| Forfatter |
|
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
gæst skrev:
Til dem som siger, at JVC's bud på hørebøffer er lig discount, kan jeg kun sige: I tager grueligt fejl!Jeg har ejet dyrere høretelefoner end RX900 (og det er nemt at finde!), og jeg foretrækker egentlig hellere RX900 (RX700 har jeg ikke hørt). De giver så meget bang for the buck, og selve kvaliteten fejler bestemt heller ingenting. Jeg vil næsten sige, at mine gamle Grado'er var dårligere lavet...for ikke at nævne komforten!
|
|
|
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Man får meget for pengene ved at købe et par RX700 (det er dem jeg har) men der er igen tvivl om at et par 225 er meget bedre. Det er som med alt hifi, hvornår er noget tilstrækkelig meget bedre til at det kan betale sig at give dobbelt (eller mere) så meget for det? |
|
|
Det er godt at høre, at Gradoen trods alt er bedre. Men ja, som så meget andet, også hvad computere, højtalere, forstærkere osv. angår, så hænger ydelsen og merprisen ikke altid sammen. Men som jeg ser det; hvorfor ikke betale en smule mere nu, i stedet for at ærgre sig senere? Men sådan kan man naturligvis fortsætte, og det er jo nok skruen uden ende.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom egentlig til at tænke på, hvorfor visse hovedtelefoner har så bred en frekvensgang, mens andre, såsom Grado 225i, har en meget begrænset? (op til 22kHz)
Jeg ved godt, at man ikke kan høre 40kHz, men hvorfor laver man overhovedet hovedtelefoner der når så langt op?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep der er nogle der går fra omkring 5 Hz, andre op til 60.000 !
Tilhængere af dette mener at selvom man ikke kan høre lyden så kan man fornemme den...
Desværre går CDer fra 16-22.000 så vidt jeg husker...
Personligt tror jeg bare de blærer sig med hvor gode deres drivere er, men frekvensgangen fortæller intet om hvordan de lyder..
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et sæt hovedtelefoner der passer til den musik du hører. Er ikke den store trance fanatiker men ville tro du søger noget med god bass og som er forholdsvis effektive. De Grado hovedtelefoner virker som et udemærket valg men køb den for guds skyld brugt, Grado har et ry for at tage åger priser ift. EU importøre (og har generalt en tvivlsom forretningsmoral, men der er så hvad det er). RX700 og RX900 er super hovedtelefoner til prisen men har ikke meget med high-end lyd at gøre.
Linearitet er noget af det eneste der giver et reelt billede af hvordan enheden yder (der er også lidt mht. forvrængning osv... men det er en anden sag). Vil til hver en tid tage en enhed der går fra 25 - 16000 Hz +- 0 dB (måske lidt mere bass men ellers :P) ift. lytte observeret response over en der går fra 5 - 600000000 Hz +- 100 dB.
Problemet er at der er absolut intet hold i de ting producenterne opgiver. Man kan uden tvivl få de fleste enheder til at svinge ved 20 Hz men ved hvilken amplityde ift. inputtet. Tror helt sikkert der er mange der får svært ved at eftervise deres 5 Hz i praksis på en enhed der kun tåler x0 mW.
22 kHz er 2 kHz over det mennesker med den bedste hørrelse kan høre så det betyder intet.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu er prisen også blevet sat op, der hvor jeg ellers har bestilt (Dustinhome)
Nu er jeg så bare kommet i tvivl, da jeg bestilte Grado 225i for 8 dage siden, kostede de 1257, men nu har Dustinhome sat prisen op til 1949 kr. Den er stadig på restordre, men tror i jeg får hovedtelefonerne til den pris jeg bestilte til, for 8 dage siden, eller tror i de annullerer ordren, eller afkræver 700 dask mere? :S
Hvis det er tilfældet, er det da virkelig træls.
I kan også se, på Pricerunner, at prisen er 1257: http://www.pricerunner.dk/pl/94-139200/Hovedtelefoner/Grado- SR-225-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=grado%20225&search=g rado%20225&other_hits=;;2788;&sort=4
Og på Dustins egen side: http://www.dustinhome.dk/pd_5010329606.aspx
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
Ja, nu er prisen ogs� blevet sat op, der hvor jeg ellers har bestilt (Dustinhome)
Nu er jeg s� bare kommet i tvivl, da jeg bestilte Grado 225i for 8 dage siden, kostede de 1257, men nu har Dustinhome sat prisen op til 1949 kr. Den er stadig p� restordre, men tror i jeg f�r hovedtelefonerne til den pris jeg bestilte til, for 8 dage siden, eller tror i de annullerer ordren, eller afkr�ver 700 dask mere? :S
Hvis det er tilf�ldet, er det da virkelig tr�ls.
I kan ogs� se, p� Pricerunner, at prisen er 1257: http://www.pricerunner.dk/pl/94-139200/Hovedtelefoner/Grado- SR-225-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=grado%20225& search=g rado%20225&other_hits=;;2788;&sort=4
Og p� Dustins egen side: http://www.dustinhome.dk/pd_5010329606.aspx |
|
|
Helt rolig, de har givet dig et tilbud (prisen for varen i købs/aftale tidspunktet) og det har du accepteret. Det er en bindende aftage, den kan de ik bryde.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt, troede lige jeg var blevet røvrendt. :D
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du stadig nå at blive. Bare fordi aftalen juridisk er bindende forhindrer det dem jo ikke at rende fra den i håb om at du ikke gider alt det nødvendige juristeri for at få dem til at overholde aftalen.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Det kan du stadig n� at blive. Bare fordi aftalen juridisk er bindende forhindrer det dem jo ikke at rende fra den i h�b om at du ikke gider alt det n�dvendige juristeri for at f� dem til at overholde aftalen. |
|
|
Hvis det sker er det let lige at slå op i aftaleloven og minde dem om hvilke paragraffer de bryder hehe, og selvom det er udenlansk side så er det jo Dansk lov der er gældende.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg håber da virkelig ikke, at de kan finde på at bryde aftalen. :( Hvis det er tilfældet, håber jeg da ikke, at det er for omfattende at gøre dem opmærksomme på aftaleloven.
Det må tiden vise. :)
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jvf. Dustinhomes betingelser, så er jeg sikret, da:
2. Priser og betaling
2.1 Priser
2.1.1 Alle opgivne priser er inkl. moms og udregnes i danske kroner. Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare.Ved bestilling kan du se den samlede pris inklusiv moms, afgifter og evt. fragtomkostninger.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
Okay, jvf. Dustinhomes betingelser, s� er jeg sikret, da:
2. Priser og betaling
2.1 Priser
2.1.1 Alle opgivne priser er inkl. moms og udregnes i danske kroner. Den g�ldende pris er den, som p� dagen for bestillingen er angivet p� hjemmesiden ud for den p�g�ldende vare.Ved bestilling kan du se den samlede pris inklusiv moms, afgifter og evt. fragtomkostninger. |
|
|
Se de kender loven
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik også bestilt hos dustin, et styk Grado sr 325 til 1669 dkr..
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det spændende at se, hvornår de bliver leveret. :)
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se så er i det pricerunner link du har tale om 225 (ikke "i" udgaven). Hvorimod dem de har på dustin home siden er 225i.
Det kan være at de har skiftet modellen ud til den nye 225i umiddelbart efter din bestilling.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tjekke lige ordrebekræftelsen - det er en 225i - heldigvis. :D
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
| Fik også bestilt hos dustin, et styk Grado sr 325 til 1669 dkr..
|
|
|
oh my.. det er billigt, har selv sr325I som jeg købte for 2699kr hos headaudio.dk for ca. et år siden. Det er bare nogle super hovedtelefoner synes JEG. Jeg synes de er mønten værd, og har ikke fortrudt jeg har købt dem.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bah, så var det meningen at jeg skulle modtage hovedtelefonerne d. 7 december - men næ nej! DustinHome har udsat leveringen til d. 8 januar! Så julegaven bliver forsinket i år. :(
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
| Bah, s� var det meningen at jeg skulle modtage hovedtelefonerne d. 7 december - men n� nej! DustinHome har udsat leveringen til d. 8 januar! S� julegaven bliver forsinket i �r. :( |
|
|
WTF Kan du ik finde dem andetsteds? Desuden så kan de ik bare sådan flytte leveringsdatoen også med over en måned, hvis ikke de specifict har skrevet at leveringsdatoen ikke er sikker inden du har accepteret aftalen. En aftale er en aftale, så må de kompensere dig hvad det koster ekstra at købe andetsteds.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
KarstenKK skrev:
| Bah, s� var det meningen at jeg skulle modtage hovedtelefonerne d. 7 december - men n� nej! DustinHome har udsat leveringen til d. 8 januar! S� julegaven bliver forsinket i �r. :( |
|
|
WTFKan du ik finde dem andetsteds? Desuden så kan de ik bare sådan flytte leveringsdatoen også med over en måned, hvis ikke de specifict har skrevet at leveringsdatoen ikke er sikker inden du har accepteret aftalen. En aftale er en aftale, så må de kompensere dig hvad det koster ekstra at købe andetsteds. |
|
|
Jo, kan sagtens finde dem andetsteds - men til en merpris af 700 kr. Da jeg bestilte d. 3 november skulle leveringstidspunktet være et sted i november, derefter blev det til d. 7 december - og nu, januar. Men er du sikker på, at man kan få kompensation? Jeg har jo endnu ikke betalt, da det er med dankort.
|
| Til top |
|
| |