| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
| Tænk på, hvor strømmen kommer fra, før den bevæger sig igennem en meter super-duper netkabel og et fin 2 cm meget tynd sølvtråd. Den er kommet ind i huset fra en transformatorstation via flere km. irrede luftkabler, og så endeligt gennem de helt almindelige installationskabler i huset og en målertavle med afbrydere, hfirelæ, elmåler og sikringer. |
|
|
Jeg ved godt det er ilde set i visse kredse, men jeg vil nu mene at inden man udtaler sig skråsikkert om en manglende virkning må man have afprøvet det først - ikke kun vurderet at det kan da ikke passe at det skulle kunne gøre noget. Og at man ikke selv kan høre forskellen er heller ikke nødvendigvis det endelige resultat, men om ikke andet er det da det endelige resultat for en selv, og det kan en forhåndsafvisning også være - men det behøver ikke være det samme resultat for andre.
Jeg skal dog indskyde at jeg selv er skeptisk overfor nogle ting som f.eks. http://www.highendcable.co.uk/Acoustic%20Systems%20Resonator s.htm, men eftersom jeg ikke selv har afprøvet dem, og ikke har tænkt mig at gøre det, kan jeg ikke sige om de har en virkning eller ej. Noglw mener jo at de har.
Vi kan dog hurtigt blive enige om at virkningen af diverse tweaks kan grænse til det ubetydelige og næsten ikke hørbare, men hørbarheden og ikke mindst vigtigheden heraf varierer fra person til person.
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
PeKo skrev:
|
Samme tanke har jeg haft - den med det svageste led i kæden... Fx i forbindelse med netkabler til en bondegård. I begge ender overlades strømmen igen til alm. standard
Tror jeg vasker bilen...
|
|
|
Jeg vil også anbefale dig at vaske bilen - det får du meget større glæde af.
Tænk på, hvor strømmen kommer fra, før den bevæger sig igennem en meter super-duper netkabel og et fin 2 cm meget tynd sølvtråd. Den er kommet ind i huset fra en transformatorstation via flere km. irrede luftkabler, og så endeligt gennem de helt almindelige installationskabler i huset og en målertavle med afbrydere, hfirelæ, elmåler og sikringer.
Vask bilen.
|
|
|
Biel er hermed vasket og det kostede kun 89,-  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
"Jeg ved godt det er ilde set i visse kredse, men jeg vil nu mene at inden man udtaler sig skråsikkert om en manglende virkning må man have afprøvet det først - ikke kun vurderet at det kan da ikke passe at det skulle kunne gøre noget."
Vil ovenstående udtalelse ikke i pricippet svare til, at jeg ikke måtte afvise UFO'er's eksistens eller fremmede civilsationer i verdensrummet - bare fordi jeg aldrig havde set én?
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en ektrem hobby for nogen. På samme måde som at pippe en bil. Den som pipper bilen får en bedre følelse og fornemmer den køre bedre, hurtige og flottere - Sådan er det også med HIFI
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig - det var det jeg mente med at bilen kører bedre nyvasket ;) Det mentale betyder meget for oplevelsen af lyden - og har man fin-tunet isenkrammet, er det bare bedre... 
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
Jeg opdagede at lyden blev meget bedre da jeg rensede mine ører |
|
|
Brugte du VDH, duelund eller sølv vatpinde?
Hvordan vil du beskrive lyden, hvor stort er orkestret blevet?
Jeg går ud fra der kom mere hul igennem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Wymax skrev:
"Jeg ved godt det er ilde set i visse kredse, men jeg vil nu mene at inden man udtaler sig skråsikkert om en manglende virkning må man have afprøvet det først - ikke kun vurderet at det kan da ikke passe at det skulle kunne gøre noget."
Vil ovenstående udtalelse ikke i pricippet svare til, at jeg ikke måtte afvise UFO'er's eksistens eller fremmede civilsationer i verdensrummet - bare fordi jeg aldrig havde set én? |
|
|
Noget i den dur... Hvordan vil du være helt sikker på at der ikke er andre? Jo jo, vi er da kommet et stykke ud i verdensrummet, men det er jo så ufattelig stort at vi sikkert kun har afdækket en brøkdel af det indtil videre.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
tube mania skrev:
|
Ha ha...godt valg...vedrørende sikringer af sølv guld eller andre eksotiske materialer så er der frit valg på alle hylder ang meninger om dette, men hvad så med sikrings-holderen og de ledninger eller printbaner som forbinder den. Er det ligegyldigt??
mvh
|
|
|
Selvfølgelig vil det da også have indflydelse på lyden, ligesom alt andet du ændre. Det er dog ikke sikkert du syntes om ændringen, men så kan du jo bare ændre tilbage (dumt ord ), mendet er et sted hvor alle kan være med og ikke alle kan ændre sikringsholderen, ligesom de holdere til chassis montage ikke kan leveres i ren kobber ej forgyldt ditto. Det kan derimod sikringsholder til print montage (i 5 x 20 mm, so far) 
Den med netledningen osv har vi jo taget i andre tråde brug ørene.
Er I ikke enig i at alle ændringer også ændre lyden?
|
|
|
Du skal da sige at "alt ændre lyden" i det at det er dit levebrød 
jeg har lige set at du bla. sælger et netstik til 795,- med Rhodium og et med Guld til 595,-
den dyre vare er en "downgrade" mht. elektrisk resistivitet i forhold til Guld versionen..., og meget morsomt er det faktum at et billigt standard stik med messing ben, er en bedre leder end et med Rhodium 
Her er en liste over ledningsevne (nΩ·m ved 20 °C)
15,87 Sølv
16,28 Kobber
22,14 Guld
28,2 Aluminium
35 Messing
43,3 Rhodium
59,0 Zink
69,3 Nikkel
105 Platin
115 Tin
208 Bly __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Svend88 skrev:
Jeg opdagede at lyden blev meget bedre da jeg rensede mine ører |
|
|
Brugte du VDH, duelund eller sølv vatpinde? Hvordan vil du beskrive lyden, hvor stort er orkestret blevet? Jeg går ud fra der kom mere hul igennem. |
|
|
Jeg brugte high end vatpinde med teaktræ og indisk vat plukket og spundet ved fuldmåne af unge tempel jomfruer og det virker lige så godt som den her

|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
gli- skrev:
tube mania skrev:
|
Ha ha...godt valg...vedrørende sikringer af sølv guld eller andre eksotiske materialer så er der frit valg på alle hylder ang meninger om dette, men hvad så med sikrings-holderen og de ledninger eller printbaner som forbinder den. Er det ligegyldigt??
mvh
|
|
|
Selvfølgelig vil det da også have indflydelse på lyden, ligesom alt andet du ændre. Det er dog ikke sikkert du syntes om ændringen, men så kan du jo bare ændre tilbage (dumt ord ), mendet er et sted hvor alle kan være med og ikke alle kan ændre sikringsholderen, ligesom de holdere til chassis montage ikke kan leveres i ren kobber ej forgyldt ditto. Det kan derimod sikringsholder til print montage (i 5 x 20 mm, so far) 
Den med netledningen osv har vi jo taget i andre tråde brug ørene.
Er I ikke enig i at alle ændringer også ændre lyden?
|
|
|
Du skal da sige at "alt ændre lyden" i det at det er dit levebrød 
jeg har lige set at du bla. sælger et netstik til 795,- med Rhodium og et med Guld til 595,-
den dyre vare er en "downgrade" mht. elektrisk resistivitet i forhold til Guld versionen..., og meget morsomt er det faktum at et billigt standard stik med messing ben, er en bedre leder end et med Rhodium 
Her er en liste over ledningsevne (nΩ·m ved 20 °C)
15,87 Sølv
16,28 Kobber
22,14 Guld
28,2 Aluminium
35 Messing
43,3 Rhodium
59,0 Zink
69,3 Nikkel
105 Platin
115 Tin
208 Bly |
|
|
Og bemærk også hvor lille forskellen er mellem sølv og kobber. Set i forhold til de øvrige metaller, burde det være fuldstændingt ligegyldigt, om man bruger kobber eller sølv.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke enig...der er stor forskel på....prisen
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler vel om hvornår nok er nok: Når man synes anlægget lyder perfekt til ens egne ører, er man der, nogle er der ved 5000 kr andre ved 100000 kr. Jeg mener nu også at der er en grænse med prisen. Kobber, sølv, metal og plastic har nu engang en dagspris og hi-fi har produktionsomkostninger. Det er naturligvis dyrere at producere i Danmark end i Kina, så det kan have indvirkning, gode komponeter inden i isenkrammet kan også koste noget . Men hvis en producent vil tage en overpris for sit produkt er vedkommende jo nødt til at finde på et eller smart salgstrick og komme med en gang hokos pokus snak for at få køberen til at ryste op med de ekstra penge. Opgradering handler om sund fornuft: hvad er reelt pengene værd og hvad er rent gejl. Brug ørene og fornuften.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
| Det handler vel om hvornår nok er nok: Når man synes anlægget lyder perfekt til ens egne ører, er man der, nogle er der ved 5000 kr andre ved 100000 kr. Jeg mener nu også at der er en grænse med prisen. Kobber, sølv, metal og plastic har nu engang en dagspris og hi-fi har produktionsomkostninger. Det er naturligvis dyrere at producere i Danmark end i Kina, så det kan have indvirkning, gode komponeter inden i isenkrammet kan også koste noget . Men hvis en producent vil tage en overpris for sit produkt er vedkommende jo nødt til at finde på et eller smart salgstrick og komme med en gang hokos pokus snak for at få køberen til at ryste op med de ekstra penge. Opgradering handler om sund fornuft: hvad er reelt pengene værd og hvad er rent gejl. Brug ørene og fornuften. |
|
|
Jeg tror at der er mange herinde der aldrig når til det punkt. De vil aldrig synes at anlægget lyder perfekt, da deres hobby består i konstant at ændre/forbedre anlægget. Den dag der ikke længere er noget at forbedre har de ingen hobby. Musiklytning er sekundært og vil kede dem i længden. Det er lidt det samme som lystfiskeren der kan stå i timevis for at fange en fisk og når det lykkes smider han den ud igen fordi han ikke spiser fisk. Man er altså nødt til at tro på at alt har betydning for lyden og er derfor klar til at prøve selv de mest fantasifulde tweaks som smarte producenter tilbyder. Det handler om at holde hobbyen i live. Det handler altså ikke om fornuftige priser, tværtimod må det helst ikke være for billigt. En sikring til 40,- kr. "lyder" nok bedre end en til 2,- kr.
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
| Jeg tror at der er mange herinde der aldrig når til det punkt. De vil aldrig synes at anlægget lyder perfekt, da deres hobby består i konstant at ændre/forbedre anlægget. Den dag der ikke længere er noget at forbedre har de ingen hobby. Musiklytning er sekundært og vil kede dem i længden. Det er lidt det samme som lystfiskeren der kan stå i timevis for at fange en fisk og når det lykkes smider han den ud igen fordi han ikke spiser fisk. Man er altså nødt til at tro på at alt har betydning for lyden og er derfor klar til at prøve selv de mest fantasifulde tweaks som smarte producenter tilbyder. Det handler om at holde hobbyen i live. Det handler altså ikke om fornuftige priser, tværtimod må det helst ikke være for billigt. En sikring til 40,- kr. "lyder" nok bedre end en til 2,- kr. |
|
|
Ja, okay, det er den med at nogle lytter til anlægget, andre lytter til musikken. Det er også helt fint at have hi-fi som hobby. Jeg bruger selv mit anlæg som kilde til afstressning via musikken som er i højsædet for mig. Derfor går jeg efter en allround lyd som kan få det bedste ud af de fleste CD'er og ikke kun dem der er super optaget. Jeg går og venter på et par Klipsch højtalere. De er ikke super dyre, men skulle have den kontante livelyd man oplever på små spille steder, det er nemlig den lyd jeg elsker: "in your face". Jeg har selvfølgelig sprugt mig for på dette forum og fik forskellige svar ud fra om folk gik op i musikken eller i grejet. Ikke overraskende var de der gik mest op i musikken overvejende positive og de der gik mest op i anlægget overvejende negative om Klipsch. Det samme gjorde sig gældende på udenlandske forums kunne jeg læse. Personligt vil jeg ikke få noget ud af hundedyre højtalere med varm silkeblød lyd, da det ikke er min stil. Men hvis man er til det, er der intet galt i at bruge mange penge på netop den rigtige højtaler og derefter opgradere delefilter for lige at få den der triangel helt rigtigt placereret i lydbilledet. Derfor er det nok svært at tale om hvad der er "rigtig" hi-fi og hvad det skal koste. Men det er også det gode ved dette forum, man får mange input på et svar og kan ud fra det få en ret god ide om et givet hi-fi udstyr's kvaliteter og om det passer til ens behov. Jeg skifter højtalere ud med nogle som størrelses, kvalitets og prismæssigt er ens, da jeg syntes de gl. har en god opløsning og en kontant lyd, men mangler altså "at komme ud af kasserne" og give mig den oplevelse jeg efterlyser. Så hvis de nye "holder hvad de lover", så er mit hi-fi indkøb slut. For det har fra dag et været planen at få sammensat mig et anlæg til at nyde musikken på uden at jeg tænker over selve anlægget og det har da kostet mange penge de sidste snart 3 år, men så håber jeg også at have et anlæg med en lyd der gør mig glad og i en god kvalitet så det kan holde i rigtig mange år.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
| Jeg tror at der er mange herinde der aldrig når til det punkt. De vil aldrig synes at anlægget lyder perfekt, da deres hobby består i konstant at ændre/forbedre anlægget. Den dag der ikke længere er noget at forbedre har de ingen hobby. Musiklytning er sekundært og vil kede dem i længden. |
|
|
Billedet er mere broget end sort og hvidt. Hvis ikke musikken er det primære er den helt gal, men derfra ligger de fleste af os vel et eller andet sted imellem sort og hvidt. Der nævnes hele tiden at en ændring skal være en forbedring og ikke bare en ændring til noget andet, men det tror jeg faktisk at mange godt kan li'. Målet her er måske at få prøvet en masse ting af fordi det er sjovt, både at høre forskellige lyd-typer, men måske også for at prøve sine grænser af på vejen mod at finde netop det lyd-ideal man synes om - og ikke bare afvise efter 5 sekunder, men virkelig prøve at leve med det.
Hvad kabler og ingeniører angår, jamen så har det jo været debatteret til og forbi bræk-punktet. Det jeg har sværest ved at forstå er hvorfor man ikke bare kan "live and let live", altså acceptere at vi ikke alle har samme mening. Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvelyttet strømkabler, men bare har noget jeg gerne vil betale prisen for - hvorfor skulle jeg dog bruge min tid på at overbevise enten den ene eller den anden om det ene eller det andet som er faktum for mig, men ikke nødvendigvis for andre? Og skulle forskellen skyldes at forstærkeren ikke er "korrekt" konstrueret - så er der jo stadig forskel i den sammenhæng, og så er det vel bare sådan? Jeg synes der er for meget generalisering over tema'et.
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Der nævnes hele tiden at en ændring skal være en forbedring og ikke bare en ændring til noget andet, men det tror jeg faktisk at mange godt kan li'. Målet her er måske at få prøvet en masse ting af fordi det er sjovt, både at høre forskellige lyd-typer, men måske også for at prøve sine grænser af på vejen mod at finde netop det lyd-ideal man synes om - og ikke bare afvise efter 5 sekunder, men virkelig prøve at leve med det. |
|
|
Præcis min pointe, at man prøver af for at finde sit lyd ideal (et godt udtryk) og hvis nogen mener at sølv sikringer kan hjælpe en på vej mod det, så fred være med det. Men det er klart at der er forskellige meninger om det og så må man jo sortere i svarene, ligesom mit eksempel på højtaler køb. Hvis alle bare var rørende enige, så var der ikke meget at hente i det her forum.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Stanley skrev:
| Jeg tror at der er mange herinde der aldrig når til det punkt. De vil aldrig synes at anlægget lyder perfekt, da deres hobby består i konstant at ændre/forbedre anlægget. Den dag der ikke længere er noget at forbedre har de ingen hobby. Musiklytning er sekundært og vil kede dem i længden. |
|
|
Billedet er mere broget end sort og hvidt. Hvis ikke musikken er det primære er den helt gal, men derfra ligger de fleste af os vel et eller andet sted imellem sort og hvidt.
|
|
|
Jeg er helt enig i at flertallet nok interresserer sig for begge dele. Man hælder så bare mest til den ene eller den anden side. Jeg er derimod ikke enig i at der er noget galt i at musikken ikke er den primære interresse. Mit indlæg var absolut ikke negativt ment, kun et udtryk for min opfattelse. Folk har mange forskellige hobbies og mange af dem virker formålsløse for andre. F.eks. den føromtalte lystfisker. Men hvis man bruger sin tid og sine penge på noget man hygger sig med, er det da helt fint med mig. Hvis man har hifi som hobby, behøver man altså, efter min mening, ikke at undskylde sig med at det er for musikkens skyld.
Wymax skrev:
|
Der nævnes hele tiden at en ændring skal være en forbedring og ikke bare en ændring til noget andet, men det tror jeg faktisk at mange godt kan li'. Målet her er måske at få prøvet en masse ting af fordi det er sjovt, både at høre forskellige lyd-typer, men måske også for at prøve sine grænser af på vejen mod at finde netop det lyd-ideal man synes om - og ikke bare afvise efter 5 sekunder, men virkelig prøve at leve med det.
|
|
|
Om en ændring er en forbedring eller en forringelse er det vel kun den enkelte selv der kan afgøre. Jeg mener nu heller ikke at det er det der debatteres. Spørgsmålet er vel om ændringen overhovedet er hørbar.
Wymax skrev:
|
Hvad kabler og ingeniører angår, jamen så har det jo været debatteret til og forbi bræk-punktet. Det jeg har sværest ved at forstå er hvorfor man ikke bare kan "live and let live", altså acceptere at vi ikke alle har samme mening.
|
|
|
Den del af dit indlæg var måske ikke specielt til mig, men jeg vil da gerne prøve at svare alligevel da jeg har deltaget i den debat i andre tråde. Hvis du skriver at udskiftning af en sikring i strømforsyningen giver en hørbar forskel, er jeg uenig. Hvis jeg skriver det betyder det jo ikke at jeg ikke accepterer din ret til en anden mening, kun at jeg giver udtryk for hvad jeg mener. Derimod er det vel dig der ikke accepterer andres mening når du skriver at man bare skal "live and let live". Debatten lever i kraft af at vi alle har ret til at give udtryk for hvad vi mener.
Wymax skrev:
|
Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvelyttet strømkabler, men bare har noget jeg gerne vil betale prisen for - hvorfor skulle jeg dog bruge min tid på at overbevise enten den ene eller den anden om det ene eller det andet som er faktum for mig, men ikke nødvendigvis for andre? Og skulle forskellen skyldes at forstærkeren ikke er "korrekt" konstrueret - så er der jo stadig forskel i den sammenhæng, og så er det vel bare sådan? Jeg synes der er for meget generalisering over tema'et.
|
|
|
Det er jo en stor fordel ved denne form for debat. Man bestemmer helt selv hvor meget tid man vil bruge på at deltage. Og som jeg skrev i starten af dette svar, man behøver ikke at undskylde eller forklare sin hobby. Jeg synes at det er fint hvis du får noget ud af at købe dyre kabler eller sikringer, så du behøver ikke at overbevise mig eller andre om det fornuftige i det. Glæd dig over din hobby og dine indkøb uanset hvad andre mener om dem.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sender signalet i mine højtallere gennem 3 meter ultratyndt aluminium.
Der er ganske få der har klaget over lyden. Men her er 0.02 meter sølv
hørbart på netsiden. Det er en skør verden.
Måske der en sammenhæng mellem den dalende interesse for hifi og ovenstående.
|
| Til top |
|
| |