| Forfatter |
|
lacub Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det typisk, alle dem der udtaler sig negativt om sikringer strømkabler stik med mere,
har aldrig selv prøvet at høre forskellen, eller deres anlæg er ikke rigtig HIFI.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lacub: hvis der er en kompliceret, ukendt forklaring og en enkel, velbeskrevet forklaring på en observation, tenderer jeg til at
vælge den enkle og velbeskrevne*. Og placeboeffekten ved sølvsikringer vil have stor indflydelse.
*Hvis du en morgen vækkes af lyden af hove mod fortovsfliserne, tror du så at det er en hest eller en zebra?
|
| Til top |
|
| |
lacub Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro jeg hører en hest, men først når jeg har set det, og hørt det, ved jeg det, og ikke bare tror det.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg behøver heller ikke prøve ottekantede hjul på min cykel for at udtale mig om det uhensigtsmæssige i det.
|
| Til top |
|
| |
lacub Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at et ottekantet hjul vil være bedre end et trekantet, også uden at have prøvet det.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
der kan du selv se!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvilken form hjulet har, så er det kun et spørgsmål om underlagets udseende. Det samme gælder i overført betydning for hifi - vi har alle forskellige anlæg, stuer og ører. Derfor bliver vi aldrig enige. Runde hjul ville ikke være velegnede i dette tilfælde! 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når I sammenligner alm. sikringer med dem af sølv, hvordan foregår det så ?
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skiftet mine sikringer på min benchmark dac, Holfi Pre og effekt og det er en smule at hente. Det sjøvt er at man kan måle forskel på spændingsfald med en alm. multimeter på de alm og de sølv sikringer til de godes fordel. Nu har jeg bestilt 4 ekstra til min CD afspiller. Jeg bruger Xindaks sikringer til ca. 50 kr. stykket og jeg synes at for de penge er virkningen ret god.
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg så en video, hvor et underlag som ovenfor tillod pyramideblokke at trille jævnt. Så flyttede man bare underlagsblokkene
frem. Desværre kan jeg ikke genfinde den. Helt sikkert en bedre ide end Yttrium-Lanthan-beriget loddetin.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@panos.
Spændingsfald over sikringen? Ikke V forhåbentlig....men mV eller µV...er det målinger du kan gentage med sammenfaldende resultater...det er nemlig svært at foretage 'sikre' måliger i den størrelse...hvad måler du? og selv om du kan måle en lille forskel...hvad skulle det så betyde når man sender en spænding ind i en regulator hvor der er flere hele volt over?
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
lacub Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige tilføje at jeg har god erfaring med at udskifte sikringen i min rørforstærker med en Xindak sølvsikring, og ve et forsøg fandt jeg ud af at det også var bedre at udskifte mine nye sikringer i eltavlen med nogle ca. 30-40 år gamle siemens så der er også noget at hente.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, vi da lige komme med et lille indspark i denne tråd omkring emnet, jeg har købt 2 sikringer til henholdsvis min pass og audio aero, sikringerne er fra AHP og koster ca. 100 kr. pr. stk., sikringerne blev afprøvet/skiftet en af gangen, først på min audio aero, resultatet var nem at spotte : bunden fik mere dybte/tygte samt en større klarhed i lydbilledet, det var nemmer at skille de enkelte instrumenter, så et klart pluds her. Så kom turen til Pass'en, resultatet var nu også tydelig på den : Den generelle klarhed øges en anelse, men det var også som om at forstærkeren spillede mere liniær, med standart sikringen havde mellemtonen mere fylde og slagkræft, så i dette tilfælde var det et skridt i den forkerte retning og spiller nu med standart sikringen i Pass'en.
Jeg kan sagtens forstå at folk er skæptiske over for alle de tweeks der findes i hifi verdnen og måske ikke er villige til at smide penge efter noget man er skeptisk over for, men i modsætning til mange andre tweeks så er dette til at betale for de fleste, så har man et bedere anlæg så prøv, hvor tidt har man ikke brugt et par hundrede kroner på et eller andet ånsvagt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan svare på spørgsmålet !
dfms skrev:
| Når I sammenligner alm. sikringer med dem af sølv, hvordan foregår det så ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Er der nogen der kan svare på spørgsmålet !
dfms skrev:
| Når I sammenligner alm. sikringer med dem af sølv, hvordan foregår det så ? |
|
|
|
|
|
øhhh, på samme måde som alt andet hifi, udvælger sig et stykke musik og spiller med sikring A (standart) monteret, skifter så til sikring B (hifi graide) og spiller det samme stykke musik og sådan skifter man frem og tilbage mellem sikring A og B til man har en opfattelse af hvad man høre, om den så er der er stor forskæld eller måske slet ingen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Uanset hvilken form hjulet har, så er det kun et spørgsmål om underlagets udseende. Det samme gælder i overført betydning
for hifi - vi har alle forskellige anlæg, stuer og ører. Derfor bliver vi aldrig enige. Runde hjul ville ikke være velegnede i dette
tilfælde! 
|
|
|
Jeg vil vove den påstand at runde hjul er bedst uanset underlaget
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
@panos.
Spændingsfald over sikringen? Ikke V forhåbentlig....men mV eller µV...er det målinger du kan gentage med sammenfaldende resultater...det er nemlig svært at foretage 'sikre' måliger i den størrelse...hvad måler du? og selv om du kan måle en lille forskel...hvad skulle det så betyde når man sender en spænding ind i en regulator hvor der er flere hele volt over?
mvh
|
|
|
Hej. Det var faktisk på ca. 100mV ved en belastrning på ca. 1A. Det giver vel en ohmisk modstand på en 2cm lang tråd på 100mOhm.... hvis man nu trækker mere strøm falder spændingen endnu mere.... Om det betyder noget for lyden...jeg ved det ikke.... jeg synes det giver en smule at skifte dem som jeg skriver.
Her idag har jeg skiftet 4 stk. i min Marantz SACD. Jeg vil ikke skrive om det har ændret noget da jeg ved det ikke. Det er fordi jeg fik skiftet alle dioder i apparatet ved samme lejlighed.
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dine 100mV svarer til o.1Ohm i sikringen ... aj aj .....
Forresten undrer det mig lidt at man kan tænke på at sætte sølvsikringer i - uden at skifte resten til sølv. Hvergang man skifter til et andet ledende materiale vil man jo få et lille mylder af diodeeffekter i hver overgang :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |