Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rotel til Dali grand diva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Nej det gør jeg ikke jeg kan bare godt lide den bund subben giver men skal jeg rigtig lytte så slukker jeg den og jo jeg er villig til og droppe det der snurrerundt halløj for jeg høre jo musik det meste af tiden men det er jo nogle muligheder med denonen mht subben da mit rum er lidt vanskeligt
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Sendt: 12 December 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Er der andre bud på en forforstærker evt en bedre cdafspiller min Rotel vil jeg meget gerne beholde for jeg kan godt lide lyden i den men kan der komme noget andet grej foran den så vil det være alletiders tak for hjælpen og god lørdag aften til alle

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:

jo jeg bruger min 2308 som forforstærker du mener altså det er den der er stopklodsen i mit anlæg ved du om der er sub udgang på den nævnte forforstærker og kender du en pris på den takker for hjælpen man vil jo altid lige have det til og lyde lidt bedre men hold k..... det koster

du skal bare beholde dit surround og køre det seperat..(med dit stereo som fronter)

Prisen for Apollo CD og Audiolab 8000Q er vel 3000+-500 pr del
Audiolab kan nok fåes billigere den kan trods alt være 10år gl eller mere

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Sendt: 12 December 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

ja det var måske en mulighed men vil gerne af med det skrummel til denon for der er ikke så tit jeg ser film jeg vil meget hellere have bedre 2 kanals lyd

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 December 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Lytter lige med her...:-)

Jeg tror nemlig også at det er min forforstærker der er stopklodsen ved mit anlæg...

Jeg har Nad C 160 sat foran en Nad 208..

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hej igen så rumler hifinitisen igen nu har jeg taget en beslutning og mit snurrerundt halløj skal sælges og jeg er brændt meget varm på en Audiolab 8000Q men hvordan spiller det så sammen med min Rotel effekt? jeg vil også have mig en ny/brugt cdafspiller er der nogle gode forslag der er dog et krav der skal værre fjernbetjening med da jeg ikke er helt ny merehåber på nogle gode forslag diolab 8000QAAudiolab 8000Qudiolab 8000QAAudiolab 8000Q udiolab 8000Q  Audiolab 8000QAudiolab 8000Q Audiolab 8000Q Audiolab 8000Q

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Sendt: 02 April 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg den store skrummel Denon reciver skiftet ud, valget faldt på en Rotel RC-03 og hold da op sikke dog en forskel,  jeg var simpelthen måløs da jeg fik musik på jeg har aldrig hørt en så stor forskel,  jeg er meget godt tilfreds med skiftet der er bare meget mere af det hele det virker som om at der er en form for tab i den der snurrerundt fætter der,  jeg har godt læst at de ikke egner sig til musik,  men det troede jeg ikke rigtig på men jeg vil godt skrive under på at en surroundreciver ikke egner sig til musik,  så skal der høres musik igen god påske til alle  

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 April 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

dejligt at høre..

den samme oplevelse havde jeg da jeg skiftede min sony DA50ES og med en Rotel RSP1068 - det var godt nok fra en sorround
dims til en anden sorround dims - men forskellen var enorm....

Nyd musikken..

ps har en effekt blok magen til din - men pt kører jeg med en rørforstærker, det giver også en fed lyd..
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:
Så fik jeg den store skrummel Denon reciver skiftet ud, valget faldt på en Rotel RC-03 og hold da op sikke dog en forskel,  jeg var simpelthen måløs da jeg fik musik på jeg har aldrig hørt en så stor forskel,  jeg er meget godt tilfreds med skiftet der er bare meget mere af det hele det virker som om at der er en form for tab i den der snurrerundt fætter der,  jeg har godt læst at de ikke egner sig til musik,  men det troede jeg ikke rigtig på men jeg vil godt skrive under på at en surroundreciver ikke egner sig til musik,  så skal der høres musik igen god påske til alle  

hehe fedt .. du er nu hermed officielt smittet med hifititis ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:

Hej igen så rumler hifinitisen igen nu har jeg taget en beslutning og mit snurrerundt halløj skal sælges og jeg er brændt meget varm på en Audiolab 8000Q men hvordan spiller det så sammen med min Rotel effekt? jeg vil også have mig en ny/brugt cdafspiller er der nogle gode forslag der er dog et krav der skal værre fjernbetjening med da jeg ikke er helt ny merehåber på nogle gode forslag diolab 8000QAAudiolab 8000Qudiolab 8000QAAudiolab 8000Q udiolab 8000Q  Audiolab 8000QAudiolab 8000Q Audiolab 8000Q Audiolab 8000Q

vil stadig fastholde Rega apollo som CD ... den er det bedste til prisen ...
men hvis du vil holde dig i Rotel .. så kan jeg ikke hjælpe med forslag da jeg ikke kender dem
men køb noget af det nyeste

hvis du på et senere tidspunkt vil gå lidt amok kunne din 990 skiftes til 1080 gerne 2stk i biamp
hold dig fra 1090 der ikke er så vellykket som 1080

nu kan jeg se du har fået forforstæker ... men Audiolab vil gå fint med Rotel hvis det var

jeg har en engang haft Audiolab 8000CD+8000Q+8000M>Audiovector6 setup det var nu et dejligt setup

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Rega apollo er et godt forslag. Fra rotel er det helt klart deres nu lidt ældre RCD-1072. Den lyder som udgangspunkt godt. Det "vilde" ved den er hvis du engang vil have en bedre cdafspille, så behøver du ikke bruge 25000 på en super cdafspiller, men på kabler. Signal- strøm-, højtalerkabler. RCD-1072 følger bare med, og bliver vitterlig det bedre.

Jeg ønsker ikke yderligere i diskution vedr. kabler da det ikke er meningen med mit indlæg, men kan blot henvise til et besøg ved Activ Hifi i Esbjerg. Så vil Carsten gerne demonstrerer det hvis i spørger pænt. Men ta' ikke kun mit ord for det, det skal høres...

Det er kun for at give et indtryk af hvad 1072 kan, for det er jo sindsygt at putte kabler for 25000 på en cdafspiller til 7500. Men det virker.....

Som skrevet før så lyder den også godt som den er..

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Sendt: 03 April 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

hehe ja der er mange muligheder jeg har nu forelsket mig i Rotel RCD-06 men jeg har læst at den ikke kan sprole i nummerne er der nogle der kan bekræfte det jeg er blevet rigtig glad for Rotel så jeg vil gerne have en Rotel cdafspiller også nu nævner Jakobsen Rotel 1080 men hvor meget giver det i forhold til 990 har i evt nogle forslag til kabler mellem cd og forforstærker og forforstærker og effekt pt bruger jeg clicktronic har også et QED Qunex 3 som jeg har prøvet men jeg synes det bliver for skingert i lyden så derfor købte jeg clicktronic da det jo er billigt men lyden er jo kanon nu måske man bare skal nyde det som det er

ps mange tak for hjælpen det er virkelig skønt er man i tvivl om noget så er det bare ind på Hifi4 all  

totel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

hej vil du sælge den rotel 990 så vil jeg godt købe den
Til top Vis totel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af totel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes