| Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Puha, det der sydlandske tastatur sender sjofle opfordringer ud i cyberspace - Stridsvogn, var dit sprog!  |
|
|
Ja det tænkte jeg også da jeg så det. Jeg overvejede lige et kort øjeblik om det var værd at deltage i, men så alligevel ikke når vi alle skulle gøre det med "det samme" hvad det så end dækker over. 
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=DPetersen]
Jeg kunne da godt tænke mig at kigge forbi en dag. Har selv nogle ok kabler og prøvet lidt at tweake med cubber sikringer som var guldbelagte. Sølv har jeg ikke prøvet, men kunne forestille mig man skulle give en del for dem for at de ville være sammenhængende lydmæssigt. Så derfor kunne det være fint med en musikdag/aften.
Jeg har pt. den holdning at jo mere man giver for en forstærker jo mindre hjælper det at tweake med sikringer. I hvert fald i de tilfælde jeg har prøvet. Derfor har jeg oplevet at guldbelagte cubbersikringer ikke hjælper på alle anlæg.
Så jeg vil da gerne tage imod buddet ulrikkmm. De kan ikke blive indenfor de næste 3 uger, men det er altid spændend at prøve.
Ellers syntes jeg ikke man kan sige at alle øjeblikkeligt vil kunne høre forskel. Det tager tid og "aha" oplevelser før man lærer at lytte mere nuanceret til musikken. Eller kravle et trin op af stigen om man vil.
Det kan man ikke slå over en kam. Aller lytter og hører ikke ens. Hvad jeg f.eks. syntes er helt klart/ man ikke kan være i tvivl om, syntes en anden måske er rigtig men skal dog først lige lytte efter det en ekstra gang efter han har fået at vide hvad det er man skal lytte efter. Blot min mening.
Enig... Sa vi bliver aldrig faerdig med at laere at lytte.. Og vi befinder os pa forskellige stadier.. Derfor er det efter min mening useriost at sidde her pa forum og mundhugges om hvad der er rigtigt.. Eneste grund til jeg for en gangs skyld skriver her er at jeg er meget meget langt hjemmefra, og ikke kan lege med mit anlaeg.. Ellers havde jeg bestemt ikke tid/lyst til at skrive her..
Jeg er forst hjemme igen i December sa der er god tid til losrive sig fra tastaturet.. fa renset orene og komme ud og opleve noget nyt..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
|
[QUOTE=ulrikmm]Puha, det der sydlandske tastatur sender sjofle opfordringer ud i cyberspace - Stridsvogn, var dit sprog!  |
|
|
Ja det tænkte jeg også da jeg så det. Jeg overvejede lige et kort øjeblik om det var værd at deltage i, men så alligevel ikke når vi alle skulle gøre det med "det samme" hvad det så end dækker over. 
Hold nu op med at vaere tosedrenge.. Er i ikke med pa en overraskelse.?
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen er ikke bange af sig - så PB til ham!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
| Derimod er det vel dig der ikke accepterer andres mening når du skriver at man bare skal "live and let live". Debatten lever i kraft af at vi alle har ret til at give udtryk for hvad vi mener. |
|
|
Det eneste jeg ikke accepterer i disse debatter er når nogen netop ikke accepterer andres meninger - det var det jeg forsøgte at beskrive med "live and let live", altså at man skal acceptere at andre kan have en anden oplevelse, uagtet hvad baggrunden er.
Jeg synes at der jævnligt forsøges at overbevise om at der kan altså bare ikke være forskel, men skal da gerne indrømme at min "modstand" mod dette sagtens kan tolkes som at jeg ikke accepterer denne mening. Det mener jeg dog at jeg gør - jeg accepterer bare ikke at man i sit udsagn forsøger at stemple andre som idioter, og uden selv at have afprøvet totalt afviser det. Og som nævnt er der nogle ting der også for mig virker fuldstændigt som grebet ud af en eventyrsroman, men så accepterer jeg det hvis nogen mener at det kan have indflydelse - for hvis jeg ikke selv har afprøvet det kan jeg ikke udtale mig, og har jeg afprøvet det, så er det sandsynligvis ikke sket indenfor de samme rammer.
Engang blev signal- og højttalerkablers indflydelse totalt afvist fordi det ikke kunne måles - i dag er det jævnt accepteret at der kan (men ikke altid er) være forskel på kabler. Jeg har ikke selv afprøvet sådanne sølv-sikringer, så jeg aner ikke hvor stor en forskel (om nogen) de kan have, måske jeg får taget mig sammen til det en dag - men inden da vil jeg forbeholde mig ret til at hvis nogen (udover producent og forhandler) synes de har en betydning, så er det måske noget der skal undersøges og afprøves.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu man er så usikker på hvorvidt sikringer har indflydelse på lyden eller ej...hvorfor så ikke by-passe dem med en audio-phil kondensator. Det bruges jo i mange andre sammenhænge.
Jeg smutter nu... jeg skal til orelæge fordi jeg ikke kan hore forskel på sikringer.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv længe undret mig over, hvad der får folk til at købe gimmicks (det være kabler, afspænding eller sikringer) i dyre domme for at få bedre lyd. Især den stædige modstand imod at gennemføre de blindtest, der ellers burde være en oplagt måde, at afgøre på om det har en virkning eller ej.
Jeg er dog begyndt at bemærke en rød tråd, der synes at løbe igennem de setups, der lider af gimmick infektion. Enten er rummene for små, eller også er højtalerne for store. Der er simpelthen problemer med akustikken, som så forsøges afhjulpet med mere eller mindre seriøse, men oftest meget dyre, løsninger, der ikke gør noget ved det dybereliggende problem.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Wymax skrev:
"Jeg ved godt det er ilde set i visse kredse, men jeg vil nu mene at inden man udtaler sig skråsikkert om en manglende virkning må man have afprøvet det først - ikke kun vurderet at det kan da ikke passe at det skulle kunne gøre noget."
Vil ovenstående udtalelse ikke i pricippet svare til, at jeg ikke måtte afvise UFO'er's eksistens eller fremmede civilsationer i verdensrummet - bare fordi jeg aldrig havde set én?
vh
Freddy |
|
|
Din egen personlige holdning står dig frit for. Jeg erkender, ikke at forstå hvor umådelig stort universet er. Sammenholdt med hvor kort en periode som vi har været i stand til bare at skue længere væk end månen, og i forhold til universets alder og størrelse, anser jeg mig på ingen måde i stand til at afvise intelligens andre steder i universet. Det svarer til at kigge ud af nøglehullet i 1/10 sekund og hvis naboen ikke lige gik forbi i samme sekund, udelukke at der var intelligent liv udenfor hoveddøren. På samme måde, kan jeg ikke afvise at selv det vildeste tweak har en hørbar virkning. Ja, jeg kan tvivle endog meget stærkt, men i erkendelse af at mine ører og min ambitioner ikke går i retning af at høre disse forskelle (nyder bare min musiksamling), vil jeg ikke blankt afvise en virkning (selv efter at have prøvet det). __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
| På samme måde, kan jeg ikke afvise at selv det vildeste tweak har en hørbar virkning. Ja, jeg kan tvivle endog meget stærkt, men i erkendelse af at mine ører og min ambitioner ikke går i retning af at høre disse forskelle (nyder bare min musiksamling), vil jeg ikke blankt afvise en virkning (selv efter at have prøvet det). |
|
|
Det er ganske præcist der min tankegang går hen - dejligt at jeg ikke er den eneste 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
|
Jeg har selv længe undret mig over, hvad der får folk til at købe gimmicks (det være kabler, afspænding eller sikringer) i dyre domme for at få bedre lyd. Især den stædige modstand imod at gennemføre de blindtest, der ellers burde være en oplagt måde, at afgøre på om det har en virkning eller ej.
Jeg er dog begyndt at bemærke en rød tråd, der synes at løbe igennem de setups, der lider af gimmick infektion. Enten er rummene for små, eller også er højtalerne for store. Der er simpelthen problemer med akustikken, som så forsøges afhjulpet med mere eller mindre seriøse, men oftest meget dyre, løsninger, der ikke gør noget ved det dybereliggende problem.
|
|
|
Jeg vil da hellere end gerne invitere dig med til en lytter hos mig, Sa far vi se hvad du kan hore eller ej.. Hos mig er der ikke nogen der pastar at ting skal vaere guld eller dyrt for at lyde anderledes. men ligemeget hvad sa syntes jeg du skal kigge forbi og udvide din horisont..
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så lader det til at stormen lagde sig i tråden, efter mit spørgsmål om sølvsikringer. Jeg har ikke deltaget så meget i debatten, men har fulgt med og har haft en masse ud af de forskellige forklaringer og meninger. Tak for det!
Ha' en god dag! __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Allan O Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med andre ord: Temperaturen herinde er faldet så meget, at du igen turde åbne døren ind til os?
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke så nervøst anlagt... Nej du, jeg ville blot sige tak for input og ligesom slutte den af her fra, nu hvor jeg selv havde startet den...
God weekend! __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lige måde 
ZaaP! 

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAHA det er VERDENSKLASSE at slutte med det billede!! Griner højt...  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sa takker jeg da ogsa paent fra Uruguay.. Vel vidende om at dem der ikke kan hore forskel, heller ikke onsker at hore forskel.
Der er kun 1 serios mand pa traden der har meldt sig, PeKo du er altid velkommen skulle du komme vest pa, og husk solv sikringen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
| Sa takker jeg da ogsa paent fra Uruguay.. Vel vidende om at dem der ikke kan hore forskel, heller ikke onsker at hore forskel. |
|
|
Det er jo en klassiker!
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seriøs for mig er at de rette prioteter fortages mht. ydelse, at skifte en sikring som er fremstillet af 19mm konstantan tråd, med en anden i sin grundform meget lignende sikring hvor endestykkerne ligeledes er af en ikke nærmere difinerbar gang blik, hvor den i forvejen pålagte forniklingen yderligere er forsølvet og resultere i en "hellig gral" som påståes at laver mirakler ved at lydanlægs ydelse ..., det er mere end blot temmelig tvivlsomt at sølvlaget kan høres ..., påstanden om forhøjet ydelse er en ægte "kejserens nye klæder" vel at mærke i omvendt form, det ved at det er umuligt gøre de få kunder til den slags placebo varer vidende om, at effekten af et sådan tweak er noget der forgår i psyken og bestemt ikke i den fysiske verden __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var de sikringer vi prøvede af her i huset nu ikke forsølvede, men af standard 2 kroner s typen (forniklede), blot var den
ene med lige tråd, den anden med spiralsnoet tråd. Vi endte med at forkaste den "nye" sikring, som jeg da havde troet kunne
være bedre (den havde lige tråd og derfor ingen spolevirkning).
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
|
Sa takker jeg da ogsa paent fra Uruguay.. Vel vidende om at dem der ikke kan hore forskel, heller ikke onsker at hore forskel.
Der er kun 1 serios mand pa traden der har meldt sig, PeKo du er altid velkommen skulle du komme vest pa, og husk solv sikringen
|
|
|
Jo tak, det vil jeg gøre! P.t. har jeg lavet en halskæde af sølvsikringer Kommer gerne go lytter!!
Hygge - og nyd det gode vejr __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |