Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sølv sikringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

ulrikmm skrev:
Det her er et spørgsmål om referencerammer. ML_CLS har måske aldrig hørt et anlæg, hvor man kan høre forskelle mellem fx.
strømkabler. Altså mener han ikke at et sådant anlæg findes. Og at oplevelsen af at man kan høre forskellen må være indbildt
eller tegn på sindssygdom.

Jeg har hørt flere af den slags anlæg, og da de indgår i m i n referenceramme, har jeg ikke noget problem med at diskutere
forskelle på strømkablers lydpåvirkning. Jeg kan kun opfordre til åbenhed. Hvis man tror at kun det der kan måles eksisterer,
indskrænker man sit liv. Men når jeg har inviteret "fremmede" hifi bekendte på besøg - siger folk altid nej tak - hvilket er en
gåde for mig.

jeg har så ydelses mæssige gode strømforsyning kombineret "hul igennem" mods. af alle mine HiFi komponenter, at "snot" på forsyningslinien udefra, ikke høres på mine ML CLS'er ..., det er en højttaler som en af de få kan "finde en nål i en høstak" ..., det er derfor at jeg hele tiden har tvivlet på din påstand..., du har ikke det grej der skal til for at høre det du påstår, hvis du havde så meget "hul i gennem" så ville du brokke dig over at kunne høre pumpen arbejder til/sammen med din Eminent Technology arm.

der er nok ikke mange der drager Ml-cls indlæg i tvivl, og uden ellers at skulle dømme tror jeg på AT det blot er en påstand og derfor ikke skal tages alvorligt.

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

ulrikmm skrev:
Nu mærker jeg de velkendte skeptikere komme på banen. Hvor vil I hen med jeres
indlæg? Hvis jeg og en bekendtskabskreds tweaker vore anlæg til grænser, I bare ikke har hørt, vil jeg bede om at vi får lov
til det i fred, og med mulighed for at dele det med dem, der er interesserede. Har I ikke noget nyt, positivt og spændende at
bidrage med, behøver I ikke at kritisere. Har man ikke noget pænt at sige, står man sig måske ved at være tavs. En historie
om censur: Min gode hifi bekendte var anmelder på et glimrende dansk hifi blad tilbage i 1970erne. Han opdagede på egen
hånd, at det ikke var ligemeget, hvordan strømstikket skulle vende i stikkontakten. Men han turde ikke skrive om det, fordi
han ville blive betragtet som tosset. Først 10 år senere blev det nævnt i hifibladet, og noget senere fandt man ud af, at
strømstikket vending har betydning for hvor meget elektromagnetisk udstråling, der passerer ind i forstærkergrejet. Jeg vil
ikke lade mig tryne af censur af den karakter. Vi er en gruppe på forum, der har brug for at diskutere tweaks og andre
muligheder for topjustering af vore anlæg. Og jeg mener, der skal være plads til os på forum, uden jantelov. Der er
mennesker, nye i hifi, der har mod på erkendelse, og er nysgerrige mht. deres musikanlæg. Lad der være plads til at gå
dem i møde. Og bemærk at jeg a l d r i g går efter dyre snake oil tweaks. Fx. kostede den sikring, vi afprøvede og
kasserede 10 kr. Hvorfor fanden kan det få jeres pis i kog, at vi er nogle, der skriver om den slags? smileys/smiley18.gif">

Det er da vist kun dit pis der er i kog. Vi andre prøver at holde en god tone.

Hvorfor tale om censur og jantelov o.lign.,der er da ingen der forbyder dig at skrive. Jeg prøver bare at forstå det du
skriver. Der er altså ingen grund til at ty til "standardangrebet" om dårlige anlæg m.m.

Hvis jeg ( og andre ) skal kunne opleve det samme som du oplever ved forskellige tweaks, er det en stor fordel hvis vi
ved hvad vi skal lytte efter. Det er svært hvis du det ene øjeblik skriver at både du og dine venner kunne høre tydelig
forskel på et øjeblik og senere skriver at du skal bruge 2 gange 14 dage for at identificere de to sikringer.

Er der tale om en yderst marginal forskel der kun kan høres med stor koncentration på meget få anlæg eller er det noget
der øjeblikkeligt kan høres af alle ? Hvis vi ikke engang kan få et klart svar på det spørgsmål, er det vel ikke underligt at vi
er skeptiske ?

Den censur, jeg taler om er den værste af alle: selvcensur = at man selv tier af frygt for konsekvenserne. Og den er mig
inderligt imod.

Jeg tror ikke jeg overhovedet har brugt det fordømmende udtryk "dårlige anlæg". Det er vist noget, du selv finder på.

Nogle anlæg er mere afslørende end andre - men det kan vel ikke overraske dig. Du indbyder mig til at komme med mere
generaliserende udsagn - men det vil i mine øjne være utroværdigt.

Kom og lyt, hvis du gider udvide din horisont sammen med nogle tossede indfødte.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:
ML_CLS skrev:

ulrikmm skrev:
Det her er et spørgsmål om referencerammer. ML_CLS har måske aldrig hørt et anlæg, hvor man kan
høre forskelle mellem fx. strømkabler. Altså mener han ikke at et sådant anlæg findes. Og at oplevelsen af at man kan høre
forskellen må være indbildt eller tegn på sindssygdom. Jeg har hørt flere af den slags anlæg, og da de indgår i m i n
referenceramme, har jeg ikke noget problem med at diskutere forskelle på strømkablers lydpåvirkning. Jeg kan kun
opfordre til åbenhed. Hvis man tror at kun det der kan måles eksisterer, indskrænker man sit liv. Men når jeg har inviteret
"fremmede" hifi bekendte på besøg - siger folk altid nej tak - hvilket er en gåde for mig.

jeg har så ydelses mæssige gode strømforsyning kombineret "hul igennem" mods. af alle mine HiFi komponenter, at
"snot" på forsyningslinien udefra, ikke høres på mine ML CLS'er ..., det er en højttaler som en af de få kan "finde en nål i en
høstak" ..., det er derfor at jeg hele tiden har tvivlet på din påstand..., du har ikke det grej der skal til for at høre det du
påstår, hvis du havde så meget "hul i gennem" så ville du brokke dig over at kunne høre pumpen arbejder til/sammen
med din Eminent Technology arm.

der er nok ikke mange der drager Ml-cls indlæg i tvivl, og uden ellers at skulle dømme tror jeg på AT det blot er en
påstand og derfor ikke skal tages alvorligt.

Smeden

Det er spændende af høre om din formodning. Det ville være endnu mere spændende, hvis du prøvede at tage et tilfældigt
strømkabel og sætte på dit anlæg, i n d e n du rapporterede din mening. Så er lektien ligesom gjort færdig

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Der er tale om 2 helt forskellige situationer:
1) Den opdagelsesrejsende Bwana Stanley kommer til hifi land og vil lave et placebokontrolleret eksperiment på de indfødte.
For at tilfredsstille Stanleys strikte krav, benytter de indfødte en omstændelig 14 dages procedure, for at gøre Stanleys
resultater mere sikre. Han vil sikkert gerne publicere dem, og må kunne stole på resultatet med 95% sikkerhed.

Både de 14 dage og de 95% var dit påfund, ikke Stanleys og heller ikke mit.

Jeg ved ikke, hvad der skal til for at gøre Stanley tilfreds, men jeg ved, hvad der skal til for at gøre mig tilfreds:

Du skal såmænd bare selv føle dig sikker på, at du ville kunne genkende en af sikringerne i dit setup i en blindtest. Du behøver ikke engang udføre forsøget i virkeligheden, og slet ikke med et antal gentagelser, som giver 95% konfidens.

Jeg vil bare gerne høre dig sige med sikkerhed, at du ville kunne gøre det. Og det er det faktisk ikke lykkedes mig at få dig til.

Så hvis du ikke en gang selv er sikker, hvordan kan det så være, at din påstand om forskellen på sikringerne i første omgang var så skråsikker?
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 November 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Sikker eller skrå sikker på sikringernes sikkerhed for sikkert at lyde anderledes helt sikkert uden tvivl for usikkerhed i at resultatet er sikkert

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

De krav, jeg skitserer, ville være dem, der var forsvarlige at anvende i forsøget, efter min mening.

Du spørger, om vi kunne høre forskel - ja, det kunne vi begge to. Men det var ikke en blindet procedure. Derfor naturligvis
mit forbehold.

Du tager tingene ret bogstaveligt, der skal da også være plads til nuancer.

Hvis andre er med på det, vil jeg gerne støtte op om Stridsvognens invitation. Jeg kender ham fint, han har et anlæg, der er
godt til at afprøve tweaks med, og som er en oplevelse i sig selv.

Man kunne fx. medbringe sine egne strømkabler og digitalkabler og se om der kom noget spændende ud af det. En hørbar
forbedring/forværring/ingenting?

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Du spørger, om vi kunne høre forskel - ja, det kunne vi begge to.

Nej, det spørger jeg netop ikke om.

Jeg spørger, om I ville kunne genkende lyden fra en af sikringerne.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

@ML_CLS:
Sjovt anlæg du har beskrevet under din profil. Jeg spillede selv på Ariston RD 40, SME III, OM40, Musical Fidelity A1 og Quad
elektrostater tilbage i 1980erne. Fede på hver deres måde. Det hele står stadig i den opvarmede kælder (pånær A1, der døde
efter ca. 10 års tjeneste pga. hedeslag. Snøft). Om det er vildt afslørende, ved jeg ikke, men da klart i stand til at give en
glimrende musikalsk oplevelse.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Allan O skrev:

ulrikmm skrev:

Nej, det spørger jeg netop ikke om.Jeg spørger, om I ville kunne genkende lyden fra en af sikringerne.

Ja da. Vi endte med at sætte den oprindelige i - den var nem at kende, det var den, der lød bedst

Hvis dit næste spørgsmål er, om jeg vil kunne kende sikringen igen i et andet apparat - så er svaret, at jeg ikke har så
forudindfattede meninger om verden. Aner det ikke.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Stanley skrev:

Er der tale om en yderst marginal forskel der kun kan høres med stor koncentration på meget få anlæg eller er det noget der øjeblikkeligt kan høres af alle ? 

Der er tale om 2 helt forskellige situationer:
1) Den opdagelsesrejsende Bwana Stanley kommer til hifi land og vil lave et placebokontrolleret eksperiment på de indfødte.
For at tilfredsstille Stanleys strikte krav, benytter de indfødte en omstændelig 14 dages procedure, for at gøre Stanleys resultater mere sikre. Han vil sikkert gerne publicere dem, og må kunne stole på resultatet med 95% sikkerhed.

2) De indfødte hygger sig til daglig med at stikke hovederne sammen og pusle om deres lydanlæg. De har det rart indbyrdes, nogen gange laver den ene en ændring i anlægget, han er ikke sikker på at der er tale om en ændring i lyden - eller om den er til det bedre. Så prøver de to indfødte med lidt forskellig musik, der er ekstra krævende, for at finde ud af om det nu v a r et fremskridt eller ej. Tit går de tilbage til udgangspunktet - som med sikringen. Nogle gange møder de
lydmæssige udfordringer, som de kender fra tidligere (besøg i andre landsbyer), og ved præcis hvilke virkemidler der kunne hjælpe. Langsomt bliver de klogere, fordi de deler deres erfaringer.

Hvem bliver klogest?

Jeg aner det ikke - men jeg vil fortsat være i den glade gruppe, der deler sine erfaringer med andre.

Fin historie men det er nu den forkerte Stanley du tænker på. Prøv evt. med Stanley Clarke istedet.

Det var nu ikke mig der forlangte blindtest. Det var bare dit svar på spørgsmålet om blindtest der fik mig til at stille ovennævnte spørgsmål. Svaret har jeg stadig ikke fået.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 November 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
jenssmed skrev:
ML_CLS skrev:

ulrikmm skrev:
Det her er et spørgsmål om referencerammer. ML_CLS har måske aldrig hørt et anlæg, hvor man kan
høre forskelle mellem fx. strømkabler. Altså mener han ikke at et sådant anlæg findes. Og at oplevelsen af at man kan høre
forskellen må være indbildt eller tegn på sindssygdom. Jeg har hørt flere af den slags anlæg, og da de indgår i m i n
referenceramme, har jeg ikke noget problem med at diskutere forskelle på strømkablers lydpåvirkning. Jeg kan kun
opfordre til åbenhed. Hvis man tror at kun det der kan måles eksisterer, indskrænker man sit liv. Men når jeg har inviteret
"fremmede" hifi bekendte på besøg - siger folk altid nej tak - hvilket er en gåde for mig.

jeg har så ydelses mæssige gode strømforsyning kombineret "hul igennem" mods. af alle mine HiFi komponenter, at
"snot" på forsyningslinien udefra, ikke høres på mine ML CLS'er ..., det er en højttaler som en af de få kan "finde en nål i en
høstak" ..., det er derfor at jeg hele tiden har tvivlet på din påstand..., du har ikke det grej der skal til for at høre det du
påstår, hvis du havde så meget "hul i gennem" så ville du brokke dig over at kunne høre pumpen arbejder til/sammen
med din Eminent Technology arm.

der er nok ikke mange der drager Ml-cls indlæg i tvivl, og uden ellers at skulle dømme tror jeg på AT det blot er en
påstand og derfor ikke skal tages alvorligt.

Smeden

Det er spændende af høre om din formodning. Det ville være endnu mere spændende, hvis du prøvede at tage et tilfældigt
strømkabel og sætte på dit anlæg, i n d e n du rapporterede din mening. Så er lektien ligesom gjort færdig

jamen jeg bruger et tilfældigt strømkabel, er dog ikke klar over om det lyder bedre end det andet tilfældige strømkabel jeg brugte

selvfølgelig kan et 5 mm2 kabel lyde bedre end et 1 mm2 kabel på 1 par velvoksne mono blokke.

jeg er sikker på at mange tweaks, der bliver solgt for at skulle forbedre lyden ikke forbedrer den, den forandrer den måske. men om det er til det bedre, næppe den lektie er lært

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 08 November 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Der er nu intet der kan hamle op med en god hifi aften hvor folk er samlet og hore det samme.

Har endnu ikke provet at nogle er uenige i hvad der foregar medmindre de har over 50% nedsat horelse.

Sa endnu engang opfordre jeg til en hygge aften hvor alle skeptikere er velkomne. istedet for her at postulere bade for og imod efekten af diverse tweaks..

Det er ikke sikkert vi blir enige om hvordan vi syntes det skal lyde, men er sikker pa alle vil klappe i takt nar vi skal saette ord pa hvad vi hore.

Til alle der ikke kan hore forskel pa div kabler vil jeg bare sige... Ga til orelaege, eller find en anden hobby..

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Man kan jo bare prøve af. Af med det ene, på med det andet.

En sjov ting vi har set på en 2 x 100 w klasse A forstærker, der konstant trækker 1300 w fra nettet, var at lyden faktisk var
bedre med 1,5 kvmm NKT kabel end med 2,5 kvmm NKT kabel.

Hvis du sammenligner signal eller HT kabler, er et godt råd, at du inden du sætter det nye kabel på, tager det andet ud af
stikkene, og sætter det i igen. For kabler lyder ofte en smule mere markerede, lige når man har pillet ved dem.

Så ved at have pillet ved både det gamle og det nye kabel, inden man sammenligner lyden af de to, har man ligesom stillet
dem lige. Begge vil nu være en smule mere markerede, men det vil forsvinde efter nogle timer. Lidt ligesom den markering,
der kan komme efter man har renset stik i isopropylalkohol.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 November 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Den censur, jeg taler om er den værste af alle: selvcensur = at man selv tier af frygt for konsekvenserne. Og den er mig inderligt imod.

Fair nok, det bruger jeg heller ikke. Men er det egentlig ikke det du beder mig og andre om når du beder os om at lade jer være i fred når i skriver om tweaks ?

ulrikmm skrev:

Jeg tror ikke jeg overhovedet har brugt det fordømmende udtryk "dårlige anlæg". Det er vist noget, du selv finder på.

Det er det nu ikke, men jeg har måske misforstået dette :

ulrikmm skrev:
ML_CLS har måske aldrig hørt et anlæg, hvor man kan høre forskelle mellem fx. strømkabler.

Det kunne godt opfattes som et argument om at hans anlæg er for dårligt.

ulrikmm skrev:

Kom og lyt, hvis du gider udvide din horisont sammen med nogle tossede indfødte.

Der bliver jeg nok nødt til at sige nej tak. Jeg er måske nok nysgerrig men ikke nok til at køre til Østjylland for at lytte til et par sikringer. Især ikke når jeg ikke kan få at vide hvor stor en forskel jeg kan forvente. Jeg har nu skiftet mange sikringer i forskellige apparater. Jeg har dog aldrig oplevet en ejer komme tilbage med et apparatet med en klage over at det lød dårligere med den nye sikring.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Puha, det der sydlandske tastatur sender sjofle opfordringer ud i cyberspace - Stridsvogn, var dit sprog!

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Allan O skrev:

ulrikmm skrev:

Nej, det spørger jeg netop ikke om.Jeg spørger, om I ville kunne genkende lyden fra en af sikringerne.

Ja da. Vi endte med at sætte den oprindelige i - den var nem at kende, det var den, der lød bedst

Hvis dit næste spørgsmål er, om jeg vil kunne kende sikringen igen i et andet apparat - så er svaret, at jeg ikke har så

Jeg ville aldrig kunne drømme om at stille det spørgsmål, du prøver at lægge mig i munden. Jeg tror for meget på vekselvirkninger.

Men jeg synes stadig, at du kryber udenom det spørgsmål, jeg faktisk har stillet. Jeg spurgte jo ikke om, om I kunne identificere sikringerne den aften, hvor I vidste, hvilken sikring der sad i apparatet. Jeg spurgte, om I en anden gang ville kunne identificere dem uden at vide, hvilken sikring, der sad i apparatet - naturligvis stadig med mulighed for at høre begge sikringer blindt.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne da godt tænke mig at kigge forbi en dag. Har selv nogle ok kabler og prøvet lidt at tweake med cubber sikringer som var guldbelagte. Sølv har jeg ikke prøvet, men kunne forestille mig man skulle give en del for dem for at de ville være sammenhængende lydmæssigt. Så derfor kunne det være fint med en musikdag/aften.

Jeg har pt. den holdning at jo mere man giver for en forstærker jo mindre hjælper det at tweake med sikringer. I hvert fald i de tilfælde jeg har prøvet. Derfor har jeg oplevet at guldbelagte cubbersikringer ikke hjælper på alle anlæg.

Så jeg vil da gerne tage imod buddet ulrikkmm. De kan ikke blive indenfor de næste 3 uger, men det er altid spændend at prøve.

Ellers syntes jeg ikke man kan sige at alle øjeblikkeligt vil kunne høre forskel. Det tager tid og "aha" oplevelser før man lærer at lytte mere nuanceret til musikken. Eller kravle et trin op af stigen om man vil.

Det kan man ikke slå over en kam. Aller lytter og hører ikke ens. Hvad jeg f.eks. syntes er helt klart/ man ikke kan være i tvivl om, syntes en anden måske er rigtig men skal dog først lige lytte efter det en ekstra gang efter han har fået at vide hvad det er man skal lytte efter. Blot min mening.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

ulrikmm skrev:

Den censur, jeg taler om er den værste af alle: selvcensur = at man selv tier af frygt for konsekvenserne. Og den er mig
inderligt imod.

Fair nok, det bruger jeg heller ikke. Men er det egentlig ikke det du beder mig og andre om når du beder os om at lade
jer være i fred når i skriver om tweaks ?

ulrikmm skrev:
Jeg tror ikke jeg overhovedet har brugt det fordømmende udtryk "dårlige anlæg". Det er vist noget, du
selv finder på.

Det er det nu ikke, men jeg har måske misforstået dette :

ulrikmm skrev:
ML_CLS har måske aldrig hørt et anlæg, hvor man kan høre forskelle mellem fx. strømkabler.

Det kunne godt opfattes som et argument om at hans anlæg er for dårligt.

ulrikmm skrev:

Der bliver jeg nok nødt til at sige nej tak. Jeg er måske nok nysgerrig men ikke nok til at køre til Østjylland for at lytte til
et par sikringer. Især ikke når jeg ikke kan få at vide hvor stor en forskel jeg kan forvente. Jeg har nu skiftet mange
sikringer i forskellige apparater. Jeg har dog aldrig oplevet en ejer komme tilbage med et apparatet med en klage over at
det lød dårligere med den nye sikring.

Du har ret med hensyn til selvcensuren. Men med ytringsfrihed følger jo også en forpligtelse til tolerance.

Nå, men du er i hvertfald meget velkommen alligevel. Vi kunne nok finde på noget andet sjov at prøve af ellers. Spiller en
100 kg 100 w klasse A forstærker bedst, når den står på gulvet, eller skal den stå på en spånplade, og andre supernørdede
tweaks.

Det kan jo godt være at ML_CLS anlægget er specielt designet, og derfor ikke følsomt overfor den AC, vi sender ind i
apparaterne. Jeg vil være meget ked af at udtale mig negativt på forum om andres anlæg. Og da især, hvis jeg ikke har hørt
anlægget!

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Allan O skrev:

ulrikmm skrev:
Allan O skrev:

ulrikmm skrev:

Jeg ville aldrig kunne drømme om at stille det spørgsmål, du
prøver at lægge mig i munden. Jeg tror for meget på vekselvirkninger.Men jeg synes stadig, at du kryber udenom det
spørgsmål, jeg faktisk <span style="font-style: italic;">har</span> stillet. Jeg spurgte jo ikke om, om I kunne identificere
sikringerne den aften, hvor I vidste, hvilken sikring der sad i apparatet. Jeg spurgte, om I en anden gang ville kunne
identificere dem uden at vide, hvilken sikring, der sad i apparatet.

Svaret må være Ja!*

*) medmindre det er Nej.

Du spørger på løjerlige måder

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger på de måder, der er nødvendige for at skelne mellem ønsketænkning og reel overbevisning. Det kan være lidt svært, når modparten slår sig så meget i tøjret, som du har gjort - og vedbliver med.

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes