riller som kræver mest anti skating
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 05:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Prøv overvej noget med et vægstangs princip, i stedet for den der snor der skal slæbes over et stykke ståltråd Det dur bare ikke, så hellere undvære antiskating
Det er bedre at lade snoren trække i en stang som er belastet med en vægt
Der skal dog tages højde for forskel på ynder- og inderriller Men så vidt jeg husker er det inder riller som kræver mest anti skating
|
|
|
så får man jo bare en leje friktion i stedet  og snoren dur da ganske fint på diverse sme arme. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
så får man jo bare en leje friktion i stedet |
|
|
Nej tværtimod, vægtstangs princippet eliminerer friktionen, forudsat det laves rigtigt Og du skal stadig bruge snoren som forbindelse, netop for ikke at få friktion Snoren alene som vist har derimod friktion, og måske mere end du forestiller dig Ja da, SME har gjort rigtig mange mennesker glade, fin arm Men ikke ensbetydende med at det ikke kan gøres bedre, og stadig være nemt og enkelt Da den oprindelige SME blev lavet tog man ikke den slags ting så nøje Og armen skulle kunne bruges af mennesker som heller ikke tog det så nøje
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad man gør, så skal der jo være et leje i vægtstangen os, = friktion
snoren den virker og det er simpelt __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, korrekt udført er lejet så godt som friktionsfrit, og skal være det Snoren har måske 10gange så høj friktion, eller mere
Det vil dermed gøre et nærmest friktionsfrit leje til et med meget høj friktion
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
I første omgang må jeg lige prøve det her af, når jeg falder over en Lenco. Så Lang så godt er jeg godt tilfreds, jeg må lige
finde noget sytråd frem dog, og lave en tyndere snor :-)
Musicus @: Det du tænker på, er det noget alla Stax Au-7 eller ? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Musicus @: Det du tænker på, er det noget alla Stax Au-7 eller ? |
|
|
Der fik du mig Jeg er ikke så godt inde i de exclusive sager Forestil dig at den snor du har monteret på selve armen trækker i toppen af en lille "vægtstang" Denne lille vægtstang er simpelt lejret et sted omkring dens midte, eller lidt under Forneden på vægtstangen er der monteret et lod, som kan justes lidt op og ned Vægtstangen skal muligvis bøjes lidt så toppen peger en anelse væk fra armen Men jeg har også fået en ide om at bruge en lille blød fjeder monteret lodret over armens omdrejningspunkt Fjederen skal kunne kunne forspændes ved at dreje den, og derved justere antiskating Begge løsninger vil give den ønskede øgede effekt ind mod pladens midte, men blødt og beskedent Og de er friktionsfri Men meget afhænger formentlig af om du bruger pickup med blødt ophængt nålefane, eller en mere hårdt dæmpet Men den simple med snor og lod kan bevirke at armen hele tiden bevæger sig i små ryk Jo, det virker, men en billig løsning Der har gennem tiden været mange som foretrak helt at undlade antiskating fordi det havde denne negative effekt
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er et større stykke arbejde for en knægt som mig der arbejder med hvad han har, i form af gamle lamper og dit
og dat.
Nu har jeg lige lavet en forsøgsopstilling og prøver den lidt af.
Første indtryk af Mr. Monk og den nye arm = Ikke dårligt. Men jeg skal helt klart have noget tyndere og mere bøjeligt kabel
i. Uden tvivl.
Næste projekt bliver at få bygget lidt nye plinter til mine to Lenco'er her efter Jul. Jeg ville jo gerne ende med noget i denne
stil.. Hvis mit kunnen er til det.
 __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|