Emne: Bedste hovedtelefoner til 1000-1500 kr ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
techtrino skrev:
KarstenKK skrev:
| Bah, s� var det meningen at jeg skulle modtage hovedtelefonerne d. 7 december - men n� nej! DustinHome har udsat leveringen til d. 8 januar! S� julegaven bliver forsinket i �r. :( |
|
|
WTFKan du ik finde dem andetsteds? Desuden s� kan de ik bare s�dan flytte leveringsdatoen ogs� med over en m�ned, hvis ikke de specifict har skrevet at leveringsdatoen ikke er sikker inden du har accepteret aftalen. En aftale er en aftale, s� m� de kompensere dig hvad det koster ekstra at k�be andetsteds. |
|
|
Jo, kan sagtens finde dem andetsteds - men til en merpris af 700 kr. Da jeg bestilte d. 3 november skulle leveringstidspunktet v�re et sted i november, derefter blev det til d. 7 december - og nu, januar. Men er du sikker p�, at man kan f� kompensation? Jeg har jo endnu ikke betalt, da det er med dankort. |
|
|
Altså et køb er et køb,de kan ikke blive ved med at udskyde levering, det virke ikke rimeligt at du skal vente så længe. Jeg ville prøve at skrive til dem at det kan ikke passe, for i princippet vil de jo så kunne udskyde og udskyde uendeligt. Jeg kan ikke huske hvilke paragrafer du kan henvise til, men du kan selv læse lidt her: http://www.retssal.dk/?page=emne&id=1679&indexid=11 " 4. Sælgers forpligtelser
Uanset om der er sket udsættelse af et arrangement, er man som sælger
forpligtet til at opfylde sine forpligtelser. De naturlige undtagelser
er hvor der er taget et gyldigt forbehold i
den indgåede aftale mellem parterne, eller hvor parterne efterfølgende
aftaler udskudt leveringstidspunkt som følge af de tidsmæssige
ændringer.
Manglende levering eller udskydelse heraf vil derfor normalt medfører
et erstatningsansvar, som bør udregnes i forlængelse af Købelovens
almindelige regler. Konsekvensen bør dog kun være, at man som
udgangspunkt alene skal betale erstatning på baggrund af et
dokumenterbart tab for køberen.
5. Almindelig tabsbegrænsningspligt
Er man eller bør man som leverandør være klar over at der er sket en
udsættelse på et arrangement, kan der normalt indlægges almindelige
begrænsninger i erstatningsstørrelsen. Den almindelige
tabsbegrænsningspligt bør træde i anvendelse, således at der ikke
afholdes flere udgifter end allerhøjest nødvendigt fra sælgeren.
Overholdes denne erstatningsretlige grundsætning ikke, vil konsekvensen
normalt være at man som sælger ikke kan få erstatning for unødvendige
omkostninger som er afholdt. Eksempelvis hvor en sælger af fadøl
bestiller en lastbil til at køre sine produkter efter at et arrangement
er blevet aflyst. " Du lider naturligvis ikke et økonomisk tab, men stadig så kan de ikke bare love noget også ikke holde det.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er helt sikkert en disclaimer der anfører at forskellige forhold vedrørende leveringen kan medføre at denne rykkes.
Har endnu ikke hørt om et forbrugerkøbs manglende levering har medført erstatning, det kan betragtes som en væsentlig mangel og køber kan hæve handlen, men kompensation - næppe.
Du kunne bare købe mine for et kilo, så ville du have dem med det samme. (glimrende hørebøf).
MVH M
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja få pengene tilbage og køb noget andet eller brugt..
For jeg tror der render pingviner rundt i H...... inden du får en difference refunderet, så du kan købe andetsteds.
På den anden side er det det der kaldes en småsag og vil uanset udfald ikke kunne komme til at koste mere end en plov, det er gratis hvis du får medhold...Men det tager lang tid for sådan en sag at snegle sig igennem systemet, vi havde en mod vores antenneleverendør, og det tog fire måneder inden det blev afgjort... En sag hvor vi havde vores rettigheder sort på hvidt i vores kontrakt vel og mærke, så selve vurderingen kan ikke have taget mange sekunder at lave.
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg dropper bare det med refundering. Men ja, der står vist også noget med, at der tages forbehold for
leveringsvanskeligheder.
Morkaj, hvad er det for nogen hovedtelefoner, og hvor gamle?
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
| Bah, så var det meningen at jeg skulle modtage hovedtelefonerne d. 7 december - men næ nej! DustinHome har udsat leveringen til d. 8 januar! Så julegaven bliver forsinket i år. :( |
|
|
Dustin har udsat leveringstidspunktet nogle gange nu. Grado er højst sandsynligt ikke interesseret i at levere til dem, når de sælger hovedtelefonerne så meget billigere end deres andre forhandlere. Om det så er lovligt....tjaa  . Grado er jo ikke de eneste der gør det på den måde.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
KarstenKK skrev:
Bah, så var det meningen at jeg skulle modtage hovedtelefonerne d. 7 december - men næ nej!
DustinHome har udsat leveringen til d. 8 januar! Så julegaven bliver forsinket i år. :( |
|
|
Dustin har udsat
leveringstidspunktet nogle gange nu.Grado er højst sandsynligt ikke interesseret i at levere til dem, når de sælger
hovedtelefonerne så meget billigere end deres andre forhandlere. Om det så er lovligt....tjaa . Grado er jo ikke de eneste
der gør det på den måde. |
|
|
Jeg har også, indtil videre, oplevet to udsættelser.
Ja, 225i blev jo, for lidt over en måned siden, solgt til 1200 kr. (som jeg også bestilte til) Men det lyder da bare underligt, (hvis
det er tilfældet) at de ikke vil sælge til DustinHome, da Grado vel tjener det samme, uanset om DustinHome sælger til 2k eller
1,2k - det er jo kun butikkens avance, der er mindre.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
Men det lyder da bare underligt, (hvis
det er tilfældet) at de ikke vil sælge til DustinHome, da Grado vel tjener det samme, uanset om DustinHome sælger til 2k eller
1,2k - det er jo kun butikkens avance, der er mindre. |
|
|
Jep, men forhandlerne der sælger en SR225 til 2000,-, brokker sig højst sandsynligt til Grado, hvis en anden forhandler sælger de samme hovedtelefoner til 1200,-. Grado har vel også en interesse i at holde priserne høje. Den her fremgangsmåde er jo også meget udbredt i andre brancher.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er et lille års tid, slip mig en mail på morten@morkaj.dk så kan sludre om det her.
M
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|